Raskaaksi 2025

Onpas hauskaa! 😍🤭 Melko samoilla ikäerollakin meillä edellisien kanssa, kun mulla on heinäkuinen 😁 Nyt vain onnea odotukseen - etenkin tähän alun piinavan hitaisiin päiviin! 🤭 Siirryhän kesäkuisiin 😎
Juu juu siirrytään. Siellä ei vain ole vielä ketää🤣. Vähän epätodellinen olo vielä🫣.
Mutta voimia ja tsemppiä kaikille piinailuun. Meillä toivottavasti pysyy matkassa. Toivottavasti täältä tulee paljon kesävauvoja lisää💝🌾. Käyn täällä kurkkimassa välillä☺️

Ja tosiaan mulla on ollut tosi oireetonta. Eli lihanhimo iski päiväksi🤣, oli ne KAKSI finniä ja paineen tunnetta vatsassa, mikä sekin jo loppui ja ehkä lisääntynyt valkovuoto. Että siinäpä se ja nuokin sellaisia melko huomaamattomia😊

@AnnMarii mulla sama, viime kierrossa kipuilin tosi paljon ja nyt alavatsassa sellanen erilainen tunne, pientä nippailua vain ja keskitetymmin. Lisäksi toissapäivänä teki mieli mandariinia, josta ekan kerran aavistelin 😅 elin mandariineilla esikoisen ekan kolmanneksen. Onnea sinne ja eiköhän se kohta todelta tunnu ❤️❤️ nautitaan vielä tästä oireettomuudesta 😄

Tekisi nyt kyllä mieli itsekkin tehdä testi vaikka eihän se voi dpo7 mitään näyttää edes. 🤣 Kuvittelen täällä että jospa noi plussatuulet olisi täälläkin. Vai miten sen nyt sanoisi. 😂 Mutta kumminkin voi olla että viikonlopusta tulee sittenkin vaikea.

Olen kesäkuisia vakoillut jo mutta ei siellä ainakaan vielä näy mitään keskustelua. Jospa pian ja jospa pian itsekkin pääsisi sinne... 🤞

Mä oon ihan uus täällä, mutta mietin kanssa uskaltaisiko kesäkuisiin siirtyä jo👀 FF:n mukaan laskettu aika oviksesta ois 3.6. eli toki voi mennä myös toukokuisiin.

Mutta täällä näyttää olevan paljon lähiaikoina plussanneita (onnea!💕) eli ehkä tuonne kesäkuiset-ryhmään voisi saada kohta jo keskustelua. Tein itse maanantaina plussan dpo12.

Piti ihan useempi testi tehä vertailun vuoksi😅 Ylhäältä alas siis ClearBluen digi, apteekin herkkä (10 mIU/ml), OneStepin puikko (10 mIU/ml), PregCheckin liuska (25 mIU/ml) ja OneStepin liuska (10 mIU/ml). Alimmasta ei kyllä näkyny livenäkään mitään, aivan surullinen tapaus tuo testi😅 Ei kyllä toiminu saman merkin ovistestitkään mulla.

Liitteet

• IMG_3209.jpeg
    IMG_3209.jpeg
    2 MB · Katsottu: 123
Juu juu siirrytään. Siellä ei vain ole vielä ketää🤣. Vähän epätodellinen olo vielä🫣.
Mutta voimia ja tsemppiä kaikille piinailuun. Meillä toivottavasti pysyy matkassa. Toivottavasti täältä tulee paljon kesävauvoja lisää💝🌾. Käyn täällä kurkkimassa välillä☺️

Ja tosiaan mulla on ollut tosi oireetonta. Eli lihanhimo iski päiväksi🤣, oli ne KAKSI finniä ja paineen tunnetta vatsassa, mikä sekin jo loppui ja ehkä lisääntynyt valkovuoto. Että siinäpä se ja nuokin sellaisia melko huomaamattomia😊

Toivotaan, hakemus on laitettu eilen 😆 Menisi kuun puolivälin tienoille 🥹 Tää oiskin uusi kokemus tällainen kesävauva. Silti todennäköisesti syntyisi varmaan toukokuun puolella..

No joka tapauksessa olen iloinen, että kroppa ylipäätään tuotti ovulaation. Tai irtoamisesta ei koskaan voi olla varma ellei ultraa.

Asiasta toiseen @kaikki

Te joilla on ovulaatiokipuja ja olette käyneet ultrassa sen aikaan, missä vaiheessa munasolu on irronnut kipuihin verrattuna? Mietin kun itsellä on voimistuvaa kipua useampana päivänä, varsinkin painellessa.. Entä milloin se sit todellisuudessa irtoaa? Onko mitään kokemuksia?

Mulla kipu alkoi ekan kerran tuntua jo kun estrogeeni nousi keskiviikkona ennen LH-huippua. Sit oli vähän enemmän kipua eilen torstaina, kun LH nousi ja nyt tänään vielä vähän enemmän kipua. Nyt sattuu etenkin oikeaan munasarjaan ja tuntuu ihan turvonneelta jotenkin se vatsan päältä.

Toisaalta myös jotain tuntuu vasemmassa munasarjassa. Kesken mennyt tuli vasemmasta munasarjasta.

Mulla oviksen mukaan laskettuna 10.6. 😄Nuorimmainen syntyi viisi viikkoa etuajassa, hällä on ollu aina kiire saada vuotta vanhempi veli kiinni 😅 silloin oli istukan kans jotain häikkää ja gyne totesi viime viikolla että luultavasti söisin primaspania tän raskauden ajan varuilta.

(En kyllä vielä kovin optimistinen ole tuon haalean viivan kans että on plussa oikeasti 🤣) aiempien raskauksien kans en ehtinyt haamuja metsästämään kun olin autuaan tietämätön molempien raskaudesta ennen kuin oli kunnolla jo menkat myöhässä.
Onnea sullekin😍. Sulla on kuitenkin varhasemmat päivät kuin mulla ja silti näkyy☺️ paljon tarrasukkia!

Mä oon ihan uus täällä, mutta mietin kanssa uskaltaisiko kesäkuisiin siirtyä jo👀 FF:n mukaan laskettu aika oviksesta ois 3.6. eli toki voi mennä myös toukokuisiin.

Mutta täällä näyttää olevan paljon lähiaikoina plussanneita (onnea!💕) eli ehkä tuonne kesäkuiset-ryhmään voisi saada kohta jo keskustelua. Tein itse maanantaina plussan dpo12.

Piti ihan useempi testi tehä vertailun vuoksi😅 Ylhäältä alas siis ClearBluen digi, apteekin herkkä (10 mIU/ml), OneStepin puikko (10 mIU/ml), PregCheckin liuska (25 mIU/ml) ja OneStepin liuska (10 mIU/ml). Alimmasta ei kyllä näkyny livenäkään mitään, aivan surullinen tapaus tuo testi😅 Ei kyllä toiminu saman merkin ovistestitkään mulla.
Paljon onnea!! 😍😍 Sinne vaan availemaan keskustelua kesäkuisiin😎😍

Mä en tiedä mihin mä tästä ihmettelen niin ihmettelen täällä 😄

Mulla eilen alkoi turvottamaan ja maha on aivan pallo 🏀 luulin että yön aikana rauhoittuisi ja aamulla olisi taas litteä, mutta ei. Olen vasta dpo4 eli en kuvittele että tämä olisi raskausoire vielä. Mutta mitä ihmettä 😵‍💫 kyllä mulla aina turpoaa maha ennen kuukautisia mutta ei näin aikaisin eikä näin rajusti. Voiko olla että tämä johtuu viime kierron kemiallisesta, että hormonit jotenkin lähtevät ekstra kovaan nousuun sen takia tässä kierrossa ja aiheuttaa tämmöistä? Mulla ei mene mitkään housut kiinni 🫣 Mitään ruokavalioon liittyviä haasteita mulla ei ole ollut joka olis aiheuttanut aiemmin turvotusta tällä tavoin

Ja kuukautiset pitäisi alkaa vasta reilun viikon päästä

Olipa täällä ihania uutisia, paljon onnea plussanneille! :Two Hearts: Toivottavasti tästä lähtee käyntiin kunnon plussa-aalto. :Sparkles:

Mä täällä koitan vielä metsästää edes sitä ovisplussaa, nyt on kp 15. Testit on vahvistuneet, mutta plussaa ei ole vielä näkynyt. Ovislimaa ollut nyt muutaman päivän ja talletteluitakin on tehty. Toivon, että joko tänään illalla tai huomenna aamupäivällä saisin plussan tikkuun.

Paljon onnea! 🥰

Paljon onnea kaikille plussanneille ja paljon plussatuulia kaikille! 😍❤️

Viikon päästä on yksityinen gyne. Pyydetään lähete hoitoihin ja sit tsekataan mikä tilanne. Appien mukaan ovis tulis ehkä päivä pari ennen gynekäyntiä, niin samalla sit näkee et onko ovulaatio tapahtunut. Tällä hetkellä on kyllä aika lannistunut olo, et ollaan auttamattomasti liian myöhässä tän lapsiasian kanssa.

Tulee vaan lisää asiaa mieleen mutta pakko mainita että kivaa kun mies nähtävästi miettii vauva asiaa vaikka ei aina puhutakkaan siitä muuten kuin ovulaation aikoihin kun yritetään että tulisin raskaaksi tai sitten kun kuukautiset taas alkaneet. Ja siis kun kipeä olen ollut tällä viikolla niin panadolia joutunut ottamaan pari päivässä päänsärkyyn esim. Niin mies sitten oli aiemmin että onkohan se hyvä juttu käyttää panadolia jos olen raskaana pian tai yrittäessä muutenkaan. 🙊 Totesin siihen että sitä siis voi käyttää raskaanakin ollessa toisin kuin buranaa jota en muutenkaan voi käyttää koska olen allerginen ibuprofeenille...

Siis oli jotenkin ihanaa huomata että kyllä hän sitä ajattelee vaikka ei usein puhuttakkaan tässä vaiheessa kiertoa yleensä siitä. Voisi varmaan enemmänkin puhua mutta en tiedä kyllä miksi ei puhuta. 🙈 Noh varmaan pitänee mainita että ensi viikon viikonloppuna on uhkana vuodon alku.

@Mamiii mulla ne kivut loppuu just oviksen tienoilla! 😊 Aika pitkään kyllä kipuilee ennen, johtuen varmaan just niistä kiinnikkeistä.

Ne tosin gynen mukaan irtoilee tulevassa raskaudessa sit kivasti, että sitä ootellessa 🫣

Nyt plussatuulia puhaltamaan ryhmän imussa kaikille 😘

@Mamiii mulla ne kivut loppuu just oviksen tienoilla! 😊 Aika pitkään kyllä kipuilee ennen, johtuen varmaan just niistä kiinnikkeistä.

Ne tosin gynen mukaan irtoilee tulevassa raskaudessa sit kivasti, että sitä ootellessa 🫣

Nyt plussatuulia puhaltamaan ryhmän imussa kaikille 😘

Kiitos vastauksesta 😊 Viimeksi kun raskauduin, ovulaatiokipu kesti tavattoman pitkään. Tänään kivut ovat edelleen läsnä. Varsinkin oikealle puolelle sattuu. Itse en tiedä onko minulla kiinnikkeitä.

Tänään ovistestin testiviiva oli vielä eilistäkin vahvempi. Sovelluksen mukaan 1,40. Että luulisi että munasolu kyllä irtoaa tai on jo irronnut. Ei mulla aiemmin oo ees noin tummaksi noi testit menneet. Nyt taitaa kroppa piiskata munasarjoja oikein urakalla. Paljon muilla on ollut toi arvo?

Turnausväsymystä alkoi olla jo ilmassa, joten meni lopulta kovan yrityksen jälkeen kuppitalletteluksi tänään. Outoa oli pyytää, mutta pyysin kuitenkin koska oon ison vaivan nähnyt tässä kierrossa, joten toinenkin osapuoli saisi panna parastaan yrityksen suhteen.

Kiitos vastauksesta 😊 Viimeksi kun raskauduin, ovulaatiokipu kesti tavattoman pitkään. Tänään kivut ovat edelleen läsnä. Varsinkin oikealle puolelle sattuu. Itse en tiedä onko minulla kiinnikkeitä.

Tänään ovistestin testiviiva oli vielä eilistäkin vahvempi. Sovelluksen mukaan 1,40. Että luulisi että munasolu kyllä irtoaa tai on jo irronnut. Ei mulla aiemmin oo ees noin tummaksi noi testit menneet. Nyt taitaa kroppa piiskata munasarjoja oikein urakalla. Paljon muilla on ollut toi arvo?

Turnausväsymystä alkoi olla jo ilmassa, joten meni lopulta kovan yrityksen jälkeen kuppitalletteluksi tänään. Outoa oli pyytää, mutta pyysin kuitenkin koska oon ison vaivan nähnyt tässä kierrossa, joten toinenkin osapuoli saisi panna parastaan yrityksen suhteen.
Mulla oli korkein arvo 1,07 tässä kierrossa. Ja testasin saman päivän aikana kolme kertaa jolloin onnistuin saamaan huipun näkyviin. Jos olisin testannut vain aamulla ja illalla olisi huippu luultavasti jäänyt bongaamatta

Liitteet

• IMG_9717.jpeg
    IMG_9717.jpeg
    103.4 KB · Katsottu: 71
Mulla on nyt koko kuukauden ollut todella kummallisia verenvuotoja. Viime viestin jälkeisenä iltana kun testasin negan, alkoi taas n. 1-2 päivää kestänyt vuoto. Nyt toissapäivänä alkoi taas vuoto, ja ajattelin että nytkö vihdoin ne kuukautiset alkais. Eilen illalla huomasin, että se vuoto oli sit loppunut jo eilisaamuna. Aloin jo huolestua ja pyöritellä päässäni ajan varaamista gynelle. Päätin nyt vielä tehdä tänä aamuna raskaustestin varulta, kun huomenna tulossa juhlat ja halusin varmistua, että voin myös nauttia väkijuomia. No, kohtalo päätti toisin. Katsoin aivan äimänä testiä ja herätin miehenikin katsomaan.
1000131757.jpg

Täällä vaikuttaisi olevan nyt plussa-aaltoa, onnea muille plussanneille ja tsemppiä kovasti kaikille ja kiitos viime viestissä tuesta ❤️

Oi oi ihanaa!! Hurjasti onnea kaikille plussanneille! 😍😍❤️🥳

Mä kävin ostamassa muutaman herkän raskaustestin, vielä en oo testannu, katsotaan malttaako odottaa aamuun 🙈

@Maaretah jep, se oli juuri tuo viikkonäyttödigi.

Tänään jalkoja särkenyt ja ihan jäätävä alavatsan kiristyksen tunne, töissä piti jatkuvasti alentaa työhousujen reunaa ettei paina vatsaa 😅

@Suskikitten mä en edes tiennyt et jossain voi olla kielletty, oon mennyt uimahalliinkin aina vaan tampoonin kanssa jos on kuukautiset, tosin kierukan kanssa mulla olikin tosi niukat, että tamponin läpi menemisestä ei ollut vaaraa :No Evil Monkey:
Siis se että vois olla kiellettyä voi olla jotain 20 vuoden takaista juttua, kun oltiin vähän eri käsityksessä asioista 😅 mutta en mäkään oo kohdannut tuollaista kieltoa ja toivonmukaan en kohtaakkaan… mutta joskus jänniä asioita näkee kiellettynä, kun tapaan lukea säännöt paikkakohtaisesti.

Moikka oviskaima ☺️ Mullakin tuli ovisplussa tänään, nyt Kp17 tyhjennyksen jälkeen. Lasken alkaneeksi Mifegynen aiheuttamasta vuodosta. Millainen kiertopituus sulla on yleensä? Mulla varmaan 28-30 päivää ja sit ovuloimattomat kierrot alle sen..

Testiviiva oli kontrolliviivaa vahvempi aamupäivällä. Sovellus sanoi high ja arvo 1,2. Testaan vielä huomenna. Eli tosi nopeasti eilisestä 0,5:sta pomppasi, eilen myös sylkitesti oli pos.

Nyt vasta illalla alkoi tallettelut, aikamoista luovuutta vaatii tämä konkreettinen yrittäminen. Ois ollut paras jo eilen tallettaa ja tänään aamulla mutta ei se ollut fyysisesti mahdollista..., mutta tämäkin lienee vielä ok jos vaan siittiöt on nopeita 😃 Hieman pelottaa oltiinko nyt liian myöhässä. Ei kai? Ei näitä voi oikein 100% ennakoida pitkän välimatkan vuoksi.

Tässä juuri toista saalista haudon jalat koholla. Jotenkin pitäisi vielä aamulla saada tavara liikkeelle if you know what I mean 😆 Yhden tai kahdenkaan varaan ei oo hyvä jättää.
Mun kierrot nyt vaihtelevat kkm jälkee . Mut kkm oli 33päivää. Seuraava 24 päivää. Sit tuli kemiallinen kierto joka oli 28 päivää. Joten mahdollista laskettua aikaa pitää varmaan laskea sit ovulaatiosta kun sitä tikuttelen kuitenkin.

Meillä tänään vielä kuppitalletus myöhemmin. Sit on tehty tähän kiertoon kaikki voitava. Plussastahan menee se max 36h kun munasolu irtoaa ja eikö munasolu ole vielä hengissä sen jonkun aikaa että kyllä teilki vielä on hyvät mahikset. Mun tiedon mukaan parhaat päivät taitaa olla Dpo-1 ja dpo0. Korjatkaa ios oon väärässä.

Takaisin