BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lopetin perjantaina leposykkeiden ja lämpöjen mittaamisen, jotta ei tarvitse niistä panikoitua. Tänään dpo16 ja pregchekissä plussa (onestepeissä juuri ja juuri erottaa plussan). tällä hetkellä PAS tuotti tulosta, mutta jatkan testailua, jotta näen vahvistuuko viiva ollenkaan vai oliko vain hipaisu, ja sitten luotan että yk18 ja PAS tuotti tuloksen:red-heart: paljon paljon tsemppiä kaikille tilanteisiin, olette olleet kyllä iso vertaistuki! Ei tätä kyllä vielä oikeen pessimistinä usko todeksi, joten roikun täälläkin varmaan myötäelämässä ja toivomassa kaikille parasta lopputulosta!

Lopetin perjantaina leposykkeiden ja lämpöjen mittaamisen, jotta ei tarvitse niistä panikoitua. Tänään dpo16 ja pregchekissä plussa (onestepeissä juuri ja juuri erottaa plussan). tällä hetkellä PAS tuotti tulosta, mutta jatkan testailua, jotta näen vahvistuuko viiva ollenkaan vai oliko vain hipaisu, ja sitten luotan että yk18 ja PAS tuotti tuloksen:red-heart: paljon paljon tsemppiä kaikille tilanteisiin, olette olleet kyllä iso vertaistuki! Ei tätä kyllä vielä oikeen pessimistinä usko todeksi, joten roikun täälläkin varmaan myötäelämässä ja toivomassa kaikille parasta lopputulosta!
Olen niin onnellinen sun puolesta 🥰 Eiköhän se nyt ole ihan totisinta totta 🤩

1000044533.png

Mulla tuli poikkeuksellisen matala lämpö tänään, olisiko tuo sekundaarinen estrogeenin nousu kuitenkin? Ovis kuitenkin oli tuolloin kp11, vaikka FF sen punaisen rastin nyt poistikin tuolta näkyvistä. 😁

Ainiin! Melkeinpä tässä päässyt unohtumaan että meillä on yllätyshäät perjantaina, vain me ja lapsen kummit tietävät kun tulevat todistajiksi maistraattiin ☺️
Olisipa ihana häälahja positiivinen raskaustesti 🥹

@ohdake On hieno pomppu! Onnittelut siitä ja ei kun mukaan piinailemaan. ☺️

@Pogo Voi että, ollaanpa siellä vaikeiden tilanteiden ja päätösten äärellä. 😔♥️

@Syssymyssy Jaa-a, kyllähän sitä voi tuplanakin olla ovis.. Mulla kans laski oviksen jälkeisen pompun jälkeen takaisin alas tänä aamuna.. Saa nähdä, mitä huomenna.

@Suskikitten Voi harmi, toivottavasti ei tule kunnolla tauti päälle ja ei sekoita kiertoa. 🙏 Mulla kans meinannut olla joka kierrossa jotain huonoa tuuria.. Se on ärsyttävää!

@Roosali Oi että, onnea! 😍 Toki sitä alkuun varmasti testailee ja valmistelee. 🥹 Tässä nähdään, että ei se tärppäämätön olo välttämättä meinaa mitään. 🙏 Ihan hyvä varmasti olla mittaamatta ja stressaamatta tuloksia. 👌

@Rollo Voihan se olla, tai joku muu yksittäinen jostain syystä vähän virheellinen mittaustulos. Oikein paljon onnea tuleviin häihin, ja toivotaan teille parasta häälahjaa! 💝 🥰

Outoa sahaamista ollut nyt ennen ja jälkeen oviksen.

Liitteet

• IMG_20250826_182857.jpg
    IMG_20250826_182857.jpg
    223.9 KB · Katsottu: 36
View attachment 147499
Mulla tuli poikkeuksellisen matala lämpö tänään, olisiko tuo sekundaarinen estrogeenin nousu kuitenkin? Ovis kuitenkin oli tuolloin kp11, vaikka FF sen punaisen rastin nyt poistikin tuolta näkyvistä. 😁

Ainiin! Melkeinpä tässä päässyt unohtumaan että meillä on yllätyshäät perjantaina, vain me ja lapsen kummit tietävät kun tulevat todistajiksi maistraattiin ☺️
Olisipa ihana häälahja positiivinen raskaustesti 🥹
Mitä nuo kolmiot on? Mun FF ei näytä mitään tuollaisia, mutta mulla on toki vain se ilmaisversio.

Onnea jo etukäteen naimisiinmenon johdosta! :smiling-eyes::Two-hearts:

@Pantis kolmiot tulee käyrään siitä, jos mittaustulos on otettu normaalista eri aikaan. Kolmio ylöspäin on myöhempi mittausaika ja kolmio alaspäin on aiempi. Sulla taisi olla Oura käytössä, niin sulle ei sen takia tuu näitä. En tiedä liittyykö maksulliseen versioon siis. Nuo kaikki merkit ja niiden selitykset löytyy sen chartin alta "Legend/key" -kohtaa painamalla.

@Pantis kolmiot tulee käyrään siitä, jos mittaustulos on otettu normaalista eri aikaan. Kolmio ylöspäin on myöhempi mittausaika ja kolmio alaspäin on aiempi. Sulla taisi olla Oura käytössä, niin sulle ei sen takia tuu näitä. En tiedä liittyykö maksulliseen versioon siis. Nuo kaikki merkit ja niiden selitykset löytyy sen chartin alta "Legend/key" -kohtaa painamalla.
Kiitos tästä selvennyksestä, en itsekään tiennyt 🫣😁
Mulla ilmaisversio nyt ja ei ihan kaikki toiminnot ole vielä tuttuja..

Joo, mulla on oura, ja tosiaan vasta toinen kierto menossa kun seurailen lämpöjä, niin oon kyllä aivan kujalla vielä mitä mistäkin saa näkyviin.

Kaiken lisäksi edellisen kierron mittaukset aloitin vasta 2pv ennen ovista, niin ei ole mitään havaintoa miltä mun alkukierto on silloin näyttänyt, eli en voi verrata tähän nyt menossa olevaan kkm jälkeiseen tyhjennyskiertoon. Kovasti odottelen josko ovulaatio tapahtuisi tässä lähipäivinä, mutta olen kyllä vähän skeptinen sen suhteen.

@Puolikuu tavallaan lääkäri auttoi aamulla mua kierrolla tekemään päätöksen. Mut laitettiin leikkausjonoon ja tehdään elektiivisesti ohutsuoliavanne. Jos ehtii tulla yksi kiertymä/tukos ennen suunniteltua leikkausta niin tehdään päivystyksenä. En anna sen muuttaa suunnitelmia vaan jatketaan samaan tapaan yritystä koska tiedän monia joille tuo leikkaus on tehty raskauden aikana ilman komplikaatioita.

Lämmöt jatkaa hidasta nousuaan. Oon merkinnyt erikseen nuo luget joka aamu ja ilta kun silloin ne on helpompi muistaa ja tietää milloin pitää lopettaa jos ei ole raskautunut. Tuo dpo 3 suurempi lämpöjen nousu ei voi johtua lugeista koska mä aloitin ne vasta sen jälkeen.

Liitteet

• Screenshot_2025-08-27-07-18-02-29_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-08-27-07-18-02-29_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    241 KB · Katsottu: 32
Jos ei huomioda viikonloppujen piikkejä (johtuu myöhään nukkumisesta), niin eilen ilmeisesti tuli se ovisdroppi ja tänään koholla 🥳 Mietin et pitäiskö "hylätä" nuo viikonloppulämmöt käyrältä, kun sotkevat vaan.
1000307006.jpg

@Roosali voi ihanaa paljon onnea plussasta 😍 😍Toivottavasti kaikki menee hyvin ! Paljon tarrasukkia matkaan 🌈🌈

@Rollo onnea tulevan hääpäivän johdosta ✨voi kun saisitte plussan vielä siihen päälle! Se olisi kyllä lahjojen lahja! 🤩

@Pogo hurjasti tsemppiä vaikeisiin tilanteisiin ja päätöksiin✨Kiva kuulla ettei mahdollinen leikkaus kuitenkaan haittaa raskautumista tai sen jatkumista 🌈

@Syssymyssy mä en ehkä ees hylkäisi noita vklp lämpöjä. FF haluaa 3x koholla ollutta lämpötilaa putkeen ennen kuin alkaa tunkemaan ovulaatiota käyrälle 😆 tiedät kuitenkin itse oman käyrän ja mistä noi korkeammat lämmöt johtuu. Ja kivasti noi ylöspäin osoittavat kolmiotkin siitä muistuttaa 😆 Sun tulevat luteaalilämmöt voi kuitenkin nousta paljon korkeammalle kuin noin vklp lämmöt, jolloin taas ”näyttää paremmalta” 😆

Mulla koitti vihdoin se testipäivä ja puhdas negahan se on, kuten jo arvata saattoi 😅 Menkat ei oo vielä alkaneet, mutta lämmöt droppas sen verran et eiköhän ne tänään tai viimeistään huomen aamuna ala. Näistä letroista on kyllä sanottava, että ne pidentää ihmeellisesti tätä luteaalia 😅 Dpo16 ja vielä ei menkkoja näy, ei tuu ees pyyhkiessä punaista tai mitään 🤣 ehkä hanat aukeaa ykkösellä 😅 Näin se sit meidän tie vie IVF:n maailmaan ✨
IMG_0890.jpeg

@Ness ääh onpa kurja jos menkat nyt alkaa. Pidin niin peukkuja sulle 🧡 on kyllä aika mahtava luteaaliaika sulla! Anteeksi jos kyselen samoja mitä oot jo kertonu. Onko teillä luteaalitukea siis?

@Rollo aivan ihanalta viikonlopulta kuulostaa. Onnea juhlaan ja toivotaan sitä parhainta häälahjaa 🥰🥰

@Pogo hurjalta kuulostaa mutta ”onneksi” hoidettavissa ja ratkaisu käsillä. Onneksi ei myöskään estä tätä projektia!

@Syssymyssy mä en voi olla kattomatta sun käyrää ja ajattelemmat kissaa, joten anna olla siinä piristämässä alkukäyrää😆 ja jos kattoo noita tummia palloja niin aika hyvin tosta näkee sun käyrän trendin ☀️

@Suskikitten noniin ovulaatiota kohti, mahtavaa! 👌

@Roosali ei edes ole tukea 😅 normisti mun luteaali on 13-14 pv mutta näemmä nää Letrot pidentää sitä hieman. Ekassa letrokierrossa luteaali oli 15 pv ja en tiedä et tuleeko tästä 15 vai 16 päivää 😅 Mikä lie homma.

@Ness Oonkin ootellut sun kuulumisia, oon pahoillani negasta🥺❤️‍🩹 mutta nyt on ainakin tuo ”kokeiluinssi” tehty ja pääsee ivf jonoon, toivon todella että se tuottaa teillä tulosta ja pääsisitte aloittamaan kierroksen vielä tämän vuoden puolella🩷🤞🏼

@Ness ohho no mutta tuohan on ihan hyvä jos vähän pidentää, toki tuo ilman letrojakaan "huono" ole! toki enemmän päiviä piinailla :Grimacing Face:

Hellou pitkästä aikaa tässäkin ketjussa. 👋🏻
Toista kiertoa seuraan lämpöjä ja viikonloppuna oli ovistesti plussa. 🤩
Lauantain ja sunnuntain lämmöt jätin merkkaamatta koska nukuin pidemmälle mitä arkena, enkä laittanut kelloa soimaan sen takia.
Lauantaina testi oli plussa ja tänään nousi lämmöt, ehkä. Menin poikkeuksellisesti myöhemmin nukkumaan mitä yleensä ja aavistuksen huono yö takana, joten ihan luotettava ei oo. Mutta huomenna ehkä normaalimpi tilanne. ☺️
Viimeksi samalla lailla et perjantaina oli ovisplussa ja tiistaina nousi lämmöt.
Siitä kierrosta sain plussan, mut menkat alkoi sit muutaman päivän myöhässä.. 😏 Joten nyt uus piina.. 🤞🏻

Lisään tähän vielä premomin käyrää, tällä kertaa jaksoin tikutella ovistakin niin että testit lähti kunnolla haalistumaan. 😄

Liitteet

• 1000090841.jpg
    1000090841.jpg
    256.7 KB · Katsottu: 45
  • Screenshot_20250827_121412_premom_eh_com_ehpremomapp_MainActivity.jpg
    Screenshot_20250827_121412_premom_eh_com_ehpremomapp_MainActivity.jpg
    143.4 KB · Katsottu: 36
Muokattu viimeksi:
Takaisin