Varhaisultra

Pillow onnea ihanista ultrakuulumisista! 😍 Mitkä päivät sulla oli omien laskelmien mukaan menossa et osuiko miten hyvin samaan ultran arvion kanssa?

Huutelen sivusta, mutta tuo sykkeen näkyminen 6+3 ei oo mikään ”maaginen raja” vaan syke yleensä näkyy 6+0:sta eteenpäin. Perhe Artelta ainakin sanottiin että heidän sivuilla lukee tuo 6+3 siksi että se antaa vähän liikkumavaraa kun tyypillisesti ihmiset arvioi raskauden pari päivää ylä tai alakanttiin ja näin vältytään paremmin ns ”turhilta” ultrilta 😊

Toihan kuulostaa tosi hyvältä, ei syytäkään huoleen 😊 Noita muutamien päivien heittoja on aina, kun mitat on niin pieniä, että tyyliin millinkin mittaerolla on jo päiviä heittoa 😅

Toihan kuulostaa tosi hyvältä, ei syytäkään huoleen 😊 Noita muutamien päivien heittoja on aina, kun mitat on niin pieniä, että tyyliin millinkin mittaerolla on jo päiviä heittoa 😅

Kiitos rohkaisevista sanoista! ❤️☺️

Mua ihmetyttää nyt kun varhaisultrassa sanottiin, että koon puolesta vastais n. 6-3 - 6-5 väliltä ja silloin oli menkoista laskettuna 7+2. Tosiaan voi varmasti heittää viikolla kun mulla pillereiden jälkeen ei tietoa kierron pituudesta ja neuvola laskee sen 28pv mukaan, mutta se kätilö sano, että nt-ultrassa se voiki sit jo vastata sitä menkoista laskettua kokoa tai olla isompi🤔 niin voiko se varhaisultran mittaus heittää niin paljon vai mitähän se tarkotti?😅 aloin nyt jotenki kelailemaan et onhan kaikki kunnossa kun olikin viikon pienempi😶 ja pahoinvointi mulla alko kyllä jo reippaasti ennen plussaa ja plussasin menkoista laskettuna 4+4.

En tiiä ymmärskö kukaan, mulla vissii vähä ajatukset menee miten sattuu nyt enkä osaa kunnolla tuoda niitä kirjotettuna😅

En olis sinuna huolissasi 😊 Ne mitat on tosiaan niin pieniä noilla viikoilla, että mittausvirheitä varmasti sattuu ja ylipäänsä voi olla vaikea saada tarkkaa mittaa niin pienestä kohteesta. Nt-ultrassa sitten onkin jo sen verran isompi mitattava, että mittaaminen on varmasti helpompaa ja millin heitto suuntaan tai toiseen ei vaikuta niin paljon 🤔

Niin ja jos ei ole kierron pituudesta varmuutta, niin ihan hyvin voi ollakin pienempi 😊 Se neuvolan laskema 28pv kierto ei kuitenkaan läheskään kaikilla pidä paikkaansa

Mua ihmetyttää nyt kun varhaisultrassa sanottiin, että koon puolesta vastais n. 6-3 - 6-5 väliltä ja silloin oli menkoista laskettuna 7+2. Tosiaan voi varmasti heittää viikolla kun mulla pillereiden jälkeen ei tietoa kierron pituudesta ja neuvola laskee sen 28pv mukaan, mutta se kätilö sano, että nt-ultrassa se voiki sit jo vastata sitä menkoista laskettua kokoa tai olla isompi🤔 niin voiko se varhaisultran mittaus heittää niin paljon vai mitähän se tarkotti?😅

Mulla ekassa raskaudessa ekassa varhaisultrassa (ovulaatiosta 7+1) se oli 2pv pienempi, kuin olin laskenu ovulaatiosta. Kätilö sanoi, et häntä voi olla piilossa limakalvossa ja oikeasti voi vastata mun arviota. Seuraavassa varhaisultrassa n. rv9-10 se oli puolestaan jo 5 pv ISOMPI, kuin mun arvio ovulaatiosta eli 7pv ero edellisestä mittauksesta. Ja nt-ultrassa oli viel kasvanu 1 päivän. Eli oli 6pv isompi, kuin mun arvio ovulaatiosta.

Eli tosiaan mittaukset voi heittää paljonkin siinä alussa ja ei se alkioiden kasvu selkeästikään ole ihan millintarkkaan samanlaista kaikilla. Oon kyl kuullu tarinoita myös toisinpäin, et ollu pienempi ja tavallaan se mitta ei voi pitää paikkansa, mut silti kaikki menny hyvin. Eipä sitä oikein muuta voi kuin luottaa. Ite aattelin taas mennä parin viikon päästä uudelleen ja varasin jo ajan. 😁

Mulla ekassa raskaudessa ekassa varhaisultrassa (ovulaatiosta 7+1) se oli 2pv pienempi, kuin olin laskenu ovulaatiosta. Kätilö sanoi, et häntä voi olla piilossa limakalvossa ja oikeasti voi vastata mun arviota. Seuraavassa varhaisultrassa n. rv9-10 se oli puolestaan jo 5 pv ISOMPI, kuin mun arvio ovulaatiosta eli 7pv ero edellisestä mittauksesta. Ja nt-ultrassa oli viel kasvanu 1 päivän. Eli oli 6pv isompi, kuin mun arvio ovulaatiosta.

Eli tosiaan mittaukset voi heittää paljonkin siinä alussa ja ei se alkioiden kasvu selkeästikään ole ihan millintarkkaan samanlaista kaikilla. Oon kyl kuullu tarinoita myös toisinpäin, et ollu pienempi ja tavallaan se mitta ei voi pitää paikkansa, mut silti kaikki menny hyvin. Eipä sitä oikein muuta voi kuin luottaa. Ite aattelin taas mennä parin viikon päästä uudelleen ja varasin jo ajan. 😁
Tekis itekin mieli mennä uudestaan kun nt-ultra vasta 4.7. 😅

• Tykkään
Reaktiot: MMV
Mua ihmetyttää nyt kun varhaisultrassa sanottiin, että koon puolesta vastais n. 6-3 - 6-5 väliltä ja silloin oli menkoista laskettuna 7+2. Tosiaan voi varmasti heittää viikolla kun mulla pillereiden jälkeen ei tietoa kierron pituudesta ja neuvola laskee sen 28pv mukaan, mutta se kätilö sano, että nt-ultrassa se voiki sit jo vastata sitä menkoista laskettua kokoa tai olla isompi🤔 niin voiko se varhaisultran mittaus heittää niin paljon vai mitähän se tarkotti?😅 aloin nyt jotenki kelailemaan et onhan kaikki kunnossa kun olikin viikon pienempi😶 ja pahoinvointi mulla alko kyllä jo reippaasti ennen plussaa ja plussasin menkoista laskettuna 4+4.

En tiiä ymmärskö kukaan, mulla vissii vähä ajatukset menee miten sattuu nyt enkä osaa kunnolla tuoda niitä kirjotettuna😅

En olisi sinuna yhtään huolissani. ☺️
Tuo neuvolan laskuri on siitä hölmö, kun se olettaa, että kaikkien naisten kierto on tasan 28 päivää ja että kaikki naiset ovuloi tismalleen samana päivänä kp14 ja se ei todellakaan mene aina kaikilla niin. 😅
Jos tarkkaa tietoa ovulaatiosta ei ole niin erittäin todennäköisesti monella heittää nuo neuvolan laskelmat enemmän tai vähemmän. 😀🤭

Sitä paitsi siihen mittaustulokseen ultrassa vaikuttaa myös jo esim. kuvakulma, miten piilossa vauva on, laitteiden tarkkuus ja mittaajan "käsiala". ☺️

Täällä kaikki puhuu että neuvola laskee 28 päivän kierron mukaan, mutta multa kyllä puhelimessa ihan kysyttiin kierron pituutta. Enkä muista että viimeksikään olis 28 päivän mukaan mennyt. Mulla se ainakin heittäisi tosi paljon kun kierto yleensä 32-34 päivää. Ovulaation ja kuukautisten väli kyllö tarkka 14 päivää.

Täällä kaikki puhuu että neuvola laskee 28 päivän kierron mukaan, mutta multa kyllä puhelimessa ihan kysyttiin kierron pituutta. Enkä muista että viimeksikään olis 28 päivän mukaan mennyt. Mulla se ainakin heittäisi tosi paljon kun kierto yleensä 32-34 päivää. Ovulaation ja kuukautisten väli kyllö tarkka 14 päivää.

Ohoo! 😯 Hyvä tietää, että ei ookkaan kaikkialla samalla tavalla. 🙂
Itse olen käynyt kahdella eri paikkakunnalla neuvolan asiakkaana (molemmat kyllä uudellamaalla) ja niissä molemmissa on aina erikseen mainittu, että "se lasketaan sen 28 päivän kierron mukaan ja la korjataan sitten ultran jälkeen jos tarpeen"

( ja vastauksen olen saanut, kun olen maininnut, että minun kiertohan ei ole se 28 päivää. Eikä muuten ole ovulaation ja kuukautistenkaan väli sitä 14 päivää 🤭😀 )

Minulta myös kysyttiin puhelimessa kierron pituutta, kun neuvolaan soitin. Minulla se on yleensä sen 28 tosin.

Mä soitin sinne neuvolaan eilen ja sieltä vastattiin et se mun nt-ultra on tosiaan vasta sillon 27.6. jälkeen. Olin muuten tosiaan laskenu väärin ja sillon mulla on 12+6, eikä 13+6. Minä ja mun kehno matikkapää. 😅 Mutta menee silti kyllä tosiaan viimeiselle mahdolliselle viikolle. Aatella jos vaikka tulis sillon kipeäksi tai jotain...

No mutta siitä turhautuneena sit varasin samantien tälle päivälle ajan ultraan Kaunis odotus -paikkaan (kiitos teidän maininnoista, ei tarttenu alkaa googlaa ja etsiä, et mikä olis hyvä paikka!)

Ja siellähän tosiaan näkyi kuin näkyikin eloisa tapaus, joka näytti melkein kaikki puolensa sen 20 min aikana. 😍 Koon puolesta vastas ensimmäisellä mittauksella 9+3, joka on yhden päivän vähemmän kuin on laskettu, mutta sit kun se käänsi selkänsä ja otettiin uudet mitat niin tulos oli 9+4.

Huhhuh onpa jännää. Kaikki tuli nyt paljon konkreettisemmaks. Kannatti käydä! Ehkä nyt jaksaa sitten odottaa siihen kuun loppuun. 😊

Takaisin