Neuvolakäynnit

Mulle tehtiin lähete keskiviikkona ekalla neuvolakäynnillä mutta en oo saanu vielä aikaa varattua ultraan koska pitää odottaa että lähete hyväksytään ennen kuin pystyy varaamaan ajan. Kaikilla alueilla vissiin vähän eri käytännöt. Mulla viikkoja nyt 10+1, toivottavasti ei oo ruuhkaa.. HUS 🫣

Miten on voinut noin kauan kestää? Sehän pitäis kahdessa vuorokaudessa tulla varattavaksi? Soita sinne Bulevardille maanantaina. Husilla ainakin meidän kohdalla ei löytynyt Bulevardille aikoja. Lähdetään sit muualle ultraan

Täällä Pohjois-Karjalan alueella neuvola tekee lähetteen ultrasta äitiyspoliklinikalle, josta tulee sitten tekstari milloin aika on. Minulla kävi tuuri, että sattui vapaapäivä juuri silloin kun on eka ultra, eli 29.1😊 Tuolloin minulla on alustavan arvion mukaan viikkoja tasan 13+0. Ja ennen ekaa ultraa piti käydä labroissa, joissa kävinkin alkuviikosta.

Miten on voinut noin kauan kestää? Sehän pitäis kahdessa vuorokaudessa tulla varattavaksi? Soita sinne Bulevardille maanantaina. Husilla ainakin meidän kohdalla ei löytynyt Bulevardille aikoja. Lähdetään sit muualle ultraan
En tiiä, ajattelin että 2 työpäivää on vielä ihan normaalia (lähete tehtiin vasta iltapäivällä keskiviikkona) mut olin kyllä muutenkin ajatellu soittaa maanantaina jos ei ala tapahtumaan just sen takia kun tässä on aika loppumassa 😊

Mulle tehtiin lähete keskiviikkona ekalla neuvolakäynnillä mutta en oo saanu vielä aikaa varattua ultraan koska pitää odottaa että lähete hyväksytään ennen kuin pystyy varaamaan ajan. Kaikilla alueilla vissiin vähän eri käytännöt. Mulla viikkoja nyt 10+1, toivottavasti ei oo ruuhkaa.. HUS 🫣
Täälläkin yleensä vasta ekassa neuvolassa about 9-10vkolla tehdään lähetteet labraan ja ultraan ja sitten aika pitää itse varata. Mun se labralähete tehtiin jälkikäteen neuvolasta ja sain vaan tekstarilla tiedoksi asian. Mutta ilmeisesti siinä on taas verikokeiden lisäksi ne iänikuiset sukupuolitaudit virtsasta...

Täälläkin yleensä vasta ekassa neuvolassa about 9-10vkolla tehdään lähetteet labraan ja ultraan ja sitten aika pitää itse varata. Mun se labralähete tehtiin jälkikäteen neuvolasta ja sain vaan tekstarilla tiedoksi asian. Mutta ilmeisesti siinä on taas verikokeiden lisäksi ne iänikuiset sukupuolitaudit virtsasta...
Jepp, niin on. Mulla on tänään aika varattuna labraan, piti viedä niitä virtsapurkkejakin samalla mutta aamupöpperössä unohdin kokonaan.

Pitääks muuten se pissanäyte ottaa aamun ekasta pissasta? Siin oli kans vaihtoehto, et "säilytetty huoneen lämmössä" tai "säilytetty jääkaapissa". Onks noilla jotain väliä, et onks jompi kumpi parempi? 😁

Pitääks muuten se pissanäyte ottaa aamun ekasta pissasta? Siin oli kans vaihtoehto, et "säilytetty huoneen lämmössä" tai "säilytetty jääkaapissa". Onks noilla jotain väliä, et onks jompi kumpi parempi? 😁
Mulle sanottiin, että pitäis olla 4 h pissaamatta ennen näytteenottoa (eli siltä kannalta aamupissa ois toki helpoin). Jälkimmäisestä ei tietoa 😁

Mulle sanottiin, että pitäis olla 4 h pissaamatta ennen näytteenottoa (eli siltä kannalta aamupissa ois toki helpoin). Jälkimmäisestä ei tietoa 😁
Jepp, mutta siihen sukupuolitauti testiin riittää kuulemma 2h 😄 eikä saisi tehdä alapesuja.

Jepp, mutta siihen sukupuolitauti testiin riittää kuulemma 2h 😄 eikä saisi tehdä alapesuja.
Mulla on jollain vanupuikolla otettava toi testi, ja nimenomaan pitää tehdä kunnon alapesu ennen sitä 😂 Saa viedä kassillisen näytteitä mukanaan labraan

Mulla on jollain vanupuikolla otettava toi testi, ja nimenomaan pitää tehdä kunnon alapesu ennen sitä 😂 Saa viedä kassillisen näytteitä mukanaan labraan
Joo-oo, mulla ei taas ollu sellaista ollenkaan..😂 jännä miten voi olla niin erilaista

Täällä ei ees annettu sitä tikkua tai pissinäyte purkkia. Ne pitäa hakee ennen verikoetta jostain jos haluaa kotona tehä. 🫣 Varasin ajan työpäivän jälkeen nii kiva sit yrittää olla pissimättä ja varautua jotain pumpulitikkua pyöritteleen jossain yleisessä vessassa 🫣

Joo-oo, mulla ei taas ollu sellaista ollenkaan..😂 jännä miten voi olla niin erilaista
Kävin labrassa tänään verikokeissa ja täti tuumas vaan, että "jaa, sulla onkin virtsanäytteenä tämä klamydia eikä tikkutestinä". Eli ilmeisesti on ihan labralähetteen tekijästä kiinni, kumman testitavan määrää.

Kuinka nopeaa ootte saanu ajan nt-ultraan? Ja missä vaiheessa ”lähete” sinne tehdään yleensä? Eka neuvola oli ja meni, tuli nii paljon asiaa, että puolet meni jo ohi🙈 Mietin kun seuraava käynti on neuvola lääkärillä ja viikkoja silloin 10+4🤔tietenkin asiaa kysyn maanantaina, mutta eihän tässä malta kun ajatus tuli mieleen😄
Ekassa neuvolassa laitettii lähete ja sit sieltä avasivat hoitopolun jota kautta pääsi varaa nt ultraa. Eli mun kohdalla kaikki tapahtui samanpäivä aikana

Meillä sai itse varata ajan ultraan hyvinvointialueen sivuilta, mikä oli kyllä hyvä niin pystyi sovittamaan omiin aikatauluihin ja aikojakin oli paljon tarjolla. Pari viikkoa pitää vielä jaksaa odotella :Upside Down Face:

Meillä sai itse varata ajan ultraan hyvinvointialueen sivuilta, mikä oli kyllä hyvä niin pystyi sovittamaan omiin aikatauluihin ja aikojakin oli paljon tarjolla. Pari viikkoa pitää vielä jaksaa odotella :Upside Down Face:
Millä viikolla sulla ultra on?

Kävin tänään verikokeessa ja siellä otettiin siis 10 putkea verta 😄 Varmaan oli sama viime raskaudessa mutta oli päässyt unohtumaan niin hieman kyllä yllätti.

Kävin tänään verikokeessa ja siellä otettiin siis 10 putkea verta 😄 Varmaan oli sama viime raskaudessa mutta oli päässyt unohtumaan niin hieman kyllä yllätti.
Ei mulla niin montaa putkea otettu maanantaina, vaikka oli neuvolan labrat sekä nipt-verikoe. Tosin olin muissa sairaalan määräämissä kokeissa käynyt jo aiemmin, kun mulla on erikoissairaanhoidon seuranta riskiraskauden takia.

Siis mitä? Mitä testejä sulta oikeen otettiin 😲 Multa otettiin joku 3 putkea verta..

Takaisin