Tänään neuvolassa käytyOli kyllä mukavat hoitaja ja opiskelija siellä. Paljon oli asiaa ja vähän meni myös yli hilseen
Onneksi sain mukaan ihan paperilla mustaa valkoisella esim. Monesti olisi hyvä neuvolassa käydä jne.
Verenpaineet ja hemoglobiini oli hyvät, eikä ollut raskausdiabetestä (sitä kai ne virtsanäytteestä tutki?). Paino oli pari kiloa noussut, olen kyllä vaa’alla käynyt viimeksi n. Vuosi sitten työterveystarkastuksessa.
Ihan kiva, että sai myös vähän avautua peloista. Useasti tässä kuukauden aikana on tullut sellainen olo, ettei minusta ole tähän. Juuri kun ei ole ’kokemusta’ pienistä lapsista tai vauvoista. Olen meidän perheen ja oikeastaan koko suvun nuorin. Minulla on kyllä yksi 3-vuotias kummityttö, mutta hänen vanhempansa eivät oikein tunnu luottavan häntä kenenkään hoitoon tai eivät vain sitten oikein käy missään kahdestaan![]()
Raskausdiabetes todetaan sokerirasituskessa, jolloin juodaan sokeripitoista juomaa. Verensokeria mitataan tunnin välein ja seurataan kuinka insuliini toimii kehossa.