Marraskuun juttelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä vielä mietin tuota äitiyspakkausta. Esikoinen kuitenkin vasta 11kk, niin kaikki on tallessa. Etenkin jos tulee toinen tyttö niin hankintoja tarvitsee tehdä todella vähän :smiling-eyes:

Kyllä on taas tänään olot olleet. Hyh! Onneksi on etätyöt ja läppäri, niin pystyi tekemään osan vaaka-asennossa, kun ei tästä tahdo tulla mitään. Pitäis olla koko ajan jotain puuhaa ulkona. Tuntuu että raitis ilma ja ajatukset muualle vievä puuha on nyt ainut mikä helpottaa. Sillee "harmi", että työt ovat ns siistiä sisätyötä.

Kävin tänään ostamassa Cittarista sellaisen pehmoisen dinon. Tuli se CM joulun lelumainos, mistä esikoinen ihasteli noita, niin päätettiin miehen kanssa sit ottaa se pehmoksi, jolla nt ultran jälkeen kerrotaan. Ja jos ei olisi iloisia uutisia kerrottavaksi seulojen jälkeen, niin sit annetaan olla kaapissa vähän pidempään ja annetaan joululahjaksi muuten vain. Laitetaan sille käteen merkki, jossa lukee isoveli, niin katsotaan miten sen sitten ottaa ❤️ ei vaan voida heti nt ultran jälkeen kertoa, kun lähdetään esikoisen kanssa reissuun samana päivänä ja on reissulla pari päivää isovanhempien kanssa, niin halutaan kertoa sillee, että on sit aikaa olla meidän vanhempien kanssa ja pesiä kainaloon just niin monena iltana kuin haluaa ❤️

Mä olin ite 9, kun mulle kerrottiin, että musta tulee isosisko. Oli uudenvuoden aatto ja oltiin sovittu, että pelataan koko perhe joululahjaksi saamaani muuttuvaa labyrinttiä. Peli oli laitettu valmiiksi ja sit mentiin istumaan sohvalle, jossa kertoivat. Mä en muista olleeni kauan hiljaa, mutta äitini kertonut nyt ku oon aikuinen, että kuulemma olin ollut minuutteja hiljaa ja heitä oli alkanut jo jännittää! Sit ekat sanat olivat tyyliin "aha, joko nyt voidaan pelata?" No pelin jälkeen olin sit halunnut nähdä ultrakuvia ja hihkunut, oli pitänyt hetki sulatella asiaa 😄 Esikoinen on vielä vähän tunteellisempi kuin minä, niin siksi kerrotaan vasta reissun jälkeen kotona, kun on ihan tavallista arkea edessä 😊

Tulipas pitkä selostus! 😄

Rv 9+1

Sori, tästä tuli näköjään nyt tällainen "Onda spämmää" -osuus ketjuun 🙈 Piti siis ihan vaan vähän selailla turvakaukaloita ja vaunuja, et millasia on. Noh, tänään hain kaukalon telakoineen (ollut "korona-ajan vauvalla", eli todella vähällä käytöllä) ja perjantaina puoliso nappaa työreissussa vaunut. Että hupsista 🤷🏻‍♀️

No @Onda hupsista 😅
Mäkin olen katsellut, mutta en oo uskaltanut vielä hankkia mitään kun edelleen jotenkin epäusko.
Täytyy kyllä käydä testiajolla ennen kun ostan vaunuja, oon pitkä joten täytyy saada sellaiset johon en lyö jalkaa ja joiden aisa sopiva 😊

@Celesta toi on varmasti oma haasteensa. Mä oon niin keskimittainen, että kunhan on säädettävä korkeus työntöaisassa (jostain syystä en nyt saa päähäni, mikä sen osan nimi on 🙈), että on sit tuosta esikoisen 140 pituudesta isänsä 186 säätövaraa. Mä halusin, että joko on rattaat, mihin saa sellaisen pehmeän vaunukoppaosan tai sit yhdistelmävaunut/rattaat ja että etupyörän saa lukkoon tai kääntyväksi. Siinä kaikki. Sit ku hinta oli matala, ni aateltiin, että voi huoletta sit viedä vaikka konttiin, jos ei tarttekaan.

Ainut mikä nyt ehkä on haasteena, että mihis noi sijoittaa, ettei aiheuta kummastusta, miksi meillä on moiset 😅 kuukaudeksi laitetaan jonnekin hyllynperälle jemmaan.

Tässä saa näköjään olla tarkkana ettei ruokailuvälit kasva liian pitkiksi. Tänään oli töissä kiirettä ja jäi kunnon lounas väliin, mutta napsin kyllä välissä välipaloja aina kuin ehdin. Iltapäivällä meinasi tulla ihan täysi meltdown. 🙄 Oli niin lähellä, etten nälkäkiukuissani alkanut itkemään ja/tai raivoamaan kesken palaverin. Sain pähkinöillä tilannetta korjattua, mutta tunnin päästä iski sama epätoivo uudestaan. Ei edes ollut fyysisesti mikään kauhea nälkä, mutta henkinen puoli meinasi mennä ihan tilttiin. Välissä kävin vessassa hengittelemässä syvään etten tekisi mitään peruuttamatonta. Jatkossa täytyy varmistaa että lounasta EI skipata, jos meinaa työpaikkansa säilyttää. 😁

@Celesta toi on varmasti oma haasteensa. Mä oon niin keskimittainen, että kunhan on säädettävä korkeus työntöaisassa (jostain syystä en nyt saa päähäni, mikä sen osan nimi on 🙈), että on sit tuosta esikoisen 140 pituudesta isänsä 186 säätövaraa. Mä halusin, että joko on rattaat, mihin saa sellaisen pehmeän vaunukoppaosan tai sit yhdistelmävaunut/rattaat ja että etupyörän saa lukkoon tai kääntyväksi. Siinä kaikki. Sit ku hinta oli matala, ni aateltiin, että voi huoletta sit viedä vaikka konttiin, jos ei tarttekaan.

Ainut mikä nyt ehkä on haasteena, että mihis noi sijoittaa, ettei aiheuta kummastusta, miksi meillä on moiset 😅 kuukaudeksi laitetaan jonnekin hyllynperälle jemmaan.
Varmaan joo vähän haastavaa piilottaa, ellei oo isoja varastoja 😅 Mä ajattelin kyllä hyvissäajoin hommata ne jotta ehtii harjoittelee koiran kanssa. Se on vähän urpo niin voi mennä parikymmentä toistoa ennen kun alkaa menee edes tyydyttävästi😄

@salmiakki- joo ei tosiaan kannata skipata jos työpaikka lähtee muuten vaihtoon 😅😅

Täällä ei oo vielä pahoinvointi alkanut. Kauhulla odotan milloin se alkaa. Tänä aamuna tosin heräsin pikkusen huonoon oloon, mutta helpotti kun sain syötyä aamupalan. Esikoisesta alkoi kunnolla vasta 7+5.
Nyt mulla on mun laskujen mukaan 7+1

Noniin. Oman työuupumussaikun lisäksi iski päälle töissä yt:t . Wippii.

9+6.
Oi ei, kurjaa. Ootko vielä kertonut töissä raskaudesta?

Meillä saattaa huhujen mukaan tulla myös yt:t ja mä mietin, että kertoisinko pomolle sen vuoksi jo hyvissä ajoin.

Huh huh, tää vuodenaika ja alkuraskaus on kyllä huono kombo. Töissä tuntuu kuin olis energiavampyyreiden ympäröimä, pää ei jaksa mitään turhaa jaarittelua ja vatvomista nyt :D palavereihin vois vaikka nukahtaa. Liikuntaharrastukset jääneet täysin paitsioon (ei mukamas jaksa) ja syöminen on aina yksi iso työmaa kun pitäisi keksiä mikä menee alas ja mistä pystyis jopa jollain tasolla nauttimaan. Tätähän ei mitenkään tietysti pysty ennakoimaan, joten kaupassa tulee ravattua ihan liikaa :D

Oi ei, kurjaa. Ootko vielä kertonut töissä raskaudesta?

Meillä saattaa huhujen mukaan tulla myös yt:t ja mä mietin, että kertoisinko pomolle sen vuoksi jo hyvissä ajoin.
Joo mä laitoin heti s.postia HR:lle, omalle esimiehelle ja toimarille. Todennäköisesti irtisanovat silti, koska taloudelliset syyt täyttyvät. En tiedä tosin tarjoavatko sitten muita tehtäviä, koska rekry on päällä.

Mua ahdistaa vaunujen hankkiminen :Grinning Face: Esikoiselle hankittiin kalliit ja hienot Bugaboo Fox 3:t, mutta kun nyt näitä pikkuisia onkin ensi kesästä lähtien kaksi, niin pitää miettiä kai jotain kaksossysteemeitä:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ihan jo puistattaa miettiä, miten me tullaan mahtumaan mistään ovista edes sisään.

Joo mä laitoin heti s.postia HR:lle, omalle esimiehelle ja toimarille. Todennäköisesti irtisanovat silti, koska taloudelliset syyt täyttyvät. En tiedä tosin tarjoavatko sitten muita tehtäviä, koska rekry on päällä.
Kyllähän niiden pitäisi varmaan tarjota muuta työtä jos on rekryä menossa samaan aikaan. Ainakin jos on sellainen työ mihin sä olisit pätevä, silloin ei ehkä tuotannolliset/taloudelliset syyt täyty 🤔 hankalia tapauksia, meilläkin oli vasta yt:t töissä ja näitä porukalla mietittiin että miten voi viereinen osasto irtisanoa 2hlöä ja kohta rekrytä lisää 🫣

Mua ahdistaa vaunujen hankkiminen :Grinning Face: Esikoiselle hankittiin kalliit ja hienot Bugaboo Fox 3:t, mutta kun nyt näitä pikkuisia onkin ensi kesästä lähtien kaksi, niin pitää miettiä kai jotain kaksossysteemeitä:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ihan jo puistattaa miettiä, miten me tullaan mahtumaan mistään ovista edes sisään.
Meillä ois tuplarattaiden metsästys kans edessä, esikoinen on ens kesänä vasta reilun vuoden. Bugaboota oon katellu ja nyt on käytössä thulen ykkösvaunut niin jos niistä löytäis tuplat, oisin ikionnellinen! Koitan löytää käytettynä, on noi niin järkyttävän hintaisia. Aiemmat yhdistelmät löysin tori.fi:stä ja ei maksanut onneksi kuin 300€ 😊

Mä oon kyllä kiittänyt tähtiäni, että meillä on joustava työnantaja työntekopaikan suhteen, ja että mulla on joustavat työajat. Sallii sen, että voi ottaa päikkärit keskellä päivää ja pitää yökkimistaukoja niin usein kuin haluaa. Toki eilen meinasi Teams-palaveri keskeytyä, kun alkoi oksettamaan kesken kaiken. Oli vielä vain yksi henkilö mun lisäksi, joten sitten sinnittelin juuri ja juuri palsun loppuun, ennen kuin hanat ns. aukesi :D

Voimia @typescript ❤️ tota ei varmasti kaivannut! Liiton lakimiehet vaan avuksi, jos eivät tarjoa korvaavaa työtä.

Mulla oli pari päivää aivan kaameeta, nyt sit vaan todennut, että pakko syödä, että pysyy olo inhimillisenä. Voisin silti yhä nukkua mieluusti ens viikkoon 🙈

Tänään on mun ja puolison hääpäivä, ollaan oltu 10v aviossa 😊 vietämme sen romanttisesti eri osoitteissa iltaan asti, ku mulla harrastuksia illalla ja hänellä poikkeuksellisesti illallakin töitä 😅

Rv 9+2

Voimia @typescript ❤️ tota ei varmasti kaivannut! Liiton lakimiehet vaan avuksi, jos eivät tarjoa korvaavaa työtä.
Toisaalta, tänään jo fiilis että en jää tuohon firmaan, ihan sama mikä tilanne. Toivottavasti nappaa muualta työt, teen siis melko spesifiä asiantuntijatyötä eik tätä toimintaa nyt siis olla säilyttämässä tässä firmassa. Oon laittanut yli kymmeneen firmaan postia. Ideaalissa tilanteessa saisin uuden työsopparin uuteen paikkaan ennen kuin vika palkka tulee...

Täällä on alkanut levottomat yöt. Joudun nousemaan vessaan joskus 3 jälkeen ensimmäisen kerran, sitten siinä 5-6 välissä milloin yleensä toki mulla soi töitä varten herätyskin, ja sitten vielä nyt ollut 7 jälkeen uudelleen tarve. Sen lisäksi oon heräillyt muutenkin paljon ja nähnyt levottomia unia. 😅 Oon vielä sellainen nukkuja, että vedän normaalisti sen +8h putkeen heräämättä, joten kyllä rassaa toi heräily.

Itselläni painajaisia aiheuttaa turvakaukalo ja -istuin hankinnat tulevaisuudessa..😅 Tuntuu, että oikean kaukalon valitsemista varten tulisi käydä joku AMK-tasoinen perehdytyskoulutus, että niistä ymmärtäisi jotain..😂😂

Takaisin