BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt kun tuota käyrää tässä vielä katselen, niin voihan se olla, että lämpöjen perusteella se flo siitä tuplaovulaatiosta jotain yritti mutista. 🧐

Kiva vaan analysoida, vaikka eihän se edes vaikuta lopputulokseen tai sen ennustamiseen. 😅

186FAC13-5CF7-49E1-8124-1F2CA80CCDE0.jpeg

Häikäisyvarotus :Smiling Face With Sunglasses: Nyt on niin valkoinen PC liuska tälle aamulle että. Mitäs pyysitte :Winking Face:Herkempiä testejä ei ollut nyt tarjolla. Mutta eikös nämäkin ole aika hyviä näyttämään jos jotain näytettävää.
Lähden tästä nyt kohta kilpparikokeisiin ja toivottavasti pääsen aloittamaan lääkityksen pian.
Palailen kommentoimaan muuta myöhemmin tänään. Mukavaa perjantaita :Black Sun With Rays:

@Summerwalk joo kyllä tuo pc näyttää jo tosi varhain jotain ja on herkempi ku mitä väittää. Harmi, että ei sit tullu ainakaan vielä plussaa sieltä 😔

@Harmi89 sullakin nii nätti käyrä taas :) hyvää piinailua!

Tällästä täällä, vähän meni taas ylöspäin. Jos FF:n arvaus on oikein ja sunnuntaina alkaa menkat, niin huomenna menee varmaan alaspäin lämmöt. Vielä mietityttää kuitenkin se, että jos laitan takas tuohon käppyrään sen että kp17 oli eggikset uudestaan, niin FF laittaa oviksen siihen, ja ihan yhtenäiset viivat eikä katkoviivat, eli kokee olevansa varma siitä. Eilen mulla alko tissikipu kans, mikä on yleensä alkanu varhasemmilla dpo:lla ja sopis paremmin tohon kp17 ovikseen. Mutta jos olis ollu vasta siinä, niin tallettelut olis ollu kyllä tosi huonot 😅 Laitanpa teille tähän molemmat käyrät nyt sit, mitä ootte mieltä?

Ilman kp17 eggiksiä:
Screenshot_20221007-091807.png

Kp17 eggiksien kera:
Screenshot_20221007-093351.png

Ilman mitään vuotomerkintöjä se arvaa tuon ensimmäisen, mutta merkkaa sen katkoviivoilla.

D82F8AE9-3A79-41F0-9AF1-C9ACCCF90D54.jpeg

@Nurppu pahoittelut negasta. Mutta taktiikka testata negoja mieluummin usein kuin pantata testaamista toimii varmaan mullekin, kun tänään ei pettymys ollut suuri kun toiveet ei ollut edes korkealla.
@Harmi89 Sun käyrä näyttää hyvin samalta kuin mun Flon käyrä. Mulla vaan ovis ”päivän myöhemmin” kuin sulla Flo arvioi. Tuplaovis spekulaatio on kyllä todellakin mielenkiintoista. Siinä artikkelissa jonka aiemmin jaoin oli aika tavallinen löydös että follien kypsyminen tapahtuu aaltoittain useammin kierron aikana, mutta ei aina johda irtoamiseen. Mietin omallakin kohdalla että olisiko eka ”ovis” voinut ollakin aallonhuippu joka ei johtanut irtoamiseen. Tosin lämpöjenhän ei pitäis silloin kai nousta jos keltatauhanen ei aktivoidu. Äh..kierrän kehää näiden päätelmieni kanssa , mutta niin kuin @Harmi89 mainitsit niin analysoiminen on vaan niin kivaa, vaikkei sillä mitään voi ennustaakaan.
Mulla tiputteluvuoto tänään vähän punaisempaa kuin aiemmin, joten vaikea uskoa että kohtuun mikään voisi kiinnittyä jos koko ajan pientä vuotaa. Yleensä mulla alkaa dpo10-Dpo11 välisenä yönä yöhikoilu ja varma merkki lähestyvästä kp1:stä, mutta viime yönä en hikoillut, mikä on nyt ainoa toiveita herättävä merkki. Pienestä ne on nyt revittävä :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

@Emna lla hyvän näköistä käyrää kyllä :Thumbs Up Sign:
Ja @Juliet92 toivotaan että tämä olisi se teidän tärppikierto. Ymmärrän hyvin tunteen, kun meilläkin hoidot aloitettava jos tästä ei tärppää ja olisin todella halunnut uskoa siihen sattumaan jota usein kuulee, että raskaus saa alkunsa juuri silloin kun hoitoihin hakeutuu.
Mun vaan täytyy varmaan odotella kilpirauhasarvojen parantumista ennen kuin voidaan ivf hoidot aloittaa, mutta toivottavasti edes jotain kevyempää ennen sitä. Aikaa kun ei mun kohdalla ole hukattavissa enää ollenkaan.

@Summerwalk joo kyllä tuo pc näyttää jo tosi varhain jotain ja on herkempi ku mitä väittää. Harmi, että ei sit tullu ainakaan vielä plussaa sieltä 😔

@Harmi89 sullakin nii nätti käyrä taas :) hyvää piinailua!

Tällästä täällä, vähän meni taas ylöspäin. Jos FF:n arvaus on oikein ja sunnuntaina alkaa menkat, niin huomenna menee varmaan alaspäin lämmöt. Vielä mietityttää kuitenkin se, että jos laitan takas tuohon käppyrään sen että kp17 oli eggikset uudestaan, niin FF laittaa oviksen siihen, ja ihan yhtenäiset viivat eikä katkoviivat, eli kokee olevansa varma siitä. Eilen mulla alko tissikipu kans, mikä on yleensä alkanu varhasemmilla dpo:lla ja sopis paremmin tohon kp17 ovikseen. Mutta jos olis ollu vasta siinä, niin tallettelut olis ollu kyllä tosi huonot 😅 Laitanpa teille tähän molemmat käyrät nyt sit, mitä ootte mieltä?

Ilman kp17 eggiksiä:
View attachment 116235

Kp17 eggiksien kera:
View attachment 116236

Ilman mitään vuotomerkintöjä se arvaa tuon ensimmäisen, mutta merkkaa sen katkoviivoilla.
Hmm..kyllähän tuo kp 17 ovis olis ihan mahdollinen. Tosin outo olisi tuo eka lämpöpiikki kp15-16. Mutta jos ei huomenna lämmöt laske niin puhuu tuon kp17 puolesta.
Mulla kans heittää kyllä outoon paikkaan ovisen jos lisään dpo7 ovistestiplussan.
Miten sulla olikaan oireiden perusteella oletettu ovis? Tuo kp14?

Hmm..kyllähän tuo kp 17 ovis olis ihan mahdollinen. Tosin outo olisi tuo eka lämpöpiikki kp15-16. Mutta jos ei huomenna lämmöt laske niin puhuu tuon kp17 puolesta.
Mulla kans heittää kyllä outoon paikkaan ovisen jos lisään dpo7 ovistestiplussan.
Miten sulla olikaan oireiden perusteella oletettu ovis? Tuo kp14?
Nii, periaatteessahan mulla on "noussu" tässä lämmöt tosta kp10 asti että kokolailla hämmentävät lämmöt on tässä kuussa :D oireiden perusteella oletin että ovis oli siinä kp13-14. Olisin ite arvannu että kp13, mut luulen et sit olis jo tänään laskenu lämmöt, eli ehkäpä FF oikeassa :)

Nii, periaatteessahan mulla on "noussu" tässä lämmöt tosta kp10 asti että kokolailla hämmentävät lämmöt on tässä kuussa :D oireiden perusteella oletin että ovis oli siinä kp13-14. Olisin ite arvannu että kp13, mut luulen et sit olis jo tänään laskenu lämmöt, eli ehkäpä FF oikeassa :)
Toivotaan että ff on väärässä ja sinä oireinesi oikeassa. Sitten lämmöt näyttäisi nyt erittäin lupaavilta :folded:

@Summerwalk joo :) kattellaan!

Musta on kyllä tosi mielenkiintosta nähdä miten sun käyrä etenee. On niin jännä että siellä tuli uus ovis kesken kaiken ja lämmöissä se ei näy mitenkään 😄 kovasti kiinnostaa, että kumman mukaan menkat alkaa. Luulis jotenkin, että tokan jälkeen vasta, jos tokasta kuitenkin tulee uus keltarauhanen jonka luulis ylläpitävän limakalvoa 🤷🏼

@Summerwalk joo :) kattellaan!

Musta on kyllä tosi mielenkiintosta nähdä miten sun käyrä etenee. On niin jännä että siellä tuli uus ovis kesken kaiken ja lämmöissä se ei näy mitenkään 😄 kovasti kiinnostaa, että kumman mukaan menkat alkaa. Luulis jotenkin, että tokan jälkeen vasta, jos tokasta kuitenkin tulee uus keltarauhanen jonka luulis ylläpitävän limakalvoa 🤷🏼
No näin mäkin arvelisin ja kun se tokan oviksen toteaminen oli varmemmalla pohjalla (jos nyt sitten koskaan irtosi). Mutta toisaalta jos menkat alkaa maanantaina eli oikeaan aikaan ekasta ovinsesta laskettuna, oon vähän voitonriemuinen etten oo kaikkien oireitteni ja lämpökäppyröitteni ja ovistestieni kanssa kuitenkaan ihan hukassa. Tosin siinä tapauksessa tuplaovis jäisi myös vahvistumatta. En siis oikein tiedä mitä toivoa, paitsi plussaa tietenkin :rolling:Mutta onpahan mielenkiintoinen ja täynnä yllättäviä käänteitä tämä kierto ja siksi mielenkiinnolla itsekin lämpöjä seurailen.

@Emna lla kyllä kivan näköinen nousu indeed! 🧐👌 Miltäs tänä aamuna näyttää? 😊

@Juliet92 ille kans soisin plussan nyt 🙏 Onneks kuitenkin mahdollisuuksia on rasksutua myöhemminkin, vaikka ajatus hoitoihin joutumisesta ei hyvältä tunnukaan. 🙂

@Nurppu lle sympatiat toistuvasta negasta. 😔 Mutta onneks on seuraavaks paremmat tsäänssit onnistumiseen! 😏

@Summerwalk , miltä testi näyttää?? Saataisiinkohan kuvaa? 😇
Tänään aamulämpö oli 0,1 astetta alempi kuin eilen.

Hyvää viikonloppua! Joko mun kroppa on ihan sekasin tai sitten FF on sekasin. Tai sitten ollaan molemmat sekasin 😅 Kun lisäsin tän aamusen lämmön niin FF vaihtoi oviksen kp15:stä kp19:ään. Mä en jotenkin suostu uskomaan, että ovis ois ollut noin myöhään. Ja tän aamunen lämpö on muutenkin hieman epäilyttävä. Oon herännyt ensimmäisen kerran jo neljän aikaan ja sen jälkeen oon nukkunut todella pätkittäin. (Nyt varmaankin siis alkaa tämä luteaalioire, että heräilen usein yön aikana.) Jos tän aamun lämmön ignooraa, niin ovis on alkuperäisellä paikallaan. Laitan tähän alle molemmat vaihtoehdot käppyrästä.

Liitteet

• Screenshot_20221008-065216_FF App.jpg
    Screenshot_20221008-065216_FF App.jpg
    224.8 KB · Katsottu: 115
  • Screenshot_20221008-065311_FF App.jpg
    Screenshot_20221008-065311_FF App.jpg
    215.6 KB · Katsottu: 119
@Emna sulla on kyl ollu jännittävä tasanen siksaknousu tässä! Ei ihme että FF:llä vaikeuksia päättää :D mut kyllä mä noista ton varhasemman arvaisin ennemmin. Mitäs jos vaan lukitset sen oviksen siihen siellä asetuksissa, niin ei tarvi discardaa? :D se menee niin että ylhäältä oikealta valikosta valitset Settings > Detector / Override settings > Detector: Manual.

Täällä ei viel isoa pudotusta tänään, mut pientä esimenkkanippailua jo havaittavissa. Eli uskon kuitenkin että huomenna on kunnon lämpöpudotus ja menkat alkaa! 💪

Screenshot_20221008-114943.png

Hyvää viikonloppua! Joko mun kroppa on ihan sekasin tai sitten FF on sekasin. Tai sitten ollaan molemmat sekasin 😅 Kun lisäsin tän aamusen lämmön niin FF vaihtoi oviksen kp15:stä kp19:ään. Mä en jotenkin suostu uskomaan, että ovis ois ollut noin myöhään. Ja tän aamunen lämpö on muutenkin hieman epäilyttävä. Oon herännyt ensimmäisen kerran jo neljän aikaan ja sen jälkeen oon nukkunut todella pätkittäin. (Nyt varmaankin siis alkaa tämä luteaalioire, että heräilen usein yön aikana.) Jos tän aamun lämmön ignooraa, niin ovis on alkuperäisellä paikallaan. Laitan tähän alle molemmat vaihtoehdot käppyrästä.
No melko mielenkiintoinen tulkinta FF:lta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kyllä mä löisin vetoa enemmän tuon kp15 oviksen puolesta, kun siinä näyttäis kuitenkin hyppäävän ekan kerran uudelle levelille lämmöt. Mutta kun niin tasaista jatkuvaa nousua jo kp10 asti niin vaikea mennä sanomaan.

se menee niin että ylhäältä oikealta valikosta valitset Settings > Detector / Override settings > Detector: Manual.
Kiitos vinkistä. Onhan tuo nyt helpompaa noin kuin edestakas venkslailla datan kirjaamisien kanssa (lisätä ja poistaa) :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Mulla lämmöt pysyy aika samoina. Tänään nukuin melkein tunnin pidempää kuin yleensä, mikä selittää tuota nousua.
Eilen illalla sain töiden jälkeen jonkun ihme hornonihirmukohtauksen, vaikka päivällä oli tosi hyvä fiilis. Aloin itkemään töistä tullessani miehelle, että nyt alkoi menkat eikä tästä vauvaprojektista ikinä tule mitään. Ja menkat ei siis edes alkanut oikeesti, olin vaan aivan varma että alkavat :Face With Tears Of Joy: No se kohtaus meni parin tunnin mökötyksen ja nyyhkytyksen jälkeen ohi onneksi. Ei ihan tyypillistä mulle kyllä. Taitaa olla vaan nyt tämä kierto totaalisen sekaisin :Upside Down Face:

60A9CAFD-BA98-47C9-891F-29D9B054ECC3.jpeg

@Emna sulla on kyl ollu jännittävä tasanen siksaknousu tässä! Ei ihme että FF:llä vaikeuksia päättää :D mut kyllä mä noista ton varhasemman arvaisin ennemmin. Mitäs jos vaan lukitset sen oviksen siihen siellä asetuksissa, niin ei tarvi discardaa? :D se menee niin että ylhäältä oikealta valikosta valitset Settings > Detector / Override settings > Detector: Manual.

Täällä ei viel isoa pudotusta tänään, mut pientä esimenkkanippailua jo havaittavissa. Eli uskon kuitenkin että huomenna on kunnon lämpöpudotus ja menkat alkaa! 💪

View attachment 116244
Kiitos vinkistä! Nyt on ovis lukittuna kp15:een ja ei siitä liiku 🤣

Jännä nähdä nyt sitten, että miltä sun aamulämpö näyttää huomenna. Tänään on kuitenkin vielä aika paljon ylempänä kuin mitä sulla on ollut alkukierrosta 🤔

@Summerwalk tsemppiä sinne! Tuollaiset äkilliset tunteenpurkaukset on rankkoja. Ja yleensä niitä on edeltänyt melkoista tunteiden patoamista. Mut kiva kuulla, et pääsit nopeasti paremmalle mielelle! Sulla on muuten ollut kyllä hieno dippi ovulaation kohdalla ja huikea nousu sen jälkeen! 🤩

@Emna kyl ny vaihtelee siel ovis😅
@Nurppu siellä kyllä siksakki jatkuu, ootan sit mielenkiinnol sun hoitojenaikasia lämpöjä😍
@Summerwalk on kyllä upee ja lupaava käyrä siellä, oliksä jo testaillu?

Itsellä alkukierron siksakkia, mulla kyllä jotenkin jännän korkeel ja isoi vaihtelui täs menkkojen aikaa ja luteliaalis ei kamalasti nouse suhtees alkukiertoo. Onko vaan yksilöllistä vai onko jotenkin huono juttu?

Liitteet

• Screenshot_20221008-131446_FF App.jpg
    Screenshot_20221008-131446_FF App.jpg
    329.3 KB · Katsottu: 114

View attachment 116244
En normaalisti tykkäis tämmösestä postauksesta, mutta kun seuraavaan kiertoon alkaa ne tositoimet eikä tähän kiertoon enää suurta toivoa ehken kannata elätellä, niin pakko tykätä!!

Jännityksellä odotan kaikkee tulevaa sun kohdalla ja kun itsekin tulen noin viikon verran sun perässä samoihin hoitoihin niin onhan tämä jännää.. Nyt vaan ne menkat kehiin! 🤩

@Juliet92 Mulla näköjään kans ihan alkukierrosta isompaa siksakkia, ehkä se on ihan normaalia?
Ei mulla oo kyllä mitään ajatusta tai tietoa, että mistä se sitten johtuu, hormooneista kai? 😅

@Juliet92 Mulla näköjään kans ihan alkukierrosta isompaa siksakkia, ehkä se on ihan normaalia?
Ei mulla oo kyllä mitään ajatusta tai tietoa, että mistä se sitten johtuu, hormooneista kai? 😅
No näköjään sielläkin juu on tota vaihtelua😅 jännän yksilöllistä vaan kun toisilla jopa asteen eroa alkukierron ja luteliaalin välillä. Noh ei mulla esikoisestakaan päivälämpöjen perusteel se heitto kovin suuri ole ja raskautuessa oli ihan "normi luteliaalilämmöt". Vähän harmittaa kun ei just siinä esikoisen tärppikierrossa tullu aamulämpöjä mitattua. Oli semmonen rennompi kierto sillon. En silti usko et tärppi oli rennomman kierron ansiota, koska tätä toista yrittäes pitkään en tikutellu enkä seuraillu aamulämpöi eikä silti.

Takaisin