BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpas sulla aikanen ovis ollu! Erilaista käppyrää sielläkin vetää vissiin. Vaihteleehan noi olot ja oireet toki kierroissa muutenkin. Yks kierto tossa oli kyllä oloineen niin törkee ku vahvasti viittas raskauteen, eikä haamun haamua. Viime loppukierto oli sit taas suht helppo. Mua vaan häiritsee taas kun on niitä eggismäisiä limoja näin dpo6 taas. Ja ne kun taas voi kertoa raskaudesta tai menkoista. Mietin tässä, et jos dpo12 näyttää negaa niin uskaltaakohan siihen jo sit luottaa ja lopettaa luget jo, et pääsis seuraavaan kiertoo mahdollisimman pian. Meil on nyt viel vähän epäselvää ehditäänkö ens kiertokin yrittää, kun sitä Tampereen talletus aikaa ei oo viel kuulunu.
Ei mulla ollu oikeesti noin aikanen ovis! Tai enhän varmaks tiedä mut tuntemuksista päätellen ei ollu :D FF vaan hämmenty kun tuntemattomasta syystä oli pari päivää lämmöt vähän enemmän koholla tossa. Mut limoista ja tuntemuksista ite tulkitsin että ovis oli tossa myöhemmässä dipissä eli lauantaina, ja tänään dpo2. Odottelen että FF korjais virheensä tässä ku tulee lisää dataa :P

Mä sillon tokassa lugekierrossa kysyin lääkäriltä että voisinko lopettaa luget aikasemmin ku ohjeistettu jos selkeetä negaa testeissä. Lääkäri sano että ei kannata. Mut siis se lääkäri teki muitakin virhearvioita joita toinen lääkäri myöhemmin pahoitteli ja peruutti. Eli en sen seurauksena ihan täysin purematta niele. Mutta toisaalta ei se pari lisäpäivää hallaakaan tee. Jos saisin jonkun luotettavan lääkärin sanoo että saa lopettaa aiemmin niin uskaltaisin, muuten menisin ohjeella!

Ei mulla ollu oikeesti noin aikanen ovis! Tai enhän varmaks tiedä mut tuntemuksista päätellen ei ollu :D FF vaan hämmenty kun tuntemattomasta syystä oli pari päivää lämmöt vähän enemmän koholla tossa. Mut limoista ja tuntemuksista ite tulkitsin että ovis oli tossa myöhemmässä dipissä eli lauantaina, ja tänään dpo2. Odottelen että FF korjais virheensä tässä ku tulee lisää dataa :P

Mä sillon tokassa lugekierrossa kysyin lääkäriltä että voisinko lopettaa luget aikasemmin ku ohjeistettu jos selkeetä negaa testeissä. Lääkäri sano että ei kannata. Mut siis se lääkäri teki muitakin virhearvioita joita toinen lääkäri myöhemmin pahoitteli ja peruutti. Eli en sen seurauksena ihan täysin purematta niele. Mutta toisaalta ei se pari lisäpäivää hallaakaan tee. Jos saisin jonkun luotettavan lääkärin sanoo että saa lopettaa aiemmin niin uskaltaisin, muuten menisin ohjeella!
Ai niin juu selititkin noi lämmö jo aikasemmi😁 mä katoinkin tota käyrää et iteki oisin vähä myöhemmäks laittanu. Noh et tuu kauheesti siltikää peräs😅

Mä en saanu ohjeistusta, et mis kohtaa lopettaa jos negaa. Ainoastaa, et mikäli raskaan ni rv 10 asti jatkuu.

Ai niin juu selititkin noi lämmö jo aikasemmi😁 mä katoinkin tota käyrää et iteki oisin vähä myöhemmäks laittanu. Noh et tuu kauheesti siltikää peräs😅

Mä en saanu ohjeistusta, et mis kohtaa lopettaa jos negaa. Ainoastaa, et mikäli raskaan ni rv 10 asti jatkuu.
Aa aivan! Menin kattoo omat ohjeistukset. Mun ohjeistus oli että alotetaan ovisplussasta neljäntenä päivänä, ja jatketaan yhteensä 12 vrk :) mun kohdalla meinas siis että piti molemmissa kierroissa jatkaa dpo 15 asti lugeja ja sit vasta lopettaa. Mulla taas ei mitään eroa ohjeistukseen sillä että olisko tullu plussaa vai ei!

Jahas dippiä pukkaa. En nyt intoile, ku toissakierrossa dpo8 oli mehevä dippi tarkottamatta mitää. Kattellaa millai nousee tosta.

Liitteet

• Screenshot_20220927-065808_FF App.jpg
    Screenshot_20220927-065808_FF App.jpg
    405.4 KB · Katsottu: 107
Mä seurailen teitä täällä taustalla, mut tuun kertoon teille kuulumiset. Käytiin eilen varhaisultrassa ja pelkäsin sitä ihan hirvittävästi. Kuitenkin löytyi päivälleen oikeita mittoja vastaava 7+2 pieni jonka sydän sykki ja kaikki muutenkin mallillaan. ❤

Mä seurailen teitä täällä taustalla, mut tuun kertoon teille kuulumiset. Käytiin eilen varhaisultrassa ja pelkäsin sitä ihan hirvittävästi. Kuitenkin löytyi päivälleen oikeita mittoja vastaava 7+2 pieni jonka sydän sykki ja kaikki muutenkin mallillaan. ❤
Ihania uutisia! Mahtavaa kuulla, että pikkuisella kaikki siellä hyvin😍

Muokattu viimeksi:
Hieno dippi @Juliet92 ! Toivotaan että siellä on joku tarraamassa kii!

Ja @Jossu123 niiiin ihania uutisia!!! 😍🥰 Nyt saa tämä kyytiläinen pysyä matkassa loppuun saakka!

Täällä havahtu FF tänään todellisuuteen ja korjas ovispäivän samaan ku ite kuvittelin :)

View attachment 116085
Noniin sielläkin ff korjaili😅 mullekin heitti ensiks aikasemmaks ja korjas sitten. Olispa kyse juu hyvästä dipistä, pessimistinen olo kyl ku tuttui luteliaalioireit alkaa puskee päälle😔

Huomenta kaikille! Mä vähän luulen, että ovis on ihan lähellä. Mulla oli viime kierrossa ennen ovista/oviksen aikoihin ihan hirvee päänsärky. Eilen oli myös päänsärkyä, mutta päätin ottaa särkylääkettä ennen kun olisi mennyt todella pahaksi. Voi olla, että joudun tänäänkin syömään noita lääkkeitä. Ja täytyy myöntää, että pärjäisin kyllä ilman tällaista ovulaatio-oiretta... 😵‍💫 Nyt sitten jänskätään, koska lämmöt lähtee nousuun. Ja toivotaan, että tallettelut ei ollu liian harvassa...

Mites @Juliet92 , nousiko lämmöt takaisin ylös tänä aamusta?

Liitteet

• Screenshot_20220928-070720_FF App.jpg
    Screenshot_20220928-070720_FF App.jpg
    187.1 KB · Katsottu: 117
Huomenta kaikille! Mä vähän luulen, että ovis on ihan lähellä. Mulla oli viime kierrossa ennen ovista/oviksen aikoihin ihan hirvee päänsärky. Eilen oli myös päänsärkyä, mutta päätin ottaa särkylääkettä ennen kun olisi mennyt todella pahaksi. Voi olla, että joudun tänäänkin syömään noita lääkkeitä. Ja täytyy myöntää, että pärjäisin kyllä ilman tällaista ovulaatio-oiretta... 😵‍💫 Nyt sitten jänskätään, koska lämmöt lähtee nousuun. Ja toivotaan, että tallettelut ei ollu liian harvassa...

Mites @Juliet92 , nousiko lämmöt takaisin ylös tänä aamusta?
Onpas ikävä ovisoire kieltämättä😔 toivottavasti tuottais tämä ovis sit tulosta👌

Täällä nous vauhdikkaasti takas ylös ja vähän jopa ylemmälle tasolle ku enne dippiä. Kieltämättä piirtää hyvin kutkuttavaa käyrää mut eipä passaa silti innostua🙈

Liitteet

• Screenshot_20220928-080926_FF App.jpg
    Screenshot_20220928-080926_FF App.jpg
    386.4 KB · Katsottu: 127
@Emna ikävä oire tosiaan! Toivotaan että menee nyt pian ohi ja oviskin tulee ja menee!

@Juliet92 no totisesti hitusen toiveikas käyrä siellä! 🫣 Peukut ja isovarpaat nyt pystyssä!

Mulla täällä joku random alkuluteaalin dippi. Oli kyl yöllä välillä kylmä ja välillä kuuma, että varmaan oli käsi peiton ulkopuolella välillä. Eli ehkä ei täysin kuvaava. Toisaalta voi ollakkin joku random estrogeenipiikki, koska ny on vatsa vähän sekasin. Tiiä näistä sit!

Screenshot_20220928-102540.png

@Emna ikävä oire tosiaan! Toivotaan että menee nyt pian ohi ja oviskin tulee ja menee!

@Juliet92 no totisesti hitusen toiveikas käyrä siellä! 🫣 Peukut ja isovarpaat nyt pystyssä!

Mulla täällä joku random alkuluteaalin dippi. Oli kyl yöllä välillä kylmä ja välillä kuuma, että varmaan oli käsi peiton ulkopuolella välillä. Eli ehkä ei täysin kuvaava. Toisaalta voi ollakkin joku random estrogeenipiikki, koska ny on vatsa vähän sekasin. Tiiä näistä sit!

View attachment 116105
Estrodippiä siellä näköjään! Myös plussakäyris noita nähty😏

Jos ei tästä kierrosta tärppiä tule niin nimeen ton oman käyräni kyl ultimaattiseksi turhien toiveiden herättäjäks🙈

Estrodippiä siellä näköjään! Myös plussakäyris noita nähty😏

Jos ei tästä kierrosta tärppiä tule niin nimeen ton oman käyräni kyl ultimaattiseksi turhien toiveiden herättäjäks🙈
Joo, tuo on kyl kans ilkee tuo sun käyrä! Mulla oli tokan hoitokierron käyrä sellanen että oli erittäin oikeaoppinen dippi, ja progejen lopetuksen jälkeen lämmöt nousi! Kyllä siinä sydän pomppas kurkkuun. Ja negahan se tietty oli 😅

Ja tuo mun dippi on vähän turhan varhanen sellaseks oikeaoppiseks luteaalidipiks. FF esim laskee dpo5 alkaen vasta sellaseks, mulla tuo ny dpo 4:ssä. Mut on mulla noita tässä varhasessa vaiheessa ennenki ollu että ei mitään uutta 🤷🏼 välillä pitää vähän siksakkailla.

Joo, tuo on kyl kans ilkee tuo sun käyrä! Mulla oli tokan hoitokierron käyrä sellanen että oli erittäin oikeaoppinen dippi, ja progejen lopetuksen jälkeen lämmöt nousi! Kyllä siinä sydän pomppas kurkkuun. Ja negahan se tietty oli 😅

Ja tuo mun dippi on vähän turhan varhanen sellaseks oikeaoppiseks luteaalidipiks. FF esim laskee dpo5 alkaen vasta sellaseks, mulla tuo ny dpo 4:ssä. Mut on mulla noita tässä varhasessa vaiheessa ennenki ollu että ei mitään uutta 🤷🏼 välillä pitää vähän siksakkailla.
Joo olihan mulki toissa kierrossa dipit dpo4 ja dpo8 eivätkä mitäå tarkottaneet. Mut toi eiline selkeä dippi ja jyrkkä nousu tänää ylemmäl tasol ni ei oo ihan tommosta vielä ollu.

@Emna hah, toivotaan siis tosiaan että siellä megaovis tuottaa oikein timanttisen lopputuloksen! :D

Äsken oli hauska - mä kattelin FF:ssä "Charts like mine":a ja katoin että hämärän tutun näkönen tää tokana oleva keskenmenochartti. Paljastu että se on se mun vkm chartti! Eli FF:n charteista mun oma vkm chart on tokaks eniten tän nykysen kaltanen! 😆 Ainaki on konsistentti keho sit 😄

@Emna hah, toivotaan siis tosiaan että siellä megaovis tuottaa oikein timanttisen lopputuloksen! :D

Äsken oli hauska - mä kattelin FF:ssä "Charts like mine":a ja katoin että hämärän tutun näkönen tää tokana oleva keskenmenochartti. Paljastu että se on se mun vkm chartti! Eli FF:n charteista mun oma vkm chart on tokaks eniten tän nykysen kaltanen! 😆 Ainaki on konsistentti keho sit 😄
Jos tällä kertaa ennustais pysyvää plussaa käyrä sit😏 mul on jotenkin kaikki käyrät tähän asti ollu vähä erilaisia.

@Nurppu, oih, jospa onkin tosiaan plussa-kierto meneillään! 😍 Tällä kertaa pysyvä sellainen!

@Juliet92, hyvin lupaava dippi & nousu, pidetään 🤞 että tämä olis nyt teidän kierto!

@Emna, tsemppiä sinne ovis oireiluun, toivottavasti lämmöt lähtee nousuun ja päänsärky loppuu siihen!

Ja ihanaa @Jossu123, kun kävit kertomassa kuulumisia, jospa nyt menis sit kaikki hyvin loppuu asti!

Mulla meneillään dpo6-7, veikkaan että enemmin 7. Alkuviikosta oli jonkin verran menkkajomoja (dpo4-5) ihan niin kuin oli viime kierrossakin, jolloin menkat alkoi sit dpo8, joten olin tossa eilen ja toissapäivänä jo aika maani myynyt. Tänään edelleen lämmöt sen verran koholla, että toivoa on, että kierto edes jonkun päivää pitenee. Sitä tässä nyt ensisijaisesti jännäillen ja stressaan, että alkaako menkat huomenna tai ylihuomenna, vai pääsisikö ihan viikonloppuun saakka. Jos sinne asti pääsee, niin sit vois olla joku toivo raskaudestakin.
C4F38A85-552A-45CA-9DF2-DD31DE6F2D34.png

Siis tää ei ole todellista 🤬 Aamulla tapani mukaan ensimmäisenä vessaan silmät ristissä. Missä mun bbt mittari on?! Tuossahan se aina on, ovulaatiotestien kanssa samassa korissa?! Eilen toi tautinen mies totesi, että hällä on kuumetta. Hetkinen, mistä se sen tiesi kun lasimittaria ei kysellyt..? Kevyt rynnistys 06.00 takasin makkariin "TUNGITKO MUN BBT MITTARIN SUN KAINALOON JA MISSÄ SE ON? TAJUAKSÄÄ, SE MENEE MUN SUUHUN JOKA AAMU?!" Jep, niinhän siinä oli käynyt 😠 Mittailut nyt tauolla kunnes tilaan uuden, sen tautista kainalotikkua ainakaan pistä suuhuni.

Liitteet

• Screenshot_20220929_062808.jpg
    Screenshot_20220929_062808.jpg
    257.1 KB · Katsottu: 111
Takaisin