Raskausoireet

Mulla on ihmeellisen energinen olo tässä raskaudessa verrattuna esikoiseen. Mut eilen kävin kävellen kaupassa ja sen jälkeen oli veto pois ja tänään jotenki aivan voimat loppu😴 onneks mies on vielä huomisen vapaalla ni saan kerättyä voimia🙈

Nälkä tulee äkkiä ja näköjään jugurtti on tullut lisänä ruokavalioon😅 En yleensä sitä syö ollenkaan. Mustia viinimarjoja menee välillä aika paljon🤭 Pientä etovaa oloa, joka tuttua jo aiemmista. Ei kovin voimalla vielä, mutta sieltä se hiipii.. alamasulla on kyllä painon tunne koko ajan.

Vatsa toimii välillä miten sattuu, yöllä tuntuu, että sydän humppaa päässä (minulla meni esikoisenkin kohdalla verenpaineet todella matalalle, mikä aiheutti saman oireen) ja nipistelyä alavatsalla.

Vielä on kovin oireetonta. Ennen plussaa oli rintojen arkuutta. Ja nyt pari päivää sitten huomaa että janottaa enemmän kun normaalisti tai ehkä enemmän suuta kuivaa 🤔

Täällä on nyt about viikon verran ollu seurana esikoisen raskaudesta tuttu väsymys🥲
Vois nii nukkua koko ajan, mut vauveli 10,5kk ei anna siihen mahollisuuden kun kerran päivässä ku vasta siirtyi yhtiin päikkyihin🥲😂
En muista kauan esikoisesta kesti, muutaman viikon kai. Jospa helpottas. Inhottavampaa tämä väsymys entäku etova olo🫠

Siis tää huono olo on kyl ihan persuuksista🤢 nostan hattua kaikille jotka kärsii siitä pahemmin ja pitkään.
Eilen oli aika normi olo nii sit tänään pahoinvointia koko ajan😮‍💨 niin outoa kun edelliset raskaudet olleet aluksi niin oireettomia😅🫣

Täällä ei ole vielä oireen oiretta, mutta teinkin vasta viikonloppuna positiivisen testin eli la asettuu aika huhtikuun lopulle. Toivottavasti ei paha olo ihan vielä alkaisi tai jos alkaa, ettei kestäisi liian kauan, kun meillä on reilun kuukauden päästä ulkomaan reissu edessä :-D

Nälkä tulee äkkiä ja näköjään jugurtti on tullut lisänä ruokavalioon😅 En yleensä sitä syö ollenkaan. Mustia viinimarjoja menee välillä aika paljon🤭 Pientä etovaa oloa, joka tuttua jo aiemmista. Ei kovin voimalla vielä, mutta sieltä se hiipii.. alamasulla on kyllä painon tunne koko ajan.
Hei hauska kun mä myös syön paljon nyt mustaviinimarjoja😆Pakkasesta tosin ja teen smoothieta niistä. Voisin elää vain tuolla😄Jotenkin mikään ruoka ei maita vaan just smoothiet menis alas vaan, vaikka ei ole enää huonoa oloa ole. Mut ruokahalu ei oo palannut...

Täällä kans järkky väsymys😴onneks esikoinen nukkuu vielä kahdet pidemmät päikkärit ni saa itsekin levätä🙈 mulla pahoinvointia aamusin, mut heti ku jotain syö niin alkaa helpottaa ja kun muistaa laittaa vähän väliä jotain suuhun niin ei ehdi tulemaan pahaolo. Esikoisesta alko kyllä vasta tästä pariviikkoo myöhemmin kauhee olo ja oksentelu niin katotaan miten käy.

Täällä taitaa alkaa jo nyt suonenvedot. Niitä oli viimeksikin ihan älyttömästi. 😅

Mulla alkanu nyt jo närästys… esikoisesta oli vaan loppu ajasta kauheeta polttelua ja piti nukkua puoli-istuvassa asennossa

Mulla alkanu nyt jo närästys… esikoisesta oli vaan loppu ajasta kauheeta polttelua ja piti nukkua puoli-istuvassa asennossa
Mä jo odottelen, että koska tää iskee, koska molemmissa raskauksissa on ollut aivan hillitön närästys, jossa ei perus Renniestä ollut juuri mitään apua. Ajattelin tällä kertaa pyytää jo valmiiksi reseptin parempaan närästyslääkkeeseen, koska en hetkeäkään usko, etteikö se närästys sieltä jossain kohtaa iskisi.

Musta siis tuntuu, et tartteisin kolme tuhtia ruoka-annosta päivässä. Semmonen pieni napostelu ei toimi yhtään. Sit kun eiks ne tyyliin sano, et ekan kolmanneksen aikana energiantarve lisääntyy todellisuudessa about vaan jonkun omenan verran 😅 ..et viel ei sais syödä kahden edestä 🤣🤣

Mulla ruokahalu vaihtelee päivästä toiseen. Joinain päivinä oikein mikään ei maistu, eikä oo juuri nälkäkään, ja toisina päivinä taas mikään ei riittäis 😅 mun syöminen on ennen raskauttakin ollut tällasta ailahtelevaa, sitä kultaista keskitietä ehkä kaipaisin, mutta näillä mennään 😅

Mulla on oikeastaan ruokahalu vaan pienentynyt😁
Siis tämä. Oon ihan ihmeissäni, tää on ihan uusi juttu verrattuna aiempiin.

Muistan aiemmista, että tuli heti huono olo jos ruokaväli pääsi liian pitkäksi. Nyt pystyy ihmeen hyvin olla pitkäänkin syömättä ja mulla iskee etovat olot yleensä kesken ruuan tai heti sen jälkeen kun on syönyt😳

Siis tämä. Oon ihan ihmeissäni, tää on ihan uusi juttu verrattuna aiempiin.

Muistan aiemmista, että tuli heti huono olo jos ruokaväli pääsi liian pitkäksi. Nyt pystyy ihmeen hyvin olla pitkäänkin syömättä ja mulla iskee etovat olot yleensä kesken ruuan tai heti sen jälkeen kun on syönyt😳
Joo mullakin tahtoo pahimmat etovat olot iskeä syödessä tai heti sen jälkeen🫠

Moi kaikille!

Täällä meneillään 7. viikko aika loppusuoralla. Onneks olen kesälomalla vielä, koska pahoinvointi tai ellottava olo ollut läsnä 24/7 nyt pari viikkoa. Mitään ei ole jaksanut oikein tehdä.. Myös muita oireita löytyy kunnon pino 😄

Tänään oli helpompi olo heti aamusta eikä yöllä tarvinnut ravata vessassakaan ja heti iski hirveä huoli onko kaikki kunnossa 😭🥹

Vu käyty mutta vähän liian aikaisin, kun syke ei vielä näkynyt kunnolla. Toinen kerta edessä ensi viikolla, toivottavasti pikkusella kaikki ok.

Takaisin