Raskaaksi 2024

Onko muilla kestänyt hormonaalisen ehkäisyn jälkee pitkään, että normaali kierto on käynnistynyt ja kuukautiset alkaneet? Mun minipillereiden lopetuksesta on nyt 7 viikkoa, mutta menkkoja ei ole kuulunut. Raskausepäily oli, mutta negaa näyttää testit.
Kun esikoista yritettiin, niin menkat palautui kuukauden jälkeen. Toki tiedostan, että nämä on yksilöllisiä ja tapauskohtaisia.

Onkohan mitään konsteja saada tuo kierto käyntiin? Lääkkeellisesti ainakin, mutta mikähän siinäkin mahtaa olla aikaraja, jolloin voisi lääkäriltä asiaa kysyä?
Ihan samat pohdinnat täällä. Lauantaina tulee 11 viikkoa vikasta minipilleristä eikä kierto ole käynnistynyt vieläkään. Pari kertaa tullut tiputteluvuotoa ja yleensä menkkoja enteileviä selkäkipuja, mutta ei. Mietin kanssa, että koska olla yhteydessä lääkäriin tästä.

Mulla loppui km jälkeiset ekat menkat sunnuntaina ja pari päivää siitä vielä tuhrutteli. Eilen kp 7 kun tuli vielä tuhrua, tein ekan ovistestin mikä näytti hyvältä, siltä että ovis on tulossa ihan lähipäivinä (yleensä plussa tullut kp 9-10). Tänään tein uuden ja olikin haalistunut! Mitä ihmettä, menikö ovulaatio nyt sitten kuitenkin jo ohi...

View attachment 139099
Tuskin on mennyt ohi. Ihan normaalia, et välillä voi tulla vähän vahvempaa viivaa ja taas haalistua ennenkuin tulee kunnon plussa. 😊 Ja tuo kp7:kin on vielä niin haalea. Eiköhän se ole sieltä vielä tulossa!

Hei, olen uusi täällä. Olemme mieheni kanssa yrittäneet huhtikuusta 2024 alkaen lasta. Minulla on ilmeisesti aika epäsäännöllinen kierto ja siihen määrättiin nyt Terolut. Edellinen kiertoon kesti 72 päivää. Olen syönyt yhden satsin (10pilleriä) teroja niiden jälkeen tuli menkat. Minulla mitä ilmeisimmin pitäisi olla tällä viikolla ovulaatio, sillä aloitan terot taas ylihuomenna perjantaina. Mietin, että onko edes mahdollista, että minulle tulee ovulaatiota kun kiertoni oli noin pitkä? Tuleeko ovulaatio ennen teroja vai voiko se tulla myös terolutin syönnin aikana? Olin tikuttanut ovulaatiota, mutta testit ovat olleet negatiivisia🥺

Mulla loppui km jälkeiset ekat menkat sunnuntaina ja pari päivää siitä vielä tuhrutteli. Eilen kp 7 kun tuli vielä tuhrua, tein ekan ovistestin mikä näytti hyvältä, siltä että ovis on tulossa ihan lähipäivinä (yleensä plussa tullut kp 9-10). Tänään tein uuden ja olikin haalistunut! Mitä ihmettä, menikö ovulaatio nyt sitten kuitenkin jo ohi...

View attachment 139099

Ei varmastikaan ole vielä mennyt. Ovistestit ainakin itsellä näyttää aina 0,1-0,3 väliä sahaillen ees taas, ennen kuin nousee kunnolla LH-huipun aikoihin.

Mitä ovulaatiotestejä teillä on käytössä? Mietin jos hankkisi tälle kiertoa niin ei tarvitsisi arpoa mikä päivä on o+ ollut. Näköjään mulla olikin testit myös esikoisen tärppikierrosta käytössä, mutta en tahdo muistaa mitä merkkiä olivat.

Ps. Löytyispä ovis/raskaustestejäkin black friday aleista :rolling:

@harsokukka ja @Triteleia lääkäriin, perheneuvolaanntai gynekologiinhan voi olla yhteydessä heti kun mietityttää.. kyllähän tyhjennys vuoto olisi hyvä saada aikaan vaikka 6 tai 8 viikon välein... Ja asiantuntijat osaavat sitten neuvoa kyllä asiassa eteenpäin, mikä kenenkin tilanteessa on vielä ok aika jne. Ei ole olemassa sinällään tässäkään yleispätevää ohjetta.. muuta kuin että yhteydessä voi olla, jos jokin asia huolettaa.

Mitä ovulaatiotestejä teillä on käytössä? Mietin jos hankkisi tälle kiertoa niin ei tarvitsisi arpoa mikä päivä on o+ ollut. Näköjään mulla olikin testit myös esikoisen tärppikierrosta käytössä, mutta en tahdo muistaa mitä merkkiä olivat.

Meillä on ollut Clearbluen advanced digitestit. Onhan noilla hintaa mutta kannattaa juuri alesta bongailla 😊

@Nöpön

Citymarketissa oli ainakin RFSUn testit black friday -alennuksessa, itsellä lähti paketillinen mukaan. En tosin tiedä onko kovin hyvä alennus kun en normaalia hintatasoa tiedä. 🤣

Itsellä käytössä Precheckin ovistestit, nettikeskusteluissa tuo merkki sai useasti kehuja ja eikä ole neljän tunnin rakkoaikavaatimusta. En ole vielä kertaakaan käyttänyt, ostin tähän kiertoon. Tarkoituksena kerätä dataa lääkäriä varten kun hoitoihin tässä on suunnattava.

Pregcheckit toimii noista liuskoista miulla parhaiten. Muilla on saanut ihan tosissaan tulkita haalistuvia viivoja, kun ei edes toivoa ollut saada kunnon plussaa. 😅 Toisille nuo pc:t saattaa olla liian herkkiä.

Täällä taas kipeänä, tällä kertaa kuumetta. Onneksi nyt vaikuttaa siltä, että ovulaation aikoihin todennäköisesti olisin jo ehtinyt parantua. Noin viikko olisi aikaa.

Mutta onkos se niin, että flunssa ja kuume voi myöhäistää ovulaatiota tai vaikuttaa negatiivisesti hedelmöittymiseen/kiinnittymiseen? 🤔

Täällä taas kipeänä, tällä kertaa kuumetta. Onneksi nyt vaikuttaa siltä, että ovulaation aikoihin todennäköisesti olisin jo ehtinyt parantua. Noin viikko olisi aikaa.

Mutta onkos se niin, että flunssa ja kuume voi myöhäistää ovulaatiota tai vaikuttaa negatiivisesti hedelmöittymiseen/kiinnittymiseen? 🤔
Mulla ainakin ennen ovulaatiota sairastettu flunssa siirrää ovulaatiota myöhäisempään. Tosin mun ovulaatio siirtyy aika helposti treeneistä, gynekologista yms. 😂

Mä voisin liittyä joukkoonne kuumeilemaan!
Me nimittäin päätettiin puolison kanssa antaa toiselle lapselle luvan tulla. Jätin ehkäisyn jo kesäkuussa, mutta vielä kierto hakee paikkaansa.
Odotukset plussan saamisesta "nopeasti" ei ole kauhean korkealla, viimeksi yritystä kesti yli vuoden.

Kun vielä ei ole kiirettä tai kamalaa vauvakuumetta, on hyvä laittaa asiat etenemään. Tammikuussa olen ajatellut aloittavani oviksen metsästämisen. 😊

Muokattu viimeksi:
Ehkä mäkin liityn tänne puolelle mun käsistä lähteneen ovistestailun kanssa. Terveisin kuusi testiä tehtynä tänään 😆 oli pieni tieteellinen koe sofi ja pregcheck merkkien välillä. Sofit ei kyllä mee tällä kokemuksella jatkoon kun aiiivan haaleita kun pc näyttää jo jotain. Ovista odotellessa, kp 11. Km sekotti vissii mulla kierron kun ovis on tavallista myöhempään tulossa.

Lämmöt nyt viittais siihen että ovis tapahtu ja nyt dpo1. Nukuin kyllä huonosti ja pelkään sen vaikuttavan lämpöihin enkä täysin usko ennen huomista 😅 hitto kun on yhden ovuloimattoman kierron kokenu niin pelkään kovasti että niin käy uudestaan enkä luota pelkkään testiin + oireisiin. Yritän kovasti olla tässä kierrossa ylitulkitsematta, viime kierrossa kävi selväks että runsaat oireet ennen dpo8 ei merkannu kuitenkaan yhtään mitään (mutta huijaan itteeni varmasti tässä ja tuun niin varmasti sekoaan taas.....)

Sieltä se kp1 alkoi ja yk3 kohti! Te ketkä aktiivisesti yritätte ja vältätte tulehduskipulääkkeitä. Vältättekö niitä vain ovulaation aikaan vai koko kierron ajan? Olen aina surutta menkkakipuihin syönyt, mutta onko siinä vaiheessa syödyillä enää vaikutusta ovulaation? Ei kai?
Välttelen ja tulin raskaaksi kierrossa missä en syönyt särkylääkkeitä ollenkaan.

Lämmöt nyt viittais siihen että ovis tapahtu ja nyt dpo1. Nukuin kyllä huonosti ja pelkään sen vaikuttavan lämpöihin enkä täysin usko ennen huomista 😅 hitto kun on yhden ovuloimattoman kierron kokenu niin pelkään kovasti että niin käy uudestaan enkä luota pelkkään testiin + oireisiin. Yritän kovasti olla tässä kierrossa ylitulkitsematta, viime kierrossa kävi selväks että runsaat oireet ennen dpo8 ei merkannu kuitenkaan yhtään mitään (mutta huijaan itteeni varmasti tässä ja tuun niin varmasti sekoaan taas.....)
Minusta tuntuu, että aina kun yrittää raskautua niin ne menkkoja edeltävät oireet, jotka siis johtuu hormoneista ja jotka voi yhtä lailla olla alkuraskauden oireita, vahvistuu tuhatkertaisesti. 😅 Kai se vaan johtuu siitä että silloin kuuntelee kehoaan yliherkällä korvalla. Sitten kun ei yritä niin ei niihin vaan kiinnitä huomiota. Täällä nyt dpo9 ja kaikki perinteiset 'olen raskaana' - oireet pamahti tänä aamuna eli nyt päätä särkee, oksettaa ja nippailee mahaa. 😁

Takaisin