Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siiru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sulla tosi samankaltaisia oireita kuin mulla paitsi että mulla ei oo nälkä koska vatsa niin turvonnut että sattuu. Oon niin onnellinen että työ sallii verkkarit työvaatteena koska siistin farkkujen/housujen pitäminen ois tosi hankalaa 🥺😁 vaikka vauva on todella toivottu niin kyllä täälläkin kieltämättä vähän jänkittää muuttuva keho
Niin ja siis täysin samat viikot meillä.

Sulla tosi samankaltaisia oireita kuin mulla paitsi että mulla ei oo nälkä koska vatsa niin turvonnut että sattuu. Oon niin onnellinen että työ sallii verkkarit työvaatteena koska siistin farkkujen/housujen pitäminen ois tosi hankalaa 🥺😁 vaikka vauva on todella toivottu niin kyllä täälläkin kieltämättä vähän jänkittää muuttuva keho
No on se mukava kuulla että muitakin turvottaa. Ei tällästä ole ollut aikaisemmissa raskauksissa. Heitin miehelle tänään että jos niitä onkin kaksi kun on maha jo niin iso 😅

Oon ymmärtänyt, että normaalit kivut voi olla just vatsan sivuillakin. Kohdun kannattimet löystyy/venyy. Itselläkin ehkä vasemmalla puolella ollut enemmän nippailua.

Eikös alun turvotus joskus laske pois ennen kuin varsinainen vatsa kasvaa? Toivotaan, että niin käy 😅
Itsellä ei vielä turvota, mutta toivon kans, että masu ilmestyisi hitaasti! Tiedostan, että näin toisessa raskaudessa voi tulla jo aiemmin näkyviin.. Ekasta raskaudesta toki on niin kauan, että olisiko kohtu jo unohtanut venymisen? 😅
Mä myös todella toivon että tämä turvotus helpottaa. Oon kyllä lukenut siitä että pitäis helpottaa toivottavasti jo pian.

Täällä kans jäätävä turvotus, kuten @Bianca-83 😅 vatsa näyttää siltä kuin olisi tosiaan odotus puolessa välissä. Kaikki housut painaa ikävästi. Sukkahousut rullautuu kummun alle 🤣 varmaan istumatyö pahentaa vaan tätä oloa. En itse muista tällaista esikoisen odotuksesta, tosin aikaa on niin monta vuotta että olen ehkä unohtanut. Tai sitten nää on kolmoset niinkuin mies vitsaili 😅

Mä nukun yleensä hyvin enkä koskaan käy yöllä ylhäällä mutta oli tuossa 5-7 viikoilla niin että pakko oli nousta vessaan aina aamuyöstä. Nyt on muutama yö mennyt ilman pissataukoa. Väsymystä on normaalia enemmän. Välillä alavatsassa nippailee ja useammin vasemmalla puolella. Jännittää kohdun ulkoinen Mutta yritän sanoa itselleni että on ohan normaalia. Vähän ällöttävä olo koko ajan ja kuitenki koko ajan nälkä. Maha on niin turvoksissa että kohta joku alkaa kyselemään. Oon ihan ku viikolla 20+. Viikkoja on nyt 7+3. Pakko mennä housukaupoille kun ei meene enää farkun nappi kiinni. Huomaan että uudessa kehonkuvassa on kyllä sulattelemista kun ei tuon vielä pitäisi näkyä. Sellasia oireita on mulle ilmestyny.
Täällä myös ollut turvostusta, mikä ei ole kauheen kiva juttu kyllä, oon myös ymmärtänyt, että alun turvotus häviäisi ennen varsinaista raskausvatsaa. Ei ole aina helppoa itsellekään tottua uuteen muuttuvaan kehoon ja välillä jännittää myös tulevat muutokset, vaikka vauva on todella toivottu.

5+1 ja oon myös todella turvonnut. Heti herättyä mutta vaan pahenee iltaa kohti. Eilen laitoin farkut töihin (vielä sellaiset jotka normisti on vähän väljät) ja totesin, että joutuu unohtamaan nää kyllä hetkeksi kunnes tää turvotus poistuu 😅

Väsymys on myös jäätävä. Useampana yönä oon herännyt menkkakramppailuihin samoihin aikoihin, 00-01 välillä. Neuvolasta kysyin näistä, ja piti varuilta käydä antamassa näyte että sulkevat vti:n pois. En kyllä itse usko, että krampit johtuu tulehduksesta mutta hyvä että tarkistetaan.

Ja sit heti kun on hetkiä, et olo onkin suht normaali, niin oon että "heeei, onko siellä edes ketään?" 😂 Ja toivon että ois jotain tuntemuksia. On tää outoa.

Moi kaikille! Liityn keskusteluun mukaan :) Plussatestin tein 3+6 (LA uskoisin olevan 24.12.) ja siitä eteenpäin olen parin päivän välein tarkastanut että testiviiva vahvistuu. Raskaus on toinen itselleni. Tänään menossa 5+1. Eilen mulla alkoi punertava vuoto joka jatkunut myös tänään. Vuoto näkyy ainoastaan pyyhkiessä, eli ei mitenkään runsasta ole. Tiedän että voi olla ihan normaalia mutta en voi olla ajattelematta että onko jotain pielessä. Tuntuu myös että rintojen arkuus on vähentynyt tänään, muuten ei paljoa oireita muutenkaan ole ollut. Vatsaa kramppailee välillä, mutta sitä toki oli myös aikaisemmassa onnistuneessa raskaudessa. Onko mulla ollut vuotoja tässä raskaudessa tai aikaisemmissa?
Mulla oli yhdessä raskaudessa menkkojen aikaan vuotoa kolme päivää ja luulinkin niitä menkoiksi jotka olivat normaalia lyhyemmät, tästä johtuen plussasin vasta joskus rv 8 😅 hyvinvoiva vauva sieltä syntyi.

Mä niin kanssa samaistun moniin asioihin täällä, mm. toi turvotus. Tuntuu että oli sinänsä pahimmillaan varmaan just tuolloin 5+ jotain, sit ehkä helpotti hetkeksi ja nyt taas tällä viikolla 7+ alkoi turvottaa huolella, ja nyt vaan mietin että onko tämä jo varsinaista mahan kasvua vai mitä 😵‍💫 mulla on myös tässä pidempään ollut paino noususuunnassa, joten en tavallaan hahmota johtuuko lihomisesta vai raskaudesta. Oli miten oli, tänään kuitenkin pistin kokoa isomman työpaidan päälle enkä yhtään liian aikaisin 😁 edellinen puristi jo pikkuisen liikaa.

Toi on kanssa niin tuttu tunne, että jos mitään tuntemuksia ei ole niin oon kans ihan varma että nyt on varmasti keskeytynyt. Ihan pöhköä.. tavallaan tuntuu myös että oireet aaltoilee, että joka 3.päivä on enemmän oireita ja sitten on tyytyväinen, eiköhän siellä kaikki ole hyvin mutta sitten taas laimenee oireet ja itsestä muuttuu ärtsy kun pelkää pahinta..

Tänään oli aamusta eniten pahoinvointia kuin koskaan, kai tässä vielä 7+6 voi vasta alkaa pahoinvoinnit? 😁 Olin ihan hätää kärsimässä kun mies vei minut töihin, että miksi en kotona laittanut mitään raikasta suuhuni ennen töihin lähtöä.. mutta meni ohi, kunnes palasi taas kahvin juonnin jälkeen ja nyt ohittui taas itsestään.

5+3 (arvio)Onko muilla kipee olo? Siis flunssanen ja voimaton ja särkee, erityisesyi päätä ja jalkoja.. välillä tuntuu että on kuumetta mutta voi olla jopa lähemmäs alilämmön puolella 😣 muuten uskoisin flunssaksi mut esikoisen alkuraskaudessa sama homma. Ja mitään nuhaa/yskää ei siis ole.

Alavatsan tuntemuksia löytyy ja viimeviikolla yritti pientä iltapäivän pahoinvointia mut nyt ollu alkuviikosta tän puolikuntoisuuden lisäks sen verran hiljasia oireita että alko jo tietysti sekin huolettaa..

Ja joo herkillä ollaan kyllä täälläkin 🥹

4+2 tänään. Ainoat selkeät oireet mitä olen huomannut on itkuisuus (itken onnesta ja surusta yms) ja tukkoisuus. Tulin heti oviksen jälkeen flunssaan, kerkesi välissä helpottaa mutta alkoi nyt uudestaan, joten luulen että on nyt enempi raskausoireesta kyse. Lisäksi alaselkä ollut kipeä ja vatsaa kutittaa, ihan kun lentelisi perhosia alavatsassa. Niin ja joka syönnin jälkeen iskee hetkeksi paha olo, muuten ei ole pahoinvointia ollut vielä ainakaan.

Esikoinen täytti juuri vasta 5kk, joten jännä nähdä miten nyt oireet eroaa viime raskaudesta ja miten esim vatsa kasvaa, kun synnytyksestä kuitenkin aika vähän aikaa ja keho ei varmaan ole edes täysin palautunut vielä edellisestä 🙈

Hirvee nuha on jäänyt päälle.. Ja semmoinen voipunut olo.
Lämmöt mulla on ollut oviksesta asti korkealla, 37,1-3.

On tää kyllä vaikeaa; jollei tunnu mitään niin huolestuttaa ja jos tuntuu (esim. eilen ja tänään teräviä repäisykipuja), niin sekin huolestuttaa 😅

Nyt 5+1

Moi kaikille! Liityn keskusteluun mukaan :) Plussatestin tein 3+6 (LA uskoisin olevan 24.12.) ja siitä eteenpäin olen parin päivän välein tarkastanut että testiviiva vahvistuu. Raskaus on toinen itselleni. Tänään menossa 5+1. Eilen mulla alkoi punertava vuoto joka jatkunut myös tänään. Vuoto näkyy ainoastaan pyyhkiessä, eli ei mitenkään runsasta ole. Tiedän että voi olla ihan normaalia mutta en voi olla ajattelematta että onko jotain pielessä. Tuntuu myös että rintojen arkuus on vähentynyt tänään, muuten ei paljoa oireita muutenkaan ole ollut. Vatsaa kramppailee välillä, mutta sitä toki oli myös aikaisemmassa onnistuneessa raskaudessa. Onko mulla ollut vuotoja tässä raskaudessa tai aikaisemmissa?
Miulla tiputteluvuotoa alkoi heti plussasta ja kokonaisuudessaan kesti 10 päivää. Rv 4+4-6 tuli ihan kunnolla vuotoa hyytymien ja kipujen kera ja olin aivan varma, että kesken meni. HCG.ta mitattiin sillä viikolla kolmesti (kahden päivän välein) ja joka kerta nousi ihan niin kuin piti. Viimeisin mittaus oli 2165 rv 5+1. Lääkärien mukaan kaikki pitäisi olla ok ja varhaisultra on 6.5. Toivottavasti kaikki nyt on kunnossa

Itestä tuntuu jopa hassulta että meinaa huolettaa vähäoireisuus. Aikasemmissa raskauksissa kun oireita tuntu olevan enemmän ja pahoinvointi oli niin kovaa. Nyt tuntuu ihan oudolta kun on niin vähäisiä oireita...

4+2 tänään. Ainoat selkeät oireet mitä olen huomannut on itkuisuus (itken onnesta ja surusta yms) ja tukkoisuus. Tulin heti oviksen jälkeen flunssaan, kerkesi välissä helpottaa mutta alkoi nyt uudestaan, joten luulen että on nyt enempi raskausoireesta kyse. Lisäksi alaselkä ollut kipeä ja vatsaa kutittaa, ihan kun lentelisi perhosia alavatsassa. Niin ja joka syönnin jälkeen iskee hetkeksi paha olo, muuten ei ole pahoinvointia ollut vielä ainakaan.

Esikoinen täytti juuri vasta 5kk, joten jännä nähdä miten nyt oireet eroaa viime raskaudesta ja miten esim vatsa kasvaa, kun synnytyksestä kuitenkin aika vähän aikaa ja keho ei varmaan ole edes täysin palautunut vielä edellisestä 🙈
Okei pakko lisätä tähän, koska tänään oon huomannut jo ihan ongelmaksi muodostuneen oireen: pissattaa ihan koko ajan 😅 Oon koko päivän ootellut et millon pääsisin testaamaan uudestaan, mut ei meinaa tulla mitään kun en pysty millään pidättää yli 2h kauempaa 😂 Esikoisen raskaudessa tää oire alkoi vasta paljon myöhemmin, sitten kun vatsakin oli jo selkeästi kasvanut 😁

Itestä tuntuu jopa hassulta että meinaa huolettaa vähäoireisuus. Aikasemmissa raskauksissa kun oireita tuntu olevan enemmän ja pahoinvointi oli niin kovaa. Nyt tuntuu ihan oudolta kun on niin vähäisiä oireita...

Mun odotus esikoisen aikaan oli todella oireeton. En tietenkään toivo mitään mega pahoinvointia tms mutta tiedän että oireettomuuskin voi olla pelottavaa. Varsinkin alussa kun ei tunne liikkeitä. Kokoajan on tunne että tapahtuuko siellä mitään vai ei.

Nytkin mun suurin oire on turvotus. Ei ole etovaa oloa, ei nälkää tms. Maanantaina ultra, kyllä jännitän että onko kaikki hyvin. 😬

Täällä kans vatsan turvotus oire nro 1, muuta ei sitten oikein olekaan. Edelliset raskaudet on olleet tosi oireettomia myös, joten yritän suhtautua rennosti, mutta silti turhaudun juuri siihen, että koko ajan levoton olo, kun miettii missä mennään. Ultraan 2,5 vko vielä ja päivät kuluu hitaasti...

8+2. Mulla ikävin oire on nyt viikon verran jatkunut tiputteluvuoto, joka säikäytti kun sen ensimmäisen kerran huomasin, mutta hoitajat ovat kovasti vakuutelleet että siitä ei tarvitse olla huolissaan niin yritän sitten olla olematta.

Näin muuten alavatsakipuja on ollut ihan sieltä alusta asti, jo vko ~3+3 alkaen. Ei mitään erityisen vahvoja, eikä myöskään jatkuvia, mutta ainakin lähes päivittäin. Väsyttää paljon ja ~vko 5 alkaen aloin myös hengästymään huomattavasti tavanomaista herkemmin. Lisäksi parin viikon ajan alkanut herkästi huimata jos nousen ylös liian nopeasti.

Huonovointisuutta tai muutenkaan mitään erityisen rasittavaa ei ole ollut, joten olen ihan tyytyväinen ainakin toistaiseksi!

Mun odotus esikoisen aikaan oli todella oireeton. En tietenkään toivo mitään mega pahoinvointia tms mutta tiedän että oireettomuuskin voi olla pelottavaa. Varsinkin alussa kun ei tunne liikkeitä. Kokoajan on tunne että tapahtuuko siellä mitään vai ei.

Nytkin mun suurin oire on turvotus. Ei ole etovaa oloa, ei nälkää tms. Maanantaina ultra, kyllä jännitän että onko kaikki hyvin. 😬
Joo varsinkin kun ei oo tämmöseen oireettomuuteen tottunut😅 Aikasemmin ollu just pahoinvointi tosi rajuna. Toki kyllä se tässä voi ehtiä alkaaki vielä kun viikkoja vasta 5+1

Voikohan tän laskea kans oireeksi kun iltapala aikaan yllätin itseni syömästä paahtoleipää jossa oivariinia ja oltermannia päällä ja länttäsimpä sit siihen leivän päälle vielä raejuustoa ja mustikkahilloa 🫣 ei sellainen yhdistelmä jota yleensä söisin, erikseen kyllä maistuvia. 😅 Eli onkohan nyt mielihalut valtaamassa mut.

Mulla on edelleen tosi vähäoireista. Ei turvotusta, ei nälkää. Kuvotusta ja hengästymistä oli vähän, nyt nekin on kadonnut, tai olen jotenkin adaptoitunut. Väsyttää kyllä ja öisin herään 1-2 krt vessaan...

Takaisin