Raskaaksi 2024

@Pilkki24 Täällä dpo6 ja hankalaa tämä odottelu! Aamulämpöjen mittailu hieman auttaa, kun ei muitakaan oireita voisi olla. Tällä hetkellä vaan kummastelen, ettei ole rinnat arat... yleensä ne on jo tässä vaiheessa sellaiset "pms-tissit" eli kipeitä pahkuroita täynnä.

Mie oon nyt toisaalta alkanut toivomaan, että raskautuminen menisi ensi vuodelle, kun on tässä ilmaantunut erinäisiä elämää hankaloittavia tekijöitä, mutta toisaalta taas haluaisin jo onnistua. Siitä huolimatta miun kasetti ei meinaa kestää näitä piinaviikkoja. 😅😂 Olisi kiva, kun naisen kierto olisi vain viikon mittainen. 🤪 1.päivä menkat 2. ja 3.pvä alkaisi hormonit nousemaan, 4pvä olisi ovis ja loppuviikon luteaali. 😁

Ovulaatio ovella! Talleteltiin eilen illalla ja tuorein testi tän aamun. Saa nähdä vieläkö tänään jaksaa kun nukuttiin molemmat jostain syystä yö huonosti. Minä valvoin kolmeen mikä on todella epätyypillistä minulle ja mies oli puolestaan herännyt silloin valvomaan aamuun. Mielessä pyöri maalivärit ja sopiva sohva uuteen kotiin 😴

Liitteet

• IMG_20241017_064153.jpg
    IMG_20241017_064153.jpg
    666.7 KB · Katsottu: 103
Täällä dpo5 ja tyypillisiä luteaalivaiheen oireita. Kaipa sitä taas toiveita elättelee, mutta vähän on sellainen pessimisti ei pety -asenne. 😅 Muita piinailemassa?
Nyt dpo 4 ja aika tavallinen olo. Harmi, kun en oikein muista, minkälaisia alkuraskauden oireita esikoisesta oli - ensimmäisen raskustestinkin tein vasta kun kuukautiset oli pari päivää myöhässä ja se oli tietty positiivinen. Jossain vaiheessa hiukset rasvottui tosi nopeasti ja leukaan tuli näppyjä, mutta oliko se ennen vai jälkeen plussan niin vaikea sanoa... Mutta eipä kai tuolla väliäkään, kun ei ne raskaudet identtisiä ole 🤪

Täällä dpo5 ja tyypillisiä luteaalivaiheen oireita. Kaipa sitä taas toiveita elättelee, mutta vähän on sellainen pessimisti ei pety -asenne. 😅 Muita piinailemassa?
Täällä dpo11. Rinnat arat, muuten kaikki nippailut, vihlonnat ja pahoinvoinnit loppuneet, joita vielä dpo8 paikkeilla oli. Toiveet ei enää siis korkealla. Just puntaroin, tekisinkö nyt aamupissasta testin, vai jättäisinkö suosiolla sunnuntaille, jos menkat eivät ole ajallaan alkaneet.
Ainiin, ja näin tosiaan unta plussatestin tekemisestä toissayönä. En ole koskaan aiemmin nähnyt. Viimeksi ennen plussaamista näin unta että mulla oli pieni vauva, joka oli myös poikkeuksellista. Luulen että syötän mun mielelle nyt ohjeita, millaisia unia pitäisi nähdä että plussaaminen olisi todennäköisempää 😂

Muokattu viimeksi:
Täällä dpo 5 ja vaikka kuinka ajattelin että ”onneksi seuraavat pari viikkoa on kiireistä” niin kyllä se ajatus pyörii vaan tämän asian ympärillä. 😵‍💫 Eilen dpo 4 meinas olla aika kovaakin menkkakipuilun tunnetta, mutta muuten ei ole ollut kyllä mitään.

Jatkoin oviksen testailua eiliseen asti, kun kp 18 testeihin tuli uus high, toivon että uutta peakia ei olis ollut tossa kp 17 ja kpo 18 välissä, jolloin en tiiä olisko talletteluista mitään hyötyä. ☹️ Huhhuh odottavan aika on pitkä! Tsemppiä piinailuihin!

Liitteet

• IMG_6876.jpeg
    IMG_6876.jpeg
    319.5 KB · Katsottu: 96
Nyt dpo 4 ja aika tavallinen olo. Harmi, kun en oikein muista, minkälaisia alkuraskauden oireita esikoisesta oli - ensimmäisen raskustestinkin tein vasta kun kuukautiset oli pari päivää myöhässä ja se oli tietty positiivinen. Jossain vaiheessa hiukset rasvottui tosi nopeasti ja leukaan tuli näppyjä, mutta oliko se ennen vai jälkeen plussan niin vaikea sanoa... Mutta eipä kai tuolla väliäkään, kun ei ne raskaudet identtisiä ole 🤪
Miulla ei ole myöskään muuta tietoa kuin kiinnittymisvuoto ja -kipu edellisestä. Meillä siis oli yllärilapsi ensimmäinen, kun söin pillereitä kuitenkin. Luulin siis silloin, että menkat alkoivat ja kärsittyäni vuotohäiriöistä jo pidemmän aikaa ei sellaisissa pienissä "välimenkoissa" ollut mitään ihmeellistä. Sitten ihmeteltiin miun hyvää ruokahalua ravintolassa yhtenä viikonloppuna ja seuraavalla viikolla aika huolettomana tein varulta testin. Huolettomuus loppui siihen. 😅 En siis tarkalleen edes tiedä milloin sen testin tein.

Enhän minä näitä enää tulkita osaa! 😂 Onko positiivinen vasta tulossa vai oliko se tuo aamun (toiseksi ylin, klo 6.30 aikaa, alin äsken klo 16)? Vai onkohan the viivat menny ohi yöllä tai päivän aikaa. Limoja tuli hurjana ma ja ti. Tunnen kyllä yleensä itse ovulaation niin selvästi että voin kertoa kummalta puolta oviloin, sitä kipua vielä odottelen.

Liitteet

• IMG_20241017_160934.jpg
    IMG_20241017_160934.jpg
    976.3 KB · Katsottu: 136
Enhän minä näitä enää tulkita osaa! 😂 Onko positiivinen vasta tulossa vai oliko se tuo aamun (toiseksi ylin, klo 6.30 aikaa, alin äsken klo 16)? Vai onkohan the viivat menny ohi yöllä tai päivän aikaa. Limoja tuli hurjana ma ja ti. Tunnen kyllä yleensä itse ovulaation niin selvästi että voin kertoa kummalta puolta oviloin, sitä kipua vielä odottelen.
Tässä itsekin aivan ulalla vähän väliä niin en uskalla tulkita muiden testejä. 😂

Vähän hankalaa on, mulla välillä myös ollut posi tuollainen, et vain vasemmasta reunasta saman värinen kuin testiviiva. Joissain kierrossa taas koko viiva kauttaaltaan punainen. Eli siis voi olla jo posi, mutta varmuudella sen tiedät huomenna jos lähtee vaalenemaan ja lämmöt nousuun 😄

Väitän, että noista mikään ei ole vielä ihan positiivinen ☺️ jatkaisin testailuja vielä. Mutta varmasti ihan just piikki tulossa!
Toki siis nämäkin aina vähän yksilöllisiä 😇

Vaikea sanoa kuivuneista testeistä (suosittelen ottaan näistä kuvat esim sovellukseen tuoreina niin helpompi verrata) mutta mulle itelle toi alin olis jo posi

Joo testit lähti vaalenemaan, limat oli ma+ti runsaat, eilen alkoi illalla oikealla puolella särky, oletan ovulaatiota. Eli the piikki jäi varmaan nappaamatta testiin (oletan että ke-to yöllä) tai sitten se oli tuo toiseksi ylin 😁 kunhan ei tullu ovuloimaton kierto

Aina ollut kierto sen 28päivää nyt oli 35 ja alko kuukautiset. Nyt todennäköisesti ovulaatio osuu juurikin miehen työviikolle ettei ole edes kotona. Saapa nähä. Tunnen kyllä ovulaation todella hyvin niin tikuttamaan en kyllä jaksa alkaa.😁

Joo testit lähti vaalenemaan, limat oli ma+ti runsaat, eilen alkoi illalla oikealla puolella särky, oletan ovulaatiota. Eli the piikki jäi varmaan nappaamatta testiin (oletan että ke-to yöllä) tai sitten se oli tuo toiseksi ylin 😁 kunhan ei tullu ovuloimaton kierto
Tässä vielä se to aamun tuoreena.

Liitteet

• IMG_20241018_101854.jpg
    IMG_20241018_101854.jpg
    110.4 KB · Katsottu: 88
Aina ollut kierto sen 28päivää nyt oli 35 ja alko kuukautiset. Nyt todennäköisesti ovulaatio osuu juurikin miehen työviikolle ettei ole edes kotona. Saapa nähä. Tunnen kyllä ovulaation todella hyvin niin tikuttamaan en kyllä jaksa alkaa.😁
Toivotaan parasta, eli tässä tilanteessa aikaista tai myöhäistä ovista siis teille ensi kiertoon! 😁 Meillä pitäis kans katsoa kalenterista ensi kierron hedelmälliset päivät vs työmatkat vs etätyöjaksot. Haluisin päästä mukaan työyhteisön pikkujouluihin kun on kiva porukka ja soppari loppuu keväällä mutta se tarkoittais kyllä sitä että kumppani saisi vuorostaan joustaa ja tulla Suomeen etäilemään. 🤔

Hei kaikille. Pidin pidempää taukoa foorumilta. Oon aloittanut opiskelut ja nauttinut täysillä uuden oppimisesta! Ihanaa kun elämään tuli vihdoin sitä pitkään kaivattua uutta sisältöä ja kipinää. Toki vauvahaave ollut taustalla mutta pienemmällä volyymilla. Musta vaan hyvä että sai muuta ajateltavaa pakostikin. Koulun aloitus (kesto 2v) ja raskaushaave onkin aiheuttanut ristiriitaisia tunteita. Haluaisin valmistua ja päästä töihin, vihdoinkin paremman leivän makuun niin sanotusti. Samaan aikaan, vauvahaave on todellinen ja 2 vuotta tuli just täyteen yhteensä yrittämistä.

Jotenkin ei auta muu kuin uskoa, että kaikki järjestyy jos nämä kaksi asiaa menevät päällekkäin. Kaikki kyllä järjestyy, tavalla tai toisella. Eikö niin?

Vaikka sanoin, että meillä 24kk yritystä takana niin siitä aktiivista tuli hiljattain täyteen 13kk. Eli jo vuoden päivät. Eilen sain reseptin Letrozol lääkkeeseen ja aion sen aloittaa heti ensi kierrosta jos nyt ei oo luomusti tärpännyt.
Oon tuntenut epäuskoa ja jotain pettymyksen kaltaista siitä, että kun kummastakaan ei vikaa löytynyt niin miksi raskaus ei ala ja nyt aloitetaan sitten lääke vaikka mussa ei pitäisi olla mitään mikä vaatisi lääkettä. Gyne kehui viimeksi ultrassa, että on hyvän paksuinen limakalvo ja näki lähestyvän ovulaation ultrassa. Munasoluja oli kypsymässä. Oon tehnyt positiivisia ovistestejäkin lukuisia, tuntenut oireita. Juuri viime lauantaina sain taas hymynaaman clearbluen digi ovistestiin. Yhdyntöjä on ajoitettu jne.

Tuntuu samalla myös vähän epäreilulta, miksi miehille ei yleensäkään lähdetä ehdottamaan yhtä herkästi hoitoa, miksi se on nainen jolle ehdotetaan. Tämä valmiste jota alan syömään on rintasyöpään alunperin tarkoitettu lääke ja josta pahimmassa tapauksessa aiheutuu se, että munasoluja on liikaa = monisikiöraskauden riski. Pystyykö joku samaistumaan tähän epäoikeudenmukaisuuden tunteeseen. Toki olen aikuinen ihminen ja olen itse valinnut suostua lääkkeen ottoon. Kaikki tunteet on silti sallittuja ja tänne saa purkaa vai miten se oli.

Mies on aivan innoissaan. Hän kovasti haluaisi että tulisin raskaaksi ja että hänestä tulisi isä. Viime aikoina hän on alkanut enemmän näyttämään tunteitaan liittyen lapsettomuuteen, olen nähnyt sen kivun ja ollut tukena. Hän tuki mua todella pitkään ja laittoi omat tunteensa syrjään, oli tärkeää saada tukea häntä kun hän vihdoin avautui tuntemuksistaan.
Oli siis iso juttu hänelle kun tämä vaihtoehto otettiin puheeksi. Se loi hänelle toivoa.

Onko täällä joku käyttänyt letroja? Ohjeistus oli 1 tbl päivässä kiertopäivinä 3-7 eli viitenä päivänä. Menkat alkaa jo ehkä ens viikolla. Letrot pääsis siis aloittamaan jo aika pian. Nyt kp27/? Yleensä kierto ollut sen 30-35

On se elämä jännä.. joskus kauan sitten kun tällä foorumilla kuumeilin esikoista mietin miten kaukaiselta joidenkin letro/clomi/ivf keskustelut tuntuivat. Nyt olen itse siinä pisteessä kumppanini kanssa, että kokeilemme lääkettä lapsettomuuteen.

Muokattu viimeksi:
Takaisin