Raskaaksi 2024

Silloin kun kierukka poistettiin, niin se oli huonosti paikallaan, langat karussa ja ylhäällä koko kapistus. Otettiin päivystyksenä ultralla loppujen lopuksi pois. Silloin gyne katsoi kohdun ja munasarjat - sanoi hienoiksi. Toukokuussa sama muuten yksityisellä, mutta kohdun limakalvo oli ohut ja ovulaatiot heitteli. Sain letrot avuksi. Siitä kontrolli eri gynelle, joka vähätteli ja sanoi että oon raskaana tästä tai seuraavasta kierrosta ilman letrojakin. Kohdussa oli silti nestettä. Ei tulosta siitä kierrosta, ei seuraavasta, kolmannesta kemiallinen. Pistoshoidoista toisesta kemiallinen.

Siinäpä se. Ehkä se vielä tärppää. Tosin olen ajatellut, että jättääkö hoidot tauolle nyt kokonaan. Alkaa olla aika rankkaa. Ei oo ikinä mitään kemiallisia ollut kun edellisiä yritetty.

Täällä on menossa yk 20🫣 esikoinen tärppäsi yk1. Pian saadaan hoitosuunnitelmat ja jos hoitojen kautta saataisiin toinen lapsi syliin 🙏🏼

Tuntuu kyllä hurjan pitkältä ajalta, varsinkin kun kuukaudessa on keskimäärin vaan se yksi hetki jolloin voi onnistaa. Minultakin tsempit kaikille pidempään yrittäville ja myös heille jotka on vasta alkumetreillä ❤️ toivottavasti jokaista onnistaisi ennemmin tai myöhemmin 🫶🏻
Meillä tuli esikoinen minipillereillä pikku yllärinä niin tuntuu jotenkin hullulta, että tämän toisen teko kestää. Olen jonkin verran miettinyt, että onko jotain mennyt vikaan sektiossa/ edellisen raskauden myötä mikä estäisi raskautumisen. 😔

Oliko siullakin ensin sellainen olo, että kyllä tämä nyt puolessa vuodessa viimeistään onnistuu ja sitten pettymys ja ihmettely, että miksei tällä kertaa onnistukaan? Hakeuduitteko hoitoihin heti, kun tuli vuosi täyteen?

Minä oon vielä siinä vaiheessa, että luontaistuotteet ja muut vippaskonstit ovat käytössä, mutta vielä ei olla päätetty hoitoihin hakeutumisesta. Olen miettinyt sitäkin, että onko ne minipillerit sitten toimineet miulla keltarauhastukena, kun eivät kuitenkaan estäneet ovulaatiota ja ainakin yksi supersiittiö on limoistakin päässyt läpi. 😂

Meillä tuli esikoinen minipillereillä pikku yllärinä niin tuntuu jotenkin hullulta, että tämän toisen teko kestää. Olen jonkin verran miettinyt, että onko jotain mennyt vikaan sektiossa/ edellisen raskauden myötä mikä estäisi raskautumisen. 😔

Oliko siullakin ensin sellainen olo, että kyllä tämä nyt puolessa vuodessa viimeistään onnistuu ja sitten pettymys ja ihmettely, että miksei tällä kertaa onnistukaan? Hakeuduitteko hoitoihin heti, kun tuli vuosi täyteen?

Minä oon vielä siinä vaiheessa, että luontaistuotteet ja muut vippaskonstit ovat käytössä, mutta vielä ei olla päätetty hoitoihin hakeutumisesta. Olen miettinyt sitäkin, että onko ne minipillerit sitten toimineet miulla keltarauhastukena, kun eivät kuitenkaan estäneet ovulaatiota ja ainakin yksi supersiittiö on limoistakin päässyt läpi. 😂
SIIS KYLLÄ!! Olin varma, että ei tärppää heti yk1 tai yk2 mut että menee se joku ~6kk varmaan …. 😂 ihan ei kuitenkaan. Olin ihan 110% varma että mussa on se vika ja nimenomaan sektiosta joko jääny kiinnikkeitä jotka tukkinu johtimet, tai sit istmoseelen kohtuun tms. Kävin kahesti yksityisellä gynellä (toisella kerralla hakemassa lähetteen tutkimuksiin) ja kummallakaan kerralla ei löytyny mitään, kohtu katottiin keittosuolaliuoksenkin kanssa ja kaikki näyttää tosi hyvältä eli tod.näk sektio ei oo jättäny jälkeensä mitään joka raskautumiseen vaikuttaisi.
Hakeuduttiin heti vuoden jälkeen tutkimuksiin ja siellä selvisi, että lapsettomuus on miehestä johtuvaa. Turhaan olin syyttänyt itseäni ja sektiota siitä että kroppa on menny jotenkin pilalle🫣

Toi ensimmäinen vuosi oli tosiaan todella raastavaa, kun ei tienny mikä mättää. Nyt on jokseenkin helpompi olla, kun tietää missä vika ja miksi ei tärppää vaikka esikoinen tuli heti. Se olisi mielenkiintoista tietää onko esikoisen kohdalla vaan käynyt joku ihan todella iso tuuri ja yksi siittiö on perille asti löytäny, vai onko sperma ollu silloin parempaa 😬 nyt kuitenki luomuraskauden todennäköisyys on ihan tosi surkea, vaikka toki siittiöitä on joten ei ihan nollissa. En kuitenkaan sen varaan laske, koska tilanne on tosi huono.😁

Joten ihan yhteisesti kaikille jos jotkut miettii tutkimuksiin hakeutumista niin menkää ihmeessä 🫶🏻 se ei vielä kuitenkaan mihinkään hoitoihin velvoita, mutta jos löytyykin joku syy lapsettomuudelle niin ei tarvi sitä itsekseen miettiä ja pohtia, että missä on vika. Voihan se myös olla ettei mitään löydy mutta jostain syystä raskautuminen vaan kestää😊 mulle toi kuitenkin henk.koht oli iso helpotus, että on syy tiedossa eikä tarvi velloa omissa ajatuksissa kaikkea 🙏🏼

SIIS KYLLÄ!! Olin varma, että ei tärppää heti yk1 tai yk2 mut että menee se joku ~6kk varmaan …. 😂 ihan ei kuitenkaan. Olin ihan 110% varma että mussa on se vika ja nimenomaan sektiosta joko jääny kiinnikkeitä jotka tukkinu johtimet, tai sit istmoseelen kohtuun tms. Kävin kahesti yksityisellä gynellä (toisella kerralla hakemassa lähetteen tutkimuksiin) ja kummallakaan kerralla ei löytyny mitään, kohtu katottiin keittosuolaliuoksenkin kanssa ja kaikki näyttää tosi hyvältä eli tod.näk sektio ei oo jättäny jälkeensä mitään joka raskautumiseen vaikuttaisi.
Hakeuduttiin heti vuoden jälkeen tutkimuksiin ja siellä selvisi, että lapsettomuus on miehestä johtuvaa. Turhaan olin syyttänyt itseäni ja sektiota siitä että kroppa on menny jotenkin pilalle🫣

Toi ensimmäinen vuosi oli tosiaan todella raastavaa, kun ei tienny mikä mättää. Nyt on jokseenkin helpompi olla, kun tietää missä vika ja miksi ei tärppää vaikka esikoinen tuli heti. Se olisi mielenkiintoista tietää onko esikoisen kohdalla vaan käynyt joku ihan todella iso tuuri ja yksi siittiö on perille asti löytäny, vai onko sperma ollu silloin parempaa 😬 nyt kuitenki luomuraskauden todennäköisyys on ihan tosi surkea, vaikka toki siittiöitä on joten ei ihan nollissa. En kuitenkaan sen varaan laske, koska tilanne on tosi huono.😁

Joten ihan yhteisesti kaikille jos jotkut miettii tutkimuksiin hakeutumista niin menkää ihmeessä 🫶🏻 se ei vielä kuitenkaan mihinkään hoitoihin velvoita, mutta jos löytyykin joku syy lapsettomuudelle niin ei tarvi sitä itsekseen miettiä ja pohtia, että missä on vika. Voihan se myös olla ettei mitään löydy mutta jostain syystä raskautuminen vaan kestää😊 mulle toi kuitenkin henk.koht oli iso helpotus, että on syy tiedossa eikä tarvi velloa omissa ajatuksissa kaikkea 🙏🏼
Haitko yksityiseltä lähetteen julkisen puolen hoitoihin? Miullahan on myös kohtu tutkittu suolaliuoksella ja kaikki pitäisi olla ok. Toki eihän se kai kerro siitä onko vaikka munajohtimet auki? Mutta joka tapauksessa itseäkin kontrollifriikkinä kiinnostaisi syy, vaikka sitten ei hoitoihin lopulta lähtisikään. 😅

Mutta on nämä välillä mysteerejä, kun ei voi kellekään varmaksi mitään sanoa, vaikka aiemmin olisi tapahtunut mitä! Onneksi teillä syy sitten selvisi. 🤗 Toivotaan, että saatte sisaruksen pian muksulle. 😊

Haitko yksityiseltä lähetteen julkisen puolen hoitoihin? Miullahan on myös kohtu tutkittu suolaliuoksella ja kaikki pitäisi olla ok. Toki eihän se kai kerro siitä onko vaikka munajohtimet auki? Mutta joka tapauksessa itseäkin kontrollifriikkinä kiinnostaisi syy, vaikka sitten ei hoitoihin lopulta lähtisikään. 😅

Mutta on nämä välillä mysteerejä, kun ei voi kellekään varmaksi mitään sanoa, vaikka aiemmin olisi tapahtunut mitä! Onneksi teillä syy sitten selvisi. 🤗 Toivotaan, että saatte sisaruksen pian muksulle. 😊
Joo, yksityiseltä lähetteen julkiselle puolelle, koska sen sai heti sillä käynnillä samalla, kiireetöntä tk aikaa olis joutunu oottaa melkein 3kk josta olis vasta saanu sen lähetteen polille 😊 Ja joo se ei toki munanjohtimien aukioloa kerro (se tutkimus on tehty mulle kylläkin just julkisella puolella kun tutkimuksiin hakeuduttiin), mut kertoo ainakin jotain siitä kohdun tilanteesta ja esim. arpisesta alueesta! 😊

Mut jep sepä se, koskaan ei voi tietää mikä tilanne on nyt vaikka aiemmin tilanne on ollu ihan toinen 😁

Mulla on nyt kymmenes yrityskierto ja kaksi kemiallista/vmk takana (1. yk ja 8. yk). Yksi parisenttinen myooma kohdussa ja toinen isompi ulkopuolella, niin alusta lähtien ollut tiedossa, että niiden takia voi kestää vähän pidempään. Tarkoitus oli hakeutua kyllä tutkimuksiin hetivälittömästi kun mahdollista, mutta jospa nyt ei tarvitsisikaan? Näyttää siltä, että miehen vaihtaminen tuossa välissä oli kaikilla tavoin positiivinen juttu (🫢).
Leffaviivat oli tän päivän testissä, mutta tosi vaikea luottaa edelleen, että voiko muka pysyä. 🤷‍♀️

Onko muita kauan yrittäneitä?

Tämän kierron päättyessä tulee vuosi täyteen yritystä. Se tuntuu aika hurjalle. Edelliset on kuitenkin tulleet ilman vippaskonsteja 4kk yrityksen aloituksesta (eka yk 4, toka yk 1, kolmas yk 5). Nyt vain kolme varhaista tai kemiallista. 🥺
Vuoden vaihteessa tulee vuosi täyteen aktiivista toisen lapsen yritystä. Esikoises meni aikoinaan puoli vuotta eikä sillo ollu es joka kierros aktiivista yrittämistä. En ymmärrä yhtään mikä nyt on vialla 😔 gynellä kävin pari viikkoo sit ja fyysisesti kaikki vaikutti olevan ok. Joitain kiinnittymisiä on ollu mut menny kesken aika lailla heti et r-testeihin en oo plussaa saanu.

Tämän kierron päättyessä tulee vuosi täyteen yritystä. Se tuntuu aika hurjalle. Edelliset on kuitenkin tulleet ilman vippaskonsteja 4kk yrityksen aloituksesta (eka yk 4, toka yk 1, kolmas yk 5). Nyt vain kolme varhaista tai kemiallista. 🥺
Meillä myös vähän reilu vuosi yritystä takana, ei yhtään plussaa koskaan. Esikoista toivotaan. Haettu lähete lapsettomuustutkimuksiin syyskuussa ja ensikäynti marraskuun loppupuolella. Eli hoitoja kohti mennään ✨

Tsemppiä kaikille joilla jo pidempi yritys takana!

Täällä eilen jo alkoi tuntua että flunssa alkaa talttua, mutta nyt tänään taas olo ollut todella puolikuntoinen. Eilisen ja tän päivän oon nyt ollut töistä poissa, koska teen hoitotyötä eikä siellä oikeen oo soveliasta olla räkäsenä ja köhäsenä.. Huomenna alkaisi yövuorot ja en nyt oikein tiedä miten tekisin. Kuumetta ei ole, mutta yskä on järkyttävä ja olo tosi tukkoinen. Yövuorot on meillä yleensä suhteellisen helppoja eli periaatteessa varmaan selviäisin kyllä jos ei olo nyt tästä pahene. Kuitenkin mietin että tekeekö sitä vaan sitten itselleenkin hallaa jos lähtee puolikuntoisena hommiin :No Evil Monkey:

Sitten yritysasioihin. Ovulaatiota odotellaan, mutta nyt toki sitten jännään miten elimistö reagoi tähän flunssaan eli tuleeko ovis myöhemmin tai jääkö kokonaan tulematta vai vai.. Miehen ystävä perheessä vauvan syntymän h-hetki ihan käsillä ja huomaan kyllä että mietin miten kiva olisi jos tärppäisi nyt olisi sitten melko samanikäiset lapset jne. Voisko osata vaikka elää tässä hetkessä? Minähän olen jo miettinyt mihin tulisi meidän makkariin pinnasänky ja minne laitetaan hoitopöytää jne.. Mies on sitten sellainen että ei halua suunnitella ennen kuin on aiheellista..

No joo, olen sitten varmaan tooooosi pitkään yrittänyt - eli esikoinen syntyi 2017 vuoden yrityksen tuloksena ja toista on tehty sieltä asti.
Nyt hoitojen ansiosta näyttäisi siltä että saamme _kauan_ toivotun pienokaisen ensi toukokuussa. 💝 Ikäeroa tuleekin sitten 8 vuotta..

Heippa kaikille! Hyppään tänne kyytiin näin loppuvuodesta. Ensimmäinen aktiivinen yk nyt meneillään. Esikoinen täytti nyt lokakuussa 2-vuotta ja hän oli 9 vuoden välillä enemmän ja välillä vähemmän yrittämisen tulos. Toivottavasti tällä kertaa tärppäis nopeammin :)

Täällä! Meillä on yritystä 2 vuotta 2kk. Eikä yhtään plussaa testiin ole piirtynyt. Keväällä tehtiin IVF ja ensimmäiseen siirtoon pitäisi päästä seuraavasta kierrosta.

Meissä ei ole kummastakaan löytynyt mitään syytä lapsettomuudelle ja vuosi sitten, kun hakeuduttiin lapsettomuushoitoihin gynekologit sanoivat, et ihan tosi hyvä todennäköisyys raskautua luomusti. 🤣
Jep! No saatiin kyllä hyvin alkioita kevään IVF:ssä pakkaseen, et josko joku niistä jo vihdoin olis se meidän plussa.

Maltoin odottaa dpo 13 ja testasin ekaa kertaa RSFU:n herkällä ja siis, siihenhän tuli heti toinen viiva 🥹 kokeilin vielä Pregcheckillä myös vaikka menkkojen pitäis alkaa vasta huomenna, mutta myös siihen tuli toinen viiva. Huh, oltiin miehen kanssa aika äimänä mut toki kovin iloisia. Toivottavasti pysyy matkassa ja kaikki menis hyvin ❤️ kovasti tsemppiä kaikille ja vahvoja plussatuulia!

IMG_0183.jpeg

Täällä kanssa alkoi tänään menkat. Tämä kierto jää kyllä nyt välistä mikä on toisaalta ihan tervetullutta taukoa.
Keräätte nyt muutaman viikon voimia ja ehkäpä sitten se ensikierto olisi se teidän The kierto 👍

Täällä on kp8 ja ovulaatio noin viikon päästä, jos menee normikierron mukaisesti. Tää olis ensimmäinen yrityskuukausi, mutta ollaankin pian kaikki vatsataudissa 😅 Esikoinen aloitti oksentamisen tänä yönä. Ärsyttää, kun joutuu jännittämään, meneekö koko kierto ihan harakoille, jos ei sattuneesta syystä sängyn puolella mitään tapahdu lähipäivinä...

edit: Tiedän toki, että kiertoja tulee uusiakin eikä tämä todellakaan maailmanloppu ole, kävi miten vain. Mutta olin vain niin innoissani ja toiveikas, että harmittaa.

Muokattu viimeksi:
Takaisin