Raskaaksi 2024

Ensimmäinen letrokuuri menossa ja tänään ultrassa kp12. Johtofolli oli 13,4mm joten vähän vaikuttaa siltä ettei saada ovulaatiota aikaistettu ainakaan tällä annoksella. Pyrkimys letroilla oli saada luteaalivaihetta pidennetty.

Onko muilla letrot antaneet millasta vastinetta ja miten on follit lähteneet kasvuun?
Minkälaisella annostuksella sulla on? Mä syön kp2-6 aamuin ja illoin yhden ja sillä on tullut toivottu vaste ja ovis ollut kp 12-15. Ennen letroja keskenmenojen jälkeen parhaimmillaan oli kp24.
 
Meillä taas kävi päinvastoin; sanoin miehelle kun jätettiin pillerit pois että tässä menee todennäköisesti kuukausia ennen ku raskautumista kannattaa edes odottaa niin kappas, olin heti raskaana. No nyt kolmatta onki yritetty se yli vuosi ja kolme vkm:a jo takana 😓
Joo toki voi käydä toistekin päin, nää on niin yksilöllisiä juttuja! Itsekin raskauduin heti kun lopetin pillerit, mutta se raskaus meni sitten kesken. Mutta tosi monelta kuullut ja myös gyneltä, että luontaisen kierron palautumisessa voi kestää myös kauan. ☺️
 
Pillereiden lopetuksen jälkeen voi mennä useita kuukausia, osalla puolikin vuotta, että oma hormonitoiminta normalisoituu ja kierrot tasaantuu. Sitä ennen voi olla välivuotoja, epäsäännöllisiä kiertoja ja kaikkea muuta outoa. Odottelisin nyt rauhassa pari kuukautta ja sit jos ei ala helpottaa, niin varaisin ajan gynelle. Tiedän, että odottelu on turhauttavaa, kun haluaisi vaan päästä jo kunnolla yrittämään. Toivotaan, että ovis tulisi pian! ☺️
Mulla kävi just näin, että puoli vuotta ainakin mennyt tässä kropalla palautua, jos nyt toivottavasti kropan sekoilut ois loppunut 🤞

Mä siis lopetin ehkäisyrinkulan 8/23 ja tässä on ollut kaiken maailman vuoto häiriöitä ja ovuloimattomia kiertoja. Gynellä oon ravannut kolme kertaa ihmettelemässä, että mitä kroppa tekee. Nyt viime kierto vaikutti jo normaalilta ja siltä mitä pitää, paitsi että tiputtelu ennen menkkoja alkaa vähän turhan aikaisin. Saa nähdä mitä tämä kierto tuo tullessaan.
Että tsemppiä - kaurasydän! ❣️ Tunnen tuskasi, on tosi turhauttavaa, kun kroppa ei toimi ja haluaisi päästä yrittämään ja saada sen mahdollisuuden raskauteen. Suosittelen kans käymään tsekkauksessa! Mulla elo-syyskuun vuotohäiriöiden taustalla oli emätintulehdus (joka ei oireillut mitenkään muuten) ja gyne totesi jotenkin, että ehkä ehkäisyn lopetuksen aiheuttamat hormonimuutokset on voinu sitä osaltaan provosoida.
 
Minkälaisella annostuksella sulla on? Mä syön kp2-6 aamuin ja illoin yhden ja sillä on tullut toivottu vaste ja ovis ollut kp 12-15. Ennen letroja keskenmenojen jälkeen parhaimmillaan oli kp24.
Mulla kp 3-7 yks tabu päivässä eli aika maltillisesti lähdettiin liikkeelle.
 
Täällä menossa nyt oletettavasti dpo 8-9 ja pakkohan se oli hoppuilla ja testata iltapissasta. En tiedä näättekö näissä mitään, mut livenä näkee aika hyvin ilman mitään kääntelyitä selvän viivan(paikan) tai haamun. Toivottavasti olisi nyt sitä. 😍

Tänään ollut hieman huono olo ja mahaa nippailee, mutta se nyt ei periaatteessa tarkoita mitään, ja tissit kipeenä mutta ne on aina tässä vaiheessa kiertoa. 😁 täytyy testailla myöhemmin uudelleen.
 

Liitteet

  • IMG_0683.jpeg
    IMG_0683.jpeg
    585.8 KB · Katsottu: 160
  • IMG_0692.jpeg
    IMG_0692.jpeg
    460.6 KB · Katsottu: 155
  • IMG_0694.jpeg
    IMG_0694.jpeg
    350.6 KB · Katsottu: 161
Täällä menossa nyt oletettavasti dpo 8-9 ja pakkohan se oli hoppuilla ja testata iltapissasta. En tiedä näättekö näissä mitään, mut livenä näkee aika hyvin ilman mitään kääntelyitä selvän viivan(paikan) tai haamun. Toivottavasti olisi nyt sitä. 😍

Tänään ollut hieman huono olo ja mahaa nippailee, mutta se nyt ei periaatteessa tarkoita mitään, ja tissit kipeenä mutta ne on aina tässä vaiheessa kiertoa. 😁 täytyy testailla myöhemmin uudelleen.
Mun mielestä ainaki näkyy jotain. 🥰
 
Täällä menossa nyt oletettavasti dpo 8-9 ja pakkohan se oli hoppuilla ja testata iltapissasta. En tiedä näättekö näissä mitään, mut livenä näkee aika hyvin ilman mitään kääntelyitä selvän viivan(paikan) tai haamun. Toivottavasti olisi nyt sitä. 😍

Tänään ollut hieman huono olo ja mahaa nippailee, mutta se nyt ei periaatteessa tarkoita mitään, ja tissit kipeenä mutta ne on aina tässä vaiheessa kiertoa. 😁 täytyy testailla myöhemmin uudelleen.

Heti ekassa mäkin näen haamun! Muissa myös, mutta ekassa ilman plussalaseja. 😍
 
Ensimmäinen letrokuuri menossa ja tänään ultrassa kp12. Johtofolli oli 13,4mm joten vähän vaikuttaa siltä ettei saada ovulaatiota aikaistettu ainakaan tällä annoksella. Pyrkimys letroilla oli saada luteaalivaihetta pidennetty.

Onko muilla letrot antaneet millasta vastinetta ja miten on follit lähteneet kasvuun?
Meidän esikoinen on letroilla alkunsa saanut. Ekassa kierrossa ei vastetta, ja lääkäri silloin sanoi että ei ole tavatonta että eka lääkekierto on normaali. Toisesta meillä tulikin sit meidän esikoinen ja lääkäri sanoi että yleensä lääke voi vaikuttaa vielä sittenkin yhden kierron kun lääke lopetetaan. Eli en menettäisi toivoa vielä 😌
 
En oo saanut vastausta viestiini lapsettomuuspolulta ja se meinaa ahistaa enemmän et siellä pyöritellään nyt silmiä et miksi tuo yks häiritsee kokoajan kysyen tyhmiä, ei oo meidän tehtävä auttaa eikä meitä kiinnosta huolesi 🙄 No olin eilen työterveyteen yhteydessä ja sain soittoajan lääkärille viikon päähän josko se ferritiini tutkittas. Siihen ois vissii myös kotitesti olemassa. Sieltä tuskin alkavat mitään hormonitasoja tutkimaan vai voiko ne koittaa ehottaa myös syyksi hiustenlähtöön, heikot kynnet, hirveä väsymys/voimattomuus ja aivojen tökkiminen? En kyllä tiiä mitään hormonitasojen mittauksista tai niiden hoidoista? Onko se lääkityksellistä vai kuuluuko sellaset vain osaksi jotain hedelmöityshoitoa?
 
Kp27/28-30, dpo8. Ei nyt oikein tuntemuksia suuntaan tai toiseen. On eri tavalla liukasta kuin viime kierron lopussa, jatkuvasti nälkä ja jos ei syö niin tulee paha olo. Toki tuota on muutenkin. Hiivatulehduksen hoidin alkuviikosta ja heti googlasin että voiko se olla joku varhaisen raskauden oire ja ilmeisesti voi 😂 en muista mistä sivulta sen luin joten ei mitään tietoa oliko luotettava lähde. Mietin vielä että testaanko vai odotanko viikonlopun yli.
 
Mulla kävi just näin, että puoli vuotta ainakin mennyt tässä kropalla palautua, jos nyt toivottavasti kropan sekoilut ois loppunut 🤞

Mä siis lopetin ehkäisyrinkulan 8/23 ja tässä on ollut kaiken maailman vuoto häiriöitä ja ovuloimattomia kiertoja. Gynellä oon ravannut kolme kertaa ihmettelemässä, että mitä kroppa tekee. Nyt viime kierto vaikutti jo normaalilta ja siltä mitä pitää, paitsi että tiputtelu ennen menkkoja alkaa vähän turhan aikaisin. Saa nähdä mitä tämä kierto tuo tullessaan.
Että tsemppiä - kaurasydän! ❣️ Tunnen tuskasi, on tosi turhauttavaa, kun kroppa ei toimi ja haluaisi päästä yrittämään ja saada sen mahdollisuuden raskauteen. Suosittelen kans käymään tsekkauksessa! Mulla elo-syyskuun vuotohäiriöiden taustalla oli emätintulehdus (joka ei oireillut mitenkään muuten) ja gyne totesi jotenkin, että ehkä ehkäisyn lopetuksen aiheuttamat hormonimuutokset on voinu sitä osaltaan provosoida.

Kiitos! Kiitos myös muille.

Meillä on vähän sellainen tilanne, että max. Tämä vuosi aikaa enää yrittää. Nytkin oli tuo hormonaalinen ehkäisy käytössä vain sen aikaa, että kroppa sai toipua rauhassa. Tämän takia tuntuu musertavalta, ettei tämä nyt lähtenyt yhtään normaalisti.

Tulehdus voisi kyllä olla kun tuntuu kipeältä alapäässä, tai sitten vain kuivuus sen aiheuttaa.

Ei ole tullut vuotoa sen yhden päivän jälkeen, että ehkä se oli jotain muuta. Olen nyt kuitenkin sinnikkäästi ovulaatiota testannut. Nyt on kp 13 toisesta vuodosta ja kp 27 tyhjennyksestä.
 
Kp27/28-30, dpo8. Ei nyt oikein tuntemuksia suuntaan tai toiseen. On eri tavalla liukasta kuin viime kierron lopussa, jatkuvasti nälkä ja jos ei syö niin tulee paha olo. Toki tuota on muutenkin. Hiivatulehduksen hoidin alkuviikosta ja heti googlasin että voiko se olla joku varhaisen raskauden oire ja ilmeisesti voi 😂 en muista mistä sivulta sen luin joten ei mitään tietoa oliko luotettava lähde. Mietin vielä että testaanko vai odotanko viikonlopun yli.
Voi vissiin olla, ja mulla oli edellisestä raskaudesta kans kun piti teratologiseen soittaa jo että haittaako ku otin sen suun kautta otettavan lääkkeen ja sitte plussasin 🙈
 
Anteeksi jo alkuun typerä hätäilyni, mutta pakko jonnekin purkaa🥺 Tänään dpo9 ja nega testattu sekä onestepillä että clearbluella. On siis aikaista joo, mutta toivoton olo silti. Ollaan nyt siis vasta puoli vuotta yritetty, mikä ei sinänsä pitkässä juoksussa ole aika eikä mikään, mutta omassa päässä tuntuu että jotain tartteis tehdä. Käydä jossain / tutkia jotain / ihan vaan puhua jonkun kanssa. Mistä kantsis lähteä liikkeelle?

Edit: vähän tämä oman paniikin ja stressin purkaminen hävettää, mutta en viitsisi miehellekään koko ajan kaataa omaa stressiä hänen työstressiensä päälle
 
Muokattu viimeksi:
Anteeksi jo alkuun typerä hätäilyni, mutta pakko jonnekin purkaa🥺 Tänään dpo9 ja nega testattu sekä onestepillä että clearbluella. On siis aikaista joo, mutta toivoton olo silti. Ollaan nyt siis vasta puoli vuotta yritetty, mikä ei sinänsä pitkässä juoksussa ole aika eikä mikään, mutta omassa päässä tuntuu että jotain tartteis tehdä. Käydä jossain / tutkia jotain / ihan vaan puhua jonkun kanssa. Mistä kantsis lähteä liikkeelle?

Edit: vähän tämä oman paniikin ja stressin purkaminen hävettää, mutta en viitsisi miehellekään koko ajan kaataa omaa stressiä hänen työstressiensä päälle
ei minusta ole typerää hätäilyä; itsellä se tilanne että kuopus sai alkunsa heti pillereiden poisjätön jälkeen ja taas tätä kolmosta ollaan yritetty vuosi ja tähän vuoteen mahtuu myös keskenmenoja. Itse myös olin yhteydessä gyneen kun yritystä vajaa puoli vuotta takana. toki mulla ikää oli 38v. gynellä kaikki näytti olevan hyvin ja hänen mielestä raskaustuminen hyvin todennäköistä. no raskaus on alkanut kyllä mutta mennyt kesken tähän mennessä. meillä on lapsettomuuslääkäri kolmen viikon päästä niin saapa nähdä miten sen jälkeen edetään. eli kyllä minusta voit olla gyneen yhteydessä; kyllä sieltä ainakin hetkellisen mielenrauhan saa ja esim lääkityksen tai lisätutkimuksia jos sille tarvetta.
 
Kiitos ymmärryksestä @Rimpukka 🥺 Täytyy nyt odottaa tämä piina loppuun ja olla sitten gyneen yhteydessä. Ellei nyt jotain ihmettä vielä tapahdu, mutta tähän oman kropan tulkintaankin menee järki🤯 Mä niin toivon että tekin saatte lääkärikäynnin myötä raskauden vihdoin jatkumaan ja pikkuisen syliin🥺
 
Heippa! 😍 Ihan uusi olen täällä ja haaveilen toisesta lapsesta. Pian tulee vuosi yritystä täyteen.

Onko kukaan teistä käynyt Mehiläisen hedelmällisyysneuvolassa? Siellä näkyisi olevan maaliskuun ajan tarjous -50% ainakin joillain paikkakunnilla. Jos joku on käynyt, mitä kaikkea on tutkittu?
Voiko käydä vain tuon yhden kerran, vai tekevätkö automaattisesti lähetteet niin, että jatkotutkimukset yms pitäisi tehdä siellä Mehiläisellä?

Mietin voisikohan sieltä saada reseptin luteaalin pidentämiseksi, kun lyhyt luteaali ollut haasteena.
 
@Pancake89 Olen noihin ferritiini ja lapsettomuus voi johtua kilpirauhasen vajaatoiminnasta -ketjuihin kirjoittanut omasta kokemuksesta (ei tosin lapsettomuuteen liittyvä), kun raudanpuute aiheutti toiminnalista kilpirauhasen vajaatoimintaa. Kaikki korjaantui, kun ferritiini nousi tarpeeksi. Miulla oli mitä omituisempia oireita ja olin ylipäätään todella kipeä ja väsynyt koko ajan.

Raja-arvot ferritiinin suhteen toimivat käytännössä vain anemian mittarina. Alle 50 ferritiinillä voi jo ihminen voida todella huonosti. Tässä on todella paljon yksilöllistä vaihtelua!
 
Takaisin
Top