IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hieno määrä @Jaz . Minullakin oli etova olo. Mutta en ole varma johtuiko se tulehduksesta, joka mulla oli vai ivf:stä. Oli kauheaa.

Tänään mulle siirrettiin euploidi 3AA. Huomenna gonapeptyl. Keskiviikkona ovitrelle. Ajattelin keskiviikkona pp5 testata ennen kuin pistän. Ovitrelle näkyy sitten positiivisena testissä sen vajaan viikon.

Kysyin tätä jo tuolla salaisella puolella, mutta kysytään täällä vielä 😅
Onko kellään tietoa, että voiko progesteroniarvo olla liian korkea?

Tänään oli virallinen testipäivä, jolloin katsottiin verestä hcg ja progesteroni. Nyt progesteroniarvo tuli takaisin ja se oli 475. Kun katsoin viitearvoja niin 1. Raskauskolmanneksessa ne ovat 25-141. 🤔
Cyclogest ollut aamulla ja illalla. Ennen verikokeita edellisestä cyclogestista oli n. 10h.
Huutelen sivusta: Mulla oli sillon tuulimunassa progesteroni 400 ja gyne ei voinut millään uskoo arvoa, luuli labran virheeksi😅 kai se sit oli oikeesti nii korkea🤔 ei se kyllä sanonut, että se haitaksi olisi tmv

Tuonne toiselle puolelle jo kirjoitinkin, että ei onnistunut tämäkään hoitokierros. Onkos kellekään muulle hoidon jälkeinen kierto ollut jotenkin poikkeuksellisen kivulias? Ihan siis semmoinen kipu, että ois puukkoa tungettu munasarjoihin. Mietin jo, että pitääkö mennä sairaalaan keskellä yötä, kun sattui niin paljon 😓 Voisiko olla tukilääkkeiden lopetuksesta? Tai sit endometrioosia, mitä mulla ei oo koskaan virallisesti todettu.. Mut ei oo koskaan ollut tämmöistä.

Muokattu viimeksi:
Huutelen sivusta: Mulla oli sillon tuulimunassa progesteroni 400 ja gyne ei voinut millään uskoo arvoa, luuli labran virheeksi😅 kai se sit oli oikeesti nii korkea🤔 ei se kyllä sanonut, että se haitaksi olisi tmv
Okei, kiitos vastauksesta. 😄 Pitkä aika odotella varhaisultraa.. 😅 Täytyy maanantaina soitella ja kysyä tarviiko esim. kontrolloida.. 🤔

Tuli tieto omapolkuun, että kuudesta munasolusta 5 oli kypsää ja 3 hedelmöittyi. Toivottavasti kaikki jaksais blastoiksi asti 😭
Tuntuu silti kovalta pudotukselta kun 17 follia tyhjennettiin.. vaikka yksikin hyvä voi riittää. Oon vaa liian pessimistinen 😞
Halaus! ❤️ vitsi kun mennään samoissa, vaan parin päivän erotuksella. Suunnilleen samat follimäärät ja hedelmöittyneet. Eri kohdassa vaan vähentynyt. Nyt vaan uskoa ja toivoa molempien alkioille. 🌈

Halaus! ❤️ vitsi kun mennään samoissa, vaan parin päivän erotuksella. Suunnilleen samat follimäärät ja hedelmöittyneet. Eri kohdassa vaan vähentynyt. Nyt vaan uskoa ja toivoa molempien alkioille. 🌈
Kiitos ja sormet ristissä 🤞🏼🤞🏼
Koska teillä mahollisesti tuoresiirto?
Meillä ens ke jos saadaan siirrettävää eikä tuu hyperin oireita 🤞🏼

Hieno määrä @Jaz . Minullakin oli etova olo. Mutta en ole varma johtuiko se tulehduksesta, joka mulla oli vai ivf:stä. Oli kauheaa.

Tänään mulle siirrettiin euploidi 3AA. Huomenna gonapeptyl. Keskiviikkona ovitrelle. Ajattelin keskiviikkona pp5 testata ennen kuin pistän. Ovitrelle näkyy sitten positiivisena testissä sen vajaan viikon.
Mua kiinnostaa kovasti nämä eri kaavat siirtojen tukilääkityksiin. Onko sulla Ovitrelle vaan kerran siirron jälkeen? Ja millä annostuksella?
Tuntuu että toiset lääkärit harrastavat niitä parin naksautuksen annostuksia pariin kertaan siirron jälkeen, ja toiset eivät käytä Ovitrelleä ollenkaan. Siksi on kiva kuulla eri käytäntöjä tämän kanssa 😊

Tiiättekö tuleeko omapolkuun (hus) mitään väkiaikaistietoa alkioiden kehyksestä ennen tuoresiirtopäivää? 😇 Tuoresiirto vasta ens ke niin tulee olemaan pitkät päivät ku jännittää lähteekö ne ollenkaa kehittymään 😱
Vai soittaako ne sitten vasta ke jos ei ookaan mitään siirrettävää?

Tiiättekö tuleeko omapolkuun (hus) mitään väkiaikaistietoa alkioiden kehyksestä ennen tuoresiirtopäivää? 😇 Tuoresiirto vasta ens ke niin tulee olemaan pitkät päivät ku jännittää lähteekö ne ollenkaa kehittymään 😱
Vai soittaako ne sitten vasta ke jos ei ookaan mitään siirrettävää?
Ei taida tulla mitään väliaikatietoja. En tietty oo varma saattaisko ne soittaa jo aiemmin, jos kaikki olis kuukahtaneet.

Ja aiempaan kysymykseen ni tuoresiirto maanantaina, kunhan siirrettävää löytyy. 🤞

Heippa! Olen täällä hetken jo hissukseen seuraillut keskusteluja, jotka vaikuttavat ihanan kannustavilta ja rohkaisevilta. ❤️

Meillä hoidot alkoivat vuoden yrittämisen jälkeen viime syksynä, ja nyt takana kolme tuloksetonta inseminaatiota ja ensimmäinen IVF.

Punktiossa saatiin 18 kypsää solua, joista 13 hedelmöittyi (neljälle tehtiin ICSI). Lopulta pakkaseen päätyi viisi alkiota, kaksi viiden päivän viljelyllä ja kolme kuuden. Viidentenä päivänä tehtiin myös tuoresiirto.

Virallinen testipäivä olisi ollut maanantaina, mutta tänään malttamattomuus voitti ja testi oli negatiivinen. 🥺 Saman tien alkoi myös jo tiputtelu.

Minulla on ollut käytössä Cyclogest ja Terolut. En kuollaksenikaan muista, mitä lääkäri sanoi niiden jatkamisesta negatiivisen testin jälkeen. Ohjeet on kirjattu vain siltä kantilta, että testi olisi ollut positiivinen. Muistelisin, että lääkäri olisi sanonut, että tukilääkitystä ei saisi lopettaa seinään, mutta tuntuu hölmöltä jatkaakaan, jos viivästyttävät menkkojen alkamista. Klinikka jo tältä viikonlopulta kiinni. Miten muita on ohjeistettu?

Tsemppiä ihan jokaiselle omaan tilanteeseen! 🫶🏼

Heippa! Olen täällä hetken jo hissukseen seuraillut keskusteluja, jotka vaikuttavat ihanan kannustavilta ja rohkaisevilta. ❤️

Meillä hoidot alkoivat vuoden yrittämisen jälkeen viime syksynä, ja nyt takana kolme tuloksetonta inseminaatiota ja ensimmäinen IVF.

Punktiossa saatiin 18 kypsää solua, joista 13 hedelmöittyi (neljälle tehtiin ICSI). Lopulta pakkaseen päätyi viisi alkiota, kaksi viiden päivän viljelyllä ja kolme kuuden. Viidentenä päivänä tehtiin myös tuoresiirto.

Virallinen testipäivä olisi ollut maanantaina, mutta tänään malttamattomuus voitti ja testi oli negatiivinen. 🥺 Saman tien alkoi myös jo tiputtelu.

Minulla on ollut käytössä Cyclogest ja Terolut. En kuollaksenikaan muista, mitä lääkäri sanoi niiden jatkamisesta negatiivisen testin jälkeen. Ohjeet on kirjattu vain siltä kantilta, että testi olisi ollut positiivinen. Muistelisin, että lääkäri olisi sanonut, että tukilääkitystä ei saisi lopettaa seinään, mutta tuntuu hölmöltä jatkaakaan, jos viivästyttävät menkkojen alkamista. Klinikka jo tältä viikonlopulta kiinni. Miten muita on ohjeistettu?

Tsemppiä ihan jokaiselle omaan tilanteeseen! 🫶🏼
Mä ainakin sain luvan lopettaa heti tukilääkkeet kun nega testi tuli. Menkat alko 2pv päästä lopetuksesta.

Mua kiinnostaa kovasti nämä eri kaavat siirtojen tukilääkityksiin. Onko sulla Ovitrelle vaan kerran siirron jälkeen? Ja millä annostuksella?
Tuntuu että toiset lääkärit harrastavat niitä parin naksautuksen annostuksia pariin kertaan siirron jälkeen, ja toiset eivät käytä Ovitrelleä ollenkaan. Siksi on kiva kuulla eri käytäntöjä tämän kanssa 😊
Zumenon ja Cyclogest kp 2 alkaen viikolle 10. Siirron jälkeen gonapeptyl seuraavana iltana. Ovitrelle pp5, 12 naksautusta. Miten sulla? Mulla oli viimeksi suunnilleen sama. Hyvin onnistui. Nyt vain mini-ASAn sijaan primaspan alkaen vko 10.

Onpas @furi ollut tyhjiä folleja paljon. Pidän peukkuja kerättyjen puolesta!

Onpas @GinGin hurja progesteroniarvo. Mun 48 oli kuulema hyvä...

Niin se vain alkaa mieli kehittelemään oireita. Aivan hulluja eläviä valvelunia jo viime yönä. Ja nyt on pohjaton nälkä sekä päänsärky. Mutta tämmöistähän se aina on! Siirrosta vasta 30 tuntia ja oirekirjo on jo laaja :D:tears:

@Pian 41 v. No joo.. tuli itselle myös hieman yllätyksenä. Täytyy maanantaina soitella, jos katsottaisiin arvo uudelleen. En kuitenkaan ole huomannut sen kummempia oireita, ainoastaan väsymys. Eli aikalailla oireettomuus jatkunut.. 🤔 Noh.. Todella toivon, että raskaus on ja etenisi normaalisti, mutta aika sen näytetään.. 😶

Paljon tarrasukkia sinulle! 🥰❤️

Mites @Lillanna ja @Kyfi1985? Joko teillä kierto alkanut? Itsellä ollut nyt viikon verran normaalia kovempia kuukautiskipuja, mutta ei ole silti alkaneet. Menossa kierron päivä 25 ja normaalipituuteen vielä pari päivää. Jännä nähdä miten homma etenee. Ihan hölmöä kytätä jotain asiaa, jonka tuloajankohtaan ei voi itse vaikuttaa, alkavat silloin kuin alkavat. Tässä tulee vähän liiankin tietoiseksi oman kroppansa toiminnasta.

Täällä kuhinaa riittää, kun punktioita ja siirtoja osuu monelle🤗 Pidän peukkuja pystyssä!

Itse oon tehnyt pitkästä aikaa ovulaatiotestejä (cb pinkit) ja järkytyksekseni ei mitään hymynaamaan viittaavaakaan. Mulla nyt kierto ollut noin 28 päivää, aloitin testit kp 11 ja nyt kp 16, pelkkiä haaleita viivoja vaan... Tämä synnytyksen ja pillereiden jälkeinen kierto vaatii todella totuttelua, kun pidemmän kierron lisäksi menkat niukat ja melko kivuttomat. Aiemmat vuosikymmenet olivat sairaan kivuliaat ja aivan överirunsaat. Katsotaan palaako vielä niihin. Aiemmin kierron pituus ollut joku 25 päivää ja ovis jossain kp 12 tietämillä. Blastojen siirrotkin tehty kp 15 ja 16, myös tämä vika oli kp15, vaikka kierrot pidempiä, lääkkeillä follit ja limakalvo kasvoivat niin hurjaa tahtia, että lääkäri ei meinannut pysyä mukana😁 Olisikohan ovis voinut nytkin jo mennä... Vai jättää kokonaan tulematta vai olla vielä tulossa, huoh. Meillä oli tarkoitus yrittää kotona tässä kierrossa, mutta se taitaa jäädä.

Kirjoita tähän...
Takaisin