Raskaaksi 2025

No laitan tännekkin ketjuun tein positiivista muistuttavan testin pari tuntia myöhemmin tosta ekasta. En kumminkaan yhtään luota siihen. Hain kyllä pari pakettia kahden kpl apteekin herkkiä testejä. Ehkä huomenna teen semmoisen. Tänään kun testailusta ei varmaan mitään tule kun kova jano koko ajan. Niin ei oikein saa pidätettyä vessassa käyntiä kovin pitkään. 🥴

Tässä kuvat testistä kun oli kuivumassa ja kuivuneempana.

76865.png

En kyllä uskalla tuon perusteella kesäkuisiin siirtyä koska joudun heti lähtemään pois jos onkin kemiallinen tai viallinen testi. 😟

Voimia pettyneille ja liimaa tärpänneille! Aina ne tärppiuutiset täällä innostaa ja aidosti pystyy olemaan onnellinen toisten puolesta 🥰 Yhtälailla kyllä pettymyksiin osaa eläytyä kun tässä on niin tunteella mukana.

Itse tulin purkamaan oma napaa taas ettei tarvi pyöritellä omassa päässä..
Ovulaation pitäis olla keskiviikkona. Mies lähti tänäaamuna viikon työmatkalle ja meillä oli eka epäonnistunut yrityskerta aamulla tarkasti aikataulutettuna klo 4.15-4.30 . Ei olla aikaisen aamun ihmisiä. Paha mielihän siitä vaan tuli molemmille. Eli pelkällä lauantai-iltaisella talletuksella mennään tähän kiertoon. Minä olin la-su aivan sänkypotilas kun niin kova nielu-poskiontelo-korva kipuilu(lämpöä myös), ei siis kauhean kivaa muutenkaan koko viikonloppu. Hämmentävää on, että valkovuotoa on ollut muutama päivä ja muuttui kirkkaaksi vielä su-iltana. En testannut kuitenkaan kun vasta nyt ja testi oli aivan puhtaan negatiivinen. Nyt en tiedä että olisiko ovulaatio voinut jo olla historiallisen aikaisin, esim la/su(kp9-10) ja testi olisi jo nyt tyhjä. Vai eikö sitä sairastelun takia tule, tai siirtyykö vaan myöhempään. Myöhemmästä ei apua kun mies tulee takaisin vasta ens maanantaina. Kaikki asiat summattuna, toiveet on aika nollissa ja mietin jättäisikö tämän kierron vaan 'Herran haltuun', eikä testaisi tai miettisi koko asiaa, koska ei voi mihinkään vaikuttaa ja sairastelu vaikuttaa oireiluun ja muutenkin yhden randomin talletuksen varassa vähän ohuet mahdollisuudet ylipäänsä. Ehkä teen seuraavan ovulaatiotestin vielä ylihuomenna ja siitä kaksi päivää eteenpäin niin näen onko ovis vielä tulossa vai mitä.

No laitan tännekkin ketjuun tein positiivista muistuttavan testin pari tuntia myöhemmin tosta ekasta. En kumminkaan yhtään luota siihen. Hain kyllä pari pakettia kahden kpl apteekin herkkiä testejä. Ehkä huomenna teen semmoisen. Tänään kun testailusta ei varmaan mitään tule kun kova jano koko ajan. Niin ei oikein saa pidätettyä vessassa käyntiä kovin pitkään. 🥴

View attachment 148580

En kyllä uskalla tuon perusteella kesäkuisiin siirtyä koska joudun heti lähtemään pois jos onkin kemiallinen tai viallinen testi. 😟
Toivottavasti on nyt oikea plussa eikä taas mikään viallinen testi! Oot ihan liian monella eri testillä jo saanut niitä "vääriä positiivisia" 😑
Mutta näyttää todella plussan alulta ja sinuna jatkaisin testailua ja tekisin sitten digiä taas, että saa varmistusta niistäkin eikä tarvitse vain viivoja tiirailla 🤗🩷
Onko tossa testissä muuten mikä herkkyys? Se toinen digihän on 10mIU joten voisi jo huomenna näyttää tekstin raskaana hyvinkin. 🤞

Toivottavasti on nyt oikea plussa eikä taas mikään viallinen testi! Oot ihan liian monella eri testillä jo saanut niitä "vääriä positiivisia" 😑
Mutta näyttää todella plussan alulta ja sinuna jatkaisin testailua ja tekisin sitten digiä taas, että saa varmistusta niistäkin eikä tarvitse vain viivoja tiirailla 🤗🩷
Onko tossa testissä muuten mikä herkkyys? Se toinen digihän on 10mIU joten voisi jo huomenna näyttää tekstin raskaana hyvinkin. 🤞
Juu toi oli 10 herkkyydeltään siis. En tiedä vielä uskallanko huomenna digiä tehdä vaikka yksi olisi. Koska en haluaisi tehdä ns. turhaan. 🤔 Ehkä sitten jos huomenna tulee vielä positiivista muistuttava vaikka apteekin herkkään testiin. Tai yksi mulla vielä noit samoja testejä on... 👀

Juu toi oli 10 herkkyydeltään siis. En tiedä vielä uskallanko huomenna digiä tehdä vaikka yksi olisi. Koska en haluaisi tehdä ns. turhaan. 🤔 Ehkä sitten jos huomenna tulee vielä positiivista muistuttava vaikka apteekin herkkään testiin. Tai yksi mulla vielä noit samoja testejä on... 👀
@Kali varovaiset onnittelut! :red-heart:🤗 Mikä dpo sulla onkaan nyt menossa..?

View attachment 148580

Ihanaa! Näyttää haamuviivalta ❤️ Toivotaan parasta ja testaile huomenna uudelleen ❤️😊 Onnea haamuviivasta, se on jo alku kuitenkin ❤️🤗

Itsellä dpo10 tai dpo11, tänään tosiaan testailin 25herkällä testillä negan, huomisaamulle kävin hakemassa 10herkän.

View attachment 148580

Kyllä mä haamulaisen näen😍. Paljon tarrasukkia matkaan ja uutta testiä kehiin huomenna tai ylihuomenna. Niin varhaset päivät kuitenkin ettei voi vielä kovin vahva viiva edes olla. Toivottavasti säkin pääset kesäkuisiin🌈✨

Joo ymmärrän. Ehkä testaat huomenna eka normitestillä taas ja ylihuomenna digillä, jos tulee taas viivaa 🤗🥳 pidän peukkuja, että nyt on pysyvä plussa 🤞😍

Ihanaa lukea täältä plussauutisia🥳 ja toisaalta myötäelää pettymyksen kokeneiden kanssa🫶🏻
Kaikille toivotan aurinkoa viikkoon☀️

Itse tulin purkamaan oma napaa taas ettei tarvi pyöritellä omassa päässä..
Ovulaation pitäis olla keskiviikkona. Mies lähti tänäaamuna viikon työmatkalle ja meillä oli eka epäonnistunut yrityskerta aamulla tarkasti aikataulutettuna klo 4.15-4.30 . Ei olla aikaisen aamun ihmisiä. Paha mielihän siitä vaan tuli molemmille. Eli pelkällä lauantai-iltaisella talletuksella mennään tähän kiertoon. Minä olin la-su aivan sänkypotilas kun niin kova nielu-poskiontelo-korva kipuilu(lämpöä myös), ei siis kauhean kivaa muutenkaan koko viikonloppu. Hämmentävää on, että valkovuotoa on ollut muutama päivä ja muuttui kirkkaaksi vielä su-iltana. En testannut kuitenkaan kun vasta nyt ja testi oli aivan puhtaan negatiivinen. Nyt en tiedä että olisiko ovulaatio voinut jo olla historiallisen aikaisin, esim la/su(kp9-10) ja testi olisi jo nyt tyhjä. Vai eikö sitä sairastelun takia tule, tai siirtyykö vaan myöhempään. Myöhemmästä ei apua kun mies tulee takaisin vasta ens maanantaina. Kaikki asiat summattuna, toiveet on aika nollissa ja mietin jättäisikö tämän kierron vaan 'Herran haltuun', eikä testaisi tai miettisi koko asiaa, koska ei voi mihinkään vaikuttaa ja sairastelu vaikuttaa oireiluun ja muutenkin yhden randomin talletuksen varassa vähän ohuet mahdollisuudet ylipäänsä. Ehkä teen seuraavan ovulaatiotestin vielä ylihuomenna ja siitä kaksi päivää eteenpäin niin näen onko ovis vielä tulossa vai mitä.
Me mennään aika samassa aikataulussa kierron suhteen🤗 Tai no, voi olla että mun ovulaatio siirtyy pidemmälle, koska vielä ei limoja näköpiirissäkään ja kp13.. Ja jep, myös täällä kunnon räkätaudin kourissa, jee😒 Tässä kierrossa koitan tikuttaa kyllä oviksen.

Olen viettänyt hiljaiseloa täältä muutenkin. Pms oireet yllätti ja kk aikaan vajosin jonnekin niin syvään masennuksen kuoppaan, että ihan hirvitti. Enkä edes ollut niin pahoillaan negatiivisesta😅Toivottavasti tällaiset oireet eivät jää pidemmäksi aikaa kiertoihin vierailemaan, kun ennen km ei ole vastaavia koskaan ollut. Mutta täältä luin että muillakin vastaavia kokemuksia km jälkeen.

No kerroin testeistä miehelle. Tokassa testissä josta kuva plussa vai ei ketjussa näki toisen viivan, ekassa ei josta kuva tässäkin ketjussa...😅 Tuntui kyllä jälkikäteen ajateltuna vähän pahalta kertoa jos joudunkin sanomaan että vuoto alkoi myöhemmin.. 😭 Toki hyvä jakaa tämmöset asiat. Tuntuu vaan pahalta jos onkin vuotoa myöhemmin tulossa ihan kuin aiheittaisin pettymyksen hänellekkin kun kerroin että plussa tuli tai ainakin siltä näyttävä. 🫤

No kerroin testeistä miehelle. Tokassa testissä josta kuva plussa vai ei ketjussa näki toisen viivan, ekassa ei josta kuva tässäkin ketjussa...😅 Tuntui kyllä jälkikäteen ajateltuna vähän pahalta kertoa jos joudunkin sanomaan että vuoto alkoi myöhemmin.. 😭 Toki hyvä jakaa tämmöset asiat. Tuntuu vaan pahalta jos onkin vuotoa myöhemmin tulossa ihan kuin aiheittaisin pettymyksen hänellekkin kun kerroin että plussa tuli tai ainakin siltä näyttävä. 🫤
Hyvä että kerroit🤗. Itse ajattelen että raskaus ja lapset on yhteinen projekti johon kuuluu niin ilot ja surut. Ei niitä tarvitse yksin joutua pohtimaan ja kantamaan😌

Minusta on myös hyvä, että kerroit ja voitte jakaa yhdessä niin hyvät kuin huonotkin hetket sitten! 🥹🩷 Koska yhdessä yritätte ja ei ole kiva, jos joudut aina yksin kärsiä pettymykset yms, vaan näin on helpompi miehesi olla tukena kaikessa! 🥰

Täällä Dpo3. Ovistesti oli to plussa ekan kerran ja pe vielä vahvempi, mutta lasken ovulaatiopäiväksi perjantain, koska illalla tuntuvat ovulaatiokivut katosivat. Luulen tietäväni omat tuntemukseni parhaiten.

Luulen vahvasti että se prosessi mulla alkaa heti siitä kun on tasavahvat viivat. Sitä hormonia vaan tuli jostakin syystä enemmän nyt ja viiveellä poistui virtsan kautta.

Talletteluita tuli siis kolme vain, tostaina 2 ja pe yksi kuppitalletus..

Kattoo nyt sitten. Ei mua polttele testaus varmaan yhtään, koska huomaan jos PMS-oireet alkaa. En tiedä kuinka helposti uusi raskaus lähtee heti käyntiin tyhjennyskierrosta.

Hei! Mun piti tulla tänne vasta joskus parin viikon päästä kun kierukka kiskottu ulos ja sitä rataa. Mutta tuntuu että mun piinapäivät alkoikin jo. Tai sitten mä vaan kuvittelen, mutta tää ajaa mut kohta hulluksi niin pakko johonkin sanoa!

Me sopivasti harjoiteltiin oviksen aikaan eikä siinä mitään ihmeellistä. Mutta samana päivänä lankojen testauksen jälkeen alkoi 4 tunnin supistukset. Sen jälkeen olen kerran pyyhkäistäessä nähnyt jonkun punertavan värin (en muista milloin kun ei tuntunut ihmeelliseltä. Ajattelin että liittyy kierukan sekoiluun.) No nyt sitten kaikki housut mahtuu huonosti, painaa vaan mahaa vaikka paino ei ole muuttunut. Tosi epämukava olo. Ja vatsan toimintaakin ollut pakko tukea luumuilla ja pegorionilla.

Kierukka edelleen olemassa, kahden viikon päästä tosiaan poisto. Mun pitäis viikon verran olla vielä räjähtämättä ennen kuin voi testata onko kysessä jotain kierukasta aiheutuvaa oireilua. Vai onko tässä nyt jotain muutakin. Ensikertalainen en ole, mutta edellisestä raskaudesta 5 vuotta… :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Hei! Mun piti tulla tänne vasta joskus parin viikon päästä kun kierukka kiskottu ulos ja sitä rataa. Mutta tuntuu että mun piinapäivät alkoikin jo. Tai sitten mä vaan kuvittelen, mutta tää ajaa mut kohta hulluksi niin pakko johonkin sanoa!

Me sopivasti harjoiteltiin oviksen aikaan eikä siinä mitään ihmeellistä. Mutta samana päivänä lankojen testauksen jälkeen alkoi 4 tunnin supistukset. Sen jälkeen olen kerran pyyhkäistäessä nähnyt jonkun punertavan värin (en muista milloin kun ei tuntunut ihmeelliseltä. Ajattelin että liittyy kierukan sekoiluun.) No nyt sitten kaikki housut mahtuu huonosti, painaa vaan mahaa vaikka paino ei ole muuttunut. Tosi epämukava olo. Ja vatsan toimintaakin ollut pakko tukea luumuilla ja pegorionilla.

Kierukka edelleen olemassa, kahden viikon päästä tosiaan poisto. Mun pitäis viikon verran olla vielä räjähtämättä ennen kuin voi testata onko kysessä jotain kierukasta aiheutuvaa oireilua. Vai onko tässä nyt jotain muutakin. Ensikertalainen en ole, mutta edellisestä raskaudesta 5 vuotta… :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Mulla tuli kerran kierukan vielä ollessa paikallaan sellainen tunne että siellä olisi joku ehkä kiinnittynyt mutta kierukka sen oli laittanut kesken. Oli nimittäin ekat 5 vuotta kierukalla ilman menkkoja ja sen viiden vuoden jälkeen kun kierukan hormonitaso oli laskenut, alkoi tulla satunnaisia lyhyitä menkkoja (gynellä kuitenkin sanoivat että ehkäisyteho säilyy vielä usean vuoden, koska kierukka ehkäisee hormonaalisen lisäksi myös mekaanisesti). Kerran kuitenkin tuli erityisen runsaat ja kivuliaat menkat. Silloin ajattelin että munasolu ehkä ehti hedelmöittyä ja jopa kiinnittyä mutta kierukka häiritsi prosessia ja se meni kesken. Joten pahoin pelkään että vaikka sulla olisi siellä tapahtunut hedelmöitys, kierukka sen torppaa, sehän sen tehtävä on. Kauanko sulla on ollut tämä kierukka?

Itsellä toivo alkaa hiipua tällä kierrolla, dpo11 tai dpo12, herkällä raskaustestillä selvä nega. Silti tänään rinnat ihan pinkeinä, mitä ei aiemmin ollut. Muita oireita ei enää ole.

@Kali Hyvä että kerroit ❤️ Yhteinen matka tämä on vaikka me naiset sen hedelmän sisällämme kannamme ❤️

Mulla tuli kerran kierukan vielä ollessa paikallaan sellainen tunne että siellä olisi joku ehkä kiinnittynyt mutta kierukka sen oli laittanut kesken. Oli nimittäin ekat 5 vuotta kierukalla ilman menkkoja ja sen viiden vuoden jälkeen kun kierukan hormonitaso oli laskenut, alkoi tulla satunnaisia lyhyitä menkkoja (gynellä kuitenkin sanoivat että ehkäisyteho säilyy vielä usean vuoden, koska kierukka ehkäisee hormonaalisen lisäksi myös mekaanisesti). Kerran kuitenkin tuli erityisen runsaat ja kivuliaat menkat. Silloin ajattelin että munasolu ehkä ehti hedelmöittyä ja jopa kiinnittyä mutta kierukka häiritsi prosessia ja se meni kesken. Joten pahoin pelkään että vaikka sulla olisi siellä tapahtunut hedelmöitys, kierukka sen torppaa, sehän sen tehtävä on. Kauanko sulla on ollut tämä kierukka?

Itsellä toivo alkaa hiipua tällä kierrolla, dpo11 tai dpo12, herkällä raskaustestillä selvä nega. Silti tänään rinnat ihan pinkeinä, mitä ei aiemmin ollut. Muita oireita ei enää ole.

@Kali Hyvä että kerroit ❤️ Yhteinen matka tämä on vaikka me naiset sen hedelmän sisällämme kannamme ❤️
Se on ollut neljä vuotta. Ja oon tosi epäileväinen just noiden juttujen takia. Ja vaikka pysyisi niin mitä käy kun parin viikon jälkeen kierukka otetaan pois. Meneekö ehkä sitten kesken kun ei se välttämättä kohdun mielestä ole pikku juttu ottaa pois. Jännän äärellä ollaan. Ihme tämä olisi kyllä jos olisi raskaus ja pysyisi mukana kierukasta huolimatta!

Tsemppiä sinulle :red-heart:

Tein sen saman testin millä eilen sain haaleamman plussan se oli vika niitä testejä onneksi. Mulla vielä apteekin herkkiä testejä. Niillä en uskaltanut testata koska tuo toinen testi oli kyllä aika ilmiselvä nega... 😭 Eli taitaa olla etten ole raskaana.
Miten voi olla mahollista, että sulle tulee joka testillä noita hyvin selkeitä plussia yhtenä päivänä ja seuraavana ne onkin negoja?! 🥺 Ihan pyllystä kyllä, jos nuokin oli muka virheellisiä testejä!!! 😑
Pitäiskö sun kuitenki iltapäivällä testata taas apteekin herkällä, ku minusta se eilisen testi oli jo niin tumma ja selkeä? Ja sitähän et tehny aamusta, nii jos tekisit tuon uudenki taas tällei muutaman tunnin pidätyksellä.🤗

@Kali aika varhain oot testaamassa, niin voihan se plussaksi muuttua… mutta näkee tosiaan kun pari päivää odottaa. Voimia odotteluun! Ja hyvä kun kerroit kumppanille mahdollisesta positiivisesta kun ei se lapsen teko yleensä oo yhden ihmisen työ. Kuuluu vähän kummankin vastuulle sitä kuumotella ja tukea toinen toista.

@Rouva W toivotaan josko sieltä tulisi positiivista viivaa. Toki kierukka voi aiheuttaa vaikka ja mitä… mutta näkee sit!

@MiniMe88 toivotaan josko myöhemmin tulisi plussa jos kuukautiset ei ala. Tosin itse huomasin nyt aloitettuani lugesteronin että rinnat muuttui täyteläisemmiksi eli joko taapero onnistunut lipittämään itselleen enemmän maitoa tai keltahormoni kanssa turvottaa tissejä 🤔 en kyllä rehellisesti tiiä. Edit elikkäs koetin sanoa että keltahormoni, mitä tulee luteaalivaiheessa, voi ehkä aiheuttaa rinnoissa tuntemuksia. Mutta toivotaan että tulisi se positiivinen raskaustesti!

Omaa napaa: itse kävin yksityisellä vähän purkamassa mieltäni ja se johti siihen että sain lugesteronit pitkittämään luteaalivaihetta. Aiemmin luteaali ollut tosiaan 3-7 päivää. Syönyt nyt kolme päivää tuota lugesteron kapselia, pehmeä 200 mg yksi juuri ennen nukkumaan menoa suun kautta. Sovittiin että saan puhelulla sit vahvempia teroluteja jos nää mun pyytämät miedommat ei auta kuukautisten pitämiseen loitolla.

Oon lopettanut kaikkien testien tekemisen kun ensinnäkin tuo lääke aiheuttaa mm lämmön nousun niin lämmöt ei kerro mitään ”todellista” tietoa mitä kehossa tapahtuu. Sit mulla on todennäköisesti lääkkeestä johtuvaa alavatsan vihlontaa, tissit tuntuu täyteläisemmiltä+herkemmiltä, palelua ja yllättävää kyllä nälkä kadonnut. Koetan olla tarkka että syön tarpeeksi, mutta jotenkin nälän tunne häipynyt.

Tästä kierrosta aika vahva tunne ettei tärpännyt. Oli vaikeuksia talletella jne. Mutta vähän positiivisempi mieli tulevaisuuden kannalta kun sain lääkityksen kokeiluun ja lupauksen että pystyn kokeilee toistakin jos tää ei nyt toimi. Oli kiva ja ymmärtäväinen gyne, mikä tosi virkistävää vaihtelua kun lähes poikkeuksetta terveydenhuollossa mulla vaikeuksia saada apua. Monesti vain saan ohjeen olla ja odottaa ja seurata tilannetta.

Takaisin