BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Pogo Uskon kyllä, että teidän tallettelut riittää, tai ei niistä kyllä jää kiinni.👌Nyt vaan toivotaan, että on muutenkin kaikki kohdillaan. 🙏

@Pantis Hyviä kokeellisia testejä siellä. Toivottavasti keho palautuu nopeasti. Tsemppiä sen odotteluun. ♥️

@ohdake Sulla näyttää vähän samankaltaiselta lämpöpompulta LH:n noustessa kuin mulla. Luultavasti palaa vielä takaisin alas ja nousee oviksen jälkeen. 🙂

Mulla tosiaan näyttää et tänään on dpo0, eilen illalla oltiin niin poikki pitkän päivän jälkeen, että ei jaksanut.. Mutta jos tänään vielä saisi tehtyä asialle jotain, ehkä vielä ehtisi varmistaa. 🙏

Liitteet

• IMG_20250824_103258.jpg
    IMG_20250824_103258.jpg
    221.4 KB · Katsottu: 41
@ohdake premom korjasi nyt oviksen myöhemmäksi mutta sen mukaan nyt ois vasta dpo 1 kun todellisuudessa on dpo 2 omien tuntemusten mukaan.

1000306517.jpg

Mulla näköjään jokainen lauantai ja sunnuntai on herätessä korkeammat lämmöt (herään niin myöhään). Mietin et pitäiskö sit vaan laittaa kello soimaan kesken unien vai vaihtoehtoisesti vaan jättää mittaamatta 🤔

View attachment 147448
Mulla näköjään jokainen lauantai ja sunnuntai on herätessä korkeammat lämmöt (herään niin myöhään). Mietin et pitäiskö sit vaan laittaa kello soimaan kesken unien vai vaihtoehtoisesti vaan jättää mittaamatta 🤔
Itse tuossa tilanteessa testaisin laittaa kellon soimaan ja jos se alkaisi ärsyttää parin viikonlopun kokeilulla niin sit vain jatkaisin mittausta kun muutenkin heräisin mutta ehkä kirjaisin ne muualle.

Oon niin utelias että pakko mitata 😂

Mutta mittaamatta jättäminenkin on varmasti vaihtoehto

Pitää pistää tää harkintaan kyllä...

... siis sillä oletuksella, että oon mennyt nukkumaan ennen sitä kellonaikaa 😂
Mä en koskaan jaksa valvoa ilman syytä niin pitkään etten ois ehtinyt nukkua ennen kellon soimista suht ok.

Mun pitäis alkaa aukaistaan sitä heräämisaikaa taas kun alkaa harkat ja kotoa on lähdettävä jo ennen kuutta kun nyt herätykset on olleet 5.30. Ihan ei alle puolessa tunnissa ehdi syödä aamupalaa ja laittaa itseä valmiiksi.

Pitää pistää tää harkintaan kyllä...

... siis sillä oletuksella, että oon mennyt nukkumaan ennen sitä kellonaikaa 😂
Tää on se syy miks mä mittaan aina herätessä kun joskus tilanne on se että meillä ei vain aina nukuta kun opetellaan nukkuu öitä läpi 😅

Tai sit pitää mitata aina kolmelta aamulla kun se on myöhäisin herätys yöllä lapsen toimesta…

@ohdake Kiitos kysymästä. viikonloppu oli onneksi suht helppo mielialojen suhteen. Sai ajatuksia muualle vaikka puheenaiheet oletetusti oli aika raskauspainotteisia. yllättävän hyvä olo oli ja ystävien seura teki hyvää. Kotiin sitten palatessa tietenkin miehen kainalossa tuli itku ja kaikki ei niin jaetut tunteet viikonlopulta ryöpsähti ulos! nyt olo ihan suht levollinen. Tein aamulla onestepin testin, johon heti piirtyi HAALEA toinen viiva, hyvin pessimistinen olo. varmaankin vain kemiallinen. Turesiirrrosta oli näillä päivillä jo paljon vahvempi viiva, vaikkakin eri testillä, mutta mutta...

Täällä palstalla nyt paljon samassa kohdassa piinailijoita, tsemppiä kaikille ja paljon kaikkea muuta puuhaa ja ajateltavaa niin aika kuluisi nopeammin :thumbs-up::smiling-eyes: Mie testeilen varmaan huomenna ja katsotaan miten viivan käy...

Lämmöt nousi lisää aiempiin verrattuna. Mä kyllä ihmettelen jos tästä kierrosta tulee pysyvä plussa kun nyt jouduin päivystykseen kovien toispuoleisten vatsakipujen takia ja oon saanu tosi paljon vahvoja lääkkeitä suoneen tai lihakseen. Toivon vaan ettei tule leikkausta nyt tai jos tulee niin selvittäisi tähystyksellä.

Liitteet

• Screenshot_2025-08-25-10-46-40-86_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-08-25-10-46-40-86_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    226.7 KB · Katsottu: 39
No NYT on LH-pomppu! 🤣 En oo ikinä saanut näin voimakasta huippua kiinni seurantahistorian aikana, korkein tulos oli 1.25 premomin mukaan, nyt 1.62. 🤩 Nälkä kasvaa syödessä, täytyy vielä illalla katsoa pärähtääkö viiva vielä tummaksi, jos se nyt on edes mahdollista. Sopivasti saatiin tälle päivälle tallettelut, huomenna jos vielä jaksettaisiin jumpata ennen piinaviikkoja.

IMG_8320.png
IMG_8318.jpeg

Mun veikkaus osui oikeaan ja suolicoli kiertynyt tukkoon. Selvittiin pelkällä skopialla mutta olinhan mä pöllyssä päivällä kun sain 2x oksikodonin, 1x fentanyyliä ja 1x midatsolaamin. Kaikki lihakseen tai suoneen. Nyt kuljen ainakin huomiseen asti täällä osastolla letku hanurissa ja toivon että pääsen pian siitä eroon ja kotiin.

Tyttö kävi tuomassa mulle tänne oman lämpömittarin ja luget.

Mittasin lämmöt ja tänään oli tosi matala, 35,3 C, ja jos eilen on oletetusti tapahtunut ovulaatio niin eikö sen olisi tänään jo pitänyt nousta 🤔 Ja jos ne lämmöt nousee huomenna, niin muuttuuko dpo? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täällä lämmöt kohoaa edelleen. Mittarin lämmön ihan vähän aikaisemmin kuin muina aamuina mutta kuitenkin niin ettei sovellus herjaa poikkeavasta mittausajasta.

Mua pelottaa kun pitäis tehdä lopullinen raskaisu siitä että haluanko mä jatkaa vielä j-pussilla vai tehdäänkö pysyvä ohutsuoliavanne.

Liitteet

• Screenshot_2025-08-26-06-07-13-11_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-08-26-06-07-13-11_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    234.2 KB · Katsottu: 27
Mittasin lämmöt ja tänään oli tosi matala, 35,3 C, ja jos eilen on oletetusti tapahtunut ovulaatio niin eikö sen olisi tänään jo pitänyt nousta 🤔 Ja jos ne lämmöt nousee huomenna, niin muuttuuko dpo? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Se lämmön nousu tapahtuu munasolun irtoamisen vuoksi. Joten LH huipusta keskimäärin 12-24 tuntia olikohan… itse muuttaisin dpo:ta tarkemmaksi lämpötilan perusteella.

Ja jos lämmöt ei lainkaan pompsahda niin se on joko mittausvirhettä (mikä voi tapahtua kotiolosuhteissa monesta syystä ja osa niistä on itsestä täysin riippumattomia) tai oli anovulaatiokierto.

Edit. Se voi myös nousta vähän pykälissä etten stressaisi liikaa. Lämmön tarkkailussa ei kannata kattoa yksittäistä mittausta vaan enemmän käppyrää, joka piirtyy.

Ei välttämättä. Saitko eilen vai toissapäivänä ovisplussan? Onko ovistesti lähtenyt kunnolla vaalenemaan? Lämpö voi hyvinkin nousta vasta parin päivän päästä plussasta. ☺️

Se lämmön nousu tapahtuu munasolun irtoamisen vuoksi. Joten LH huipusta keskimäärin 12-24 tuntia olikohan… itse muuttaisin dpo:ta tarkemmaksi lämpötilan perusteella.
Saitko eilen vai toissapäivänä ovisplussan? Onko ovistesti lähtenyt kunnolla vaalenemaan?
Ovisplussa sunnuntaina, eilen näytti vielä 0,81 high

Ninjaedit: Eilen illalla jo loppui oviskivut lähes kokonaan, mut nyt jälleen jomottelee vasenta puolta 😂 ollut kyllä sellaisia tuntemuksia et mietin, irtoaako sieltä molemmilta puolilta, kun eilen oli kova paine molemmissa munasarjoissa

@Syssymyssy odottelisin rauhassa vielä huomiseen saakka. Huonosti nukuttu tö, myöhäinen nukkumaanmeno jne voi vaikuttaa, ettei pomppua näy heti. Kuten @Suskikitten sanoi, kokonaiskäppyrä on tärkeämpi kuin yhden päivän tulos. ☺️

Mulla edellisessä kierrossa ovis oli kp13 ja lämpöpomppu tuli vasta kp16. Oon aikalailla synkassa sun kanssa tässä kierrossa, mun LH-huippu oli eilen ja tänään laskusuunnassa, vaikka edelleen yli yhden. Lämpö on liikahtanut aika maltillisesti, odotan lämpötilan nousevan aikaisintaan huomenna.

Itsellä alkanut stressi nousemaan kun oon nuhainen ja ovulaatio olisi joskus seuraavan viikon aikana. Vituttaisi huolella jos tää kierto kans menee ihan sekaisin koska taas sairaana ovulaation aikaan 😭 ei voi olla sellainen tuuri että kaks tautia peräkkäisinä ovulaatioina.

Takaisin