IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei @Kohta35vtyhjäsyli miten pääsit kohdun tähystykseen? Näkyikö ultrassa viitteitä endometrioosista?

(Hups, kysyitkin tähystyksestä etkä magneettitutkimuksesta. Jätän tämän vastauksen kuitenkin tähän, jos olisi jollekin hyötyä.)

Ainakin PK-seudulla voi käydä ilman lähetettä endometrioosin magneettitutkimuksessa Arvoterveys-nimisessä firmassa. En tiedä miten se suhteutuu menetelmiltään julkisen puolen tutkimuksiin, mutta mainitsen varuiksi. Ei ollut mielestäni kovin kallis tutkimus tässä konkurssissa, n. 200 e.

Kävin itse siinä suht kivuliaiden kuukautisten ja kuukautisiin liittyvien lyhytaikaisten suolistokipujen (ja toki tämän lapsettomuuden) vuoksi, vaikka ultrissa ei ollut näkynyt merkkejä endosta tai ainakaan siitä ei ollut koskaan mainittu. Myös magneettikuvauksen tulos oli, että ei merkkejä endosta.

Muokattu viimeksi:
Hei @Kohta35vtyhjäsyli miten pääsit kohdun tähystykseen? Näkyikö ultrassa viitteitä endometrioosista?
Ultrassa ei ole koskaan näkynyt mitään viitteitä. Alkion siirron ultrassa näkyi polyyppi, jonka vuoksi alkiota ei voitu siirtää, sain lähetteen kohdun tähystykseen ja oliko jo seuraavien kk aikaan pääsin tutkimukseen - siellä todettiin syvä endometrioosi. Mri tutkimukseen ajan sain n.1kk kuluttua tähystyksestä, en ole siinä vielä käynyt.. Jos joudun leikkaukseen, niin se on varmaan vielä tänä vuonna.

Minulla on ollut aina kk kipuja, suolisto ja virtsaamis "kipuja" kuukautisteni aikaan..

(Hups, kysyitkin tähystyksestä etkä magneettitutkimuksesta. Jätän tämän vastauksen kuitenkin tähän, jos olisi jollekin hyötyä.)

Ainakin PK-seudulla voi käydä ilman lähetettä endometrioosin magneettitutkimuksessa Arvoterveys-nimisessä firmassa. En tiedä miten se suhteutuu menetelmiltään julkisen puolen tutkimuksiin, mutta mainitsen varuiksi. Ei ollut mielestäni kovin kallis tutkimus tässä konkurssissa, n. 200 e.

Kävin itse siinä suht kivuliaiden kuukautisten ja kuukautisiin liittyvien lyhytaikaisten suolistokipujen (ja toki tämän lapsettomuuden) vuoksi, vaikka ultrissa ei ollut näkynyt merkkejä endosta tai ainakaan siitä ei ollut koskaan mainittu. Myös magneettikuvauksen tulos oli, että ei merkkejä endosta.
Onpa edullista! Tohon hintaan sai 20min puhelinajan yksityiselle 😅 Mahtaako endometrioosi näkyä aina magneettikuvauksessa vai onko tähystys tarkempi 🤔

Onpa edullista! Tohon hintaan sai 20min puhelinajan yksityiselle 😅 Mahtaako endometrioosi näkyä aina magneettikuvauksessa vai onko tähystys tarkempi 🤔
Ite mietin ihan samaa, että näkyyköhän mri:ssä. Tähystys on tietysti se ainut keino jolla saa 100% tiedon endosta.

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin❤️‍🩹 Jonkin verran on tullut luettua täällä taustalla tätä ketjua nyt syksyllä. Kesällä pidin kunnon taukoa.

Tosiaan kesäkuun pettymyksen jälkeen rämmitty uuden ivf-kierroksen ekaan pistelypäivään. Lääke vaihtui Gonal f:n 300 annoksella ja jarruna edelleen Ganirelix. Lyhyellä kaavalla mennään.

Kesä meni todella väsyneellä fiiliksellä ja muutenkin loppukesään osui muitakin pettymyksiä. En siis kauhean energisellä tai toiveikkaalla fiiliksellä osaa lähteä tähän hommaan🙂 Mutta pisteelläs nyt ja keskiviikkona eka välitsekkaus. Mieltä sentään vähän keventänyt se että Kysissä saivat otettua digipolun vihdoin käyttöön!

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin❤️‍🩹 Jonkin verran on tullut luettua täällä taustalla tätä ketjua nyt syksyllä. Kesällä pidin kunnon taukoa.

Tosiaan kesäkuun pettymyksen jälkeen rämmitty uuden ivf-kierroksen ekaan pistelypäivään. Lääke vaihtui Gonal f:n 300 annoksella ja jarruna edelleen Ganirelix. Lyhyellä kaavalla mennään.

Kesä meni todella väsyneellä fiiliksellä ja muutenkin loppukesään osui muitakin pettymyksiä. En siis kauhean energisellä tai toiveikkaalla fiiliksellä osaa lähteä tähän hommaan🙂 Mutta pisteelläs nyt ja keskiviikkona eka välitsekkaus. Mieltä sentään vähän keventänyt se että Kysissä saivat otettua digipolun vihdoin käyttöön!

Paljon tsemppiä uuteen hoitoon, viestistäsi löytyi samaistuttavia tuntemuksia. ❤️ Kerro sitten, miten hoito etenee. Meillä onkin ollut juuri samat lukumäärät ja tapahtumasarjat ekan hoidon alkioiden kanssa, tullaan vain pari kuukautta jäljessä. Nuo alkioiden kuukahdukset tuntuvat olevan sen verran yleisiä, että biologin mainitsema 2 %:n todennäköisyys tuntuu siihen nähden yllättävän pieneltä.

Oih, onnistuisipa itseltä palstatauko... Toisaalta palstailu on ollut kyllä myös tosi hyvä juttu itselle, ja hoidoissa on taas kesän jäljiltä ollut tavallaan aika paljon meneillään, vaikkei varsinaisesti edetty ollakaan. Tänään varasin akupunktion vähän sillä ajatuksella, josko ensikäynnin perusteella osaisin tarkemmin arvioida, voisiko se olla oma juttu. Täytyy vielä jutella nykyisen lääkärinkin kanssa, mitä siitä ajattelee.

Pahoittelut nyt tulee omaanapaa.
Tänään oli punktio ja se meni tosi hyvin omalla kohdalla. Yllätykseksi soluja saatiinkin kerättyä 18. 5 päivän viljely ja keskiviikkona siirto. Testipäivä osuvasti osuu isänpäivälle. Hyperin oireita pitää tarkkailla ja sit jännitellään myös että moniko on kypsä ja lähtee kasvamaan.

Ihanaa viikonloppua kaikille! ❤️

Kys ja punktio, onko tietyt päivät kun tekevät vai voiko olla esim torstaina?
Minä en enää tiedä.

Ekassa ivfssä oli käytössä primolut jolla yritettiin ajastaa vuodon alkua oikeaan päivään ja toki myös pistelyn aloitusta. Silloin käsitin että punktiot tähdättiin ma-ke akselille.

Nyt ei ollut tämmöistä. Piti vain ilmoittaa uuden kierron alkamispäivä. Ultria myös iskettiin ekassa kierroksessa heti kolme tietoon. Nyt tuli vaan yksi näin alkuun 🤷🏼‍♀️

Minä en enää tiedä.

Ekassa ivfssä oli käytössä primolut jolla yritettiin ajastaa vuodon alkua oikeaan päivään ja toki myös pistelyn aloitusta. Silloin käsitin että punktiot tähdättiin ma-ke akselille.

Nyt ei ollut tämmöistä. Piti vain ilmoittaa uuden kierron alkamispäivä. Ultria myös iskettiin ekassa kierroksessa heti kolme tietoon. Nyt tuli vaan yksi näin alkuun 🤷🏼‍♀️
Minulla myös aiemmin primolutilla tähdätty siten kk alku, että keräys on ollut aina ma. Nyt kun laskeskelin, että jos mennään pelkällä ilmoituksella niin punktio osuu torstaille. 🤨 Koska kk alkaa pe, jos kierto on sama mitä kaksi aiempaa. Puhuttiin myös, että vain kaksi ultraa.. Aiemmin minullakin ollut se 3.

Vitsit alkoi jännittää että mitä jos ke siirtoon ei selviä yksikään nyt kun on pitkä viljely niin kato taitaa olla kova ja tosiaan mahdollisuus siihen ettei siirtoon päästä. Apua, tässähän tulee hulluks odotellessa kun ei saa mitään väliaikatietoja edes hedelmöittyneiden määrästä. Vielä flunssa iski ja saikulla on liikaa aikaa ajatella asioita 😬 kuinkahan yleistä on että siirtoon ei päästä ollenkaan?

Vitsit alkoi jännittää että mitä jos ke siirtoon ei selviä yksikään nyt kun on pitkä viljely niin kato taitaa olla kova ja tosiaan mahdollisuus siihen ettei siirtoon päästä. Apua, tässähän tulee hulluks odotellessa kun ei saa mitään väliaikatietoja edes hedelmöittyneiden määrästä. Vielä flunssa iski ja saikulla on liikaa aikaa ajatella asioita 😬 kuinkahan yleistä on että siirtoon ei päästä ollenkaan?
Koita ajatella et päivään 5 selvinneet on niitä parhaita alkioita siirtää, eli voi myös välttyä ns. turhien siirroilta. Odottaminen on kyllä kauheaa piinaa! Onko jo tullu tietoa hedelmöittyneiden määrästä vai saatteko kaikki tiedot vasta keskiviikkona? Omapolulla on FAQ:ssa tilastoja siitä moniko kerätystä selviää blastoksi saakka. Niitä laskemalla varmaan saat jonkun arvion siitä mitä tuloksia voisi odottaa, vaikka todellisuus voi olla mitä tahansa tietenkin kun yksilöt ei oo sama asia kun tilasto. 18 munasolua on tosi hyvä lähtökohta sille että saatte siirrettävää 🌈🌈 Mulla kerättiin 14 solua, joista 6 hedelmöittyi ja saatiin 4 kpl 5pv blastoja.

Koita ajatella et päivään 5 selvinneet on niitä parhaita alkioita siirtää, eli voi myös välttyä ns. turhien siirroilta. Odottaminen on kyllä kauheaa piinaa! Onko jo tullu tietoa hedelmöittyneiden määrästä vai saatteko kaikki tiedot vasta keskiviikkona? Omapolulla on FAQ:ssa tilastoja siitä moniko kerätystä selviää blastoksi saakka. Niitä laskemalla varmaan saat jonkun arvion siitä mitä tuloksia voisi odottaa, vaikka todellisuus voi olla mitä tahansa tietenkin kun yksilöt ei oo sama asia kun tilasto. 18 munasolua on tosi hyvä lähtökohta sille että saatte siirrettävää 🌈🌈 Mulla kerättiin 14 solua, joista 6 hedelmöittyi ja saatiin 4 kpl 5pv blastoja.
Joo se kyllä lohduttaa että jos siirtoon pääsee niin on hyvä tilanne. Tää odottaminen on kyllä, ja sitähän tässä on paljon prosessin aikana 🙈 mulla ei oo omapolkua tässä käytössä ei siis oo mitään tietoa edes hedelmöittyneistä, oletan että keskiviikkona vasta saadaan tiedot. Oispa toi omapolku niin vois käydä laskemassa edes pientä osviittaa. Joo luulis että edes 1 jaksais siirtoon tuosta määrästä. Oi sullakin kyllä hyvä määrä blastoja tullu, luo toivoa kyllä tuokin kun vähän on jotain konkreettisia määreitä 😊

@Mami91~ tässä nämä Omapolun prosentit jos kiinnostaa!

Liitteet

• IMG_0167.jpeg
    IMG_0167.jpeg
    365.6 KB · Katsottu: 129
Hei, omanapa täällä taas: Kävin viikonloppuna työterveydessä selkäni takia hakemassa hieman vahvempaa lääkettä. (Noidannuoli tms tuli) ja kun kyselin lääkäriltä mielipidettä siitä voiko näitä ottaa kun on IVF hoidoissa niin ensin hän vastasi että kyllä voi, mutta kyseli varovaisesti missä käyn ja kuka on lääkärini. Siinä sitten kerroin hänelle ja hän avautui omasta kokemuksesta. Sama lääkäri, onnistunut lopputulos. Ja lopetti sanoilla "Olet hyvissä käsissä." Olin oikein yllättynyt ja iloinen että hän halusi avata tämän mulle myös! Ja jos lääkäri kehuu lääkäriä, niin kai siihen pitäisi uskoa että on oikeasti osaava :Person Raising Both Hands:

Muuten tosi hiljaista ja rentoa oloa ollut. Join yhden skumppalasin viime viikolla (virhe! tuli kauheet hikoilut siitä) ja käynyt kaikenlaisissa tapahtumissa töissä. Oikein keskittynyt muuhun kuin tulevaan pistelykauteen. Perjantaina on taas lääkäri jolloin jutellaan jatkosta, eli varmaan jos vaihdetaan lääkkeitä tai onko icsi parempi vaihtoehto meille? Mä näin unta yksi yö että olisimme onnistuneet, mutta en muista unesta muuta kuin että heräsin toivekkaana. Nyt olen elänyt taas normi maailmassa muutama päivä ja tuo toivekkuus on hiljaa hävinnyt taas :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
Mulla on kaksi toivetta oikeastaan seuraavaan kiertoon:
1. Stimuloinnista saman verran follikkeleita tai enemmän (ja mielellään ei endopuolella kaikki)
2. Hedelmöityminen tapahtuisi nopeammin ja jakautuminen menisi normaalisti eteenpäin
Jos nämä kaksi asiaa onnistuisi niin tulisi varmaan toivekkaampi olo taas, mutta katsotaan. Tässä on niin monta asiaa mitä pitäisi mennä oikein. Ja en ole ihan luottavaisin omaan vartaloon!

Palaan nyt tännekin puolelle, kun on ensimmäistä kertaa heinäkuun jälkeen jotain edistystä ilmoilla.

Meillä oli 5-päiväisen alkion kolmas siirto perjantaina 17.5. Aloin tietysti testailemaan aivan liian aikasin ja pp 9 olin näkevinäni jotain herkässä testissä, pp 10 oli jo ihan oikea viiva, mutta tosi tosi haalea kuitenkin. Tänään pp 12 viiva on edelleen tosi haalea.

Onko kellään kokemusta siitä että viiva pysyy tosi haaleana vielä pp 12? Ja saakohan julkisella lähetteen verikokeisiin, jos viiva ei siitä vahvistu testipäivään mennessä? On se ehkä vähäsen vahvistunut tässä viimeisessä parissa päivässä, mutta on edelleenkin tosiaan tosi heikko ja en yhtään uskalla luottaa siihen, että pysyisi kyydissä.

@StellaMom mullakin on ollut unissa jatkuvasti tää aihe ja siellä fiilikset on positiivisempia kuin aina jaksaa hereillä olemaan. Tosi paljon tsemppiä sun tulevaan hoitoon, toivottavasti pääset siirtoihin tällä kertaa ja ne tuottaa tulosta 💕

Palaan nyt tännekin puolelle, kun on ensimmäistä kertaa heinäkuun jälkeen jotain edistystä ilmoilla.

Meillä oli 5-päiväisen alkion kolmas siirto perjantaina 17.5. Aloin tietysti testailemaan aivan liian aikasin ja pp 9 olin näkevinäni jotain herkässä testissä, pp 10 oli jo ihan oikea viiva, mutta tosi tosi haalea kuitenkin. Tänään pp 12 viiva on edelleen tosi haalea.

Onko kellään kokemusta siitä että viiva pysyy tosi haaleana vielä pp 12? Ja saakohan julkisella lähetteen verikokeisiin, jos viiva ei siitä vahvistu testipäivään mennessä? On se ehkä vähäsen vahvistunut tässä viimeisessä parissa päivässä, mutta on edelleenkin tosiaan tosi heikko ja en yhtään uskalla luottaa siihen, että pysyisi kyydissä.

@StellaMom mullakin on ollut unissa jatkuvasti tää aihe ja siellä fiilikset on positiivisempia kuin aina jaksaa hereillä olemaan. Tosi paljon tsemppiä sun tulevaan hoitoon, toivottavasti pääset siirtoihin tällä kertaa ja ne tuottaa tulosta 💕

Mä olen saanut hcg mittauksen julkisella. Oon kanssa aikainen testaaja, ja sain haaleaa viivaa jo pitkään ennen virallista testipäivää. Virallisena testipäivänä laitoin viestiä naikkarille että plussaa näyttää mutta ei ole vahvistunut moneen päivään, niin laittoivat heti lähetteen mittaukseen. Tsemppiä 💕

Mä olen saanut hcg mittauksen julkisella. Oon kanssa aikainen testaaja, ja sain haaleaa viivaa jo pitkään ennen virallista testipäivää. Virallisena testipäivänä laitoin viestiä naikkarille että plussaa näyttää mutta ei ole vahvistunut moneen päivään, niin laittoivat heti lähetteen mittaukseen. Tsemppiä 💕
Kiitos paljon @Anisiina 💕 Jatkokysymys, kuinka kauan kesti saada tulokset labrasta? Mietin, että jäänkö odottelemaan tuloksia viikonlopun yli. Havaittavissa on ehkä pientä kärsimättömyyttä 😅

Takaisin