IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kysyin täältä eilen noista Tilkan vastausajoista, ja sieltä tulikin heti tänään viestiä (ilmoittauduin eilen, pitkä kaava), ettei hoito onnistu pääsiäisen vuoksi. Harmillista! Luulin, että pitkä kaava tuo aikatauluun sen verran joustoa, etteivät arkipyhät vaikuttaisi, mutta olin ilmeisesti liian optimistinen. Onko täällä muita viime päivinä ilmoittautuneita, ja onko teilläkin estynyt?

Taustalla syksystä asti pyrkimyksiä kokeilla yksityisellä inseminaatiota, mutta joka kerralla on tullut este. Tuntuu, että todella koetellaan, haluanko tätä. 🙈

Tilkassa hoidossa oleville: kuinka pian olette saaneet tiedon hoitoon pääsemisestä ilmoittautumisen jälkeen, jos on tarkoitus tehdä pitkän kaavan hoito?

Ohjeena luki, että tieto voisi tulla vasta kahden viikon sisään. Jäin miettimään asiaa, sillä jos emme pääse vielä hoitoon, haluaisimme ehkä kokeilla tässä kierrossa inseminaatiota yksityisellä. Ovulaatio ehtii kuitenkin tapahtua jo tuon kahden viikon sisään.

Asutaan HUS-alueen ulkopuolella, mutta punktio ja siirrot on Tilkassa.

Kiitos jo etukäteen jos jollain on kokemuksia!
Pitkässä kaavassa ilmoituksessa voi kestää, kun sumplivat aikatauluja. Luulen, että ovat antaneet potilaille tarkoituksella noin pitkän aikahaarukan, mutta oikeasti ilmoitus tulee huomattavasti nopeammin. Lyhyessä kaavassa pitäisi tulla melkein heti, viimeistään parissa päivässä, koska pistokset pitää aloittaa kolmantena päivänä.

Me mentiin ivf-jonoon heinäkuussa, suunnitteluaika oli syyskuussa ja sanoivat, että lokakuussa voi ilmoittautua ensimmäisen kerran. Ilmeisesti jonotilanne Tilkassa nyt suunnilleen vastaava.

Kysyin täältä eilen noista Tilkan vastausajoista, ja sieltä tulikin heti tänään viestiä (ilmoittauduin eilen, pitkä kaava), ettei hoito onnistu pääsiäisen vuoksi. Harmillista! Luulin, että pitkä kaava tuo aikatauluun sen verran joustoa, etteivät arkipyhät vaikuttaisi, mutta olin ilmeisesti liian optimistinen. Onko täällä muita viime päivinä ilmoittautuneita, ja onko teilläkin estynyt?

Taustalla syksystä asti pyrkimyksiä kokeilla yksityisellä inseminaatiota, mutta joka kerralla on tullut este. Tuntuu, että todella koetellaan, haluanko tätä. 🙈
Voi ei miten huono tuuri kierron ajoittumisen kanssa. 🥺 Meillä lääkäri totesi suunnittelukäynnillä että pääsiäinen on vihollinen kevääseen sijoittuvissa hoidoissa. Ajattelin kanssa että pitkän kaavan hoidossa voisi hallita punktioajankohtaa sijoittumaan pääsiäisen jälkeen pidentämällä synarelan ottoa ennen pistosten aloittamista mutta ilmeisesti ei! ompa kurjaa kun on noin joustamatonta tämä😰

Onpa harmillista. Miten pääsiäinen voi haitata noin paljon, kun siinä pyhiä vain pitkäperjantai ja 2. pääsiäispäivä? Pitkässä kaavassa taitaa olla ensin pari viikkoa odottelua, sitten pari viikkoa Synarelaa ja 1,5-2 viikkoa stimuloivaa lääkitystä. Yhteensä siis noin kuusi viikkoa.

Nyt rupesi itseänikin huolettamaan, että jos ei mahduta mukaan maaliskuussa, niin meneekö huhtikuu pyhien takia ohi.

Muokattu viimeksi:
Onpa harmillista. Miten pääsiäinen voi haitata noin paljon, kun siinä pyhiä vain pitkäperjantai ja 2. pääsiäispäivä? Pitkässä kaavassa taitaa olla ensin pari viikkoa odottelua, sitten pari viikkoa Synarelaa ja 1,5-2 viikkoa stimuloivaa lääkitystä. Yhteensä siis noin kuusi viikkoa.

Nyt rupesi itseänikin huolettamaan, että jos ei mahduta mukaan maaliskuussa, niin meneekö huhtikuu pyhien takia ohi.

Toivottavasti en lisännyt stressiä ja pääsette hoitoon jo maaliskuussa! 🙏 Jäi aika epäselväksi, kuinka pienestä tuo oli kiinni. Luonnollisen kierron ovulaationi olisi ollut kyllä jo viimeistään viikkoa ennen noita kahta arkipyhää.

Lähetin vielä oman kaupungin klinikalle viestiä, koska siellä tuo pitkä kaava markkinoitiin meille sillä, että se mahdollistaa aikataulun säädön. Sanottiin, että Synarelaa voi jatkaa jopa viikon ekstraa. Olisin itse toivonut lyhyttä kaavaa osin nopeamman aikataulun, osin vähemmän lääkemäärän vuoksi.

Mutta kylläpä harmitti, kun oli kerännyt rohkeuden ilmoittautumiseen ja sitten tuli tuollainen este. 😥 Jonotilanne syynä ei olisi harmittanut, koska sitten olisin ajatellut, että on pidempään odottaneita meidän edellä.

Toivottavasti en lisännyt stressiä ja pääsette hoitoon jo maaliskuussa! 🙏 Jäi aika epäselväksi, kuinka pienestä tuo oli kiinni. Luonnollisen kierron ovulaationi olisi ollut kyllä jo viimeistään viikkoa ennen noita kahta arkipyhää.

Lähetin vielä oman kaupungin klinikalle viestiä, koska siellä tuo pitkä kaava markkinoitiin meille sillä, että se mahdollistaa aikataulun säädön. Sanottiin, että Synarelaa voi jatkaa jopa viikon ekstraa. Olisin itse toivonut lyhyttä kaavaa osin nopeamman aikataulun, osin vähemmän lääkemäärän vuoksi.

Mutta kylläpä harmitti, kun oli kerännyt rohkeuden ilmoittautumiseen ja sitten tuli tuollainen este. 😥 Jonotilanne syynä ei olisi harmittanut, koska sitten olisin ajatellut, että on pidempään odottaneita meidän edellä.
Hyvä, että laitoit vielä viestiä klinikalle. Ymmärrän täysin pettymyksen ja turhautumisen. Meillä hiukan vastaava tilanne, kun ilmoittauduttiin ensimmäistä kertaa lokakuussa, mutta ei päästy mukaan, koska kilpirauhasarvot oli hiukan yli toivotun tason. Ei auttanut, vaikka siinä olisi ollut vielä useampi viikko aikaa säätää lääkitystä ennen hoidon aloitusta. Määräsivät uudet kilpirauhastestit kuuden viikon päähän, mikä tarkoitti kahden kuukauden viivettä. On rankkaa, kun juuri asennoitunut siihen, että hoidot alkaa, eikä ne sitten alakaan.

Saitko Tilkasta tietoa ovatko pääsiäisenä kiinni to-ma vai onko kyseessä pidempi sulku?

Nyt odottelen kuukautisten alkua. Sitten heti ilmoittautuminen ja pitäisi parissa päivässä selvitä mahdutaanko mukaan. Kaikki lääkkeet on jo valmiina jääkaapissa odottamassa.

Muokattu viimeksi:
Täällä on ollut hurjan aktiivista keskustelua, mä olen kasaillut itseäni taas yhden kemiallisen jälkeen. Testipäivän hcg arvo oli 4, eli virallisesti ei raskaana, mutta jotain siellä oli tapahtunut kun aiemmissa kemiallisissa arvo on ollut testipäivänä alle 2 (ja ainakin mehiläisellä se tulee tuloksiin myös vaan <3).

Kerrankin olin oikeasti testaamatta, enkä kyllä huomannut olossa mitään merkittävää. Hyvä muistutus taas siitä ettei sitä välttämättä olossa huomaa, toisaalta en tiedä kuinka korkealla hcg kävikään. En tiedä voiko se pysyä kiinnittymisyrityksessä pidempään esim alle 10:ssä.

Seuraavaan siirtoon kokeillaan vähän vahvempaa keltatauhastukea, vaikkei lääkärin kanssa kumpikaan uskota että se siitä on ollut kiinni. Tuntuu jotenkin käsittämättömältä että nää kaikki 7 alkiota olisi ollut kaikki kauheeta kuraa, ja toisaalta miettii että miksi se seuraava ei sitten olisi. Tai toisaalta olisiko korkea aika että seuraava olisi ok

Toki tiedostan että siirron onnistuminen ei ole ihan pelkästä alkiosta kiinni, mutta se on kai kuitenkin se isoin syy

Tää ivf-polku on kyllä yhtä odottamista🤦‍♀️ Täällä siis edelleen odotetaan uuden kierron käynnistymistä, toki se nyt venyi ennätyspitkäksi, kun sai luvan ilmoittautua kierron alkaessa pas:iin. Eilen jo iloitsin, että kierto alkaa, kun oli pieniä siihen viittaavia merkkejä, mutta ei, väärä hälytys..

Moikka kaikille! En ole tainnut täällä vielä kirjoitella mutta hoitoihin ollaan taas menossa ja toiveikas fiilis!

Tällä viikolla alkaa meidän IVF-hoito roundi 2! Lääkkeinä fydemadel ja menopur. Ekasta IVF:stä lokakuussa saatiin 2 pakkaseen ja siirtoja ei ole tehty vielä yhtään. Ekassa oli pitkä kaava ja lääkkeinä synarela ja gonal f.

Kellään muulla alkamassa nyt lähiaikoina IVF- hoito?

Miten teillä saaliit menneet?

Mulla nyt käytössä vitskut ja luontaistuotteet ja toivon sen parantavan tulosta 💕

Heips.

Täällä toisesta PAS siirrosta plussa viime torstaina. 🤗

Meillä siirrot ja keräykset tehty tilkassa alkiodiagnostiikan takia. Onhan ne siirtopäivät olleet vähän ”turhauttaviakin” kun 500km suuntaansa matkustaa kymmenen minuutin operaation takia mutta nyt ainakin vahvasti näyttää että siittä palkinto saadaan loppuvuonna. 😊

Huomenna aamulla kohti punktiota. Ensimmäistä (ja toivottavasti viimeistä) kertaa menossa ja jännittää kovasti se kipu/tuntemukset itse toimenpiteen aikana. Jännätän jo pelkkiä normi gynekäyntejä niin täytyy tosissaan tsempata tähän. 😭 Toivottavasti kuitenkin lopputulos olisi kaiken sen arvoinen! Osaatteko sanoa missä vaiheessa kuulee mitäkin infoa ja esim koska mahdollinen alkionsiirto tehtäisiin?

Huomenna aamulla kohti punktiota. Ensimmäistä (ja toivottavasti viimeistä) kertaa menossa ja jännittää kovasti se kipu/tuntemukset itse toimenpiteen aikana. Jännätän jo pelkkiä normi gynekäyntejä niin täytyy tosissaan tsempata tähän. 😭 Toivottavasti kuitenkin lopputulos olisi kaiken sen arvoinen! Osaatteko sanoa missä vaiheessa kuulee mitäkin infoa ja esim koska mahdollinen alkionsiirto tehtäisiin?
Saat hyvät lääkkeet! Sikäli ei ole välttämättä normaalia käyntiä pahempi. Tsemppiä! Siirto yleensä kai 5 päivän päästä, jos se on mahdollinen.

Riippuu varmaan missä olet hoidoissa. HUSissa kuulisit vielä tänään munasolujen määrän ja varataan mahdollisesti tuoresiirto. Huomenna sit löytyy omapolusta hedelmöittyneiden määrä. Sit joko kuulet alkioiden tilanteen siirrossa tai sille varataan puheluaika, jos siirtoa ei tehdä.

Tsemppiä punktioon! 💕

Muokattu viimeksi:
Tsemppiä punktioon 😍 Siellä saa tosi hyvät lääkkeet ja aina lisää pyydettäessä 😊

TAYSissä saa tietää kerättyjen munasolujen määrän ennen kuin lähtee kotiin. Samalla saa myös tuoresiirron päivän, lääkitykset ym 😊 Hedelmöittyneiden määrän saa tietää vasta sitten siirtopäivänä ja soittavat kuulemma aamupäivästä, jos ei ole mitään siirrettävää. Ja ei, eivät saaneet tietää itsekään niitä aikaisemmin kuin samana päivänä, kun malttamattomana laitoin heille viestiä heti maanantaina kun meillä oli punktio perjantaina ja tuoresiirto keskiviikkona 😅

Mutta tsemppiä päivään! Hyvin se menee 😊

Meillä punktio oli maanantaina, yksi yllätysfolli löytyi kerättäväksi, ja eilisen tiedon mukaan 3 hedelmöittyi 🥰 Onhan se pienehkö määrä, mutta pelkäsin nollatulosta. Mahdollinen tuoresiirto huomenna, nyt vain toivon ettei puhelin soi ennen sitä..

Mutta, kuinka pitkään/kuinka kipeitä ootte olleet punktion jälkeen? Kaipaan hieman perspektiiviä omille tuntemuksille.

Mulla oli tosi pienet kivut, vähän aristeli ja kipuili toinen puoli, pärjäsin Panadolilla. Oisko myös toimenpiteet lääkkeet vaikuttaneet. Yhtäkkiä eilen nukkumaan mennessä iski hirveet kivut päälle, koko alavatsa tulessa, en tiedä möyrikö suolistossa joka sen aiheutti. Meni lopulta ohi vessakäyntien ja istuskelun jälkeen, mutta nyt oon ihan selkeästi kipeempi kuin eilen, koko ajan sattuu vähän ja liikkuessa enemmän.

Riippuu varmaan missä olet hoidoissa. HUSissa kuulisit vielä munasolujen määrän ja varataan mahdollisesti tuoresiirto. Huomenna sit löytyy omapolusta hedelmöittyneiden määrä. Sit joko kuulet alkioiden tilanteen siirrossa tai sille varataan puheluaika, jos siirtoa ei tehdä.

Tsemppiä punktioon! 💕
Kiitos paljon! ❤️ Joo HUS kyseessä!

Kirjoita tähän...
Takaisin