Raskaaksi 2024

Moikka, siitä on vuosia vierähtänyt kun kävin täällä viimeksi. Me ollaan oltu ilman ehkäisyä mutta ei aktiivisesti yritetä raskautua. Nyt kuvittelen itselleni kaikkia oireita, palelee, hajut ällöttää, yököttää, väsyttää, ärsyttää... Menkat ei oo vielä alkaneet edellisen synnytyksen jälkeen. Tein tänään testin ja negatiivinen oli. Voikohan noita oireita oikeasti olla ennen plussaa vai onkohan vaan mahatauti?
Ja siis voihan nuo olla raskausoireitakin ettei se poissuljettua ole. 😊Mutta voi olla myös, että siulla on vaan kierto käynnistynyt. 💁🏼‍♀️

nyt on aivot aivan solmussa😂 ovis testit haaleni ja tänään tein ärsyttksissäni viimisen pois kaapista ja…. Mitä hittoa. Tää on vahvempi ku se maanantain testi… mitähän tuolla hormooni toiminnassa nyt tapahtuu 😅
IMG_5603.jpeg

Moikka, siitä on vuosia vierähtänyt kun kävin täällä viimeksi. Me ollaan oltu ilman ehkäisyä mutta ei aktiivisesti yritetä raskautua. Nyt kuvittelen itselleni kaikkia oireita, palelee, hajut ällöttää, yököttää, väsyttää, ärsyttää... Menkat ei oo vielä alkaneet edellisen synnytyksen jälkeen. Tein tänään testin ja negatiivinen oli. Voikohan noita oireita oikeasti olla ennen plussaa vai onkohan vaan mahatauti?
Ehkä sinuna vertaisin siihen onko sulla koskaan muuten ollu tollasia oireita tossa vaiheessa kiertoa? Koska itellä on tosi oireeton kuukautiskierto, mulla ei siis oo minkäänlaisia pms-oireita enkö tunne ovulaatiota eikä mitään, tai no okei joskus joutuu menkkojen alkupäivänä ottaa särkylääkettä. Joten mulle noi ois erikoisia oireita ja saattaisin miettiä että liittyykö raskauteen. Tosin mulla kyllä raskaudetkin ollu tosi oireettomia alussa mutta sit taas toisilla, niinkuin Pilkki24 kirjoitteli, voi noi oireet kuulua normikiertoon. Eli miten sulla aiemmin on ollu?

Ehkä sinuna vertaisin siihen onko sulla koskaan muuten ollu tollasia oireita tossa vaiheessa kiertoa? Koska itellä on tosi oireeton kuukautiskierto, mulla ei siis oo minkäänlaisia pms-oireita enkö tunne ovulaatiota eikä mitään, tai no okei joskus joutuu menkkojen alkupäivänä ottaa särkylääkettä. Joten mulle noi ois erikoisia oireita ja saattaisin miettiä että liittyykö raskauteen. Tosin mulla kyllä raskaudetkin ollu tosi oireettomia alussa mutta sit taas toisilla, niinkuin Pilkki24 kirjoitteli, voi noi oireet kuulua normikiertoon. Eli miten sulla aiemmin on ollu?
Ei oo normaaleja oireita mulle, mutta mulla ei oo periaatteessa ollut neljään vuoteen menkkoja, joten saattaahan ne olla alkamassa nyt.

Ei oo normaaleja oireita mulle, mutta mulla ei oo periaatteessa ollut neljään vuoteen menkkoja, joten saattaahan ne olla alkamassa nyt.
Niin ja noita oireita on mulla ollut alkuraskauksissa, mutta ei muistaakseni näin aikaisin kuitenkaan

Pian pääseekin hyppäämään raskaaksi 2025 ryhmään, enpä olisi alkuvuodesta uskonut että edelleen yritetään, silloin tuli kirjoiteltua aktiivisemmin. Kesän jälkeen olen kirjoitellut enemmän tuolla keskenmenon kokeneiden ryhmässä, se on tuntunut enemmän omalta kuin tämä, luen kyllä aktiivisesti🤗 Paljon plussanneita onneksi tänä vuonna☺️ Pitää toivoa uutenavuotena vielä entistä lujemmin vauvaa, josko 2025 tärppää ja vauva tulee syliin asti🥰🌟

Lääkkeellinen tyhjennys oli 4.12. Lähti vuotamaan lähes heti ja tuntui, että kaikki enin materia tuli samana iltana jo pois. Jälkivuoto loppui kokonaan muistaakseni 15.12. Mielestäni tein täysin negatiiviset, raskaustestin sekä ovulaatiotestin jo 17.12. Eilen illalla, sekä tänään aamulla oon saanut nyt tällaisia hailuroita raskaustesteihin. Voiko olla, että tuollaiset hailurat olisi pysynyt tässä kokoajan, vaikka kuvittelin, että näyttäisi täysin negaa. 😩 Ja jotenkin laimeemmasta pissasta sit näyttänyt aiemmin jo täysin blancolta tuolloin 17.12.

Nyt tietysti haaveilen, että olisikin jo uusi raskaus kyseessä, vaikka todennäköisempää onkin, että hcg ei ole vielä täysin laskenut edellisestä.

Liitteet

• IMG_1523.jpeg
    IMG_1523.jpeg
    1 MB · Katsottu: 171
Lääkkeellinen tyhjennys oli 4.12. Lähti vuotamaan lähes heti ja tuntui, että kaikki enin materia tuli samana iltana jo pois. Jälkivuoto loppui kokonaan muistaakseni 15.12. Mielestäni tein täysin negatiiviset, raskaustestin sekä ovulaatiotestin jo 17.12. Eilen illalla, sekä tänään aamulla oon saanut nyt tällaisia hailuroita raskaustesteihin. Voiko olla, että tuollaiset hailurat olisi pysynyt tässä kokoajan, vaikka kuvittelin, että näyttäisi täysin negaa. 😩 Ja jotenkin laimeemmasta pissasta sit näyttänyt aiemmin jo täysin blancolta tuolloin 17.12.

Nyt tietysti haaveilen, että olisikin jo uusi raskaus kyseessä, vaikka todennäköisempää onkin, että hcg ei ole vielä täysin laskenut edellisestä.
Mulla oli tyhjennys 7.12 ja viimeksi kun tein raskaustestin 20.12, niin oli vielä aika selkeä viiva, mut haalentunut.
Toivottavasti sun kohdalla olis uusi raskaus ja todennäköisesti kai onkin, jos kerran testi oli jo nega!

Ovulaatiotesti alkoi tänään vilkuttaa, että mulla toivottavasti lähestyy ovulaatio 🥰

Voi vitsit onpa kinkkinen tilanne. ❤️ Hassua kyl olisi, että viel yli viikkoa myöhemmin näyttäs edelleen plussaa, kun aiemmin ollu jo nega (tai vähintään melkein), ja kun sun raskaus ei ollu superpitkillä viikoillakaan, et hcg:tä olis ollu tosi paljon. Mut toisaalta olis kyl myös tosi nopeesti tullu ovulaatio, jos olis uusi raskaus. 🤔 Oliko sulla viime viikon alussa jtn ovisoireita? Toivotaan, että olisi uusi raskaus! 🌈🌈

Hei kertokaa mulle mikä ois samanlainen testi kuin predictor? Niitä ei näytä saavan enää mistään muualta kuin jostain ulkomailta tilaamalla enkä jaksaisi siihen lähteä.

Voi vitsit onpa kinkkinen tilanne. ❤️ Hassua kyl olisi, että viel yli viikkoa myöhemmin näyttäs edelleen plussaa, kun aiemmin ollu jo nega (tai vähintään melkein), ja kun sun raskaus ei ollu superpitkillä viikoillakaan, et hcg:tä olis ollu tosi paljon. Mut toisaalta olis kyl myös tosi nopeesti tullu ovulaatio, jos olis uusi raskaus. 🤔 Oliko sulla viime viikon alussa jtn ovisoireita? Toivotaan, että olisi uusi raskaus! 🌈🌈
Viime viikolla alkoi alavatsalla ja selässä olla sellasia tuntemuksia, että kierto lähtis ehkäpä käynnistymään. Torstaille olin merkinnyt Flo:hunkin, silloin oli sellaisia pistäviä/repäiseviä kovia tuntemuksia. Ja vasemmanpuoleisessa munasarjassa on sen jälkeen tuntunut, ellei aiemminkin. Limoja mulla ei tule kuin tosi harvoin, niitä ei nyt ole huomattavasti tullut. Noista oireistakaan ei ole siis helppo päätellä. 😄

Ja sinällään pitäisin ihmeenä, jos ovulaatio olisi tullut noin äkkiä, kun kiertojen pituus tuppaa normaalisti olemaan keskimäärin 40 päivää. Gynekologi herätteli toiveita pienesti sen suhteen, että nyt alkaneen raskauden/keskenmenon myötä kierto voisi lähteäkin pyörimään ”normaalimmin”.

Täytyy nyt jäädä seurailemaan, että mitä testit ja kroppa nyt lähipäivinä taas kertoo.

Ihmeellä1, näen myös hailuran 😍 jos teit negan välissä samalla testillä niin sit ainakin täytyis olla uusi posi! Toivotaan parasta!

Mulla on mielestäni aremmat nännit kuin yleensä. Eilen illalla oli semmoista vihlovaa kipua alavastan kohdalla ja tuntui repäisykipua kun käännyin sängyssä. Tänään kun mieheni nosti mua, vihlaisi/ kouraisi alamahaa ja taas semmoinen repäisykipu. Hän nostelee useinkin mua eikä tällaista mahavihlontaa tule. Jotain tuntuis nyt olevan eri tavalla 🥲 Tosi jännää oottelua.. Ma aamuna oli se ovishuippu niin tää olis kyllä just se ajankohta kun voisi olettaa kiinnittymistä.

Mulla kauhee nälkä ollut koko aamun. Kahvi maistuu pahalle. Vähän huono olo ja vasen tissi turvottaa! Ja nännit edelleen arat. Toiveita nostaa 💖💖💖 Kahvi maistuu siis ihan hirveelle. Ihan samaan tapaan keitetty kuin joka aamu ja yleensä todellakin nautin. Vatsa on myös vähän sekaisin ollut pari päivää. Pitkään ummetti niin nyt toiseen suuntaan.. Joulumässäilyt vai raskaus 😍😅

Mulla kauhee nälkä ollut koko aamun. Kahvi maistuu pahalle. Vähän huono olo ja vasen tissi turvottaa! Ja nännit edelleen arat. Toiveita nostaa 💖💖💖 Kahvi maistuu siis ihan hirveelle. Ihan samaan tapaan keitetty kuin joka aamu ja yleensä todellakin nautin. Vatsa on myös vähän sekaisin ollut pari päivää. Pitkään ummetti niin nyt toiseen suuntaan.. Joulumässäilyt vai raskaus 😍😅
Miulla ummetuksen loppuminen johtuu aina siitä, että keltarauhashormonin tuotanto romahtaa. 😔 Mutta olen kyllä kuullut, että joillain on toisinpäin. 😅

Kierukan poistosta viikko ja sen yhden rusehtavan tuhrun jälkeen ei oo minkäänlaista vuotoa tai tuhrua tullu. Tietysti nyt sit ihan levoton olo ja vaikka piti mennä ajatuksella et tulee kun tulee niin tärppääminen pyörii kokoajan päässä🤭

Jotenki raskasta tämä menkkojen odottelu nyt kierukan jälkeen ja mietin et teenkö sit uutenavuotena kun 2vk poistosta ni ekan raskaustestin jo jos ei vuotoja ole vai odottelenko vaan tammikuun puolelle reippasti. Tuntuu kyllä vaan niin mahdottomalta ajatukselta et tärppäis heti poistosta mutta ei sekään varmaan poissuljettua ole kun kierrosta ei mitään tietoa.
Hei @Pumppuli me oltiin samassa tilanteessa vuosi sitten! Mulla meni ensimmäisiin varsinaisiin (ei tyhjennysvuoto-) menkkoihin varmaan jotain 50-60 päivää kierukan poistosta, joten otti varmaan jonkin verran aikaa ennen kuin munasarjat heräsi ja tajusi mikä on homman nimi. Toivottavasti teillä ei mee ihan niin pitkään!

Kärsivällisyyttä odotukseen, tiedän hyvin että se voi olla tosi turhauttavaa mutta kyllä se kierto sieltä lopulta käynnistyy (toki gynelle voi yrittää varmaan aiemminkin jos ei esim. reilun 5vkon jälkeen menkkoja kuulu - oon ymmärtänyt että lääkkeillä kierron saa usein käyntiin vähän nopeamminkin)

Takaisin