Raskaaksi 2025

Tuli niin huono olo aamuyöstä että sorruin sitten tekemään testin. Jäljellä oli myös yksi ovulaatiotesti ja sen sitten huvikseni tein ensin, siihen ilmeistyi kovalla vauhdilla jo ennen kontrolliviivaa erittäin vahva viiva. Siitä sitten innostuneena tein digitestin mutta negahan se oli 🙈 Mahtaiskohan näkyä jo herkemmällä raskaustestillä kuin tuo digi? Täytynee kipaista kauppaan hakemaan tänään 🙊
Oliko mikä digi? Viikkonäytöllinenhän ei ainakaan oo erityisen herkkä. 🤭 Mulla oli dpo9 vielä negaa kaikki, mutta dpo10 rfsu-herkkä haamu ja dpo 11 näky digissä😎

Ennen edellistä raskautta olin ollut kasvissyöjä jo monia vuosia, mutta plussan jälkeen yksinkertaisesti kaikki kasvisruoka alkoi ällöttää ja en vain pystynyt enää syömään mitään kasviproteiininlähteitä 🙉 Oli aika kova paikka itelle, mutta uskon 100% siihen, että naisen keho kyllä tietää raskaana mitä se tarvitsee ❤️ Joten kuuntelin sitä ja palasin taas sitten raskauden jälkeen kasvisruokavalioon.
JOTEN, ehkäpä se on oire 😉✨🤞🏽
Mielenkiintosta että tämä on ollut muillakin oire. 😄Itse toimin samoin kun oli pakko saada jotain alas. Oli kova paikka, mutta väliaikasta. 😅 Naurattanut välillä ne ruoat kun ei ollut välillä hitustakaan kasviksia lautasella😂🫣.

Jaaaa voipi olla että sama taas edessä, koska en malttanutkaan odottaa huomiseen kun mies tänään etänä ja oli siis helppo testata rauhassa. Ja tuli tällainen. 🥹 Tänään dpo 14
6442.jpg

Mielenkiintosta että tämä on ollut muillakin oire. 😄Itse toimin samoin kun oli pakko saada jotain alas. Oli kova paikka, mutta väliaikasta. 😅 Naurattanut välillä ne ruoat kun ei ollut välillä hitustakaan kasviksia lautasella😂🫣.

Jaaaa voipi olla että sama taas edessä, koska en malttanutkaan odottaa huomiseen kun mies tänään etänä ja oli siis helppo testata rauhassa. Ja tuli tällainen. 🥹 Tänään dpo 14
View attachment 148455
EIKÄ, ONNEA!!😍😍😍😍 Ihan mahtavaa!!😍😍 mulla dpo 15 että samoissa mennään😍😍

ja just niin, väliaikaista se on! Tärkeintä, että keho saa just sitä mitä tarttee. 🤭 Joskus se EI ole kasvis XD

EIKÄ, ONNEA!!😍😍😍😍 Ihan mahtavaa!!😍😍 mulla dpo 15 että samoissa mennään😍😍

ja just niin, väliaikaista se on! Tärkeintä, että keho saa just sitä mitä tarttee. 🤭 Joskus se EI ole kasvis XD
Oi onnea sinnekin! 😍😍😍 ihan mennyt jotenkin ohi🫣
Yhdessä yökitään sitten kesäkuisissa vegeille🤣

Onnea plussanneille 😻

@MiniMe88 joo lääkäri kans mua opasti, et todennäköisesti pitää raskauden alettua nostaa annosta samantien. Kiva kuulla, että raskautuminen on onnistunut noinkin piakkoin tyroksiinien aloittamisesta 😌

Oon syönyt 6 päivää tyroksiinia, ja jo nyt on muutama oire helpottanut ihan superpaljon! Aivosumu on kadonnut lähes kokonaan, silmien turvotus vähentynyt huomattavasti (mulla yleensä aamuisin ollut todella turvonneet silmänaluset), ja heittelevien sokereiden oireet vähentynyt.

Kysyin silloin kun lääkitys aloitettiin, että saako jatkaa yrittämistä normaalisti. Lääkäri sanoi että olisi hyvä odottaa kontrollilabroja ensin, mutta sivulauseessa sitten jatkoi, että ymmärtää kyllä jos ei odotella :No Evil Monkey:

Nythän mulla tuli ovis 3 päivää etuajassa, ja tää kierto on ollut kaikenkaikkiaan tosi oireeton, en tiedä sit johtuuko jälkimmäinen siitä, etten oo enää pakkomielteisesti kuulostellut kehoa. Diagnoosin jälkeen en oo myöskään ollut enää sellaisella "pakko raskautua tai sekoan"-mindsetillä, enkä siks oo niin paljon täällä palstallakaan pyörinyt.

Olipas taas selostus, kiitos ja anteeksi 😂🫡

@Kali jos alkaa niin vilkaise kylpylän säännöistä onko heillä erikseen kielletty kuukautisten aikana veteen meno, mutta monessa paikassa nykyään kuukautiset ei ole este. Valitsee vain fiksun suojan kuten tamponin tai kuukupin, jos pystyy käyttämään, ja vaihtaa sen uinnin jälkeen.

Toki jokainen tuntee oman kehonsa, että jos on sellaiset niagran putoukset että tietää kupin/tamponin pettävän, niin sit maalaisjärjen mukaan ei ehkä 😅

Joissain kylpylöissä on kans kivoja kuivempia lajeja kuten altaan reunalla kiva oleskelu alue/baari, käydä ehkä pelkästään saunoissa, lisäpalveluina hierontaa jne. Itse usein valinnut saunoa ja sit mennä uimapuvussa syömään jäätelöä baariin kun katselen altaita/maisemia.

KIITOS 😍 ja Jep XD Mullahan ”virallinen” laskettu on 29.5., mutta ovulaatio 6pv myöhemmin, joten siirtynee sinne 4.6. 🤭 Voisin tulla jo myös kesäkuisiin XD
Mulla oviksen mukaan 5.6. laskettu. Tosi sama kun sulla. 😍🤭 Ja virallinenkin menee kesäkuuhun vähän riippuu millasella kierron pituudella oikein pitäs laskea koska 28 ei pidä mulla paikkaansa. 32 ehkä parempi😅. Hyvä ku 2 kertaa tän käyny läpi ja ihan kuutamolla taas🤣

Mulla oviksen mukaan 5.6. laskettu. Tosi sama kun sulla. 😍🤭 Ja virallinenkin menee kesäkuuhun vähän riippuu millasella kierron pituudella oikein pitäs laskea koska 28 ei pidä mulla paikkaansa. 32 ehkä parempi😅. Hyvä ku 2 kertaa tän käyny läpi ja ihan kuutamolla taas🤣
Onpas hauskaa! 😍🤭 Melko samoilla ikäerollakin meillä edellisien kanssa, kun mulla on heinäkuinen 😁 Nyt vain onnea odotukseen - etenkin tähän alun piinavan hitaisiin päiviin! 🤭 Siirryhän kesäkuisiin 😎

Niin jos kuukautiset alkaa en kyllä varmaan uskalla kylpylässä uimaan mennä, ekat pari päivää kumminkin runsasta vuotoa yleensä... 😫 Jos nyt siis mennään.

Mutta onneksi täällä tänään ainakin vielä vähän parempi olo flunssan suhteen. 😆 Tosin hetki sitten vasta heräsin.

Ja onneksi on perjantai. Niin toivottavasti tosiaan viikonloppuna ei tule testattua. Oloja ei kyllä mihinkään suuntaan joka voisi olla aikainen merkki plussasta paitsi että valkovuotoa kyllä runsaasti.

Niin ja onnea taas plussanneille! ❤️

@Suskikitten mä en edes tiennyt et jossain voi olla kielletty, oon mennyt uimahalliinkin aina vaan tampoonin kanssa jos on kuukautiset, tosin kierukan kanssa mulla olikin tosi niukat, että tamponin läpi menemisestä ei ollut vaaraa :No Evil Monkey:

Onnea @hupsis_ ja @AnnMarii !! 😍😍

@Syssymyssy mulle lääkäri sanoi että ei ole tarvetta odotella yrityksen kanssa 🤔 ja yritettyhän tässä nyt on. Ja kyllä minäkin nyt lueskelin noita ohjeistuksis niin suositellaan odottamaan labroja. No, ei auta kuin toivoa parasta että mikäli nyt tärppää että lääkkeet olisi jo sen verran normalisoinut tilannetta ettei tulisi taas kemiallista.

Meillä mies sai eilen muuten loistavan idean lähteä ensi viikolla kylpylään. Joka sinänsä kiva idea teoriassa... Mutta jos mun kuukautiset alkaa niin en voi kyllä uimaan mennä kylpylässä, tajusin sen jälkikäteen kun puhuttiin että juu voisi mennäkkin. Toki jos ne ei ala niin kai sitä uimassa voi käydä? Vai miten se on alkuraskauden kanssa? Mietin varmaan nyt liian etukäteen. 😅 Ei siis mitään hajua onko porealtaat yms uima-altaat okei silloin? Just sopivasti vaan premomkin ennustaa kuukautisia ensi viikonlopulle. Että luultavasti kyllä ennen sitä saan tietää alkaako ne vai ei. Toivottavasti ei ala.... 🤞 Mutta jotenkin uskon että alkaa...

Uimassa voi käydä ihan niin kauan kuin kalvot on ehjät. Itse kävin viikko ennen vauvan syntymää uimassa. Porealtaassa olemista ei kauheasti loppuraskaudessa enään suositella.

Mulla oviksen mukaan laskettuna 10.6. 😄Nuorimmainen syntyi viisi viikkoa etuajassa, hällä on ollu aina kiire saada vuotta vanhempi veli kiinni 😅 silloin oli istukan kans jotain häikkää ja gyne totesi viime viikolla että luultavasti söisin primaspania tän raskauden ajan varuilta.

(En kyllä vielä kovin optimistinen ole tuon haalean viivan kans että on plussa oikeasti 🤣) aiempien raskauksien kans en ehtinyt haamuja metsästämään kun olin autuaan tietämätön molempien raskaudesta ennen kuin oli kunnolla jo menkat myöhässä.

View attachment 148455
Paljon onnea ja tarrasukkia! 😍🥳

Paljon onnea plussanneille! 😍

Mulla alkoi eilen viimeinen minipillerilaatta 🤭 en viitti uutta pakettia hakea, kun jäis kuitenkin sit kesken, niin saa lokakuun loppu olla tarpeeksi lähellä sitä vuotta joulukuusta 🙈😄 kierrolla menee varmasti vielä palautuakin, kun vielä imetänkin tuota esikoista.

Takaisin