Neuvolakäynnit

Mulle kans neuvolan terkka sanoi, että glykyrritiisnillä on havaittu yhteys adhd:n ja keskittymishäiriöiden kanssa. Mutta hän toki sanoi, että pieni määrä sillon tällöin ei haittaisi, mutta sit taas niin kai ajateltiin alkoholistakin muutama vuosikymmen sitten :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Katsoin noita verikokeiden tuloksia ja jäin miettii mitkä ovat normaalit PAPP-A ja HCG arvot? 🧐 pitääkö huolestua jos papp-a on 600 mU/i ja hcg vajaat 60 ug/l

En ymmärrä noista mitää ja hätähousuna haluan tietää mitä ne tarkottaa😅

Katsoin noita verikokeiden tuloksia ja jäin miettii mitkä ovat normaalit PAPP-A ja HCG arvot? 🧐 pitääkö huolestua jos papp-a on 600 mU/i ja hcg vajaat 60 ug/l

Ei mitään hajua, mutta mulla oli PAPPA 969.5 mU/L ja hCGV/D 98.7 ug/l ja mitä nyt oon kerenny lukee googlesta niin ne arvot vissiin vaihtelee aika paljon eikä niitä kannata omin päin lähtee tulkitsemaan🤷🏼‍♀️

NT-ultrassa lasketaan nuiden arvojen ja sikiön mittojen mukaan ne riskit kehityshäiriöihin. Käsittääkseni itsessään nuo ei kerro mitään 🫣 Älä huoli, olin itsekin samanlainen panikoija🤣 Ja minun mielestä ne ottaa kyllä heti yhteyttä, jos jo tässä vaiheessa löytyisi jotain hälyttävää😊

NT-ultrassa lasketaan nuiden arvojen ja sikiön mittojen mukaan ne riskit kehityshäiriöihin. Käsittääkseni itsessään nuo ei kerro mitään 🫣 Älä huoli, olin itsekin samanlainen panikoija🤣 Ja minun mielestä ne ottaa kyllä heti yhteyttä, jos jo tässä vaiheessa löytyisi jotain hälyttävää😊
Kiitos @Papuu25 ja @Reetu vastauksesta, mistään en löytäny näihin tietoa, mut maanantaina toivottavasti selvii ultraääniseulonnassa🙈

Mulla oli nt-ultra pari viikkoa sitten ja saatiin jo samana iltana HUS:lta kirje (sähköisesti) siitä seulonnan tuloksesta. Meillä kaikki oli normaalisti, mutta jos jokin häly tulisi, niin luulisin, että soittaisivat ehkä siinä tapauksessa. Itse en edes nähnyt noita arvoja mistään. (olen siis tuolla heinäkuisissa, mutta tulin vain tänne huvikseni lukemaan :smiling-eyes: )

Mäkään en näe noita arvoja mistään! Ne kyllä käytiin nt-ultrassa läpi, mutta en jälkikäteenkään näe tuloksia OmaKannasta 😮

Mäkään en näe noita arvoja mistään! Ne kyllä käytiin nt-ultrassa läpi, mutta en jälkikäteenkään näe tuloksia OmaKannasta 😮
Joo minäkään en ole löytänyt niitä, vaikka olen koittanut etsiä... onkohan tässä jotain alueellisia eroja, että missä ne tulee näkyviin ja missä ei 🤔 Muistan lukeneeni jostakin, että niitä ei välttämättä julkisteta ainakaan etukäteen ennen nt-ultraa, jotta odottaja ei itse lähde niitä tulkitsemaan ja huolehtimaan turhia. Tosin nyt jälkeenpäinkään en oo löytänyt niitä, mutta ehkä ne jossain sanotaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Minulla tuli näkyviin Omakantaan samana päivänä kuin nt-ultra. Aiemmin oli vain muut arvot, sikiöseulaan liittyvät tulivat vasta, kun seulan tulos oli selvillä. Sinänsä ymmärrettävää juuri tuosta syystä, että yksistään niitä voi olla vaikea tulkita.

Joo minäkään en ole löytänyt niitä, vaikka olen koittanut etsiä... onkohan tässä jotain alueellisia eroja, että missä ne tulee näkyviin ja missä ei 🤔 Muistan lukeneeni jostakin, että niitä ei välttämättä julkisteta ainakaan etukäteen ennen nt-ultraa, jotta odottaja ei itse lähde niitä tulkitsemaan ja huolehtimaan turhia. Tosin nyt jälkeenpäinkään en oo löytänyt niitä, mutta ehkä ne jossain sanotaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Uskon, että on just alueelliset menettelyt tässä, tuolla salaisella puolella ainakin vaikutti siltä, että useammat eivät niitä tuloksia nähneet etukäteen!

Kävin vielä katsomassa mun OmaKantaa uudelleen, enkä kyllä näe siellä noita.. vaikka mulla se nt-ultraa on siis jo ollut. Mystistä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mulla ei edellisessä raskaudessa näkynyt nt-ultran labrat. Kysyin seuraavassa neuvolassa niin näppäs ne näkyville. Oli unohtunut joku täppä.

Onko tietoa tehdäänkö kromosomipoikkeavuuksien seulonta ultralla mahan päältä vai alakautta? 😊
Jos nt-ultrasta kyse niin mulla ultrattiin eka vatsan päältä. Pikkuinen siinä asennossa ettei saatu niskaturvotusta mitattua, joten piti ultrata myös sisäkautta ja sieltä mittaus onnistui😁 Eli riippuu tilanteesta

Takaisin