Varhaisultra

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Menettekö varhaisraskauden ultraan ennen nt-ultraa? Julkiselle vai yksityiselle? Tänne voi tulla myös kertomaan ultrakuulumiset!
 
Ootteko menossa varhaisultraan? Ite aion mennä. Ekassa kävin jopa kahdesti :No Evil Monkey: Tällä kertaa vois yrittää malttaa yhdellä. Tekis mieli mennä heti ku vois, suositushan on vissiin aikasintaan 6+3. Mut ite halusin mennä vähän myöhemmin, et on sit selvä peli, mitä siel näkyy. Ettei tartte spekuloida, et oltiinko vaan liian aikaisin. Mut malttaako odottaa? :No Evil Monkey:
 
Täällä Saksassa raskauden seurannan hoitaa gyne. Oma gyneni ultraa oikeastaan joka käynnillä, joten ensimmäinen ultra on sitten noin rv 7 (viimeksi oli 7+5). Se on ihan hyvä aika, kun kyllä silloin näkyy jo syke, jos on näkyäkseen.
 
Meillä on niin mahtava tilanne että joka neuvolareissulla ultrattiin. Meidän äippäneuvolan hoitajalla on ultralaite niin samalla on pystynyt katsomaan. Ihan Super kyllä ja hämmennyin kun kuulin ettei jokapaikassa ole! En vois kyllä olla ilman että tiedän ja nään mitä pienelle kuuluu!

Eli nyt varattuna eka neuvola n.viikolle 7 ja sillon ultrataan.
 
Oon suunnitellu meneväni. Kattelin et yksityisellä olis aika ens viikonlopulle niin mullakin olis sillon jo rv 6+4 menossa. Oliskohan se liian aikasta?

:Grinning Face With Smiling Eyes:
 
Onpa kiva, et osalla kuuluu jo ns. valmiiksi pakettiin varhaisultra! :smiling-eyes: Joo harvassa paikassa on neuvolassa ultralaitteet, mä oon kans saanu ihmetystä siitä, et mun neuvolalääkäri ultras. Sitäkään ei suurimassa osassa neuvoloita tehdä, ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla. Se oli kyl vanhassa neuvolassa, nyt ollaan muutettu, saa nähdä miten täs uudessa.

Dippinappi, kyl toi on ihan hyvä aika mennä. Kyllä silloin pitäisi hyvin sykkeet sun muut näkyä, monilla näkyy jo aiemminkin. Se vaan, et jos ei oo varma millon ovulaatio on tapahtunut (jolloin voi olla viikkolaskuissa virhe ja onkin liian aikaisessa) tai jos siellä ei sit ookaan kaikki hyvin, niin pitää sit spekuloida, et onko vaan liian aikaista vai eikö sykettä vaan yksinkertaisesti ole. Sit joutuu kärvistelemään ja menemään myöhemmin uudestaan. Siks ite lähinnä mietin, et pitäiskö vähän venyttää, mut se on lähinnä pahimpaan varautumista.
 
Oon suunnitellu meneväni. Kattelin et yksityisellä olis aika ens viikonlopulle niin mullakin olis sillon jo rv 6+4 menossa. Oliskohan se liian aikasta?

:Grinning Face With Smiling Eyes:

Kuten Mustikkatäpä mainitsikin, niin oleellinen juttu on, tiedätkö ovulaation ajankohdan. Jos tiedät varmasti, että tuolloin on 6+4 menossa, niin kyllä sykkeiden pitäisi näkyä. Jos taas et ole ihan varma oviksen ajankohdasta, suosittelen menemään vähän myöhemmin.
 
Kuten Mustikkatäpä mainitsikin, niin oleellinen juttu on, tiedätkö ovulaation ajankohdan. Jos tiedät varmasti, että tuolloin on 6+4 menossa, niin kyllä sykkeiden pitäisi näkyä. Jos taas et ole ihan varma oviksen ajankohdasta, suosittelen menemään vähän myöhemmin.

No ihan varmahan en ole, mutta aika varma. Kierto oli aika säännöllinen.
 
Nyt on aika varattu. Tasan kahden viikon päästä eli kuukautisista laskettuna 6+1 (ovulaatiosta 6+3). Hui! Vähän aiemmin kuin aiemmissa raskauksissa, mutta lääkäri on sitä seuraavalla viikolla lomalla, niin tehdään sitten näin. Ja onneksi tuo ei maksa minulle mitään, eli jos tarvitsee sittenkin toisenkin ultran, niin sitten varataan toinen aika. :Smiling Face With Smiling Eyes: Mutta todennäköisesti sykkeen pitäisi jo näkyä, jos kaikki on hyvin.
 
Onko hyvä aika varata varhaisultra ajankohtaan kun on 6+6 ja ei tietoa siis kierron säännöllisyydestä?
 
Onko hyvä aika varata varhaisultra ajankohtaan kun on 6+6 ja ei tietoa siis kierron säännöllisyydestä?

Jos ei ole tietoa ovulaatiosta, suosittelen mieluummin rv7, niin sykkeen pitäisi näkyä, vaikka päivät vähän heittäisivätkin. Ihan vain ettei tarvitse turhaan huolestua, jos raskaus ei vain olekaan vielä niin pitkällä kuin on luullut ja sykettä ei siksi näy. Hyvin todennäköisesti kyllä 6+6 näkyy myös, jos nyt päivissä ei ole hirveää heittoa.
 
Meillä on varhaisultra yksityiseltä varattuna 7+0. :smiling face with heart-eyes: Meilläkin se onni, että neuvolakäynnin yhteydessä ultrataan. Ja eka neuvola onkin sitten jo 8+3, eli vähä reilu viikko vain pitää olla näkemättä pientä. :smiling face with heart-eyes:
Missä päin saa varhaisultran ekalla neuvolakäynnillä?
 
Varattu ultra yksityiselle rv 7+6. Aiemmassa raskaudessa kävin joskus 6+ viikolla jossa onneksi näkyi syke, vuotelin kuitenkin jatkuvasti joten taidettiin käydä 8+ viikolla uudelleen. Siksi nyt vasta myöhemmin tuo käynti.
 
Mö aattelin nyt varata siihen 7+0 paikkeille +/- pari päivää, riippuen miten saan ajan. 7+3 tavataan lapsuuden ystäväporukalla pitkästä aikaa ja silloin olisi heille kiva kertoa.
 
Mä oon miettinyt, malttaisiko odottaa sinne nt-ultraan asti tällä kertaa. :) Onko muita, jotka ei aio mennä varhaisultraan?
 
Takaisin
Top