Raskausoireet

Mulla kans aik samanlaista nyt @Maggi96 eniten täl hetkellä vihloo kohtua ja inhottaa ku vaan tuolta oikeelta puolelta… esikoisesta oli sama ja nyt oon ihan varma et istukka on taas menossa eteen😅 toivon silti ettei koska liikkeiden tunteminen oli lopussa vaikeeta ku potki suoraa istukkaa…

Tänne rantautui myös etova olo. Tänään se on tuntunut aamulla ja illalla, mutta jos historia toistaa itseään, niin se laajenee ihan ympärivuorokautiseksi kokemukseksi. Ainakin mun osalta "aamupahoinvointi" on siis täysin väärä sana 🙈

Heips! Olen uusi täällä ja esikoista odotan, joten kaikki on uutta ja ihmeellistä :Smiling Face With Smiling Eyes: Nyt mennään (kai) 5+6. Viikoilla 4-5 oli väsymystä, mutta nyt se on toistaiseksi helpottanut. Viikon verran on ollut nännit tosi kipeät ja alavatsalla lievää menkkamaista kipua, joka tulee ja menee. Mitään vuotoa ei onneksi ole ollut.

Jännä miten sitä on niin paljon lukenut mahdollisista oireista ja kaikesta ja nyt vihdoin pääsee itse kokemaan tätä. Ja sitten tietysti miettii silti, onko tämä normaalia... Luulin esim. että rinnat kipeytyisivät kokonaan, eikä vain nännit :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Saa nähdä, tuleeko pahoinvointia. Kaikki jännittää, eikä tätä vieläkään meinaa uskoa todeksi! 💗

Tervetuloa @BebeLeivos! Mäki vasta eilen liityin tänne, esikoista odotan ja kaikki todella on uutta ja jännittävää 🥰

Mullakaan ei juuri muita oireita, kun yöheräilyä ja kipuilua alavatsalla ajoittain🙈

Minä sain pari viikkoa sitten tosi pienestä jutusta ihan hillittömän julkisen itkukohtauksen. Silloin mietin että nytkö oon sitten vaan mennyt jotenkin rikki vai mikä on, kun itkulle ei tullut loppua, vaikka omallakin järjellä tilanne ei vaatinut lähellekään niin vahvaa reaktiota. Seuraavana päivänä siitä tein sitten positiivisen raskaustestin, eli käytän nyt hormoneita vähintäänkin tekosyynä sille itkuepisodille. 😂 Muutenkin tuntuu että tunteet ollut ehkä vähän tavallista herkemmässä, vaikka tuota yhtä tapausta lukuunottamatta pysyneet ihan hallinnassa.

Muuten on semmoista kevyttä, kuukautiskipumaista tunnetta alavatsalla ja alaselässä ja bussissa tulee nykyisin huoko olo. Aika kevyet oireet siis, mutta viikkojakin on tänään vasta 5+0.

Mulla vasta DPO9 (tai 3+2), mutta on jo useamman päivän juilinut alaselkää ja joinakin päivinä kuten tänään jomotellut alavatsaa, juurikin tuollaista kuukautiskipumaista tunnetta!

Ja nyt kun luin täältä tuon ummetuksen niin sekin voi olla, tosin mulla on sitä aika usein muutenkin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Lisäksi toistaiseksi olen ollut koko viikon hirveän iloinen ja pirteä, sekin antoi toivoa, kun yleensä PMS-oireina mökötän viikon putkeen ennen menkkoja ja on vaan jäätävä nälkä koko ajan. Nyt ei ole ollut PMS-oireita koko viikolla, aloin jo ihmetellä että mikä mussa on vikana :rolling:

Muokattu viimeksi:
On tää turvotus kyllä aikamoinen🙈 tällä hetkellä, jos en yhtään laihistele ja annan mahan vaan rauhassa olla niin on sen kokonen mahan, kun esikoisesta oli joskus viikolla 16😂

Täällä aivan jäätävä närästys ja väsymys🥹 ja pahoinvointi alko jo sillon ennen plussaa, johon sainkin xinvea reseptin. Otan kaks tablettia illalla nii onneksi helpottaa!

Mulla nyt jotenki kadonnu kaikki oireet… tai nännit on kipeät, mut senki huomaa vaan, ku esikoinen syö. Toivotaa ettei tää oo huono enne, ku näin sen veriunenki😩 tietysti tänää vasta 5+1 ja just luin, että esikoisesta on 8+ viikoilla alkanu se kova pahoinvointi. Ja on mulla nyt pientä väsymystä, mut ehkä sitä ei myös kauheesti huomaa ku esikoinen vie niin ajan.

Täällä lievö etova olo on seurana melkeimpä koko päivän. Ei onneksi haittaa, kun niin lievää, jospa ei pahenekkaa😁

Mikä DPO tai rv teillä alkoi etovat oireet? Odotan jännityksellä että milloin iskee 🙈

Nukuin tossa päikkärit ja söin sen jälkeen nii nyt etova olo nostaa päätään😮‍💨 ei mitenkää pahasti onneks, mutta hiukan tekee pahaa..

Etova olo kyllä nyt lisääntyy koko ajan😮‍💨 ja jotenkin koko ajan vahvistuu olo siitä, että poika on tulossa🤭

Mulla taas kuvotus on vähän hellittänyt 🤔 oon miettinyt että hälveneekö vain palatakseen hieman myöhemmillä viikoilla, mutta saa nähdä 😅 rinnat tosi arat ja väsyttää, päikkäreitä oon nukkunut joka päivä 😴

Takaisin