Raskausoireet

Mulla oireet vaihtelee kauheesti. Heti kun on lähes oireeton niin iskee kauhee epätoivo, että tässäkö tää nyt oli. Vaikka tiedän, että oireiden vaihtelu on normaalia.

Etova olokin kesti nyt pari päivää ja sit loppui. Sitä on ollu oikeastaan viikon välein sunnuntaisin. Mikähän juttu sekin on😅 Ens sunnuntaita odotellessa.

Mulla on välillä kauhee nälkä, usein sit kuitenki tulee täys olo parista haarukallisesta. Vatsa elää ihan omaa elämää ja on turvonnut ihan kunnolla ja sit se tietty on myös kipeä. Kaikki syöminen pahentaa kipua, joten eipä tee mieli syödä senkään puolesta. Muutenkin mieli tekee vaan kylmiä ruokia. Oon elänyt kohta 2 viikkoa salaateilla😅

Mä erehdyin syömään oikein rasvaista ja paistettua ruokaa toissapäivänä, mieli kun teki. Eipä tee muuten enää 😂 Salaatit kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta!

Yksi tosi erikoinen oire mulla on ollut ja näk. jatkuu: suihkussa lämmin vesi sattuu kasvoihin/otsaan ja juilii päänsärkymäisesti 😅

Oon yleensä aika pragmaattinen mutta eilen nousi tunteet pintaan! Mä rakastan "Vihervaaran Anna"-kirjoja (Anne of Green Gables) ja huomasin että siitä on tullut uusi anime, päätin katsoa vaikka ihan hirveästi ei ole viime vuosina tullut enää animea katsottua. Kun eilen katsoin siitä ekan jakson, mä vaan itkin, en ole varma että miksi, ehkä kun oli niin ihanaa että siitä on tehty uudenlainen sarja ja se oli niin nättiä ja kun Anna oli taas pieni (viimeksi luin kirjan jossa hahmo oli jo aikuinen) 😂😂😂

Äidin ainoa raskausoire oli että häntä itketti kaikki niin katsotaan miten lähtee menemään 🤣

Tänään 5+1 taas iski viimein se jäätävä väsymys, nukuin ihan ok mutta yhtäkkiä työpäivän jälkeen tuntui kuin joku olis pistänyt mun vesilasiin unilääkettä 😴

Oon yleensä aika pragmaattinen mutta eilen nousi tunteet pintaan! Mä rakastan "Vihervaaran Anna"-kirjoja (Anne of Green Gables) ja huomasin että siitä on tullut uusi anime, päätin katsoa vaikka ihan hirveästi ei ole viime vuosina tullut enää animea katsottua. Kun eilen katsoin siitä ekan jakson, mä vaan itkin, en ole varma että miksi, ehkä kun oli niin ihanaa että siitä on tehty uudenlainen sarja ja se oli niin nättiä ja kun Anna oli taas pieni (viimeksi luin kirjan jossa hahmo oli jo aikuinen) 😂😂😂

Äidin ainoa raskausoire oli että häntä itketti kaikki niin katsotaan miten lähtee menemään 🤣

Tänään 5+1 taas iski viimein se jäätävä väsymys, nukuin ihan ok mutta yhtäkkiä työpäivän jälkeen tuntui kuin joku olis pistänyt mun vesilasiin unilääkettä 😴
Tosta on muuten tehty ihan kiva Netflix sarja myös (Anna, a lopussa) 🙂

Mä oon vähän jo odotellut tota väsymystä, koska nyt nukun tosi huonosti ja katkonaisesti. Ravaan vessassa 1-2h välein koko yön ja sit jään valvomaan joka yö 1-4 tunniksi. Ja siltikään ei oo päivällä väsyttäny. Ei tää oo enää mulle normaalia.

Täällä on alkanut jo hieman jännittämään, onko meidän herne enää matkassa. Viime raskaudessa olin käytännössä koomassa näillä viikoilla ja nyt on "vain" flunssan aiheuttamaa normaalia väsymystä. Ja päässä ei enää humise eli verenpaineet ja syke normalisoituneet, mikä ei mene myöskään yksiin edellisen kanssa.
Tosin vuotoja ei ole onneksi ollut ajoittain voimakkaista pistoista huolimatta. Nytkö tämä pelkokerhoilu jo alkaa. 😵‍💫

Täällä on alkanut jo hieman jännittämään, onko meidän herne enää matkassa. Viime raskaudessa olin käytännössä koomassa näillä viikoilla ja nyt on "vain" flunssan aiheuttamaa normaalia väsymystä. Ja päässä ei enää humise eli verenpaineet ja syke normalisoituneet, mikä ei mene myöskään yksiin edellisen kanssa.
Tosin vuotoja ei ole onneksi ollut ajoittain voimakkaista pistoista huolimatta. Nytkö tämä pelkokerhoilu jo alkaa. 😵‍💫

Täällä kanssa ollut tänään voimakastakin jomotusta alaselässä koko aamupäivän. Toki voi olla myös liitoskipuja, mutta aika varhaisin kyl tulisi (huomenna starttaa rv9). Kyseessä toka raskaus, niin liekkö sit merkitystä sillä asiaan 🤔 Ekassa raskaudesta samantyyppisiä tuntemuksia oli vasta about rv20. Pakostakin alkaa kelailee, et näinköhän on kesken menossa 😵‍💫 ...onneks on toi 9kk rakkauspakkaus pitämässä täällä äippää kiireisenä, niin ei mee koko aika asiaa murehtiessa ja miettiessä 🩷🤷

Moi, liityn jutskailuun!

Mulla on raskaus ihan ihan alussa, 4+2. Alavatsalla ollu kunnon vihlonnat tänään ja herkistyn normaalia herkemmin aivan ihmeellisistä asioista. Tissit on kipeät. Helppo alku, mutta mitähän luvassa?

Ainiin ja suklaa ei maistu niin hyvälle ku ennen, the f? 😃

Tervetuloa @Hyyris !😊

Mulla alkoi oireet (etovat olo) tasan viikko sitten illalla ja siitä arvasin että raskaana ollaan, vaikka menkat olisi pitänyt alkaa vasta viikonloppuna. Joka päivä etonut, paitsi tänään.

Huoh, liityn siis huoli-kerhoon. Onneksi @Ninnnnni muistutit, että oireiden vaihtelu on ihan normaaliakin. Ehkä ainakin tän yön saan nukuttua murehtimatta vielä😊

Mä luulin jo et pahin etominen ja oksentelu jäi siihen pariin päivään, ei ole nyt pariin viikkoon ollut muuta kun aamuisin vähän huonoa oloa. Noh tänään lens äsken oksennus ihan yllättäin😰🤢Onneksi olin töissä yksin taukohuoneessa🙈 äääh jos tää nyt alkaa tälläseksi niin ihan kauheeta....😩Toivon et tää oli joku satunnainen ällötys vain🙏 ja ei muuten kannata verrata oireita edelliseen raskauteen, mulla ei edellisessä ollut mitään oireita nimittäin😮Oi vitsit se oli ihanaa!!

Mä luulin jo et pahin etominen ja oksentelu jäi siihen pariin päivään, ei ole nyt pariin viikkoon ollut muuta kun aamuisin vähän huonoa oloa. Noh tänään lens äsken oksennus ihan yllättäin😰🤢Onneksi olin töissä yksin taukohuoneessa🙈 äääh jos tää nyt alkaa tälläseksi niin ihan kauheeta....😩Toivon et tää oli joku satunnainen ällötys vain🙏 ja ei muuten kannata verrata oireita edelliseen raskauteen, mulla ei edellisessä ollut mitään oireita nimittäin😮Oi vitsit se oli ihanaa!!
Eikä 🤢 Pahoinvointi on kyllä inha vaiva! Toivottavasti toi oli nyt joku yksittäinen kerta ja keho vaikka reagoi hormonien nousuun tmv

Taisin viime viikolla raportoida, että pahoinvointi ei oo ollu vielä toimintakykyyn vaikuttavaa. No nyt tuli sekin testattua ja pari päivää sitten oli aivan karmee kokemus. Oksennus ei onneks tullut, mutta karsea olo oli aivan koko päivän. Mitään ei pystynyt syömään ja tää pahensi vaan entisestään oloa 🥲 oltiin lisäks koko päivä tuolloin reissussa ja julkisilla paikoilla, joten oli aika koettelemus ja piti vaan itkua tihrustaa. Varmaan väsymys ja liian alhaseksi päässyt verensokeri laukasi tän kohtauksen, joten sen jälkeen pitäny huolen ettei toistu. Ruokahalu tosin oli tän jälkeenkin pari päivää aika heikoilla tolalla joten on ollu vähän hankaluuksia syödä ja samalla ollaan täällä reissussa kävelty aivan älyttömän pitkiä matkoja. Ei ny ollu aivan paras mahdollinen aika lähtee kaupunkilomalle.. 😅

Muut oireet vähän helpottanut, mutta mielialanvaihtelut ja valkovuodon määrää hämmästyttää välillä 😂😭

5+3 ja eilen sekä tänään ollut epämääräisen etovaa oloa, etenkin tänään ennen kuin alkoi syömään. Oli ihan sellainen olo että mitään ei tee mieli syödä mutta kunhan otti pari ekaa haarukallista niin kyllähän se nälkä sieltä taustalta löytyi!

Mulla tänään 7+4 ja etova olo, jos ei syö riittävän usein ja jos syö liikaa ni meinaa yrjö lentää🤢 ja tänään veto aivan pois, kun esikoinen ei oo antanu sekuntiakaan rauhaa😮‍💨 päiväunillaki pitäny tänään olla vieressä ni oma-aika täysi 0.

Mulla tossa oli se yks lähes oireeton päivä ja viime yönä vähän veristä vuotoa cyclogestin mukana vessareissulla. Iski aika kova huoli siitä, et kaikki ei oo hyvin.

Tänään on ollu enemmän alavatsalla tuntemuksia, mutta ehkä ne on samaa mitä on ollu koko alkuraskauden ennen plussaakin jo. Tänään on myös muutaman kerran ollut etovaa oloa, jota oli viimeks alkuviikosta.

Huomennahan on sunnuntai, joka on tähän asti ollu se mun pahoinvointipäivä. Katotaan jatkuuko sama linja. Ja, että jatkuuko vuodot tai palaako muut raskausoireet. Päivä kerrallaan on mentävä ja yritettävä luottaa, että kaikki menee hyvin vuodosta huolimatta❤️

Täällä tänään jokaisen syönnin jälkeen etova olo. Lisäksi pitsalla ravata jatkuvasti 🙈

Eilen oli hauska, ku mun mummi sanoi, että hengitän kuin odottava äiti. Kuulemma tiheämpää pintahengitystä. Ja kyseenalaistamalla sain vastauksen "on mulla sen verran ikää, että johan mä nyt oon kaikkea nähny!"

Tiedostatteko muut oman hengityksen muuttuneen? 😄

En oo huomannu paitsi, että hengästyn kyllä ihan heti. Mentiin varhaisultraan niin siivosin vaan esikoisen levittämät lelut ennen vastaanottoa ja ku päästii huoneesee olin ihan hengästyny😂 en muista et olis esikoisesta näin helposti hengästyny😂

Eilen oli hauska, ku mun mummi sanoi, että hengitän kuin odottava äiti. Kuulemma tiheämpää pintahengitystä. Ja kyseenalaistamalla sain vastauksen "on mulla sen verran ikää, että johan mä nyt oon kaikkea nähny!"

Tiedostatteko muut oman hengityksen muuttuneen? 😄

Tää vanha kansa ja eritoten mummit kyl huomaavat nää asiat ja turha just yrittää kieltää 😅🤣 niil on joku supervoima.

Takaisin