Raskaaksi 2025

Mielenkiintosta että tämä on ollut muillakin oire. 😄Itse toimin samoin kun oli pakko saada jotain alas. Oli kova paikka, mutta väliaikasta. 😅 Naurattanut välillä ne ruoat kun ei ollut välillä hitustakaan kasviksia lautasella😂🫣.

Jaaaa voipi olla että sama taas edessä, koska en malttanutkaan odottaa huomiseen kun mies tänään etänä ja oli siis helppo testata rauhassa. Ja tuli tällainen. 🥹 Tänään dpo 14
View attachment 148455
Oi ihanaa! Onnea 🩷🩷🩷

Plussastahan menee se max 36h kun munasolu irtoaa ja eikö munasolu ole vielä hengissä sen jonkun aikaa että kyllä teilki vielä on hyvät mahikset. Mun tiedon mukaan parhaat päivät taitaa olla Dpo-1 ja dpo0. Korjatkaa ios oon väärässä.
DPO-3, DPO-2 ja DPO-1 on parhaat mahikset! 😊 Kuvan lähde (vuodelta 2000)
1000060393.png

Munasolu voi irrota 12-36 tunnin päästä ovisplussasta ja pysyy paikoillaan 12-24h eli nopeimmillaan on tilanne 24h päästä plussasta jo ohi. Ja hirveen moni ei testaa kuin 1-2 kertaa päivässä eli siitä voi vielä muutama tunti jäädä etupäästä pois jos LH-huipun havaitsee testillä esim. 5h sen jälkeen kun se on alkanut.
Ovispäivänä siis VOI vielä lykästää, etenkin jos ei jätä ihan vikoille tunneille, mutta parhaat mahikset on ne päivät ennen sitä! Eli heti kun saa ovisplussan testiin, ei muuta kuin hommiin 👌

Koska sperman laatu on heikentynyt viime vuosikymmeninä, ihan DPO-5 ja DPO-4 en pelkästään luottaisi, välttämättä ei monen siittiöt niin pitkään enää selviä. Spermaa ei myöskään kannata hauduttaa kiveksissä yli viikkoa ennen hommia että olisi tuoretta kamaa. 2 päivän välein ennen ovista on aika hyvä kun 36 tuntia menee ennen kuin spermalasti täyttyy uudelleen!
Edit: Ja tähän jäi lisäämättä että jos on tosi paljon sperman laadun kanssa ongelmia, silloin päivittäinen tallettelu voi olla eduksi että laatu olisi mahdollisimman hyvä. (Tähän koko jälkimmäiseen kappaleeseen lähteenä Dextran luento miehen hedelmällisyydestä, valitettavasti siitä ei tainnut jäädä tallennetta YouTubeen)

Muokattu viimeksi:
Hei kaikille, tulenpa tännekin kirjottelemaan. Oon kirjotellut lähinnä tuolla 40+ kuumeilijoiden ketjussa, ja tätä lueskellut silloin tällöin. :smiling-eyes:Vauvakuume iski uudessa parisuhteessa, yritys on aloitettu tässä aivan viime aikoina. Itselle lapsi olisi neljäs ja miehelle esikoinen. Päätettiin että kokeillaan voisiko vielä onnistua vaikka minulla ikää onkin 41. Yritän pitää odotukset matalalla ja suhtautua realistisesti (tulee jos tulee), mutta aikas vaikeeta se on🥰

Mun kierrot nyt vaihtelevat kkm jälkee . Mut kkm oli 33päivää. Seuraava 24 päivää. Sit tuli kemiallinen kierto joka oli 28 päivää. Joten mahdollista laskettua aikaa pitää varmaan laskea sit ovulaatiosta kun sitä tikuttelen kuitenkin.

Meillä tänään vielä kuppitalletus myöhemmin. Sit on tehty tähän kiertoon kaikki voitava. Plussastahan menee se max 36h kun munasolu irtoaa ja eikö munasolu ole vielä hengissä sen jonkun aikaa että kyllä teilki vielä on hyvät mahikset. Mun tiedon mukaan parhaat päivät taitaa olla Dpo-1 ja dpo0. Korjatkaa ios oon väärässä.

Ok joo.. Mulla kierto normaalisti 28-30 päivää. Tai jos ei ovistaa tuu ollenkaan, niin sit vielä alle 28. Nyt ovulaatio oli keskeytyksestä huolimatta vain 2-3 päivää "myöhässä."

Toivotaan tuplatärppiä nyt meille 👌

Mulla tänään ovistesti vielä tummentui eilisestä ja meni sit kuppitalletteluksi. Mulla ainakin illalla vielä toiveissa uusi talletus, sit ois 4 yhteensä, 2 eilen ja 2 tänään. Siihen voisin olla tyytyväinen, mutta katsotaan tuleeko siitä mitään enää tänään.

Sit antaa olla seuraavakin kierto, koska en oo pitkään aikaan saanut ovulaatiota peräkkäisissä kierroissa, enkä voi päättää milloin se tulee sit kun tulee. Ajoitus on aina niin huono. Sit jos siirrän kuukautisia, menee ne varmasti sekaisin. Ja jos on ollut yritystä, niin mitään Primolutia ei varmaan ees saa ottaa.

Kävin verikokeissa, jotta päästäisiin lapsettomuushoitoihin, niin mulla todettiin kilpirauhasen liikatoiminta.. vuosi sitten mulla on ollut kilpirauhasarvot normaalit. Voikohan tää johtua letrosta tai terolutista? Onko jollain kokemusta kilpparin liikatoiminnasta?🥺

Pakko sanoa että oli kova himo tehdä tänään testi. 😭 Onneksi ei tullut tehtyä kun vasta dpo7 niin eihän se millään mitään voisi näyttää varsinkaan kun ei mitään oireita. 🫤 Katsotaan saanko huomennakin ja sunnuntaina vältettyä vielä testien tekemistä että odotan sinne maanantaille jolloin dpo10...

Mies tosin toi kotiin tullessaan valkoviiniä. Yhden lasin join, enempää en taida uskaltaa. 🥴

View attachment 148482

Munasolu voi irrota 12-36 tunnin päästä ovisplussasta ja pysyy paikoillaan 12-24h eli nopeimmillaan on tilanne 24h päästä plussasta jo ohi. Ja hirveen moni ei testaa kuin 1-2 kertaa päivässä eli siitä voi vielä muutama tunti jäädä etupäästä pois jos LH-huipun havaitsee testillä esim. 5h sen jälkeen kun se on alkanut.
Ovispäivänä siis VOI vielä lykästää, etenkin jos ei jätä ihan vikoille tunneille, mutta parhaat mahikset on ne päivät ennen sitä! Eli heti kun saa ovisplussan testiin, ei muuta kuin hommiin 👌

Koska sperman laatu on heikentynyt viime vuosikymmeninä, ihan DPO-5 ja DPO-4 en pelkästään luottaisi, välttämättä ei monen siittiöt niin pitkään enää selviä. Spermaa ei myöskään kannata hauduttaa kiveksissä yli viikkoa ennen hommia että olisi tuoretta kamaa. 2 päivän välein ennen ovista on aika hyvä kun 36 tuntia menee ennen kuin spermalasti täyttyy uudelleen! (Tähän jälkimmäiseen kappaleeseen lähteenä Dextran luento miehen hedelmällisyydestä, valitettavasti siitä ei tainnut jäädä tallennetta YouTubeen)
kiitos tästä kattavasta tiedosta 🤩 Joo meillä tyhjennetään säännöllisesti vaikka sit oman käden kautta että on tuoretta tavaraa 🥰

Pakko sanoa että oli kova himo tehdä tänään testi. 😭 Onneksi ei tullut tehtyä kun vasta dpo7 niin eihän se millään mitään voisi näyttää varsinkaan kun ei mitään oireita. 🫤 Katsotaan saanko huomennakin ja sunnuntaina vältettyä vielä testien tekemistä että odotan sinne maanantaille jolloin dpo10...

Mies tosin toi kotiin tullessaan valkoviiniä. Yhden lasin join, enempää en taida uskaltaa. 🥴

Eihän se oireettomuus merkitse ettei voisi olla raskaana🤌🏻

Mulla on nyt koko kuukauden ollut todella kummallisia verenvuotoja. Viime viestin jälkeisenä iltana kun testasin negan, alkoi taas n. 1-2 päivää kestänyt vuoto. Nyt toissapäivänä alkoi taas vuoto, ja ajattelin että nytkö vihdoin ne kuukautiset alkais. Eilen illalla huomasin, että se vuoto oli sit loppunut jo eilisaamuna. Aloin jo huolestua ja pyöritellä päässäni ajan varaamista gynelle. Päätin nyt vielä tehdä tänä aamuna raskaustestin varulta, kun huomenna tulossa juhlat ja halusin varmistua, että voin myös nauttia väkijuomia. No, kohtalo päätti toisin. Katsoin aivan äimänä testiä ja herätin miehenikin katsomaan. View attachment 148476

Täällä vaikuttaisi olevan nyt plussa-aaltoa, onnea muille plussanneille ja tsemppiä kovasti kaikille ja kiitos viime viestissä tuesta ❤️
Onnea plussasta! 😍🥳

Täällä super lannistunut olo... 😔 Ainoa jota olisi voinut pitää merkkinä tärpistä oli runsas valkovuoto ja sitäkään ei enään. Joten vaikka dpo8 vasta niin eiköhän ne kuukautiset ala ensi viikon lopulla. Ja muutenkin jo menkkamaisia jomotuksia alavatsalla. 🤷‍♀️

Täällä super lannistunut olo... 😔 Ainoa jota olisi voinut pitää merkkinä tärpistä oli runsas valkovuoto ja sitäkään ei enään. Joten vaikka dpo8 vasta niin eiköhän ne kuukautiset ala ensi viikon lopulla. Ja muutenkin jo menkkamaisia jomotuksia alavatsalla. 🤷‍♀️
Toivotaan vielä parasta ❤️🙏

Itsellä kans vähän lannistuneet fiilikset tänään. Tein raskaustestin aamulla mutta negahan se oli, toki voi olla liian aikaista, dpo 8 tai dpo9. Eilen oli ensimmäinen päivä niin ettei ollut pahaa oloa sitten viime sunnuntain kun oireet alkoivat (toki eilen vatsaa kiristi tosi paljon ja jalat särkivät). Tänään ei ole ainakaan vielä ollut muita oireita kuin kova väsymys.
Oireiden laantuminen pelottaa, koska ensimmäisessä raskaudessani joka oli kkm, oireet päättyivät siihen kun alkiot (kaksoset) olivat lopettaneet kehittymisen, tämä havaittiin vasta 2 viikkoa myöhemmin np-ultrassa.. Toki vielä on tuo väsymys oireena... Mutta kai tässä vielä uskaltaa toivoa? 🙈

@Mamiii mulla oli huippu viime kierrossa 1.09, tässä kierrossa en saanut kiinni testeillä

@Feronia @Mamiksx5 jostain luin et enintään 4 päivää vanhat siittiöt on hedelmöityskykyisiä, joten usein pari päivää ennen oletettuja limoja ilmoitan miehelle, et nyt sais tyhjennellä, niin on sitten ovulaation aikana pelkkää priimaa 😂
Joo mä pyydän heti mun menkkojen jälkeen tyhjentää ja siitä jokatoinenpäivä kunnes aletaan lähestyy ”vihreitä päiviä” niin sit tavarat mulle joko kupilla tai yhdessä. Riippuu todi paljon miten teinit kotona et pystytäänkö yhdessä harrastaa.

Toivotaan vielä parasta ❤️🙏

Itsellä kans vähän lannistuneet fiilikset tänään. Tein raskaustestin aamulla mutta negahan se oli, toki voi olla liian aikaista, dpo 8 tai dpo9. Eilen oli ensimmäinen päivä niin ettei ollut pahaa oloa sitten viime sunnuntain kun oireet alkoivat (toki eilen vatsaa kiristi tosi paljon ja jalat särkivät). Tänään ei ole ainakaan vielä ollut muita oireita kuin kova väsymys.
Oireiden laantuminen pelottaa, koska ensimmäisessä raskaudessani joka oli kkm, oireet päättyivät siihen kun alkiot (kaksoset) olivat lopettaneet kehittymisen, tämä havaittiin vasta 2 viikkoa myöhemmin np-ultrassa.. Toki vielä on tuo väsymys oireena... Mutta kai tässä vielä uskaltaa toivoa? 🙈
No tottahan tuo ehkä itse yritän vain valmistella itseäni pettymykseen tällä. Ja mä oon laittanut kaikki oireilut vaan flunssan piikkiin. 😂 Esim eilen illalla mullakin kyllä jalkoja särki ja särkee vieläkin. Vatsassa outoa tunnetta varsinkin eilen illalla tuntui jomottelua mutta sen taas oon laittanut sen piikkiin kun ruoka ei ole maistunut. Samoin päätä särkee mutta niin särkee usein tähän aikaan kierrosta.

|| Lisään nyt tähän viestiin. 🤣 Mutta päivällä vajaa puoli tuntia sitten sitten noin alkoi olemaan jotain outoja vihlaisuja alavatsalla molemmilla puolin ja keskellä. Toivon ettei ole merkki että vuoto alkaa.... 😭 Koska vasta kp20. Toivon kylläkin että olisi merkki jostain. 👀

Muokattu viimeksi:
View attachment 148482

Koska sperman laatu on heikentynyt viime vuosikymmeninä, ihan DPO-5 ja DPO-4 en pelkästään luottaisi, välttämättä ei monen siittiöt niin pitkään enää selviä. Spermaa ei myöskään kannata hauduttaa kiveksissä yli viikkoa ennen hommia että olisi tuoretta kamaa. 2 päivän välein ennen ovista on aika hyvä kun 36 tuntia menee ennen kuin spermalasti täyttyy uudelleen!
Edit: Ja tähän jäi lisäämättä että jos on tosi paljon sperman laadun kanssa ongelmia, silloin päivittäinen tallettelu voi olla eduksi että laatu olisi mahdollisimman hyvä. (Tähän koko jälkimmäiseen kappaleeseen lähteenä Dextran luento miehen hedelmällisyydestä, valitettavasti siitä ei tainnut jäädä tallennetta YouTubeen)
Kiitos tästä, tämä oli hyvä muistutus! Mietin jo että ollaanko me liian aikaisessa ja sitten iskee se taisteluväsymys. Parempi kuitenkin vähän aikaisin kun liian myöhään 😊

Takaisin