BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kp 5, eli aika samassa tahdissa mennään taas @ohdake 😊 pitääkin aktivoitua taas!

Pidän sormia ristissä teidän puolesta @Ness ja @Roosali 🙏🏻

Gynekäynti vois kyllä auttaa tasaamaan kiertoa ja lisätä onnistumismahdollisuuksia @Malttamaton145. Jaksamista alkukiertoon 🫶🏻

@Syssymyssy aika normaalilta näyttää! Mullakin oli ekoissa käyrissä enemmän vaihtelua, mutta sitten ne alkoi tasaantua, kun aloin mitata aina samaan aikaan ja odotella 20 s piippauksen jälkeen 😊

Täällä tylsää alkukiertokäyrää pienellä sairastelulla. Jostain syystä mulla ei flunssa näy ollenkaan lämmöissä, mutta sykkeet kyllä pomppaa heti. Ovis toivottavasti luvassa ens viikolla. 🤞🏻

Liitteet

• IMG_3295.jpeg
    IMG_3295.jpeg
    257.6 KB · Katsottu: 40
@Rollo Toivottavasti on olo vähän petraantunut kierron edetessä.🙏

@Roosali Hienoa, että siirto meni hyvin. Tosi harmi tuo, että toinen ei enää pääse pakkaseen takaisin.. Mutta niin kuin sanoit, niin kai silläkin jokin tarkoitus sitten oli. 😕 Toivotaan kovasti, että plussan saat testiin, kun sen aika on! Toivottavasti tuut tänne meille kertomaan joka tapauksessa, ei täältä kaikki ole kyllä mitenkään ehtinyt vielä häviämään siihen mennessä.. 🤭

@Ness Oi että, odottavan aika on pitkä.. Kovasti pidän peukkuja edelleen sinne päin! 🤗

@Malttamaton145 No voi harmi, että ei tärpännyt. 😔 Kyllähän sieltä gyneltä voisi jotain apuja saada kierron tasaamiseen / lyhentämiseen. Suosittelen käymään matalalla kynnyksellä. ☺️

@ohdake Mä oon vähän edellä, mut silti jäljessä. 😅 Eli kp12, mutta ovis on odotettavissa vasta n. viikon päästä tai vähän yli. ☺️ Olipas nyt, mutta kyllähän sitä monenlaisia tuntemuksia matkan varrelle mahtuu. Voihan se edellisten vauvajuttujen myynti tuoda myös onnea yritykseen, niinkin oon kuullut käyvän. 😅 Meillä loppuu pian säilytystilaa, kun on kaikki lapsen vanhat vaatteet vielä säästössä, jos tulisi tarvetta.. 🙈

@Syssymyssy Mikä kenelläkään on normaali. 😁 Mittaustapa voi vaikuttaa, aika alhaisia sulla osa noista tämmöistä. Luulisin, että eron silti huomaa sitten oviksen jälkeen. ☺️

@Islala Tsemppiä ja paranemista sinne ovista odotellessa! 👍

Tosi kiva kun monta nyt samassa vaiheessa kiertoa niin pääsee yhdessä jännittämään 🥰
Täällä ovulaatio alkaa lähestyä ja tositoimiin pitäisi alkaa..

@Ness ja @Roosali tilanteet jännittää eniten, toivon niin paljon teille molemmille positiivista tulosta 🥹

Premom väittää että mulla ois nyt dpo 2 lämpöjen perusteella. Mitään varsinaisia ovis oireita ei ole ollut limojen lisäksi niin en jaksa uskoa että olis. Ja kun ovistestitkin alkaa vasta tummumaan niin tuskinpa vaan on ollut vielä. En tiedä onko syynä huonommin nukuttu yöt vai mikä. No ainakin on päästy hyödyntämään tilanne ja onnistuttu tallettelemaan. Eilen vaan sattui illalla niin että pian 15 vuotta täyttävä poika tuli keskeyttämään mutta onnistuttiin silti.

Liitteet

• IMG_20250821_083722.jpg
    IMG_20250821_083722.jpg
    86.9 KB · Katsottu: 36
  • Screenshot_2025-08-21-08-30-28-85_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-08-21-08-30-28-85_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    201.4 KB · Katsottu: 35
Ennen saanu watchilla hyvää lämpökäyrää mut nyt ollu viimeaikoina siksakkia ja tosi matalalla lämmöt. No koitin aamulla mittarilla suusta niin anto watchin lämpöön +0,64. (En merkannu ff käyrään ettei sotke) Eli täytyy siirtyä mittariin enskierrossa 😫 täytyy vaan käydä ostaa tarkempi mittari. Leposykkeen perusteella ovis ollu ja tänään olis dpo5. Ollu aikamoiset jomottelut alavatsalla tänään.

Ennen saanu watchilla hyvää lämpökäyrää mut nyt ollu viimeaikoina siksakkia ja tosi matalalla lämmöt. No koitin aamulla mittarilla suusta niin anto watchin lämpöön +0,64. (En merkannu ff käyrään ettei sotke) Eli täytyy siirtyä mittariin enskierrossa 😫 täytyy vaan käydä ostaa tarkempi mittari. Leposykkeen perusteella ovis ollu ja tänään olis dpo5. Ollu aikamoiset jomottelut alavatsalla tänään.
Joo harmi että aiemmin toiminut systeemi lakannut toimimasta… mittarin käyttö on kyllä yks lisä step muistettavaksi 😅

Oon haaveillut lämmön mittaamisesta jollain laitteella, mutta en oo uskaltanut ostaa kun mun raajat tuntuu olevan aina jäisen kylmät ja en usko että toimisi siks mun kehon kanssa… sen anturan pitäisi olla rintakehällä varmaan että tulisi järkevämpää dataa… 😅

Toki jos se rannekello on aiemmin toiminut ja laitteen iän ei pitäisi olla rikkonut anturia, niin onko sulla jotain muuta muutosta tapahtunut? Esim niskat voi joskus olla niin jumissa ettei veri ees kierrä käsiin. Itsellä tää on todennäköinen syy kylmille käsille… kroonisesti jumiset niskat 🤣

Saisko tänään illasta vielä sen plussan kun on noin paljon vahvistunut jo aamustakin? Jos tänään plussa niin ehkä ylihuomenna lämmöt selkeämmin koholla ja ens viikolla voi aloittaa ne luget.

Liitteet

• Screenshot_2025-08-21-11-24-23-68_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2025-08-21-11-24-23-68_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    80.4 KB · Katsottu: 57
Joo harmi että aiemmin toiminut systeemi lakannut toimimasta… mittarin käyttö on kyllä yks lisä step muistettavaksi 😅

Oon haaveillut lämmön mittaamisesta jollain laitteella, mutta en oo uskaltanut ostaa kun mun raajat tuntuu olevan aina jäisen kylmät ja en usko että toimisi siks mun kehon kanssa… sen anturan pitäisi olla rintakehällä varmaan että tulisi järkevämpää dataa… 😅

Toki jos se rannekello on aiemmin toiminut ja laitteen iän ei pitäisi olla rikkonut anturia, niin onko sulla jotain muuta muutosta tapahtunut? Esim niskat voi joskus olla niin jumissa ettei veri ees kierrä käsiin. Itsellä tää on todennäköinen syy kylmille käsille… kroonisesti jumiset niskat 🤣
kellon pitäs olla kyllä kunnossa vaikka on jo 2-3v vanha. Mulla apple watch 8. Ehkä 🤣Itellä myös aika jumi niska. Nukkuma asentoki ehkä kummallinen 🙈 seuraillaan. Alkukierto tuli myös nukuttuu ikkuna auki ja ilman peittoa ku oli ne kuumaat säät.

View attachment 147403
Ovulaatio ilmeisesti tänään tai huomenna, taas alkaa jännitys 👀
Merkkaako FF ovulaatiopäivän vaikka ei ole maksullinen versio enää?
Mulla merkkas kyllä. Ei näy dpo tai luteaaliviiva (voi olla omaa osaamattomuutta kans).

Kiitos teille kaikille tsempeistä ja myötäelämisestä. Käyrä näyttää ihan hyvältä itellä, oon vklp reissussa ja oon mittaamatta sykettä tai lämpöjä. Sykkeet alko laskemaan ja ei mtn oireita tärpistä. Tänään oon vaan itkeny ja ihan sydäntä kurtistaa😓vielä ois 6pvä viralliseen testipäivään… se ois jo dpo18 et varmaan testailen alkuviikosta dpo15-16. Luulis sillon jo näkyvän. Anteeksi tämä synkistely mut tuntuu ettei oikeen oo ketään kuka ymmärtäis tunnetta… oon menos viel viikonlopuks mökille kahen hyvän ystävän kans jotka raskautu tås just. Muiden onni ei oo multa pois mut jotenki taas harmittaa oma tilanne et miks ei onnistu… ajatus jo yk19 kohti…

Liitteet

• IMG_3558.jpeg
    IMG_3558.jpeg
    371.5 KB · Katsottu: 50
@Roosali voimia. Ymmärrän täysin että harmittaa kun muilla näyttää etenevän ja omalla kohdalla ei. Omasta mielestäni luonnollista että kokee negatiivisia tunteita vaikka samalla koettaa iloita muiden puolesta. Se on vain välillä niin monimutkaista.

@Roosali ei tietenkään ole samanlaista taustaa kuin sinulla, mutta omalla tavallani tiedän tunteen.

Keskenmenoja tuli kokoajan ja siskolla oli jo kaksi lasta, sitten vielä tuli raskaaksi kaksosista samaan aikaan kun minä synnytin meidän kuollutta vauvaa. Raskaita aikoja nuo, myös toki siskolleni kun oli hankala iloita omasta raskaudesta samalla kun oma sisko käy läpi karmeita asioita.

Yritä nauttia viikonlopusta kuitenkin ja rentoutua, se tekee hyvää. Jos toivoisit ettei puhuttaisi raskausasioita niin ystäväsi varmasti ymmärtävät 😊

@Suskikitten kiitos🧡 tuntuu välillä niin monimutkaiselta ja tässä vuosien saatossa tämä suru ja kaipauskin muuttaa muotoaan. Enää ei toisten raskausuutiset tunnu niin pahalta ja se terävin surun kärki omasta raskautumattomuudesta on hioutunut pois!

@Rollo kiitos 💛 kuulostaa kyl rankalta sinunkin kokemukset! Ihan omanlaisia polkuja täällä kaikki tallaa mutta kyllä se jo pienesti helpottaa kun saa kirjottaa oman fiiliksen ulos… ja yritän ottaa kaiken posin irti tästä reissusta💛☀️ harvoin tämä synkistely päiväkausia kestää!

Sain ovistestiin tänä aamuna niin selkeän plussan ettei tarvinnut arpoa. Nyt on illasta ollut sellaista kipua että varmaan ihan näillä näppäimellä irtoaa munasolu. Vielä kun sais talleteltua tänään ja huomenna niin eiköhän se riittäisi tähän kiertoon.

Premom väittää sitkeästi että mulla ois nyt dpo 3 kun lämmöt on kolmena aamuna olleet ihan snadisti korkeammalla kuin aikoihin. Tallensin sinne kuvat ovistesteistä ja niiden mukaan plussa ois tosiaankin ollut tänään. Teen vielä huomenna aamupäivästä testin mutta uskoisin että pitäis olla jo hiipumaan päin. Huomenna luulis lämpöjen olevan selkeämmin koholla.

Ei ainakaan pitäis olla ajoituksesta kiinni jos tänään ja huomenna vielä onnistuu tallettelut. En vaan osaa tässä vaiheessa ajatella yhtään miten testaus aikanaan kun luget täytyy lopettaa jos ei plussaa tulee mutta toisaalta taas parin aiemman kemiallisen jälkeen mietin pitäisikö testata ekan kerran esim dpo 10 vai vasta kun luget pitäis lopettaa jos ei tärppää. Äh tää on niin vaikeaa pohdintaa. Mulla kyllä ois kaksikin HCG lähetettä verestä olemassa eri paikkoihin ja jos kotitestiin sais edes sen haamun niin kävisin ainakin toisen testin ja sen tuloksen pohjalta miettisin toisen käyttämistä.

Liitteet

• Screenshot_2025-08-22-20-45-25-21_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-08-22-20-45-25-21_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    213.3 KB · Katsottu: 37
@Opahc Onpa ärsyttävää, että ei enää toimi totuttu mittaustapa. Mut hyvä, jos sait kuitenkin oviksen kiinni. 👍

@Rollo Voi mitä kokemuksia sulla taustalla. 💔 Elämä on välillä niin epäoikeudenmukaista. Toivottavasti kääntyy vielä onni teidän suuntaan. 💖 Tervetuloa piinailukerhoon. 🤭

@Roosali Tsemppiä sinne ❣️ Varmasti on rankkaa, kun kovasti toivoo ja hoitoihin satsaa. Ja vielä siihen päälle ystävien raskausuutiset, ei ole helppoa.. 😢 Toivottavasti vähän edes auttoi oloa purkaa tänne, sitähän varten täällä ollaan!♥️ On varmasti ihan hyvä ajatus nyt olla mittailematta mitään, kun ei se tilannetta muuta miksikään, voi vain stressata. Pidän nyt kuitenkin vielä toiveita yllä sun puolesta, kun ei ne oireet tai oireettomuus kuitenkaan aina kerro mitään. 🙏

@Pogo Tuo Premom on kyllä välillä niin outo noissa johtopäätöksissään, kun pelkästään lämpöjen pientenkin pomppujen perusteella vetää ovulaatiota ihan liian aikaiseen kohtaan. Mulla kans merkkasi sen taas ihan alkukiertoon, vaikka sellaista ei ole koskaan tapahtunut. No kyllä se yleensä sen jossain vaiheessa korjaa.. Mutta on ärsyttävä ominaisuus, varsinkin kun samaan aikaan tallentelee testituloksia, jotka kertoo jotain muuta.

Mä oon vähän hämmentynyt, kun normaalisti oon saanut ovisplussan kp17...21. En ollut vielä aloittanut edes testailemaan, kun testit on olleet loppu ja on ollut niin hektinen viikko, että ei olis ollut edes aikaa talletteluun, enkä tosiaan sitä vielä odottanut ennen ens viikon puolta väliä. No eilen päivällä oli niin runsaat valkuaislimat, että oli pakko hakea testejä illalla. Sain vahvan plussan kp15. 😲 Onneksi saatiin talleteltua illalla, mutta ei ehtinyt varmistamaan tavaran tuoreutta ennakoimalla. 😅 Aamulla oli vielä vahvempi posi, mutta lämmöt pomppasi jo. 😳 Että saas nyt nähdä, miten tämä kehittyy tästä. Normaalisti lämmöt on kivunneet vasta 2-3 päivän päästä plussasta. Premom tosiaan ennusti jo vähän liian aikaisin oviksen. 🙈

Liitteet

• IMG_20250823_100108.jpg
    IMG_20250823_100108.jpg
    214.3 KB · Katsottu: 35
Kiva lukea ja seurata kaikkien käyriä ja kokemuksia eri applikaatioista ja mittaustavoista.

Toivotaan @Puolikuu että ehditte kuitenkin oviksen aikaikkunaan, hyvä että testasit ajoissa!

Olen ihan amatööri näissä lämpötila-asioissa, mutta tässä nyt tämänhetkinen käyrä lääkkeellisen tyhjennyksen jäljiltä. Tänään enää tihkuttelua, joten varmaan kohta loppuu kokonaan vuotelu. Vaikea myös hahmottaa millainen oma normaali kierron käyrä olisi, kun ensimmäisestä mittailukierrosta alkoikin tämä nyt päättynyt raskaus.

Eilen tein raskaustestin, joka edelleen näytti "puolikasta" vahvuutta viivassa, tänään ihan vitsillä ovulaatiotestinkin joka hyvin himmeä, eli eipä ainakaan kyseinen testi ota hcg:stä virhettä. Hyvä tietää, jos lähtee jokusen päivän päästä oikeasti testailemaan enemmän. Saattaa toki olla ettei tässä ovuloida ollenkaan, mutta aina saa olla optimisti🤞🏻

Liitteet

• IMG_20250823_083940.jpg
    IMG_20250823_083940.jpg
    156.7 KB · Katsottu: 31
@Puolikuu poistin nyt premomista yhden huonosti nukutun yön jälkeen otetun lämmön ja nyt näyttää ovulaation tälle päivälle vaikka lämmöt nousi jo aamusta verrattuna aiempiin aamuihin.

Tallensin premomin tän päivän testituloksen ja se on selkeästi haaleampi kuin eilinen. Mä jotenkin toivoisin että jaksais vielä tänään talletella tai jos ei jaksa niin tähän mennessä tehdyt tallettelut riittäisi.

Liitteet

• Screenshot_2025-08-23-17-44-00-63_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-08-23-17-44-00-63_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    206.3 KB · Katsottu: 31
@Roosali miten viikonloppu sujui? Toivottavasti pystyit nauttimaan ystävien seurasta. ❤️

@Rollo, @Puolikuu ja @Pogo täältä tullaan pikku hiljaa perässä, ensi viikolla pääsen myös piinailemaan.

Mulla arvioitu ovis kp12, eli tiistaina. Tallettelut aloitettiin eilen, oli tarkoitus mennä vähän rennommalla otteella niiden suhteen, jos huomenna saataisiin talleteltua vielä, niin olisin ihan tyytyväinen. Lämpökäppyrä näytti eiliseen asti hyvältä oviksen tulkitsemisen kannalta, mutta pomppasi viime yönä vähän yllättäen. Saapa nähdä kuinka Premom tulkitsee asian, viime kierrossa merkkasi mullakin lämpöpiikin perusteella oviksen väärään kohtaan, kuten sulla @Pogo, mutta korjasi tilanteen ovistestien perusteella myöhemmin. Tässä kierrossa ei oo vielä herännyt mitään optimistisuuden häivähdyksiäkään, odottelen jo nyt negoja raskaustestejä. 🥳

IMG_8308.png

Takaisin