BBT - basal body temperature

@lepus timidus toivotaan ny että mies pääsee tallettelupuuhiin niin voi kuitenkin edes vähän piinailla 😄 jospa ovis oliskin hitusen ajoissa sit! Mäki luulen et mulla tänää dpo1 :)

@Empsu94 mä ehkä kuitenkin tuon ovistestin perusteella olettasin että FF on arvannu oikein, vaikka tuossa onkin tuo hämy kuoppa alussa! Mut jännä on 😅 ehkäpä siis ei kannata heittää kirvestä vielä kaivoon jos testit näyttää tosta ekasta arvastusta oviksesta laskien negaa, jos se onkin yllättäen ollu sittenki tossa tokassa :D

Mulla on ollu lämmöt kauheen alhaset nyt tässä kierrossa. Viimeki kierrossa oli tavallista alhasemmat mut nyt ollaan viel erityisen paljon alemmalla 🤔 jotai hormonijuttua varmaan keskenmenoon liittyen. Tässä vertailu nykysen kierron ja normaalien kiertojen välillä!

Screenshot_20230126-192934.png
 
@lepus timidus toivotaan ny että mies pääsee tallettelupuuhiin niin voi kuitenkin edes vähän piinailla 😄 jospa ovis oliskin hitusen ajoissa sit! Mäki luulen et mulla tänää dpo1 :)

@Empsu94 mä ehkä kuitenkin tuon ovistestin perusteella olettasin että FF on arvannu oikein, vaikka tuossa onkin tuo hämy kuoppa alussa! Mut jännä on 😅 ehkäpä siis ei kannata heittää kirvestä vielä kaivoon jos testit näyttää tosta ekasta arvastusta oviksesta laskien negaa, jos se onkin yllättäen ollu sittenki tossa tokassa :D

Mulla on ollu lämmöt kauheen alhaset nyt tässä kierrossa. Viimeki kierrossa oli tavallista alhasemmat mut nyt ollaan viel erityisen paljon alemmalla 🤔 jotai hormonijuttua varmaan keskenmenoon liittyen. Tässä vertailu nykysen kierron ja normaalien kiertojen välillä!

View attachment 118722

Oho en tiennytkään että sieltä saa myös tollaisen keskiarvokäyrän 🧐 Onko sulla ollu merkkejä oviksesta nyt kun lämpö noususuuntainen?

Ja en heitä kirvestä kaivoon, huomenna ekat testailut ja siitä sit eteenpäin 😊
 
Oho en tiennytkään että sieltä saa myös tollaisen keskiarvokäyrän 🧐 Onko sulla ollu merkkejä oviksesta nyt kun lämpö noususuuntainen?

Ja en heitä kirvestä kaivoon, huomenna ekat testailut ja siitä sit eteenpäin 😊
Joo mulla oli ekan plussan illalla ja seuraavana aamuna selvää nipistelyä, ja parin päivän ajan siinä ympärillä oli ihan selvät eggikset, että kyl mä uskon et siinä se oli :)
 
@lepus timidus Mä oon lopettanu terot siihen ku oon testannu negan, yleensä pari päivää ennen menkkoja. Ajallaan on vuoto sitte tullu muutaman päivän päästä. 😊 Tässä kierrossa ois tarkotus alottaa Terolutin tilalla Cyclogest alakautta. Jännä nähä miten sen kans käy 😅
 
@lepus timidus Älö heittele vielä kirveitä kaivoon 🥰 Jos pääsette tänään tallettelemaan niin sehän voi olka hyvinkin optimi aika ✌🏻 Ja pikatalletteluillahan tehdäön perinteisesti poikia 😜
Me mennään aika samoissa. Odottelen myös ovista maanantaille. Mulla kans tuli ilmatulpan tapainen toissapäivänä mutta sen jälkeen kyllä lähinnä vaan hyvin vetistä vv. Vaikka greipit ja kaikki käytössä, on se kumma 🤔😂
Tikuissa mulla vielä viivat ihan haaleita, mutta niillä onkin mulla taipumus tummua äkkiarvaamatta päivässä tai puolessa ennen plussaa.

@Nurppu Jännö tuo normaalia alempi lämpö 🤔 Voisiko tosiaan johtua km. Mutta maalaisjärki sanoo ettei se välttämättä mitenkään huono merkki ole, jos lämmöt kuitenkin suhteessa nousee oviksen jälkeen.
En tiennytkään että ff antaa tuommoisen avg-käyrän. Piti heti testata, mutta ei näköjään anna valita siihen nykyistä kiertoa ennen ovista.

Mites @Empsu94n lämmöt ja testi? 🫣 Jänniä aikoja 🥰

@Juliet92 Kiva kuulla että muitakin pakkomielteisiä dpo-2 tallettelijoita löytyy 😆 Pitäisi päästä kyllä eroon tuosta turhasta stressistä. Paitsi että huomiselle on mulla kyllä taas suuret odotukset ja paineet, kun todennäköisin -2 😅😂
 
@Empsu94 aah en huomannutkaan että kirjoitit ovistikun negailleen plussan jälkeen. Ompa jännä! Mut kuten Nurppu sanoi, ei kannata negasta vielä huolestua, jos onkin ollut niin että ovis on tapahtunutkin myöhemmin!

@Nurppu yllättävän iso ero normaaliin lämpöön nähden 🤔 mystereeitä täynnä nää kierrot! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

@Mimossa luin jostain forumilta, että osalla on jopa kierto pidentynyt terojen myötä, niin jäin miettimään tuota et toivottavasti oma ei pitene. Mut kokeilemallahan se sit selviää miten oma kroppa reagoi.

@Summerwalk itseasiassa en nyt tiedä, että oisko mulla jopa tänään tulossa plussa! :Eyes: päätin että aloitan nyt testaamaan 2-3x päivässä, niin tänä aamuna olikin jo näin tumma! Tätä menoa on huomisaamuna viimeistään plussa (mulla kun se plussa tulee myös nopeasti, niin pakko testata useammin lähempänä ajankohtaa), joten ehkä mahdollinen tallettelu ei menekään ihan hukkaan :No Evil Monkey: ompas kiva olla about samoissa hetkissä, piinaillaan sitten yhtä aikaa!

ovistikut.jpgjan-16-23.jpg
 
@Summerwalk voi katsoa sitä average käyrää ennen ovista, sillee mäki tein! Siinä voi valita "Pin on: Start", ja sit se vertailee kierron alun mukaan :) ja mä valkkailin siihen sopivat normaalit kierrot joihin verrata, koska ei kauheesti nyt hyötyä viimeisimpiin verrata jos normaaliin haluais :D toivotaan että teillä osuis tallettelut optimisti nyt sinne dpo-2!

@Empsu94 höh negalle ja alasuuntasille lämmöille 😔 oli niin lupaava nousu siinä. Mites pitkä luteaali sul yleensä on? Seuraavaks sit arvuuttelemaan että missä se ovis nyt sit oli 🤔 jos olikin tossa myöhemmin niin nega olis ihan odotettavissakin 😄

@lepus timidus no kylläpäs spurttas! Elimistö kuuli miehen kutsun kun oli nyt tulossa käymään?! 😆

Mulla lämmöt jatkaa noususuunnassa, mut vielä alhaset on. Aiemmin tälläset lämmöt ei viel olis oviksen jälkeisiä mut nyt kun lähtö oli niin alhanen niin kylhän tuo vähän silt kuitenkin näyttää. Laitanpa vielä näytille tallettelut ja oireet :D nyt ei tosiaan tuon kp13 jälkeen oo tullu talleteltua.

Screenshot_20230127-103513.png
 
Jaa nii, sillon kp 13 iltapäivällä/illalla tosiaan oli kans jo tosi lähellä plussa, luulen et illemmalla varmaan olis ollu plussa :D pistin nyt siihenkin ovisplussan ja kokeilin että jos diskardais tuon kp12 hypyn ylöspäin lämmöissä niin FF heitti oviksen kp13:n! No jätin kuitenkin nyt sen kp12 lämmön sinne viel ja ovis läks pois. Eli vähän epäselvät paikat taas täälläki :D
 
@Nurppu Hienosti nousee, vaikka kurottavaa onkin kun niin alhaalta lähti! Jännittävää nähdä että nouseeko normiylös vai nouseeko paljon suhteessa poikkeuksellisen matalaan lämpöön 🤔

Mun luteaali on 11 päivää, eli huomenna ois dpo11 (en vieläkään usko ton ff:n että tänään ois 11) ja sunnuntaina odotan kuukautisten alkavan! 😊
 
Plääh oon ihan sekaisin. Nyt mulla on joko tiputteluvuotoa tai alkavat menkat (kp25). Mulla ei oo koskaan ollu tiputteluvuotoa niin en tiedä mitä ajatella, kaipa se tässä parissa tunnissa selviää. 😶
 
Muokattu viimeksi:
@lepus timidus No nyt on kyllä plussa ihan nurkan takana. Ihme jos ei aamulla viimeistään ole. Siinä tapauksessahan talletetut osuis nappiin 😃
Mulla on vielä niin haaleeta viivaa että aikaisintaan sunnuntaina plussa. Tikutan kans aamuin illoin. Aika samoissa päästään kuitenkin piinailemaan 🥰
Pitöis vaan nää tallettelut saada vielä maaliin. Mies sairastui harmillisesti, mutta aion silti pakottaa hommiin viimeistään huomenna kun vaikuttaa ihan vaan miesflunssaa olevan tämä tauti 🤪

@Empsu94 Pahottelut negasta ja tiputtelusta ❤️ Mutta olisiko pieni toivo vielä että olisikin kiinnittymiseen liittyvää?!. Niin lupaavan oloinen kierto ollut.

@Nurppu Aa..kiitos vinkistä. Noinhan se tietysti toimii, kun pinnaa kierron alkuun.
C9813EA0-42D0-4023-B935-641A91297F27.jpeg

Näyttöisi siis ihan keskiarvojen mukaan mulla lämmöt kulkevan ✌🏻
Sullakin hyvin noussut lämmöt eikä noilla talletteluilla niin päivän tarkkaa ole mihin ovis on ajoittunut. Tuopahan piinailuun vähän lisäjännitystä kun ei ihan tarkkoja dpo:ita tiedä 😅 Mut kyllä mun vahvin veikkaus olis tuo sun kp14.
 
@Summerwalk hyviä viettelyitä sinne nyt viikonlopuksi siis 🌈🌈 toivottavasti et itse sairastu!

Täällä aukesi hanat kunnolla ja menkkakivut iski nyt illalla.😔 Ihmetyttää yhtäkkinen 24 päiväinen kierto, tosin ei se kaukana mun 26 kierrosta ole.

Mutta lannistunut olo tässä tietty tuli. Onneksi nyt saa levätä ja taas nauttia tylsät kp1-kp10 miettimättä mitään…
 
Harmi homma @Empsu94 😔 jäipäs lyhyeksi kierroksi. 🤔

@Nurppu haha! 🙈 mites tää on nyt näin vaikeuksien tiellä ja mysteereitä itse kullekin.

Noh, ei menny täälläkään putkeen, mies ei päässytkään joten ei tarvii piinailla ollenkaan tässä kierrossa 😒 plussakin jätti tulematta vielä sit kuitenkin vaikka eka oli ihan hilkulla. Mut eilen ei ip eikä i testi vahvistunut, haaleni vaan. Eikä lämmötkään vielä oo muuttuneet. Pitää jatkaa testailua siis.

@Summerwalk voihan miesflunssa 😄 mut sehän ei tietenkään estä lähikontaktia ovulaation aikaan näin naisen näkökulmasta ainakaan 🤭

Ei oo mitään seurailtavaa enää, mut laitanpahan käppyrää näytille kunnes ovis tulee 😁
Screenshot_20230128_050600.jpg
 
Muokattu viimeksi:
@Empsu94 höööh menkoille 😞 otan osaa.

@lepus timidus äääh miten harmi että mies ei päässytkään kylään! 😩 Ja kehokin kiusaa siellä melkeen plussalla. Tästä tuli mieleen että mitenhän hyvin toimis jos pakastais omatoimisesti siemennestettä ja sulattais tälläsiä tilanteita varten? 😆 Vetäis koti-inseminaation jos mies ei pääse paikalle oikeeseen aikaan 😄 sit joku vieras menee kurkkii pakastimeen että mitäs nää purkit tääl on...? 😌

Aamulla kun katoin ouran lämpöjä niin olin ihmeissäni, ne oli taas laskenu ja pysyny ihan siel normaalisti ovista edeltävissä lämmöissä. Ourassa siis lämmöt oli -0,2, kun yleensä oviksen tunnistaa siitä et menee yli 0,0, eli nyt on ihan selkeesti alle normaalien lämpöjen. Noo, FF oli kuitenki sitä mieltä että selvästi ovis ollu ja pisti tasaset viivat kp15:lle, minkä itekki olisin oireista arvannu olevan. Ja kylhän tässä FF:ssä näyttääkin siltä että olis voinu olla, kun ei näy aiempia lämpöjä. Ouran käyrissä vaan ei tippaakaan näytä silt että olis ollu ovis vielä, kun näkee miten paljon alempana lämmöt on ku yleensä. Onpa outo juttu! En siis oo kyllä täysin vakuuttunu siitä että ovis olis ollu ollenkaan 🤔

Screenshot_20230128-094117.png
 
No onpas nyt kierrot sekaisin täällä, kun kenelläkään ei tunnu toimivan odotetusti.
@Empsu94 Pahoittelut menkoista ❤️. Onneksi ero normaalin kierron pituuteen ei ollut tuon pidempi, mutta ainahan se pistää miettimään että mitä nyt 🤔

Outoa tuo lämpöjen mataluus @Nurppu, kun kuitenkin kaikki muut merkit viittasi siihen että ovis tapahtui.

Ja @lepus timidus kylläpä harmittaa sun puolesta että tuli hukkakkerto 😔 Mutta eihän näille ylitsepääsemättömille esteille mitään voi. Ehkä teidän tosiaan pitää alkaa pakastaa annoksia varuille niin kun @Nurppu ehdotti 😂
Olin kyllä ihan varma että sulle tulee plussa tänään, mitähän kiusaamista tuokin melkein plussa nyt oikein on. Vai luovuttiko keho oviksen suhteen kun tajusi ettei mahkuja hedelmöittymiselle ole.

Mulla edelleen viiva ovistestissä ihmeen haalea. Vähön ehkä oviskipuja kuitenkin, mutta ei limoja 🤔 Otapa tästä nyt selvää. Mies kovin nihkeenö talletettujen suhteen kun on kipeä. Mutta jatkan painostamista 😅

DA101048-78B7-4225-AAFE-B618CECA35AD.jpeg
 
Mainitsinkin tuolla Raskaaksi 2023 ketjussa, että nyt yritän minäkin mittailla näitä lämpöjä ensiviikosta eteenpäin 🌈
Tosiaan ihan uusi juttu mulle niin näin aloittelijana haluan kysyä, että:
Huomasin et kaikki täällä käyttää tätä Fertility Friendiä, mutta onko kukaan merkannut lämpöjä Flo appiin? Huomasin siellä myös mahdollisuuden merkata lämmöt ylös. Ajattelin, että olis kätevää olla kaikki tiedot siellä. Eli mitä mieltä Flo:n diagrammista, hoitaako asiansa aloittelijalle vai kannattaako heti laitella tiedot FF?
 
Mainitsinkin tuolla Raskaaksi 2023 ketjussa, että nyt yritän minäkin mittailla näitä lämpöjä ensiviikosta eteenpäin 🌈
Tosiaan ihan uusi juttu mulle niin näin aloittelijana haluan kysyä, että:
Huomasin et kaikki täällä käyttää tätä Fertility Friendiä, mutta onko kukaan merkannut lämpöjä Flo appiin? Huomasin siellä myös mahdollisuuden merkata lämmöt ylös. Ajattelin, että olis kätevää olla kaikki tiedot siellä. Eli mitä mieltä Flo:n diagrammista, hoitaako asiansa aloittelijalle vai kannattaako heti laitella tiedot FF?
Tervetuloa mittailemaan! :) FF on tosiaan suosituin appi täällä, mut kyllä moni on Flo:n kin laittanu lämpöjä. En oo ite Flota käyttäny, mut FF on hauska kun siellä on kaikenlaisia oheisfeatureja, niinkuin se että voit katsella muiden käyriä ja filtteröidä niitä eri juttujen mukaan, ja FF antaa jotain pientä "analyysiä" sun käyrästä :D siis että onko siellä dippiä lupaavassa kohdassa tai nouseeko lämmöt hienosti kolmivaiheisesti tms. Mutta FF:ssäkin varmaan suurin osa ominaisuuksista on maksun takana, ite maksoin melkeen heti niin en osaa sanoa mikä kaikki on mukana ilmaisversioissa. Flo on oikeen hyvä alkuun, kun ei tiedä vielä kuinka kauan harrastus jatkuu!
 
@lepus timidus Mä varoin nyt viime kierrossa just tuota, että terot pidentäis kiertoa. Lopetin poikkeuksellisesti ne jo kp 25/30, ku olin ensin testannu negan. Nyt ois suotavaa, että kierto pysyis mahdollisimman säännöllisenä, ettei vaan sotke huhtikuulle jo annettuja IVF aikoja 🙈

@Däumeline Mulla on jo vuosia vuosia ollu käytössä Flo. Nyt ku aloin seuraan lämpöjä ja täällä moni käytti tuota FF:ää, niin latasin sen itellekki. Oon kyllä tykänny, että se on selkee ja vaikuttais monipuolisemmalta kuin Flo. 😊 FF mm. huomioi lämpöjen mittauksessa kellonajan, näyttää mikä dpo ja pystyy vertailemaan eri kiertoja keskenään. Mulla tosin Flossa ilmaisversio, että en tiiä mitä lisäominaisuuksia tulis maksusta.
 
@Däumeline Minä käytän pelkästään Flota, jo reilu 2 vuotta. Enkä jaksa enää alottaa muun apin käyttöä, kun kaikki tiedot on Flossa. Ihan on ajanut asiansa meikäläisellä 😊
Screenshot_20230128-123853_Flo.jpg

Täällä alkaa olemaan tukalaa oloa munien kasvattelun kanssa, tiistaina olis sitten punktio 🥴

Lämmöt kulkee nätisti ja kiva taas nähdä, miten luteaali pompsahtaa punktion jälkeen. Alle vielä edellisen hoitokierron käppyrä:
Screenshot_20230128-124447_Flo.jpg
 
Takaisin
Top