Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon kanssa samaa mieltä, et hyvä nyt jättää reissu väliin just in case. 😊 Todennäköisesti olo ei ole kaikista voimallisin tuossa kohtaa ja muutenkin tuo varhaisultran siirtyminen eteenpäin olisi varmasti aika ikävää. Ainakin itsestä olisi, kun sitä odottaa jännityksellä ja pelolla toivoen parasta.

Mä varasin tänään ekan neuvolan🤍 Se on etänä enkä oikein tiiä mitä mieltä siitä oon. Jotenkin ois ehkä kivempi mennä paikan päälle. Miten muilla?

Mä siirryn neuvolan asiakkaaksi vasta sairaalalla tehdyn vu:n jälkeen. Toivottavasti pääsisi paikan päälle juttelemaan, olis mukavampaa, kuin etänä. Toki säästöt on mitä ne on ja pitää tyytyä siihen mitä saa. 😅

Joo ois se kivempi paikan päällä, varmaan soitan ja yritän vaihtaa ☺️ 5.11 ois näillä näkymin. Varhaisultraa meinasin varailla kuun loppuun🤍

Mä varasin tänään ekan neuvolan🤍 Se on etänä enkä oikein tiiä mitä mieltä siitä oon. Jotenkin ois ehkä kivempi mennä paikan päälle. Miten muilla?
Mullakin on ihan paikan päällä 22.10. Etäneuvola tuntuis itsestä vähän hassulta vaikka eipä se ensikäynti olekaan muuta kuin juttelua.😊

Oon kyllä samaa mieltä 😊 täytyy soittaa ja vaihtaa se. Sit pitäis erikseen käydä tk:ssa ite mittaamassa verenpaine, meillä siis neuvola ja tk on useamman kilometrin päässä toisistaan. Vähän hölmöltä tuntuu.

Oon kyllä samaa mieltä 😊 täytyy soittaa ja vaihtaa se. Sit pitäis erikseen käydä tk:ssa ite mittaamassa verenpaine, meillä siis neuvola ja tk on useamman kilometrin päässä toisistaan. Vähän hölmöltä tuntuu.
No kieltämättä tää kyllä kuulostaa aika erikoiselta systeemiltä. 😅 Toivottavasti saat tuon vaihdettua!

Oho teillä ei voi mitata neuvolassa? 😳 Meilläkin neuvola on eri paikassa, mutta kyllä sieltä verenpainemittari löytyy. Aiemmin hoitaja mittasi, mutta viimeksi kun kävin lapsen kanssa niin sinne oli ilmestynyt mittauspiste eli olisko käytäntö muuttunut🤔😅

No niin se ohjeisti että kävisin tkssa mittaamassa verenpaineen ja punnitsisin itseni jossain ja ensi käynti etänä 😅 olin niin häkeltynyt, etten osannut vaatia kasvotusten tapaamista. Neuvolassa ei ainakaan aiemmin oo ollut verenpaiemittaria, että vois itse mitata. Toki jatkossa neuvolassa, kun käynnitkin sit aina paikanpäällä 🙂

Minä siirryn toukokuisistä tänne puolelle. Tänään varhaisultrassa alkio vastasi 6 päivää pienempää joten laskettu aika olis 2.6. Pitää alkaa kirjoittelemaan ahkerasti niin pääsee salaiseen myöskin :smiling-eyes:
Mulla LA hedelmöitysajankohdasta 5.6., mutta luulen, että suunnitellun sektion vuoksi tulee pihalle toukokuussa, jos kaikki menee kuten pitää. 😊 Oon sit sen takia miettinyt, et kumpaan ryhmään kuulun, mutta varmaan jään tänne kävi miten kävi. Tervetuloa mukaan! 😍

Mulla LA hedelmöitysajankohdasta 5.6., mutta luulen, että suunnitellun sektion vuoksi tulee pihalle toukokuussa, jos kaikki menee kuten pitää. 😊 Oon sit sen takia miettinyt, et kumpaan ryhmään kuulun, mutta varmaan jään tänne kävi miten kävi. Tervetuloa mukaan! 😍
Kiitos!
Päätin tulla tänne vaikka voihan se olla että nt ultrassa la pysyisikin juuri ja juuri toukokuun puolella. Uskon silti että tuskin syntyy ihan laskettuna aikana jos sisaruksiinsa tulee. Ja sit mietin raskiiko mennä uudestaan varhaisultraan parin viikon päästä 😃

Täällä oli keskusteluja vitamiineista, mä oon nyt kuukauden syönyr d vitamiinia 100ug, c vitamiinia 500 mg ja sinkkiä 25mg ja siihen sisältyy b6. Uskaltaakohan noita nyt enää syödä? Rauta pitää varmaan aloittaa kun viimeksi raskaus vei ferrit, toisiko olla peräti 4.... mut en saanu rautatankkausta kun hb oli hyvä...

Muokkasin kun olin unohtanut laittaa C vitamiinin määrän 🙊

Muokattu viimeksi:
Täällä oli keskusteluja vitamiineista, mä oon nyt kuukauden syönyr d vitamiinia 100ug, c vitamiinia mg ja sinkkiä 25mg ja siihen sisältyy b6. Uskaltaakohan noita nyt enää syödä? Rauta pitää varmaan aloittaa kun viimeksi raskaus vei ferrit, toisiko olla peräti 4.... mut en saanu rautatankkausta kun hb oli hyvä...
Mä syön multivitan jotain raskausvitamiinia. Lisäksi oon syönyt sideral rautalisää nyt jo puolisen vuotta kun ferrit oli 15 keväällä, nyt ne on siitä jo jonkun verran noussut mutta jatkan tuota rautaa varmaan läpi koko raskauden jospa ferrit pysyis kohtuullisella tasolla

Mulla ollu nyt vaan mama vitamiini ennen tuli syötyä erikseen foolihappo,rauta,d ja omega3. Kävin mitauttamassa raudan ja d vitamiinin ja ne oli hyvät niin pysty helposti siirtyy pelkkään mamaan. Kerkesin sillon viimeks käydä neuvolas niin sano et jos kerran hyvä arvot d vitskussa riittää se suositus. Mulla viel öljypohjanen se d 50ug niin imeytyy eritavalla.

Mulla ollu nyt vaan mama vitamiini ennen tuli syötyä erikseen foolihappo,rauta,d ja omega3. Kävin mitauttamassa raudan ja d vitamiinin ja ne oli hyvät niin pysty helposti siirtyy pelkkään mamaan. Kerkesin sillon viimeks käydä neuvolas niin sano et jos kerran hyvä arvot d vitskussa riittää se suositus. Mulla viel öljypohjanen se d 50ug niin imeytyy eritavalla.
Joo mul on kans öljypohjainen se d 100 mitä syön!

Mä syön multivitan jotain raskausvitamiinia. Lisäksi oon syönyt sideral rautalisää nyt jo puolisen vuotta kun ferrit oli 15 keväällä, nyt ne on siitä jo jonkun verran noussut mutta jatkan tuota rautaa varmaan läpi koko raskauden jospa ferrit pysyis kohtuullisella tasolla
Auts! Mä koitan ekassa neuvolassa jos sais lähetteen ferreille et näkis mikä lähtötilanne on.. 🫣

Takaisin