Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ketkä ootte aiemmin olleet jo raskaana, jatkuuko tää väsymys koko raskauden ajan vai onko odotettavissa palautumista edes vähän toimintakykyisemmäksi?😴

Mulla tuntuu että hiukset rasvoittuu ihan hirveen nopeesti. Sais olla melkein joka päivä pesemässä kun ennen riitti pari kertaa viikossa.

Ketkä ootte aiemmin olleet jo raskaana, jatkuuko tää väsymys koko raskauden ajan vai onko odotettavissa palautumista edes vähän toimintakykyisemmäksi?😴
Vähä riippuu🤪 mut uskoisin että muutaman viikon (kuukauden) kuluttua toimintakyky palaa, ainaki hetkeksi🙈

Yleensä helpottaa toisen kolmanneksen alkaessa, mut ei tietenkään oo takuita

Mulla tuntuu että hiukset rasvoittuu ihan hirveen nopeesti. Sais olla melkein joka päivä pesemässä kun ennen riitti pari kertaa viikossa.
Mä oon kans ihmetelly sitä "raskauden hehkua". Mä en todellakaan hehkunu ekassa raskaudessa, eikä hyvältä vaikuta nytkään. Akne räjähti heti käsiin ja hiukset ihan liisteriä, vaikka kuinka pesis.

Itselläni ensimmäisessä raskaudessa oli nimenomaan tässä ekan kolmanneksen aikana - toisen aikana olin oikein superhyvinvoiva ja energinen 😄

Tänään on ollut vaihteeksi taas ripulivapaa päivä, ah onnea 🤣

Sen sijaan heräsin viime yönä aivan jäässä, kun olin hikoillut vaatteeni, peittoni, lakanani, kaikki märäksi ja siellä sitten nukuin kylmässä märässä sängyssä 🥶 Tätä on ollut jo monena yönä tässä raskauden aikana.

Jep, vähän riippuu. Itsellä töihin herätys aina ennen klo 5, niin joo väsyttää melkein aina muutenkin eikä tämä raskausvösymys auta asiaa. Joskus puolivälin jälkeen ollut joku edes vähän pirteämpi kausi. Sen jälkeen olen itse ollut niin vaivainen, että kärjistäen lähinnä vikat kuukaudet maannut sängyssä masentuneena odottaen milloin pääsee mahasta eroon.
Mutta mulla ei sitten koskaan mitään babybluessiin viittavaa ole ollut, olen ollut niin iloinen ja virtaa täynnä monta kuukautta synnytysten jälkeen.

Täällä kanssa kakki raskaudet aiheuttaneet ummetuksen sijaan ripulia 😥 ekassa raskaudessa neuvolasta sanottiin ettei ripuli kuulu raskauteen että mulla on joku tauti. Otettiin sitten kaikki mahdolliset testit ja ne oli negoja. Sama toistu seuraavassa raskaudessa ja sain lääkäriltä neuvon ottaa Visibliniä maksimiannoksen päivittäin. Sillä menin läpi koko toisen raskauden ja auttoi 🙏 nyt tässä raskaudessa ensimmäinen oire heti kiinnittymisen aikaan oli ripuli ja taas on menty siitä asti Visiblinin voimalla 👍 suosittelen kokeilemaan!

Mulla taas vatsajutut aaltoilee, yleensä mulla on tosi vilkas suolen toiminta ja vähän ibs tyyppistä että heti ruuan päälle sitten vatsa sekaisin. Nyt on kuitenkin vuorotellen ummetusta ja sitten ripulia.

Täällä kanssa ihan älytöntä väsymystä ollut tämä viikko. Työpäivät pärjää jotenkuten, mutta illat menee vaan maatessa sohvalla kun ei jaksa mitään. 🥱 Toivottavasti alkaisi jossain välissä helpottaa.

Ensimmäinen nenäverenvuoto tänä aamuna.. En oo näistä koskaan kärsinyt yleisesti, mutta selvästi nyt limakalvot paljon herkemmät. Edellisessä tärppikierrossa oli samaa.

Ensimmäinen nenäverenvuoto tänä aamuna.. En oo näistä koskaan kärsinyt yleisesti, mutta selvästi nyt limakalvot paljon herkemmät. Edellisessä tärppikierrossa oli samaa.
Mulla myös raskausajan vaivana tämä, toki myös lämmityskausi osasyyllisenä. Tosi inhottavaa jos alkaa jossain kodin ulkopuolella vuotamaan. Ikenet mulla vuotaa myös herkästi raskaana ollessa.

Mulla myös raskausajan vaivana tämä, toki myös lämmityskausi osasyyllisenä. Tosi inhottavaa jos alkaa jossain kodin ulkopuolella vuotamaan. Ikenet mulla vuotaa myös herkästi raskaana ollessa.
Ikenistä en oo itse vielä huomannut, mutta pitääkin vähän seurailla. En yhtään ihmettele jos sitäkin alkaisi esiintyä.
Ja joo se on just ärsyttävää, kun jossain kodin ulkopuolella alkaa se nenäverenvuoto. En oo koskaan oikein sietänyt nähdä verta suurissa määrissä, niin aina vähän jännittää ettei pyörry, kun esim töissä alkaa yhtäkkiä nokka vuotamaan ja nenäliinat ihan punaisena.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Äh... Olin jo unohtanu miltä tä tuntuu, ku kaikki tunteet ylikorostuu. Eilen illalla itkin itteni uneen, koska sit joskus, ku mun vanhemmat kuolee, ni kukaan meistä sisaruksista ei pysty lukemaan adresseja, koska ollaa kaikki vollottajia :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ja mies just aamulla valitti, et oon tällä viikolla antanu aika raskaalla kädellä palautetta vähän kaikesta mitä hän tekee... (hups...)

Äh... Olin jo unohtanu miltä tä tuntuu, ku kaikki tunteet ylikorostuu. Eilen illalla itkin itteni uneen, koska sit joskus, ku mun vanhemmat kuolee, ni kukaan meistä sisaruksista ei pysty lukemaan adresseja, koska ollaa kaikki vollottajia :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ja mies just aamulla valitti, et oon tällä viikolla antanu aika raskaalla kädellä palautetta vähän kaikesta mitä hän tekee... (hups...

Siis joo. Ihan uskomatonta.. Itse itkin yks päivä kun lintuparvi lensi niin kauniisti yhtenevin liikkein ja näytti vaan niin kauniilta. 😂

Hmm täällä nyt tullut haaleahko rusehtavaa vuotoa, mutta onneksi määrällisesti tosi vähän..

Soitin eilen työterveyteen ja tänään pääsin käymään labrassa antamassa verinäytteen, kun haluan poissulkea anemian / tyhjän varastoraudan. Neuvola on vasta vajaan parin viikon päästä ja halusin tarkistaa tilanteen jo etukäteen.

Väsymys on tällä hetkellä tosi rajua, sykkeet on korkealla ja hengästyn todella pienestä. Normaalisti urheilen aika paljon ja nyt pystyn juuri suoriutumaan työpäivästä, niin kontrasti normaaliin on aika suuri. Tiistaina saa sitten kuulla, että onko tämä sittenkin vain normaalia alkuraskauden oirehdintaa. 😅

Mulla iski pahoinvointi tänää ihan kuin salama kirkkaalta taivaalta ja koko päivä mennyt nyt vessassa. Etovaa oloa ollut jo pidemmän aikaa ja ajoittaista yökkäilyä mut nyt sitten 😭 ihan kamalaa
Voi ei! 😫

Takaisin