IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kuhinaa riittää, kun punktioita ja siirtoja osuu monelle🤗 Pidän peukkuja pystyssä!

Itse oon tehnyt pitkästä aikaa ovulaatiotestejä (cb pinkit) ja järkytyksekseni ei mitään hymynaamaan viittaavaakaan. Mulla nyt kierto ollut noin 28 päivää, aloitin testit kp 11 ja nyt kp 16, pelkkiä haaleita viivoja vaan... Tämä synnytyksen ja pillereiden jälkeinen kierto vaatii todella totuttelua, kun pidemmän kierron lisäksi menkat niukat ja melko kivuttomat. Aiemmat vuosikymmenet olivat sairaan kivuliaat ja aivan överirunsaat. Katsotaan palaako vielä niihin. Aiemmin kierron pituus ollut joku 25 päivää ja ovis jossain kp 12 tietämillä. Blastojen siirrotkin tehty kp 15 ja 16, myös tämä vika oli kp15, vaikka kierrot pidempiä, lääkkeillä follit ja limakalvo kasvoivat niin hurjaa tahtia, että lääkäri ei meinannut pysyä mukana😁 Olisikohan ovis voinut nytkin jo mennä... Vai jättää kokonaan tulematta vai olla vielä tulossa, huoh. Meillä oli tarkoitus yrittää kotona tässä kierrossa, mutta se taitaa jäädä.

Voisiko olla tulossa? Mulla oli jopa kp 25 imetyksen aikana. Sen jälkeenkin kierto on ollut hieman epäsäännölliaempi kuin ennen. Ivf meillä molemmilla sotkee myös.

Mites @Lillanna ja @Kyfi1985? Joko teillä kierto alkanut? Itsellä ollut nyt viikon verran normaalia kovempia kuukautiskipuja, mutta ei ole silti alkaneet. Menossa kierron päivä 25 ja normaalipituuteen vielä pari päivää. Jännä nähdä miten homma etenee. Ihan hölmöä kytätä jotain asiaa, jonka tuloajankohtaan ei voi itse vaikuttaa, alkavat silloin kuin alkavat. Tässä tulee vähän liiankin tietoiseksi oman kroppansa toiminnasta.
Eipä oo kierto alkanut (kp35) enkä usko, että on hetkeen alkamassakaan, ei ole mitään tuntemuksia siihen suuntaan. Oura muutti myös ennusteitaan niin, että uusi kierto olisi lämpötilojen mukaan alkamassa noin viikon päästä. Toivottavasti olisi, niin silloin ei huhtikuun reissu vielä pääsisi haittaamaan ja ehdittäis ennen sitä toivottavasti päästä siirtoon.
Jep, huomaan saman, että todellakin on ihan liian tietoinen oman kropan toiminnasta ja tarkkailee ihan kaikkia tuntemuksia kokoajan🙈

Tänään oli virallinen testipäivä ja plussa sieltä tuli 🥹

Mulla on taustalla 2 keskenmenoa, joten en uskalla vielä kovin intoilla, joka on kamalaa 😔 No mutta, nyt on uusi mahdollisuus annettu. Tänään olen raskaana 🥹

Mulla on ollut Terolut käytössä tuoresiirron jälkeen. Olen lukenut, että joillakin sitä on jatkettu viikoille 10 asti. Pitää kysyä lääkäriltä, että olisiko siitä mahdollisesti hyötyä minullekin ❤️

@MustaRuusu onnittelut plussasta 🧡 näin myös keskenmenoja kokeneena ymmärrän täysin varovaisuuden, hurjasti tsemppiä epävarmaan alkuun! Tukilääkkeitä on käytetty joillain melkein raskauden puoliväliinkin asti. Monesti yksityinen suosii niiden jatkamista ja julkinen lopettaa plussaan.

@MustaRuusu onnittelut plussasta 🧡 näin myös keskenmenoja kokeneena ymmärrän täysin varovaisuuden, hurjasti tsemppiä epävarmaan alkuun! Tukilääkkeitä on käytetty joillain melkein raskauden puoliväliinkin asti. Monesti yksityinen suosii niiden jatkamista ja julkinen lopettaa plussaan.
Kiitos 🥹
Toivottavasti puoltavat tukilääkettä 🤞🏻 Toki katsoin, että reseptillä on vielä lääkettä jäljellä... Voisi jatkaa vaikka eivät puoltaisikaan 😅

@MustaRuusu onnittelut plussasta 🩷

Kaikille punktioihin ja siirtoihin meneville hurjasti tsemppiä ja toivotaa hyviä tuloksia. Jänniä aikoja!

Pitää jännäillä vain muiden puolesta, kun itsellä ei tässä siirtoa odotellessa ole oikein mitään kiinnostavaa meneillään. Viikot tuntuu menevän kyllä ihan nopeasti töissä ja harrastuksissa, mutta miten se huhtikuun alkupuoli voi silti tuntua olevan yhtä kaukana kokoajan? 😅

Mites @Lillanna ja @Kyfi1985? Joko teillä kierto alkanut? Itsellä ollut nyt viikon verran normaalia kovempia kuukautiskipuja, mutta ei ole silti alkaneet. Menossa kierron päivä 25 ja normaalipituuteen vielä pari päivää. Jännä nähdä miten homma etenee. Ihan hölmöä kytätä jotain asiaa, jonka tuloajankohtaan ei voi itse vaikuttaa, alkavat silloin kuin alkavat. Tässä tulee vähän liiankin tietoiseksi oman kroppansa toiminnasta.
Mulla alkoi kierto torstaina, ja nyt tulevalle torstaille ultra varattu. Jänniittää ihan hulluna nyt jo 😱

Mulla oli n. viikko ennen kierron alkamista ihan sellanen olo et nyt ne alkaa, tuntui kunnon menkkakivut. Olin ihmeissäni kun ei alkanutkaan silloin.

Onpas @furi ollut tyhjiä folleja paljon. Pidän peukkuja kerättyjen puolesta!

Onpas @GinGin hurja progesteroniarvo. Mun 48 oli kuulema hyvä...

Niin se vain alkaa mieli kehittelemään oireita. Aivan hulluja eläviä valvelunia jo viime yönä. Ja nyt on pohjaton nälkä sekä päänsärky. Mutta tämmöistähän se aina on! Siirrosta vasta 30 tuntia ja oirekirjo on jo laaja :D:tears:
Tää on kyllä hauska, samoin oli pari siirtoa seurannutta yötä aivan älyttömiä valveunia, jollaisia ei ole ollut aikoihin. Ja tietysti kaikenlaista nippailua vatsan seudulla. 😂
Nyt ei ole kyllä ollut enää oireista oikein tietoa, edes niistä oletetusti lääkkeiden aiheuttamista. Väsymystä on ollut koko ajan, alkoi jo sieltä piikittelyistä.

Tänään oli virallinen testipäivä ja plussa sieltä tuli 🥹

Mulla on taustalla 2 keskenmenoa, joten en uskalla vielä kovin intoilla, joka on kamalaa 😔 No mutta, nyt on uusi mahdollisuus annettu. Tänään olen raskaana 🥹

Mulla on ollut Terolut käytössä tuoresiirron jälkeen. Olen lukenut, että joillakin sitä on jatkettu viikoille 10 asti. Pitää kysyä lääkäriltä, että olisiko siitä mahdollisesti hyötyä minullekin ❤️
Onnea <3 Mulla jatkuisi viikolle 10 cyclogest, jos raskautuisin. Ehkä voit selvittää sen mahdollisuutta? Vaikka yksityisellä?

Onnea <3 Mulla jatkuisi viikolle 10 cyclogest, jos raskautuisin. Ehkä voit selvittää sen mahdollisuutta? Vaikka yksityisellä?
Kiitos! 😍

Ja tuota minäkin mietin, että varaisinko sinne ajan, jos oma lääkäri ei puolla sitä.. Noo jatkan sen syömistä nyt toistaiseksi 🫣 Ei se voi ainakaan haittaakaan tehdä, kun toisille sitä on määrätty pidempäänkin. Kai 🥲 Olisi pitänyt selvittää tätä aikaisemmin...

Ei ollut puhetta määristä, kun sanoi, että mun ei kannata syödä ubikinolia. Rautaa ja deetä syön muutenkin, mutta katsotaan nyt sit labroilla pitääkö tankata enemmän. Pitikö muuten jompaan kumpaa olla syömättä ennen verikoetta ja kuinka kauan?

Kilpirauhasarvoista sen verran, että mulla tosiaan tyroksiinilääkitys ja kysyin, että mitä lääkäri on mieltä siitä, että julkisella ths pitää saada 0,5 ja joudun aina sen takia vähentämään lääkitystä ja sit nostan takaisin et olo paranisi ja siksi arvo painuu liian matalaksi. Tämän lääkärin mukaan toimin ihan oikein ja joskus kuulemma ths tahallaan lasketaan alas. Ärsyttää toki sikana säätää lääkitystä huonompaan suuntaan, jotta suostuvat Tilkassa tekemään siirtoja.
Olen lukenut, että ennen kilpirauhaskokeita ei saa ottaa aamulääkettä ja biotiinia olisi hyvä välttää. Ei tuota biotiinia mainita kuin joissakin ohjeissa, joten en tiedä kuinka tärkeä on.

Tuliko sulla tsh-arvosta näppäilyvirhe vai onko tosiaan käsketty saamaan noin pieneksi? Tilkassa sanottu, että pitää olla alle 2,5. Mulla oli lokakuussa 3, eivätkä suostuneet aloittamaan hoitoja.

Tilkassa hoidossa oleville: kuinka pian olette saaneet tiedon hoitoon pääsemisestä ilmoittautumisen jälkeen, jos on tarkoitus tehdä pitkän kaavan hoito?

Ohjeena luki, että tieto voisi tulla vasta kahden viikon sisään. Jäin miettimään asiaa, sillä jos emme pääse vielä hoitoon, haluaisimme ehkä kokeilla tässä kierrossa inseminaatiota yksityisellä. Ovulaatio ehtii kuitenkin tapahtua jo tuon kahden viikon sisään.

Asutaan HUS-alueen ulkopuolella, mutta punktio ja siirrot on Tilkassa.

Kiitos jo etukäteen jos jollain on kokemuksia!

Tilkassa hoidossa oleville: kuinka pian olette saaneet tiedon hoitoon pääsemisestä ilmoittautumisen jälkeen, jos on tarkoitus tehdä pitkän kaavan hoito?

Ohjeena luki, että tieto voisi tulla vasta kahden viikon sisään. Jäin miettimään asiaa, sillä jos emme pääse vielä hoitoon, haluaisimme ehkä kokeilla tässä kierrossa inseminaatiota yksityisellä. Ovulaatio ehtii kuitenkin tapahtua jo tuon kahden viikon sisään.

Asutaan HUS-alueen ulkopuolella, mutta punktio ja siirrot on Tilkassa.

Kiitos jo etukäteen jos jollain on kokemuksia!
Ilmoittauduin sunnuntaina ja tieto tuli jo maanantaina!

Ilmoittauduin sunnuntaina ja tieto tuli jo maanantaina!
Meillä suunnittelukäynti tulossa huhtikuun alussa. Oliko mahdollista Ilmottautua seuraavista kuukautisista suunnittelukäynnin jälkeen? (Tiedän että takeita että pääsi ekalla ei ole) Jännittää päästäänkö ennen kesätaukoa.

Meillä suunnittelukäynti tulossa huhtikuun alussa. Oliko mahdollista Ilmottautua seuraavista kuukautisista suunnittelukäynnin jälkeen? (Tiedän että takeita että pääsi ekalla ei ole) Jännittää päästäänkö ennen kesätaukoa.
Meilläkin IVF-suunnittelukäynti huhtikuun alussa. Puhelimessa lääkäri sanoi että voisi mahdollisesti ehtiä tehdä hoidon ennen kesätaukoa, eli eiköhän onnistu, ellei nyt tule kovasti ruuhkaa just silloin.

Riippuu milloin teidät on laitettu IVF-jonoon. Jonossa pitää olla 3kk ennen kun voi ilmoittautua. Meillä suunnittelukäynti oli heti tammikuun alussa, mutta en voinut ilmoittautua vielä tammikuun kuukautisista (suunnittelukäynti oli ennen näitä), kun 3kk ei ollut täynnä.

Hei! ☺️Meillä on ollut nyt kunnallisen Tilkan Viuhkan kautta 3 tuloksetonta inseminaatiota ja nyt olemme IVF jonossa. Saimme jo huhtikuulle suunnitteluajan. Miten nopeasti suunnittelusta olette päässeet hoitoon? Jonotus alkoi 28.2 niin jännää Ehtiiköhän ennen kesää vai olisikohan sitten kesän jälkeen. Ja mietityttää uskaltaako toukokuulle suunnitella asioita.

Toivotaan että kaikki odottelijat mahdutte mukaan vielä ennen kesätaukoa! Hoitojen odottelu on vaan se kaikkein tylsin vaihe.

Miten tässä jaksaa oottaa keskiviikon siirtoa ja jännittää miten alkiot on lähteny kehittymään :Weary Cat Face:
saispa joka päivä tietoa mikä on tilanne :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:
Lopulta se pari päivää menee kyllä, ainakin jos puuhaa jotain muuta. Tsemppiä jännitykseen.

Täällä päästiin siirtoon! Meillä kaikki 3 oli vielä elossa, mut vähän hitaanlaisia kaikki. Yks siirrettiin, oli kuulemma hiukan varhainen, mutta siirtokelpoinen. Kaks muuta jäi odottelemaan huomiseen kohtaloaan. Olispa myös joku välipäivitys tonne mahaan, et miten tyypillä siellä menee.

Muokattu viimeksi:
Toivotaan että kaikki odottelijat mahdutte mukaan vielä ennen kesätaukoa! Hoitojen odottelu on vaan se kaikkein tylsin vaihe.

Lopulta se pari päivää menee kyllä, ainakin jos puuhaa jotain muuta. Tsemppiä jännitykseen.

Täällä päästiin siirtoon! Meillä kaikki 3 oli vielä elossa, mut vähän hitaanlaisia kaikki. Yks siirrettiin, oli kuulemma hiukan varhainen, mutta siirtokelpoinen. Kaks muuta jäi odottelemaan huomiseen kohtaloaan. Olispa myös joku välipäivitys tonne mahaan, et miten tyypillä siellä menee.
Pidän peukkuja!!!
Mulla pp3. Testinkin jo tein. Herkän. Aivan nega.
Hermoja raastavaa!

Kirjoita tähän...
Takaisin