Raskaus- (ja muutkin) oireet

Mulla on lähinnä ollu maha sekasin, turvottanu ja vähä ollu huono olo. Alun perin arvasin olevani raskaana, kun tissit ei meinannu mahtua liiveihin ja turvotti niin paljon, että maha oli kosketusherkkä, jopa kävelyn aiheuttamat tärähykset sattu. Sykkeet on kans noussu ja nenän tukkosuus alkanu🙄 nii ja kello näyttää, että yöllä en saa levättyä (siltä kyllä päivisin tuntuuki🥴)

Huojentavaa kuulla että täällä on meitä lieväoireisempiakin! Tuntuu että valtaosa oireista selittyy tällä hetkellä ihan helteillä. Jalat turpoaa ja janottaa. Toki kävellessä muistaa että hetkonen, ei mun näin herkästi pitäis hengästyä 😅 Ja nännit onkin näemmä suihkussa käydessä arat jos erehtyy niitä sohimaan.

Tänne rantautui pari päivää sitten päänsärky, liekö niska-hartiaperäistä tai muuta 🫨 En ole vielä joutunut turvautumaan särkylääkkeisiin mutta ehkä se on edessä, kun päiviä jatkunut kärvistely alkaa kuluttamaan.

Aivan järkyttäviä ilmakuplia mennee mahassa🥴 tuntuu semmosilta pienen nyrkin kokosilta, ei ollenkaan kiva tunne🙈 mitenhä ne sais ulos🙃

Täällä nyt 6+2. 6+0 alkoi pahoinvointi ja oksentelu. Jo pari viikkoa ollut myös todella kovaa alavatsakipua joihin syön panadolia. Rinnat myös turvonneet muttei kovin kipeät. Pahoinvointiin sain jo lääkkeet mutta vaikea syödä mitään, myöskään nää 28-30 asteen lämpötilat ei auta asiaa. :D

Täällä nyt 6+2. 6+0 alkoi pahoinvointi ja oksentelu. Jo pari viikkoa ollut myös todella kovaa alavatsakipua joihin syön panadolia. Rinnat myös turvonneet muttei kovin kipeät. Pahoinvointiin sain jo lääkkeet mutta vaikea syödä mitään, myöskään nää 28-30 asteen lämpötilat ei auta asiaa. :D

Mulla myös ihan olematon ruokahalu. En vaan pysty paljoa syömään kerralla, kun nousee muuten ylös. Ja sitten ei enään tee mieli syödä ruokaa. Aika monen ruuan miettiminen jo ällöttää..

Mulla myös ihan olematon ruokahalu. En vaan pysty paljoa syömään kerralla, kun nousee muuten ylös. Ja sitten ei enään tee mieli syödä ruokaa. Aika monen ruuan miettiminen jo ällöttää..
Joo sama homma, jääkaapilla käyminen ällöttää kun siellä on ruokia joita en voi nyt sietää ja haju ihan karmea. Parhaiten menee alas lasten smoothiepussit, omenat ja jugurtti. :D

Nauroin tänään miehelle, että on tämä kyllä hommaa. Sillon ku en ollu raskaana, haaveilin raskaana olemisesta. Edellisen raskauen vaivat unohtu kokonaan ja aatteli vaa, että ei kai sitä parempaa oo ku raskaana oleminen🙈 nyt sitte ko joka päivä on kaikenmaailman mahavaivoja, nii ei hirveesti kiinnostas nämä olot🙈 onneks tietää, miten ihana palkinto on, ku tämän ajan jaksaa seleviytyä🥰

Ding, täällä jo hereillä 😂
Unohdin eilen mainita tän huonounisuuden näistä oireista. .. Nukun koiranunta ja herään näihin aikoihin. Tätä on nyt kestänyt sen pari viikkoa.
Viimeksi muistaakseni kuitenkin jossain vaiheessa käänty niin että sitä unta riitti ja riitti....
Toivottavasti unettomuus helpottaa pian! Mulla ollut uniongelmia säännöllisesti ennen raskautta ja tätä oli ihan alussa, mutta häämentävästi tämä aamuyön heräily jäi enimmäkseen viikoille ennen rv 6+, sen jälkeen oon ollut niin väsynyt että nukkuisin vaikka miten pitkään 😆 Nyt 7+5

Ding, täällä jo hereillä 😂
Unohdin eilen mainita tän huonounisuuden näistä oireista. .. Nukun koiranunta ja herään näihin aikoihin. Tätä on nyt kestänyt sen pari viikkoa.
Viimeksi muistaakseni kuitenkin jossain vaiheessa käänty niin että sitä unta riitti ja riitti....

Oon myös vähän heräillyt öisin, yleensä nälkään, kun en saa päivän aikana syötyä tarpeeksi.. mulla oli viime raskaudessa hormonaalinen unettomuus koko raskauden. Toivon, että tällä kertaa ei menisi niin pahaksi. Jos näillä pahoinvointi lääkkeillä sais dropattua itsensä tainnuksiin öisin 😅

Mäkin oon nyt pariin otteeseen herännyt aamusta pääsemättä uudestaan uneen. Yleensä oon ollu tosi hyvä nukkuja. Katotaan saanko pidettyä mun supervoimasta miten pitkään kiinni 😄
Tänään on ollut vähän etova olo, toivottavasti se on hyvä merkki 🤞

Jestas eilen illalla oli huono olo juuri ennen nukkumaan menoa😵‍💫 Ekaa kertaa sellainen, että nousee ylös, eikä tehnyt mieli syödä mitään. Tsemppasin kuitenkin yhden jääkaappikylmän banaanin verran ja se oli oikea päätös, olo helpotti heti😅
On tää raskaana oleminen jännää, kuinka pahoinvointi saa tällaisen oksentamista kammoavankin onnensa kukkuloille🤣 Antaa mielenrauhaa että kaikki voisi kuitenkin olla hyvin🫶🏻

Eilen alavatsaa nippaili taas lupaavasti🤞🏻

Parin päivän kokemus pahoinvointilääkkeestä. Menin eilen ottamaan ilta kymmeneltä lääkkeen. Kyllä muuten väsytti pitkälle keskipäivään. Tänään otin ilta kahdeksalta jos ois parempi. Mihin aikaan muut otatte pahoinvointilääkkeen (xonvean)? Onneksi lomaviikko menossa niin aikaa harjoitella olotilan kanssa pärjäämisessä.

Parin päivän kokemus pahoinvointilääkkeestä. Menin eilen ottamaan ilta kymmeneltä lääkkeen. Kyllä muuten väsytti pitkälle keskipäivään. Tänään otin ilta kahdeksalta jos ois parempi. Mihin aikaan muut otatte pahoinvointilääkkeen (xonvean)? Onneksi lomaviikko menossa niin aikaa harjoitella olotilan kanssa pärjäämisessä.
Mä otan 20-22 välissä tyhjään mahaan. Väsymyksen asteet vaihtelee sen mukaan saanko syötyä miten päivän aikana.

Väsymyksen oon pistänyt helteen piikkiin ja viikon ajan lievästi aristavat rinnat oon selittäny ittelleni sillä, etten oo käyttäny helteellä rintsikoita. Välillä ollu vähän kuvottava olo, mut sekin on mennyt helposti helteen piikkiin, kun kuumuudessa ruoka ei oikein tahdo maistua.

Väsymyksen oon pistänyt helteen piikkiin ja viikon ajan lievästi aristavat rinnat oon selittäny ittelleni sillä, etten oo käyttäny helteellä rintsikoita. Välillä ollu vähän kuvottava olo, mut sekin on mennyt helposti helteen piikkiin, kun kuumuudessa ruoka ei oikein tahdo maistua.

Mulla oli ihan samalla ajatuksella, varsinkin kun olin ollut paahteessa hetken aikaa.. mutta kummasti se huono olo ei vaan mennyt levosta huolimatta pois 😅 Odottelin jo ovista ja jostain syystä päätin varmistaa, etten vaan olisi raskaana.. no olihan se jännä kun heti tuli tasavahvat viivat 😅

Ensimmäine oire onkin nyt jo heti plussaamisen jälkeen valvominen yöllä klo 3-4 aikaan noin tunnin ajan. Sama oli myöa edellisessä raskaudessa ja taisi jatkua aika lailla loppuun saakka 😅 rinnat ei vielä arista eikä onneksi etovaa oloa. Se alkoi viimeksi viikon 7 aikana ja jatkui viikolle 13.

Takaisin