Tammikuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pakko nyt avautua. On jotenkin ahdistunut olo. :sad001 Olin heti plussan jälkeen itselleni epätyypillisesti aika rento ja luottavainen, mutta nyt on alkanut pelko hiipiä mieleen enemmän. Yritän miettiä että en voi tehdä mitään jos on mennäkseen kesken, ja pitäisi vaan nyt iloita tästä ja mennä ajatuksella että kaikki menee hyvin. Mitään syytä ei ole huoleen; ei ole vuotoa, viivat vahvistuu jne. Silti esim. vatsakipu tänään aiheuttaa ihan hirveitä ajatuksia ja pakonomaista vessassa ravaamista katsomassa onko tullut verta. On tosi vaikea keskittyä mihinkään.

Onko muilla vastaavaa ja miten saatte mielen pysymään järjissään? Mietin jo pitäisikö tehdä jotain pieniä ostoksia, jotka konkretisoisi asiaa ja toisi ehkä sitä kautta jotain varmuutta. Yritän myös löytää lohtua siitä, että jokainen päivä km-riski pienenee jne. mutta päivät tuntuu ikuisuuden pituisilta just nyt
Voi ymmärrän tosi hyvin ja itsellä täsmälleen samat fiilikset. Kumpa osais sanoa tähän jotain, mikä helpottaisi! Tosi hyvä, että voit tänne kuitenkin peloista kirjoittaa ja toivottavasti sekin vähän helpottaisi oloa ❤️ Koitetaan kaikki päivä kerrallaan ja iloita siitä, että nyt on ainakin se onnistumisen mahdollisuus ❤️

Täällä myös jotenkin tosi epävarma olo, kun ei tosiaan oikeastaan mitään raskausoireitakaan. Ei siis myöskään mitään huolestuttavia merkkejä ja aikaisilla viikoillahan tässä mennään, mutta tuntuu kuin huijaisi itseään, että on muka raskaana 🙈 Vaikka en siis sinällään kaipaa edellisen raskauden pahoinvointia, mutta silloin ainakin tunsi olevansa raskaana 😅

Onko kukaan saanut pahoinvointilääkettä tähän pahoinvointiin? Onko siitä apua?😵‍💫

Pakko nyt avautua. On jotenkin ahdistunut olo. :sad001 Olin heti plussan jälkeen itselleni epätyypillisesti aika rento ja luottavainen, mutta nyt on alkanut pelko hiipiä mieleen enemmän. Yritän miettiä että en voi tehdä mitään jos on mennäkseen kesken, ja pitäisi vaan nyt iloita tästä ja mennä ajatuksella että kaikki menee hyvin. Mitään syytä ei ole huoleen; ei ole vuotoa, viivat vahvistuu jne. Silti esim. vatsakipu tänään aiheuttaa ihan hirveitä ajatuksia ja pakonomaista vessassa ravaamista katsomassa onko tullut verta. On tosi vaikea keskittyä mihinkään.

Onko muilla vastaavaa ja miten saatte mielen pysymään järjissään? Mietin jo pitäisikö tehdä jotain pieniä ostoksia, jotka konkretisoisi asiaa ja toisi ehkä sitä kautta jotain varmuutta. Yritän myös löytää lohtua siitä, että jokainen päivä km-riski pienenee jne. mutta päivät tuntuu ikuisuuden pituisilta just nyt

Hyvin samaistuttavia tunteita ja ajatuksia. Sekä samalla erittäin luonnollisia. :)
Et kamppaile niiden kanssa yksin ja niistä onkin hyvä puhua. :)

Tuo pienien ostosten teko voi olla ihan hyvä idea ja konkretisoida vauvaa. ☺️
Varsinkin jos se itsestä tuntuu hyvältä.

Viime raskaudessa mulle suositeltiin kokeilemaan toteuttaa joka päivä sellaista "pientä hetkeä vauvan kanssa." On se sitten vaikka meditointia tai ihan vain hetken rauhoittumista ja vauvasta sekä tulevaisuudesta ajattelemista positiivis-sävytteisesti. 🙂
En tiedä onko yhtään sinun juttu ja toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitin, mutta tuota kun voi hyvin soveltaa monella tapaa itselle sopivaksi. :) Kuunnella esim. hetken musiikki, silitellä mahaa tai puhua vauvalle. Nämä voi tuntua ehkä vielä vaikeilta ja kaukaiselta, mutta ainakin vaikka sitten vähän pidemmällä. :)

En tiedä onko se nuo hormoonit, mutta tuntuu, että heti kun hcg on vähänkin koholla niin (ainakin minulla) jotkut äidinvaistot heräilee ja helposti murehtii pienistäkin asioista vaikka ei olisi yhtään mitään syytä. 🤦🏻‍♀️😅

Ihailen niitä jotka osaa ottaa rennosti, mutta joillakin se ei vaan ole niin helppoa. Varsinkin jos esim. aikaisemmin koetut ikävät asiat varjostaa sitä uutta raskautta. 😕

Faktahan on kyllä siis se, että:
"Elämän mittainen on äidin huoli."

Joillakin se alkaa jo ennen pienen hedelmöittymistä. Toisilla raskaus aikana. Toisilla vahvempana ja toisilla lievempänä. On se sitten raskauden aikana menettämisen pelko tai sen jälkeen huoli esim. lapsen kasvusta tai kehityksestä, saako hän ystäviä, miten menestyy koulussa, pääseekö hän opiskelemaan, löytääkö hän töitä, löytääkö hän kumppania, saako perhettä tai ihan hänen terveydestä. 🤷🏻‍♀️
Ainahan sitä keksisi jonkun huolenaiheen.
Ne ei onneksi aina vaan oo ihan samassa mittakaavassa. 🙂🤭

Omat lapset on vaan niin rakkaita, että heille toivoisi pelkästään kaikkea hyvää ja parasta elämään. Ihan jo alkiovaiheesta alkaen. ❤️

Positiivisen raskaustestin jälkeen, kun tietää, että on saamassa jotain niin ihanaa niin se menettämisen pelko voi alkaa helposti nostaa päätään. 🙁

Helpommin sanottu kuin tehty :
ja varsinkin minä (joka on aina paniikkinappi pohjassa 😂 niin "pata kattilaa soimaa" ) ,
mutta pitäisi osata yrittää rentoutua ja nauttia. 🤗 Tällä hetkellä me ollaan kaikki raskaana! ❤️🤗
Ei se murehteminenkaan hyödytä kuitenkaan loppujen lopuksi yhtään mitään tai ketään. Päinvastoin! ❤️

Onneksi voidaan täällä toimia toistemme järjen ääninä ja vertaistukena silloin kun toisella on vaikeampi hetki. :)
Eikös vaan? 🥰

Tulipas pitkä sepustus. 😅

Mulla oli just pari viikkoa maha koko ajan enemmän ja vähemmän kipeä. Pisteli ja viilteli joka välissä. Levossakin tuntui painetta ja jomotusta.
Mietin, et onko kaikki ok.
Jäätävä turvotus, vaikka paino ei noussut.

Pahoinvointi alkoi aaltoilevana joskus 5 vk kohdilla.

Kahdessa ensimmäisessä raskaudessa ei ensimmäisiin kuukausiin ollut mitään oireita.

Kolmannessa oli aamupahoinvointa ja "normi juttuja"

Eka neuvola vasta reilun parin viikon päästä.

Hyvä puoli siinä, että kerrottiin jo isovanhemmille:
Ei tarvi yrittää peitellä vatsaa joka uhkaavasti pullottaa.. 😬
Ja näyttää siltä, kuin olis raskaana 🤣
(Oon vähän hoikka/normaalivartaloinen)

Moikka kaikille ja onnittelut plussista! 😊

Täällä varovasti ilmoittautuisi uusi tammikuun vauvaa odottava, lähes leffaplussan tein viikonloppuna (tällöin menkoista rv 4+1), joten voi olla hieman pidemmälläkin ehkä. Lapsi olisi meidän perheen toinen, ikäeroa esikoiseen jo useampi vuosi, joten lähes kaikki vauva jutut jo unohtunut 😅

Koitan selailla ketjun läpi niin pääsen vähän kärryille teidän jutuista 😊

Moikka kaikille ja onnittelut plussista! 😊

Täällä varovasti ilmoittautuisi uusi tammikuun vauvaa odottava, lähes leffaplussan tein viikonloppuna (tällöin menkoista rv 4+1), joten voi olla hieman pidemmälläkin ehkä. Lapsi olisi meidän perheen toinen, ikäeroa esikoiseen jo useampi vuosi, joten lähes kaikki vauva jutut jo unohtunut 😅

Koitan selailla ketjun läpi niin pääsen vähän kärryille teidän jutuista 😊

Onnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan!! 🤗❤️

Minua ahdistaa myös. Kun ei sitä sykettäkään vielä löytynyt ja nyt on kahtena aamuna ollut punertavaa vuotoa (heti heräämisen jälkeen ja loppuu sitten saman tien - ihan kuin joku pilailisi minun kustannuksellani :disappointed-face:). Jotenkin tuntuu, että on aikamoinen ihme, jos tästä raskaudesta vauva syntyy. Tammikuinen keskenmeno kummittelee vielä tuoreena mielessä. Eipä tässä voi kuin toivoa, että pikkuinen pitää lujasti kiinni ja että syke näkyy viikon päästä ultrassa.

Tsemppiä kaikille ahdistuksen ja epävarmuuden tunteiden kanssa ❤️ Tiedän myös tunteen, kun itselläkin tää alkuraskaus ollut täysin erilainen kuin esikoisen aikana. Mulla on voimakkaita alavatsan ja alaselän kipuja ollut jo menkkojen oletetusta alkamispäivästä asti eikä helpotusta näy. Luulinkin kipujen perusteella, että vuosisadan menkat alkaa, joten plussa olikin melkoinen yllätys. Mut koko ajan on sellainen pelko, että tää otetaan meiltä pois ja kyttään alkaako vuoto. Sen takia oli pakko varata ar-ultra, niin sais tietää mahdollisimman aikaisin jos jotain on pielessä. Tai toisaalta jos kaikki vaikuttaa hyvältä niin voisi ehkä vähän huokaista. Mut eipä se auta kuin toivoa, että kaikki menis hyvin 🙏🏻❤️ On tää alkuraskaus yhtä tunteiden vuoristorataa.

Mulla ollut kaks päivää töissä fyysisesti todella rankkaa ja kuormittavaa, olen hoitajana psykogeriatrisessa yksikössä. Oon tottunu siihen että kaikki tehdään sata lasissa ja on oikeesti tosi vaikee pysähtyä hetkeks aikaa ja rauhottua vaikka pelottaa tehdä samaan tahtiin rankkaa työtä ku ennen raskautta. Oli pakko käydä avautumassa pomolle, kertoa raskaudesta ja peloista tehdä samaan tahtiin tota fyysisesti rankkaa työtä kuin ennen kun nyt näitä alkuraskauden pelkoja on. Pomo oli iloinen että kerroin ja lupasi laittaa mulle enemmän lääkevastaavan vuoroja, jolloin työ on hieman kevyempää. Eikä tässä muuten mitään, mutta totta kai pieni pelko persiissä kun tullut välillä hieman punertavaa vuotoakin. Nyt ku vielä pari viikkoa jaksais odottaa niin olis se varhaisultra. :red-heart:

Joo, täällä kans on panikoitu milloin mistäkin. Viimeks tänään, kun töistä kotiin ajaessa tuntu märältä, mut ei paperiin sit pyyhkiytyny mitään. Vaikee mieltää, et tammikuussa olis vauva. Vieläkin on enemmän sellaisessa yritysmoodissa, et katsotaan tärppäskö nyt.

Kiitos tuesta, kiva kuulla ettei yksin ole ajatusten kanssa. <3 Päivä kerrallaan eteenpäin! @Pillow tuo päivittäinen hetki kuulostaa just mun jutulta, aloitin jo eilen ja oli jotenkin rauhallinen olo edes sen hetken. <3 Ihana vinkki!

Huh kun ehdin säikähtää tänä aamuna. Lääkäristä soitettiin, mutta en ihan ehtinyt vastaamaan ajoissa. Lääkäri pyysi vakavalla äänellä soittamaan takaisin, mutta vastaanotolle voi soittaa vasta kello 9 ja kello oli noin 7:30. Minulta otettiin maanantaina varmaan neljä putkiloa verta, ja yritin miettiä, mitäköhän niistä verikokeista on voinut löytyä (esim. onko hcg niin matala, ettei raskaus voi jatkua). Onneksi lääkäri on melkein työmatkani varrella, niin poikkesin sitten käymään paikan päällä. Onneksi jo vastaanottoapulainen sitten mainitsi, että kilpirauhasarvot ovat koholla. Huh! Minulla todettiin jo ensimmäisessä raskaudessa kilpisrauhasen vajaatoiminta ja olen siitä asti syönyt siihen lääkkeitä, ja nyt pitää vain nostaa annostusta. Eli oli varmaan kaikista mahdollisista skenaarioista se vähiten paha. :smiling-eyes:

Huh kun ehdin säikähtää tänä aamuna. Lääkäristä soitettiin, mutta en ihan ehtinyt vastaamaan ajoissa. Lääkäri pyysi vakavalla äänellä soittamaan takaisin, mutta vastaanotolle voi soittaa vasta kello 9 ja kello oli noin 7:30. Minulta otettiin maanantaina varmaan neljä putkiloa verta, ja yritin miettiä, mitäköhän niistä verikokeista on voinut löytyä (esim. onko hcg niin matala, ettei raskaus voi jatkua). Onneksi lääkäri on melkein työmatkani varrella, niin poikkesin sitten käymään paikan päällä. Onneksi jo vastaanottoapulainen sitten mainitsi, että kilpirauhasarvot ovat koholla. Huh! Minulla todettiin jo ensimmäisessä raskaudessa kilpisrauhasen vajaatoiminta ja olen siitä asti syönyt siihen lääkkeitä, ja nyt pitää vain nostaa annostusta. Eli oli varmaan kaikista mahdollisista skenaarioista se vähiten paha. :smiling-eyes:
Huh, toi on aina paha, jos lääkäristä soitetaan vakavalla äänellä ja noin aikaisin vielä! Mutta onneksi selitys oli kilppariarvoissa eikä hcg.ssa. 😊

Huh mikä jännitysaamu. 😬
Onneksi ottivat labrat ja reagoivat niihin noin nopeasti niin saat kilppariarvot hoitotasolle. ☺️

Onko tänään ollut mysteerivuotelua?
Tai mikä on muuten fiilis ollut tänään? 🙂❤️

Vaikuttaako kiinnittymisen ajankohta muuten viikkoihin?

Tai siis puhutaanko samoista viikoista ja alkio on kooltaan samankokoinen riippumatta onko kiinnittyminen ollut esim. dpo5 vai dpo10?

Vaikuttaako kiinnittymisen ajankohta muuten viikkoihin?

Tai siis puhutaanko samoista viikoista ja alkio on kooltaan samankokoinen riippumatta onko kiinnittyminen ollut esim. dpo5 vai dpo10?
Mulla ainakin epäiltiin juuri tän myöhäisen kiinnittymisen takia että viikot laahaa. Ultrassa meinas että viikkoja on 5+ jotain vaikka kuukautisista laskettuna olis pitäny olla 6+0. Ja kiinnittymisvuoto tuli mulla vasta lauantaina 7.5. Joka oli dpo 14. Ekat haaleat haamut sain jo tätä ennen mutta sen jälkeen vahveni testitkin hurjasti. Voihan se ottaa viikoissa jossain kohtaa kiinni, sillä tiedän kyllä suurinpiirtein koska olen ovuloinut..

Huh mikä jännitysaamu. 😬
Onneksi ottivat labrat ja reagoivat niihin noin nopeasti niin saat kilppariarvot hoitotasolle. ☺️

Onko tänään ollut mysteerivuotelua?
Tai mikä on muuten fiilis ollut tänään? 🙂❤️
Varoitus, nyt tulee vähän yksityiskohtia. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Ensin kävin vain pissalla ja luulin, ettei tänään vuotanutkaan, mutta kun kävin isommalla asialla, tuli taas pari tippaa verta. Luulen, että se vuoto liittyy nimenomaan siihen. Ehkä se paine aiheuttaa sen, että tulee muutama tippa verta kohdunsuulta. Mutta taaskin se jäi siihen pariin tippaan ja loppui sitten taas kokonaan.

Fiilis on aika vaihteleva. Eipä tässä voi kuin odottaa ja toivoa, että ensi viikolla ultrassa näkyy pikkuinen sykkivä sydän.

Takaisin