Raskausoireet

Mulla taas kuvotus on vähän hellittänyt 🤔 oon miettinyt että hälveneekö vain palatakseen hieman myöhemmillä viikoilla, mutta saa nähdä 😅 rinnat tosi arat ja väsyttää, päikkäreitä oon nukkunut joka päivä 😴
Mulla kävi esikoisesta noin, että alkuun oli etovaa oloa, sit katosi ja tuli vähän myöhemmin oksennuksen kanssa takaisin🥲

Olen päässyt aikaisemmissa raskauksissa todella helpolla pahoinvoinnin suhteen, toivon samaa myös nyt. Ensimmäisessä oksentelin joitakin päiviä ja meni kokonaan ohi etova olo, toisessa etova olo kesti ehkä pari viikkoa, mutta oksensin vain kerran.

Esikoista odottaessa muistan kuinka vaan söin-oksensin-söin-oksensin 😅 ei ollut mitään apua niistä vinkeistä, että syö usein ja vähän, kaikki tuli ylös. Se vaihe tuntui kestävän ikuisuuden 😵‍💫 nykyisin oon vhh-ruokavaliolla, ja oon ainakin muiden kokemuksista kuullut sen helpottavan pahoinvoinnin kanssa, saa nähdä miten omalla kohdalla käy. Ainakin yks päivä kun söin vähän melonia, niin heti tuli paha olo, samoin jogurtista ja marjoista, mutta protsku ja rasvapitoinen päivällinen ei sitä tunnu tekevän. Vhh:lla verensokerit pysyy muutoinkin tasaisempana, niin mulla se entinen nälkäkiukku ja heikotus on pysynyt poissa, uskoisin että auttaa raskaudenkin kanssa 🙏

Mul on tänään ollu tosi öllö olo ja meinas oksu lentää aamulla hampaita pestessä 🥴

Oon omalla kohdalla huomannut, et mulla toi koko ajan pieniä annoksia syöminen ei toimi ollenkaan, koska tällöin on koko ajan nälän tunne. Oon tottunut syömään 3h välein rytmillä aamupala- lounas-välipala-päivällinen-iltapala, joista noi kaks on TÄYTTÄVÄÄ lämmintä ruokaa, joissa kunnon proteiinia. Nyt ongelmana, etten kykene tekemään itse ruokaa kotona, kun etoo jo pelkkä ajatus. Käy kukkarolle kalliiksi, kun oon käyny sit ostamassa joka päivä jotain tuoretta valmista ruokaa. Einekset ei nekään mee alas..

... Jatkan vielä ... 😁😄

Sekin tässä ärsyttää, kun olin juuri saanut pudotettua kaikki raskauskilot edellisestä ja salitreeneistä & ruokavaliosta hyvin kiinni, nii nyt kaikki menee ihan retuperälle 😩 ....tekis mieli vaan vetää kaikkee roskaruokaa, sipsiä ym.

Muokattu viimeksi:
Tsemppiä pahoinvointiin teille siitä kärsiville. ❤️

Ite oon nyt muutaman päivän ajan huomannut lisääntyneen pissaamistarpeen, varsinkin öisin tuntuu että pitää koko ajan herätä vessaan. Aluksi mietin että voiko tää nyt muka mitenkään olla raskausoire jo viikolla 5+2, mutta googlen mukaan näköjään voi. 😅 Että vaikka kohtu ei oo vielä kauheesti kasvanut, niin onhan se kokoa saanut, minkä lisäksi verenkierto, munuaisten toiminta yms muuttuu ja lisää pissaustahtia.

Tsemppiä pahoinvointiin teille siitä kärsiville. ❤️

Ite oon nyt muutaman päivän ajan huomannut lisääntyneen pissaamistarpeen, varsinkin öisin tuntuu että pitää koko ajan herätä vessaan. Aluksi mietin että voiko tää nyt muka mitenkään olla raskausoire jo viikolla 5+2, mutta googlen mukaan näköjään voi. 😅 Että vaikka kohtu ei oo vielä kauheesti kasvanut, niin onhan se kokoa saanut, minkä lisäksi verenkierto, munuaisten toiminta yms muuttuu ja lisää pissaustahtia.
Täällä kans mä ramppaan koko ajan vessassa 😅

Esikoista odottaessa muistan kuinka vaan söin-oksensin-söin-oksensin 😅 ei ollut mitään apua niistä vinkeistä, että syö usein ja vähän, kaikki tuli ylös. Se vaihe tuntui kestävän ikuisuuden 😵‍💫 nykyisin oon vhh-ruokavaliolla, ja oon ainakin muiden kokemuksista kuullut sen helpottavan pahoinvoinnin kanssa, saa nähdä miten omalla kohdalla käy. Ainakin yks päivä kun söin vähän melonia, niin heti tuli paha olo, samoin jogurtista ja marjoista, mutta protsku ja rasvapitoinen päivällinen ei sitä tunnu tekevän. Vhh:lla verensokerit pysyy muutoinkin tasaisempana, niin mulla se entinen nälkäkiukku ja heikotus on pysynyt poissa, uskoisin että auttaa raskaudenkin kanssa 🙏
Minä olin kans esikoisesta vhh-lla ja olen myös nyt. Oli ehdottomasti hyvä päätös jo ihan sen takia kun muutaman kerran esikoisen raskaudessa söin ”normaalisti” niin heti oli seurana järkyttävä turvotus ja olo🫠 vhh-oli itelle ainakin loistava ratkaisu silloin ja uskon olevan nyttenkin.

Minä olin kans esikoisesta vhh-lla ja olen myös nyt. Oli ehdottomasti hyvä päätös jo ihan sen takia kun muutaman kerran esikoisen raskaudessa söin ”normaalisti” niin heti oli seurana järkyttävä turvotus ja olo🫠 vhh-oli itelle ainakin loistava ratkaisu silloin ja uskon olevan nyttenkin.
Kiva kuulla!

Järkyttävä väsymys 😴 yleensä olen myös aika tasainen luonne, nyt kiukuttelen koko ajan niin kuin pikkulapsi. En tajua itsekään itseäni 🤣

Mä juoksen päivisin vessassa, mut yöllä ei tarvi rampata. En kyllä kauheesti esikoisestakaan öisin rampannu vessassa. Varmaan sairaanhoitajan rakko jo niin venyny ettei tunnu missään😂

Täällä myös saa rampata vessassa suht tiheään, öisinkin yleensä kerran tai pari. Tulee kyllä juotua vettäkin tavallista enemmän.

Yöt nukun kyllä huonosti. Heräilee moneen kertaan ja sitten on aina pakko jaksaa lähteä vessaan. Onneks on vielä ens viikko kesälomaa niin saa päivällä lepäillä 😊

Mulla on kyllä nyt nää suolisto-oireet ihan järkkyjä😮‍💨 niin inhottavaa… en muista et esikoisesta olis ollu näin pahat🤔

Kun jomotti alavatsaa 5 päivää putkeen, alkoi ihan kuumottaa kun tänään ei ole jomottanut! 🫣 Ihmeen vähäoireiselta vaikuttaa, tulkaa oireet takaisin niin voin olla varma että jotain tapahtuu! Vaikka kyllähän se aamun testi oli räikeän positiivinen 😅

Hei oma mieli, mitä nyt ihmettä? 😂 Näin viime yönä ihan täysin absurdia unta, jossa kaveri keitti mulle kakkakaakaota. Siis koirankakasta. Sitten jo siinä unessa tuli hirveen ällöttävä olo ja herätessä se sama olo on jatkunut ja mietin tässä onko tää ollut joku mun unisen mielen tapa selittää raskauspahoinvointia. 😂 Aiempina päivinä ei oo pahoinvointia ollut niin vielä vähän epäselvää onko huono olo vain, koska uni oli niin ällö, vai tuliko ällö uni koska oli jo valmiiksi huono olo.

Kun jomotti alavatsaa 5 päivää putkeen, alkoi ihan kuumottaa kun tänään ei ole jomottanut! 🫣 Ihmeen vähäoireiselta vaikuttaa, tulkaa oireet takaisin niin voin olla varma että jotain tapahtuu! Vaikka kyllähän se aamun testi oli räikeän positiivinen 😅
Noniin salilla sykkeet täysillä koko ajan vaikka en hirveän isoja juttuja tänään tehnyt, se oli taas selvä merkki että vielä siellä jotain tapahtuu 😂

@Metsämarjana toi hiiva on niin inhottava, varotuksen sana, että mulla oli esikoisen raskaudessa lähes koko raskauden krooninen hiivatulehdus🫠 lääkäri ohejisti sillon, et ulkoisella voiteella voi hoitaa, jos on voimakkaita oireita, muuten vaan antaa olla🙄 ei ollut kivaa ja tietty se hiiva ohensi limakalvoja ja sain sen takia muutamat repeämät synnyttäessä, vaikka kätilön mukaan muuten olisin selvinnyt ilman repeämiä🤦🏽‍♀️
Siltä varalta että tästä on jollekin apua, mulla oli viime syksynä 3 hiivaa puolessa vuodessa, olin tulla hulluksi kun vaikeuttaa yrittämistä aika paljon. Lääkäri suositteli maitohappobakteereja ja/tai jogurttia niin oon sit vetänyt sitä Valio A+ kreikkalaista luonnonjogurttia joka ikinen ilta (siinä on asidofilus+bifidus mukana) ja sekotan siihen vielä Kaurakuitu-maitohappobakteeriseosta lusikallisen verran. Mun edellinen hiiva oli tammikuussa eli kyllä toi nyt jotain näyttäisi auttavan! :Smiling Face With Smiling Eyes: En uskalla lopettaa :rolling:

Viime yönä ”pääsin” makoilemaan kylmässä hiessä vessan lattialle, koska tuli niin huono olo. Oksua ei kyllä tullut, jotenki ilman kristallipalloakin nään jo mun tulevaisuuden parin viikon päähän. Nyt 5+0 ja jo todella krapulainen olo…

Takaisin