Raskaaksi 2024

Lupasin itselleni että testaan vasta viikonloppuna mutta miten ihmeessä sitä malttaa odottaa😅 viime kierron kemiallisen takia en haluaisi että taas heräisi turhia odotuksia
Täällä täysin samat fiilikset. Lauantaina pitäs menkkoje alkaa ja ajatus olis et vklp testaan ellei ole alkanut😊 en vaa tiiä kuinka sitä malttaa😅 onneks töis aika intensiivinen viikko tulossa, ni pysyy vähä edes ajatukset muualla👍🏻

Täällä täysin samat fiilikset. Lauantaina pitäs menkkoje alkaa ja ajatus olis et vklp testaan ellei ole alkanut😊 en vaa tiiä kuinka sitä malttaa😅 onneks töis aika intensiivinen viikko tulossa, ni pysyy vähä edes ajatukset muualla👍🏻
Tämä on kyllä kamalaa aikaa😅 sit alkaa kuvitella kaikkia oireita vaikka todellisuudessa ei mitään vielä varmasti olisi edes😄

Tämä on kyllä kamalaa aikaa😅 sit alkaa kuvitella kaikkia oireita vaikka todellisuudessa ei mitään vielä varmasti olisi edes😄
Mielikuvitus on kyl välil iha älytön😂
Meinasiks sä mikä pv vklp testata? Kuinka meni tallettelut?

Mä en oikein usko tähä kiertoon ku onnistuttii tallettaa vaa kertaallee ku koko perhe ollaa oltu räkätaudis😬🙈

Nyt on jännää. Omituisia kipuja, joita oli viimeksi raskaana. Lupasin itselleni, etten enää testaa ennen sunnuntaita, mutta itsekuri ei vaan kestä jatkuvaa pissahätää ja vieressä olevia testejä - äsken siis taas negatesti tehty. Tänään pitäisi alkaa kuukautiset 👀 eiköhän tää jännäys kohta lopu siis🤣
Miten kävi menkkojen kanssa?

Täällähän on ihan selkeitä plussia näkyny! Nyt kovasti tarrasukkia matkaan 🙏

Omaa napaa tähän väliin. Täällä kp12. Muita synkassa? Ovista tikuttelen, tässä kuvasaastetta siitä. Vahvistuu. Pregcheckit on mulla luottotikut. Tämä kierto ei vielä ole virallinen yrityskierto, mutta pitihän se silti varmuudeksi talletella la-su yönä JOS ovis yllättää viikolla kun hellu työreissulla.. Tosin, ei ne uimarit taida sinne asti selvitä, mutta mistä sitä tietää. Tän aamuinen ovisviiva yllätti. Ei vielä tasavahva, mutta reunasta oli tummempi ja nämä välillä tekee sen, että koko viiva ei välttämättä ole vahvan värinen, voi olla vain reunastakin koko matkalta.. Näitä on niin monta tehty jo ettei nämä värierot hätkäytä noin muuten mutta nyt tosiaan yllätti😁 Eilen alkoi myös vasemmalla kipuilua eli ei se varmaan kaukana ole. Ällövaroitus. Limatkin melkein vettä jo, tässähän alkaa jänskättää karkaako housuun vai onko ne vaan limoja 😂 Limat on ollu aika selkeät varsinkin gelee royal kierroissa. Nyt niitä en ole ottani, mutta silti nuo muutokset huomaa. Laskuri arveli oviksen sattuvan perjantaille, mutta jos kierto on 30 päivää niin sunnuntaille, eli ehdittäis vielä kerta kiellon päälle perjantaina 😂 omat ovikset on olleet välillä kp12, välillä kp18. Kiva jos tulee ylipäätään, oikea puoli ei ole ilmoitellut pitkään aikaan itsestään mitään, vasen usein. Liekö oikea puoli edes toimiva.

Joo, kyllä tämä tikuttelu on koukuttavaa.

Liitteet

• GridArt_20241007_115451211.jpg
    GridArt_20241007_115451211.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 117
Täällähän on ihan selkeitä plussia näkyny! Nyt kovasti tarrasukkia matkaan 🙏

Omaa napaa tähän väliin. Täällä kp12. Muita synkassa? Ovista tikuttelen, tässä kuvasaastetta siitä. Vahvistuu. Pregcheckit on mulla luottotikut. Tämä kierto ei vielä ole virallinen yrityskierto, mutta pitihän se silti varmuudeksi talletella la-su yönä JOS ovis yllättää viikolla kun hellu työreissulla.. Tosin, ei ne uimarit taida sinne asti selvitä, mutta mistä sitä tietää. Tän aamuinen ovisviiva yllätti. Ei vielä tasavahva, mutta reunasta oli tummempi ja nämä välillä tekee sen, että koko viiva ei välttämättä ole vahvan värinen, voi olla vain reunastakin koko matkalta.. Näitä on niin monta tehty jo ettei nämä värierot hätkäytä noin muuten mutta nyt tosiaan yllätti😁 Eilen alkoi myös vasemmalla kipuilua eli ei se varmaan kaukana ole. Ällövaroitus. Limatkin melkein vettä jo, tässähän alkaa jänskättää. Laskuri arveli oviksen sattuvan perjantaille, mutta jos kierto on 30 päivää niin sunnuntaille, eli ehdittäis vielä kerta kiellon päälle perjantaina 😂 omat ovikset on olleet välillä kp12, välillä kp18. Kiva jos tulee ylipäätään, oikea puoli ei ole ilmoitellut pitkään aikaan itsestään mitään, vasen usein. Liekö oikea puoli edes toimiva.

Joo, kyllä tämä tikuttelu on koukuttavaa.
Täällä mennään samoissa (kp11 tai 12)! Posia odottelen ihan näille päiville. Nyt on kyllä tikut olleet vielä haaleita eikä oikein ovistuntemuksiakaan ole. Saisi nyt tulla ihan ajallaan, kun muuten menee tämäkin kierto hukkaan. 😔 Nyt olisi seuraavat päivät ihan hyviä tallettelumahdollisuuksia. Huomenna ei ehdi, mutta torstaihin asti olisi tarkoitus talletella joka päivä. 😁

Mä taas aion testata heti kun vaan mahdollista. :Victory Hand: Tänään dpo 7 (tai mahdollisesti vasta 6). Huomenna on vapaapäivä, niin ihan vaan siksi ajattelin ekan testin tehdä, kun voi sitä kiireettä pällistellä. 😅 Pienen pieni mahis on et, näkyis jo jos on tärpänny, mut oletan kyl sen olevan viel nega. Sit ke ja to testaan varmasti myös. Dpo9 mul on kaikki raskaudet näkynyt testissä, et sitä silmällä pitäen "pitäis" näkyä joko ke tai to (riippuen ovispäivästä). Sen jälkeen sit fiiliksen mukaan testaan, kyl mä siin dpo10 oon aina aikalailla heittäny toivon menemään, jos ei oo näkynyt testissä, vaikka voishan sitä ihan hyvin osua tällä kertaa kohdalle hitaampi kiinnittyjä. Mut helpompi valmistautua menkkoihin, kuin pitää pientä toivoa yllä. Iloinen yllätyshän se sit vaan olis, jos tuliskin myöhemmin plussa (joskin sit jännäis varmaan sitä, et onks kaikki ok, ku niin myöhään kiinnitty verrattuna aiempiin :No Evil Monkey:). Noh eniveis, menkkoihin odottaminen olis ihan mahdotonta, sitä ehtis kaikenlaista haaveilla turhaan ja pettymys paljon suurempi. Ja eipä se olis tuskalta säästänyt viime kierrossa, koska se kemiallinen näky kyl myös useemman päivän menkkojen myöhästymisen jälkeen. Ja kyl mä niistä kemiallisistakin haluan tietää, voi sit hakea apua, jos niitä kertyy enemmän.

Jännästi on fiilikset vaihdellu tässä kierron aikana. Ku tää kierto alko, niin jotenkin alitajuisesti oletin, et tästä kierrosta tärppää kans. Vaik toki tiesin, et niin ei välttis ole, mut silti jotenkin koko ajan ajattelin niin. Ovulaation jälkeen ajatukset muuttu realistisemmaksi: voi tärpätä tai sit ei. Nyt pari päivää oon muhinut sitä ajatusta, et jos ei tärppää. Ja se tuntuu kyl ihan hirveeltä ajatukselta. 😩 Vaikka oon yrittäny keskittyä kaikkiin hyviin puoliin, jos ei tärppäiskään, mut ei kyl auta yhtään. :No Evil Monkey: Eilen ja tänään ollu vähän taas tuntemuksia alavatsalla. Just sen verran, et voin kuvitella vaan kaiken. Mut samanlaista ja samoina päivinä ku viime kierrossa, jolloin mietin, et tärppäsköhän. :Speak No Evil Monkey:

Mä taas aion testata heti kun vaan mahdollista. :Victory Hand: Tänään dpo 7 (tai mahdollisesti vasta 6). Huomenna on vapaapäivä, niin ihan vaan siksi ajattelin ekan testin tehdä, kun voi sitä kiireettä pällistellä. 😅 Pienen pieni mahis on et, näkyis jo jos on tärpänny, mut oletan kyl sen olevan viel nega. Sit ke ja to testaan varmasti myös. Dpo9 mul on kaikki raskaudet näkynyt testissä, et sitä silmällä pitäen "pitäis" näkyä joko ke tai to (riippuen ovispäivästä). Sen jälkeen sit fiiliksen mukaan testaan, kyl mä siin dpo10 oon aina aikalailla heittäny toivon menemään, jos ei oo näkynyt testissä, vaikka voishan sitä ihan hyvin osua tällä kertaa kohdalle hitaampi kiinnittyjä. Mut helpompi valmistautua menkkoihin, kuin pitää pientä toivoa yllä. Iloinen yllätyshän se sit vaan olis, jos tuliskin myöhemmin plussa (joskin sit jännäis varmaan sitä, et onks kaikki ok, ku niin myöhään kiinnitty verrattuna aiempiin :No Evil Monkey:). Noh eniveis, menkkoihin odottaminen olis ihan mahdotonta, sitä ehtis kaikenlaista haaveilla turhaan ja pettymys paljon suurempi. Ja eipä se olis tuskalta säästänyt viime kierrossa, koska se kemiallinen näky kyl myös useemman päivän menkkojen myöhästymisen jälkeen. Ja kyl mä niistä kemiallisistakin haluan tietää, voi sit hakea apua, jos niitä kertyy enemmän.

Jännästi on fiilikset vaihdellu tässä kierron aikana. Ku tää kierto alko, niin jotenkin alitajuisesti oletin, et tästä kierrosta tärppää kans. Vaik toki tiesin, et niin ei välttis ole, mut silti jotenkin koko ajan ajattelin niin. Ovulaation jälkeen ajatukset muuttu realistisemmaksi: voi tärpätä tai sit ei. Nyt pari päivää oon muhinut sitä ajatusta, et jos ei tärppää. Ja se tuntuu kyl ihan hirveeltä ajatukselta. 😩 Vaikka oon yrittäny keskittyä kaikkiin hyviin puoliin, jos ei tärppäiskään, mut ei kyl auta yhtään. :No Evil Monkey: Eilen ja tänään ollu vähän taas tuntemuksia alavatsalla. Just sen verran, et voin kuvitella vaan kaiken. Mut samanlaista ja samoina päivinä ku viime kierrossa, jolloin mietin, et tärppäsköhän. :Speak No Evil Monkey:
Ääks, mennään samalla rytmillä! Mulla tänään dpo 6 ja ihan hullu jännitys, mietin koska uskallan testata. Torstaina olis dpo 9, en tiedä pystynkö odottaa kauemmin 🤪 Vkl on semmosia menoja, että silloin ei viitsi, ku en tiiä miten reagoin, jos tulee nega. On tarkoitus juhlia iloisia asioita ja oma rooli on tärkee toisen isossa päivässä. Kauheet paineet tässä kierrossa, kun pcosin takia en juuri ovuloi ja nyt oli ihan selkeä ja pyrittiin tallettelemaankin kunnolla. Kääkk!!

Onnea plussanneille ja tarrasukkia ❤️ täällä kp4, alkoi ne menkatkin sieltä lopulta 4 päivää myöhässä, mikä ei oo yhtää tyypillistä! Mutta nyt vaan odotellaan tätä kiertoa 🤩 vielä vähän pohdin tikuttelenko ovulaatiota vai en.

Mulla nyt dpo 5 menossa. Tänään tuli yllättäen liukasta valkovuotoa 🤨 Yleensä tällaista voi odottaa oviksen aikoihin jos silloinkaan.. Toki juuri ennen menkkoja alkaa vv taas lisääntyä, mutta niihin on vielä aikaa. Voiko raskausoireet alkaa jo? 😅 No ei, kiinnittymiseenki on varmaa vielä muutama päivä. Ehkä oon vaa nesteyttänyt kehoa tänään paremmin kuin yleensä 🤪

Testaamaan en tässä kierrossa pääse ennen aikojaan, kun lähdetään matkalle. Lomamatka toivottavasti pitää testaushimot kurissa 😁

Noniin, täällä tallettelut talleteltu tälle kiertoa. Ovis+ jäi nyt vähän epäselväksi sen yhden testittömän päivän vuoksi, mutta päätin laskea nyt pidemmän piinailun kautta eli tänään dpo1. Pitkä kierto ja odotus tulossa, uskomatonta että näinä kiertopäivinä tein viime kierrossa jo positiivisen raskaustestin 😅 Noh, ei auta kuin odotella! Ajatuksena testata vasta dpo13 jos menkat ei ole siihen mennessä alkaneet, aiemmin viikolla olen reissussa.

Ja ainiin, lääkäri soitti mulle toista asiaa tänään ja kertoi että oli tsekannut myös ne verikokeiden tulokset. Suositteli rautakuuria ja sain kontrolliverikokeet 3kk päähän. Hän sanoi, että ferriarvon olisi hyvä olla yli 50, vaikka tosiaan viitearvot ovat mitä ovat.

Muokattu viimeksi:
Miten kävi menkkojen kanssa?
No ihan ajallaan sit alkoivat iltapäivällä 😖 jotenkin otin sen tosi raskaasti, vaikka järjellä ajatellen tiedän, että harvoin tärppää ekasta. Mut koska meillä esikoinen nappas ekasta kierrosta, niin nyt on tosi ”epäonnistunut” olo.

Mulla myös ekasta synnytyksestä tuli komplikaatioita, joiden jälkeen pitkään vaikutti siltä että en enää voisi tulla raskaaksi, niin nyt taas heräsi ehkä ne ajatukset ja pelot, että jokin onkin vialla. Pitää ehkä yrittää tähän kiertoon vaan pitää ajatuksia kiireisenä 😅

Heissan! Päätin itsekin hypätä tälle palstalle, tuolla plussa vai ei -ketjussa olenkin käynyt kuikuilemassa muiden testejä ja juttuja hyvän aikaa. 😊 Laitan tähän listana vähän tietoja meistä niin ei tulisi niin kovin pitkä teksti🤭

-ya 4/24 (e-pillerit lopetettu 2/24)
- 2x kemiallinen 5/24 ja 6/24
- ikää molemmilla 31
- mulla aikasemmasta liitosta 12-&10v lapset, miehelle tämä olisi ensimmäinen

Kierto ollut säännöllinen 25-26 päivää, viime kierrossa otin buranan just ennen ovista ja ovis siirtyi monella päivällä. Nyt tämä kierto on jostain syystä myös normaalia pidempi, o+ tuli lauantaina kp 16, ja eilen alkoi rintojen arkuus, eli ovulaatio on varmasti tapahtunut. Nyt pitkä piinailu edessä. 😜🤭 Plussatuulia kaikille ja onnea jo plussanneille!🥰

Aika selvä ero aamun ja illan tikulla. Tämä oli ajoissa :Eyes:
Tää oli aika herättävä! Ite välillä metsästän ovista ja välillä se osuu heti tikkuun ja sit toisinaan en yhtään tiedä missä on kun oireet on samat, mutta tikku näyttää liika haaleaa. Hyvä tietää että voi mennä noinkin.

Tänään dpo7 ja oireitahan sitä keksii vaikka mitä tässä kohtaa 😂😅 Eilen lenkillä tuntui repäisykipuja ja paineen tunnetta alavatsalla. Sitten oon useampana yönä nähnyt unia mikä ei ollenkaan mulle tyypillistä 😅 iltaisin palelee aivan hirveästi ja rinnat on kipeät. No lähden tänään opintojen takia toiselle paikkakunnalle ja palaan torstaina tai perjantaina kotiin eli silloin voin sitten testiä tehdä. Toki ehkä hyvä ettei nyt liian aikaisin pääse testailemaan niin säästyypä noita testejäkin sitten 😅 Palailen loppuviikosta testikuulumisten kanssa 😊

Tervetuloa palstalle ja onnea yritykseen @Haaveissavieläyksi :)

Täällä dpo 6, ja aina vaan aika matelee. Tässä muidenkin iloksi ote mun näiden päivien lempparitekstistä dpo 6-7 kohdilta, mitä tapahtuu ennen kiinnittymistä (joka olisi dpo 8-9):

6-7 days post-ovulation: apposition

By about 6 or 7 days post-ovulation, if an embryo is still healthy and developing, it will begin to line up with the uterine lining in a process called apposition. This is not dissimilar to the process of the space shuttle lining up with the International Space Station; the embryo finds a nice spot to settle down, and extends cellular projections toward the lining, which extends its own projections back. At this point, progesterone levels are at their typical peak, but they are still the same on average between a successful and an unsuccessful cycle – at this point, it’s not possible to tell the difference between a successful cycle and an unsuccessful one by symptoms alone, or even by quantitative progesterone levels, and the lining is prepared for possible implantation each cycle regardless of whether conception happened, or even regardless of whether sex happened. Also, at this point in the luteal phase, a home pregnancy test will be negative, even if conception has occurred. The cells of the embryo that will become the placenta have just started to produce hCG (human chorionic gonadotropin, the embryo’s own hormone), but have no way to get it into the parental bloodstream, since the embryo is still not physically connected with the uterus.

1728371538922.jpeg

Tuo viimeinen kohta myös hillitsee testaushimoja, hormoni ei vielä voi näkyä testissä kun sillä ei vielä ole mahdollisuutta päästä verenkiertoon. Toki tää voi olla joillain nopeampaa kuin toisilla, mutta mun luteaali on aika tarkalleen sen 14pv niin en usko että mulla näkyisi keskimääräistä aikaisemmin testissä.

Tervetuloa palstalle ja onnea yritykseen @Haaveissavieläyksi :)

Täällä dpo 6, ja aina vaan aika matelee. Tässä muidenkin iloksi ote mun näiden päivien lempparitekstistä dpo 6-7 kohdilta, mitä tapahtuu ennen kiinnittymistä (joka olisi dpo 8-9):

6-7 days post-ovulation: apposition

By about 6 or 7 days post-ovulation, if an embryo is still healthy and developing, it will begin to line up with the uterine lining in a process called apposition. This is not dissimilar to the process of the space shuttle lining up with the International Space Station; the embryo finds a nice spot to settle down, and extends cellular projections toward the lining, which extends its own projections back. At this point, progesterone levels are at their typical peak, but they are still the same on average between a successful and an unsuccessful cycle – at this point, it’s not possible to tell the difference between a successful cycle and an unsuccessful one by symptoms alone, or even by quantitative progesterone levels, and the lining is prepared for possible implantation each cycle regardless of whether conception happened, or even regardless of whether sex happened. Also, at this point in the luteal phase, a home pregnancy test will be negative, even if conception has occurred. The cells of the embryo that will become the placenta have just started to produce hCG (human chorionic gonadotropin, the embryo’s own hormone), but have no way to get it into the parental bloodstream, since the embryo is still not physically connected with the uterus.

View attachment 137531

Tuo viimeinen kohta myös hillitsee testaushimoja, hormoni ei vielä voi näkyä testissä kun sillä ei vielä ole mahdollisuutta päästä verenkiertoon. Toki tää voi olla joillain nopeampaa kuin toisilla, mutta mun luteaali on aika tarkalleen sen 14pv niin en usko että mulla näkyisi keskimääräistä aikaisemmin testissä.
Hei iso kiitos tästä kuvasta! Tosi havainnollistava todellakin siihen miks ei turhaan kannata testaa liian aikasin. 👍

Takaisin