Raskaaksi 2024

Tää oli aika herättävä! Ite välillä metsästän ovista ja välillä se osuu heti tikkuun ja sit toisinaan en yhtään tiedä missä on kun oireet on samat, mutta tikku näyttää liika haaleaa. Hyvä tietää että voi mennä noinkin.

Tässä näkee kyllä selvästi että tuli ja meni. Eilinen ilta oli napattu aika hätähousuna heti ku alko näkymään, mutta otin uuden hetken päästä niin oli tosi vahvat värit kummassaki viivassa 😂 jos tässä olis tikuttanu vaan kerran päivässä, ohi olis menny. Itelläkin on kyllä kiertoja joissa ei oo saanu kii, toisaalta, jos ovis on jääny tähän kp 12 kohtaan, oon varmaan ite ollu myöhässä tikkujen kanssa 🤔
GridArt_20241008_114818515.jpg
 
Tervetuloa palstalle ja onnea yritykseen @Haaveissavieläyksi :)

Täällä dpo 6, ja aina vaan aika matelee. Tässä muidenkin iloksi ote mun näiden päivien lempparitekstistä dpo 6-7 kohdilta, mitä tapahtuu ennen kiinnittymistä (joka olisi dpo 8-9):

6-7 days post-ovulation: apposition

By about 6 or 7 days post-ovulation, if an embryo is still healthy and developing, it will begin to line up with the uterine lining in a process called apposition. This is not dissimilar to the process of the space shuttle lining up with the International Space Station; the embryo finds a nice spot to settle down, and extends cellular projections toward the lining, which extends its own projections back. At this point, progesterone levels are at their typical peak, but they are still the same on average between a successful and an unsuccessful cycle – at this point, it’s not possible to tell the difference between a successful cycle and an unsuccessful one by symptoms alone, or even by quantitative progesterone levels, and the lining is prepared for possible implantation each cycle regardless of whether conception happened, or even regardless of whether sex happened. Also, at this point in the luteal phase, a home pregnancy test will be negative, even if conception has occurred. The cells of the embryo that will become the placenta have just started to produce hCG (human chorionic gonadotropin, the embryo’s own hormone), but have no way to get it into the parental bloodstream, since the embryo is still not physically connected with the uterus.


View attachment 137531


Tuo viimeinen kohta myös hillitsee testaushimoja, hormoni ei vielä voi näkyä testissä kun sillä ei vielä ole mahdollisuutta päästä verenkiertoon. Toki tää voi olla joillain nopeampaa kuin toisilla, mutta mun luteaali on aika tarkalleen sen 14pv niin en usko että mulla näkyisi keskimääräistä aikaisemmin testissä.
Yksilöllisiähän nämä tosiaan on, kierron pituus ja luteaali. dpo 8-9 voi hyvin näkyä jo testissä, riippuu ihan siitä, miten hormonin määrä lisääntyy. Omalla kohdalla 2/4 on näkynyt, ekassa kahdessa vuonna nakki ja keppi olin siinä uskossa, että aina pitää odottaa, että menny 2 viikkoa yli menkoista 😅 Iltatähtien myötä löysin sisäisen himotestaajani ja aina tulee testattua vähän överisti jo dpo 8 kun ei vaan malta 😂 Virhemarginaali oviksen suhteenkin on olemassa, sitä saattaa laskea dpo liian vajaasti kun se on -1, 0 ja vasta sitte +1, ei pelkkä 0 ja +1, tai tulkita testiä väärin ja lopettaa oviksen tikuttelun liian aikaisin, jolloin päivät on sitte mitä on.
 
Yksilöllisiähän nämä tosiaan on, kierron pituus ja luteaali. dpo 8-9 voi hyvin näkyä jo testissä, riippuu ihan siitä, miten hormonin määrä lisääntyy. Omalla kohdalla 2/4 on näkynyt, ekassa kahdessa vuonna nakki ja keppi olin siinä uskossa, että aina pitää odottaa, että menny 2 viikkoa yli menkoista 😅 Iltatähtien myötä löysin sisäisen himotestaajani ja aina tulee testattua vähän överisti jo dpo 8 kun ei vaan malta 😂 Virhemarginaali oviksen suhteenkin on olemassa, sitä saattaa laskea dpo liian vajaasti kun se on -1, 0 ja vasta sitte +1, ei pelkkä 0 ja +1, tai tulkita testiä väärin ja lopettaa oviksen tikuttelun liian aikaisin, jolloin päivät on sitte mitä on.

Juu niimpä, yksilöllisiä eroja aina löytyy, itselleni tuo vaan taitaa pitää aika hyvin paikkaansa, kun tosiaan itellä on luteaali pitkä. Ja tietty tuo kirjoitus on oikeasta dpo aikataulusta, jossa ei oteta huomioon testausvirheitä tai sitä, että nainen ei tietäisi varmasti ovulaationsa ajankohtaa, kirjoitus vaan kertoo mitä kehossa tapahtuu minkäkin dpo:n tienoilla. Virhemarginaali siis aina on :)

Jossain toisessa keskustelussa muuten tuo sama kirjoittaja avasi yhden tutkimuksen tuloksia, ja siinä tutkimuksessa oli todettu mm. se, että keskimääräinen luteaalin pituus ei itseasiassa ole se 14vrk mitä pidetään keskimääräisenä, vaan se oli 12. Muuta en siitä jutusta muistakaan, mutta jos kiinnostaa niin löytyy varmasti redditistä tuon kirjoittajan nimeä klikkaamalla ja postaushistoriaa tutkimalla.
 
Tääl dpo8 ja ekat testit tehty. Negoja oli. Eka tein tavallisen ja sit viel herkän, jos sil sais jtn näkyviin. No löysin viivanpaikan 😅 En oo ennen oikeen "uskonut" viivanpaikkoihin, oon aatellu, et ne on vaan kiinnittymisyrityksiä, jos joku on sellasen testiin saanut, mut ei oo sit vahvistunu. Itelle ei oo koskaan tullu. Mut nyt näky se kohta, missä viivan pitäis olla. Mut ei ollu yhtään väriä, vaan se erottu taustasta valkosempana kuin muu. Ku muu testi vähän semmosta märän harmaata/vaaleanpunaista niin viiva oli sit vitivalkonen. 99% musta on silleen kappas näköjään oikeet viivanpaikat on mahdollisia ja 1% on siilleen hmmm vai voisko sittenkin...? :Eyes: 😅

No huomenna sit uutta. Se olis sit dpo9 eli se päivä ku on viimestään aina näkyny mulla testissä, mutta pieni oljenkorsi on kyl viel se, et ovis saatto olla myös päivän myöhemmin, et sit olis huomenna vasta dpo8. Jänniä aikoja 🌈
 
Enpä minäkään hölmönä malttanut odottaa viikonloppuun testausta vaan tein herkän testin ja negahan se oli.😄 Tänään koko päivän on ollut sellaista pistävää kipua alavatsalla oikealla ja jotenkin kohdun suunnilta tuntuu semmoselta pinkeältä tai turvonneelta😅
 
Millä testeillä sä oot @Mustikkatäplä yleensä testannu kun oot saanu dpo9 jo posin? Kun plussasin niin sain dpo9 vielä täysin negan ja dpo10 posin mutta en oo varma oliko herkin herkkä testi 😂

Mikäs dpo sulla olikaan menossa @Blueberr? Odottelu on kyllä aina aivan mahdotonta
 
Millä testeillä sä oot @Mustikkatäplä yleensä testannu kun oot saanu dpo9 jo posin? Kun plussasin niin sain dpo9 vielä täysin negan ja dpo10 posin mutta en oo varma oliko herkin herkkä testi 😂

Mikäs dpo sulla olikaan menossa @Blueberr? Odottelu on kyllä aina aivan mahdotonta
Ekasta raskaudesta oli rfsu ja tokasta ja kolmannesta oli pregcheck. Kaikki 25-herkkyyksisiä.

Tosta herkkyydestä tuli muuten mieleen, et sillon kemiallisen yhteydessä mä kävin hcg verikokeessa ja se lukema oli 19 (eli alle 25). Mut silti samana aamuna ja seuraavanakin viel oli haamulainen testissä. Et vissiin ne vähän herkemminkin näyttää. Kiintoisaa.

Vähän oon miettiny, et onko herkät testit oikeesti herkempiä 🤔 Onks joku täällä joskus saanu plussan herkällä niin, et taviksella ei olis (samana päivänä) näkyny? 😊
 
Millä testeillä sä oot @Mustikkatäplä yleensä testannu kun oot saanu dpo9 jo posin? Kun plussasin niin sain dpo9 vielä täysin negan ja dpo10 posin mutta en oo varma oliko herkin herkkä testi 😂

Mikäs dpo sulla olikaan menossa @Blueberr? Odottelu on kyllä aina aivan mahdotonta
En tiedä yhtään mikä dpo ja olenko edes ovuloinut. Tässä kierrossa ei ollut kovin selkeitä ovisoireita. Nyt on kp 24 menossa vasta😅
 
En tiedä yhtään mikä dpo ja olenko edes ovuloinut. Tässä kierrossa ei ollut kovin selkeitä ovisoireita. Nyt on kp 24 menossa vasta😅
Aivan, niinhän se olikin että meillä alko tää kierto samana päivänä! Täällä se kp24 kans mutta ite joudun odotteleen testailun kanssa vielä viitisen päivää 😄
 
Millä testeillä sä oot @Mustikkatäplä yleensä testannu kun oot saanu dpo9 jo posin? Kun plussasin niin sain dpo9 vielä täysin negan ja dpo10 posin mutta en oo varma oliko herkin herkkä testi 😂

Mikäs dpo sulla olikaan menossa @Blueberr? Odottelu on kyllä aina aivan mahdotonta
Mä en oo herkillä saanu mitään aikaisilla päivillä, päinvastoin ne näytti myöhemmin ku muut 😅 rfsu, apteekin oma sekä clearbluen digitaalinen viikkonäytöllä on aina pitäny kutinsa, rfsu dpo8/9 jo. Pregcheck tuli päivän myöhässä rfsusta. En ole mustikkatäplä mutta vastasin silti 🙈
 
Mä en oo herkillä saanu mitään aikaisilla päivillä, päinvastoin ne näytti myöhemmin ku muut 😅 rfsu, apteekin oma sekä clearbluen digitaalinen viikkonäytöllä on aina pitäny kutinsa, rfsu dpo8/9 jo. Pregcheck tuli päivän myöhässä rfsusta. En ole mustikkatäplä mutta vastasin silti 🙈
Oikeesti? Siis mä oon tässä just pohdiskellut, että miten voi olla mahdollista tai mikä on pielessä, kun 25 mIU testeihin tulee vahvempi viiva kuin herkkiin 😂
 
Vähän oon miettiny, et onko herkät testit oikeesti herkempiä 🤔 Onks joku täällä joskus saanu plussan herkällä niin, et taviksella ei olis (samana päivänä) näkyny? 😊
Mä sain aikanaan esikoisesta ekan plussan dpo 12 herkällä 10miu testillä, tavallisessa testissä ei sillon näkynyt. Vasta kaksi päivää myöhemmin tuli haalea viiva tavalliseen testiin (toki noi testit mitä käytin oli Onesteppejä).
 
Mikähän nyt tökkii, kun oviksesta ei mitään merkkejä. Yleensä tässä kohtaa kiertoa jo alkaa olla kaikenlaista ovisoiretta ja alkaa testit pikkuhiljaa tummumaan. Myöhästyykö ovis nyt sitten juuri siinä kierrossa missä olisi normaalioviksella ehtinyt optimaalisesti tallettelemaan?! Mie en nyt mitenkään päin ymmärrä tätä minun tuuria tässä asiassa.
 
Hmm tämän aamun testissä jos hyvin silmiä siristää niin saattaa kuvitella näkevänsä haamun mutta oon sopinut itseni kanssa että ne mitä ei selvästi heti näe, on negatiivisia eikä niitä tarvi siristellä😂 mulla on näkynyt kp 27 molemmissa raskauksissa punertava viiva niin pitää ylihuomenna taas testata
 
Takaisin
Top