Raskausoireet

Mulla on jotenki todella normaali olo, jos ei tätä väsymystä lasketa. Pahoinvointiki kyl alko esikoisesta vasta siel 8+ viikoilla ni siihen viel pariviikkoo. Ja jos yhtään mun fiilikset ja old wives tales pitää paikkansa ni täs raskaudes ei kauheest pahoinvointii tuu, jos on poika🙈🤞🏼

Tuli tästä pahoinvoinnista mieleen, että se aiheuttaa todennäköisesti tässä lähitulevaisuudessa yhden haasteen lisää: Koska mulla on ollut molemmissa aiemmissa raskauksissa radi (joka muuten tulee ilmi vain sokerirasituksessa, kotimittauksissa en saa ylityksiä vaikka oikein yrittäisin syödä kaikkien ohjeistuksen vastaisesti 😅), niin joudun sokerirasitukseen vissiin jo nyt alkuraskaudessa. Eihän siitä mitään tule, kun jo pelkästään se pitkä paasto saa huonon olon ja kun siihen vetää päälle pari mukillista sokerilitkua, niin eihän se nyt millään kahta tuntia sisällä pysy 😂

Mulla muuten aiemmat lapset on tyttö ja poika ja raskauksissa ei ollut mitään eroa. Samat oireet, sama mahan muoto. Ainoa ero oli, että olivat loppuraskaudessa peilikuvana: toinen potki aina vasemmalle ja toinen oikealle ja syntymän jälkeenkin suosivat eri puolta eli nukkuessaan käänsivät päätä eri suuntaan 😅

Tuli tästä pahoinvoinnista mieleen, että se aiheuttaa todennäköisesti tässä lähitulevaisuudessa yhden haasteen lisää: Koska mulla on ollut molemmissa aiemmissa raskauksissa radi (joka muuten tulee ilmi vain sokerirasituksessa, kotimittauksissa en saa ylityksiä vaikka oikein yrittäisin syödä kaikkien ohjeistuksen vastaisesti 😅), niin joudun sokerirasitukseen vissiin jo nyt alkuraskaudessa. Eihän siitä mitään tule, kun jo pelkästään se pitkä paasto saa huonon olon ja kun siihen vetää päälle pari mukillista sokerilitkua, niin eihän se nyt millään kahta tuntia sisällä pysy 😂

Mulla muuten aiemmat lapset on tyttö ja poika ja raskauksissa ei ollut mitään eroa. Samat oireet, sama mahan muoto. Ainoa ero oli, että olivat loppuraskaudessa peilikuvana: toinen potki aina vasemmalle ja toinen oikealle ja syntymän jälkeenkin suosivat eri puolta eli nukkuessaan käänsivät päätä eri suuntaan 😅
Hei mulla oli täysin sama esikoisen kanssa. Sain radin ja aivan sama mitä söin aina oli ok arvot. 😄 joskus ihan vedin karkkia ja sen jälkeen pian mittasin, koska aloin epäillä laitteen toimivuutta😄😄.
Mielenkiintoista kuulla että oli samanlaiset raskaudet, vaikka tyttö ja poika. Niin usein kuulee puhuttavan erilainen raskaus tarkottaa toista sukupuolta.

Nyt on huono olo yhtäkkiä 🤢 Lisäksi on kuuma ja paleltaa yhtäaikaa. Sekä päässä heittää

En ymmärrä tätä, aiemmissa raskauksissa ei ole ollut näin aikaisin ellotusta.. Tosin en ole näin aikaisin testannut.. Teen silti vielä uuden raskaustestin tänään..

Mulla on kyllä kaikista vähäisimmät oireet tässä neljännessä raskaudessa. Toisaalta helpotus, mutta toisaalta pieni huolikin että onko kaikki niin kuin pitää. Noh, ens viikolla varhaisultrassa selviää onko siellä oikeasti ketään. 😅

Pitäisi kaivella jostain vanhat kalenterit joihin oon kirjottanu aiempia raskausoireita. Muistan kyllä että aiemmissa oli lieväö pahoinvointia, pari kertaa tuli oksennus ja vösytti aivan jäätävästi. Otsaan tuli täyteen finnejä ainakin ekassa raskaudessa. Ja olin tosi hajuherkkä, kahvin hajukin oksetti vaikka olin kunnon kahvisieppo silloin. Meni viikkoja etten voinut juoda kahvia.

Nyt oireena on vaan lievät vatsakivut, lievä väsymys jq kahvia ei hirveästi tee mieli, voisin helposti olla ilman mutta juon kuitenkin kupin tai max. 2 päivässä jos se vähän virkistäisi että jaksaa töissä. Ja vähän itkuherkkä ehkä olen, tosin on tässä ehkä ollut aihettakin kun pienin aloitti eskarin niin onhan se aina liikuttavaa. Ja meidän 18-v. kissaherra nukkui alkukesästä pois niin on aika kova ikävä välillä. 💔

Nyt 6+5. Tätä etovaa oloa on kestänyt hädin tuskin puolitoista viikkoa ja tuntuu nyt jo ikuisuudelta 😵‍💫 ..esikoisen kohdalla se alkoi aina päivällä ja jatkui iltaan, nii nyt on kyl sitä kuuluisaa aamupahoinvointia, joka hieman helpottaa illasta joskus klo.19->

Toisaalta ei pitäs valittaa. Voishan tää olla viel pahempaakin, koska vielä en kuitenkaan oksenna 😅🤷

Nälkä on myös kokoajan ku hevosella, mut ei silti viitsisi kaksin käsin vetää noita kaloreita 🥲 ..tottakai mieli tekis vaan kaikkee rasvasta..

Myös etenkin yöllä saa juosta pissalla ahkeraan ja erinäisiä juilimista silloin tällöin alavatsassa. Tisseissä ei edelleenkään mitään tuntemuksia. Niin ja väsyttää. Klo.16 jälkeen voisin vaan nukkua.

Mulla yleensä raskaudet ollu hyvin vähä oireisia ainaki alkuun. Siitä yleensä oon tienny et oon raskaana ku ei tuu mitään oireita mitä ennen menkkoja tulee😅 mutta nyt on ollu 2pv huono olo ja kylmä. Pitäny mitata onko kuumetta mut ei oo. Yöllä ku kävin hereillä ja käänsin kylkeä niin öklötti🤢 ja ihmeellinen pallo olo mahassa. Ihan kummallista mulle😅

Nyt 6+5. Tätä etovaa oloa on kestänyt hädin tuskin puolitoista viikkoa ja tuntuu nyt jo ikuisuudelta 😵‍💫 ..esikoisen kohdalla se alkoi aina päivällä ja jatkui iltaan, nii nyt on kyl sitä kuuluisaa aamupahoinvointia, joka hieman helpottaa illasta joskus klo.19->

Toisaalta ei pitäs valittaa. Voishan tää olla viel pahempaakin, koska vielä en kuitenkaan oksenna 😅🤷

Nälkä on myös kokoajan ku hevosella, mut ei silti viitsisi kaksin käsin vetää noita kaloreita 🥲 ..tottakai mieli tekis vaan kaikkee rasvasta..

Myös etenkin yöllä saa juosta pissalla ahkeraan ja erinäisiä juilimista silloin tällöin alavatsassa. Tisseissä ei edelleenkään mitään tuntemuksia. Niin ja väsyttää. Klo.16 jälkeen voisin vaan nukkua.
Hyvä tietää, että muillakaan ei välttämättä oo ollut mitään tissioireita 🙈 oon ihmetellyt, kun mitään ei tapahdu sillä osastolla.

Välillä pientä pahoinvointia hiipiny tännekin, mutta ei onneks vielä mitään toimintakykyyn vaikuttavaa. Lisäks karmee nälkä koko ajan ja mahassa outo tunne. Jotenkin tuntuu, että kyllä siellä jotain kasvaa 🤗 yöheräilyä myös, mutta onneks yleensä vaan kerran yössä 😴

Lisäks välillä aika karmee olo urheillessa. Huomaa, ettei ihan normaalilla tavalla kulje..👀

Mulla nännit kipeät, mut huomaa vaan sillon ku esikoinen syö ja sen jälkeen jää aristelemaan joksiki aikaa. Ja tänään alkoi pahoinvointi, et tarvii saada heti aamupalaa kun herää tai lentää laatta🤢 ja tässä raskaudessa joutuu yölläki menemään vessaan, mut johtuu todennäkösesti siitä, et esikoisen takia heräilee yöllä niin huomaa sen vessahädän. Esikoisesta nukuin koko raskauden yöt ku tukki🙈

Täällä edelleenkin etovaa oloa, ei oikein tee mitään mieli syödä. Syöminen ei minulla auta ollenkaan, pahentaa vain välillä.
No hyvin tämän kanssa pärjää kun ei ole oksentaa tarvinut kumminkaan😁
Esikoisen raskaudessa minun maku-ja hajuaisti ei muuttunut mitenkään, mutta nyt kyllä jotku hajut ja maut on todella kuvottavia.
Pissalla saa käyä niinkuin normaalistikkin eli usein🤣
Välillä harvoin tuntuu jotain kohdussa/munasarjoissa.
Rinnoissa ei ole mitään tuntemuksia.
Eli etovaa oloa lukuunottamatta hyvinkin oireetonta!
Väsyttää aika paljon, mutta se taitaa johtua siitä kun pitää koiran pentua käyttää 2krt yössä pihalla😂

Mullakaan ei sitten minkäänlaisia tissioireita🫣 Tuulimunassa nekin tuli kipeeksi 😐
mut väsyttää kyl pirusti.. nytkin vois laittaa vaan silmät kiinni. Syke sinkoaa ylös kun jotain tekee ja huimaa kun nousee. Ja sit tää närästys, sitä on jo nyt... 🥴
Ruokahalu jotenkin outo, ei tee mieli mtn mut sit kuitenkin tekee ja mikään ei maistu hyvälle 🫠

yöheräilyä myös, mutta onneks yleensä vaan kerran yössä 😴

Lisäks välillä aika karmee olo urheillessa. Huomaa, ettei ihan normaalilla tavalla kulje..👀
Komppaan näitä kahta oiretta! Maanantaina salilla olin ihan shokissa miten syke oli koko ajan tapissa ja oli sellainen olo että nyt ei vaan suju 😅 Eilen vähän helpotti mutta tuli sit ne jomotukset jälkijunassa, pitää selvästi kuunnella kehoa nyt ekstratarkkaan 🤞 Oon vasta tammikuusta käynyt mutta haluaisin jatkaa kun auttaa selkä- ja hartiakipuihin tosi tehokkaasti ja niitähän on varmasti tulossa lisää tässä puolen vuoden sisään! 😂

Mulla nyt 6+6 menossa ja tällä viikolla on ollut rinnat joka paikasta kipeät ja jotenkin pinkeät. Alavatsaa jomottelee kerran tai pari päivässä. Toivottavasti se on merkki, että joku tuolla kasvaa 😊 En tiedä kuvittelenko vaan, mutta ihan kuin jotkin hajut olisivat voimakkaampia ja tänä aamuna kaikki hajut myös ällötti 😷

Kuuluukohan tämä vatsa löysällä normaaliin oireisiin? Onko muilla ollut samalaista? Mulla ollut vatsa ripulilla lähes päivittäin siitä asti kun piti menkat alkaa...

Kuuluukohan tämä vatsa löysällä normaaliin oireisiin? Onko muilla ollut samalaista? Mulla ollut vatsa ripulilla lähes päivittäin siitä asti kun piti menkat alkaa...
Joo kuuluu asiaan. Joillakin on löysällä ja joillaki ummella😄 minä kuulun myös löysien vatsojen kastiin😂 esikoisesta oli taas aivan ummella koko raskauden

Normaalia joo, esikoisesta oli vatsa löysällä ja nyt ummettaa🥲

Täällä turvottaa. Maha pömpöttää. Muuten olo kutakuinkin normaali. Yöllä haisi miehen deodorantti pistävänä nenään, mutta nyt päivällä ei oo ollut hajuherkkyyttä.

Kiva kuulla, ettei oo tämän vaivan kanssa yksin. Tiiä sitten kumpi on parempi ettei vatsa toimi tai toimii liikaa 😆

Mulla nyt 6+3 ja tuntuu että oon ihan rapakunnossa 😅 hengästyttää tyhjästä, lihaksia särkee, seisominen/kävely pahentaa. Väsyttää koko ajan 🙈 ihme muutos kun yleensä touhuan ja teen jalkeilla suurimman osan päivästä, nyt ei jaksaisi mitään

Takaisin