Tammikuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua just jännittää ihan hirveesti se miten mun esihenkilö suhtautuu.. Vuoden alusta asti vasta ollut tuolla töissä ja just sain vakkaripaikan sieltä 😅 mul on näitä poissaoloja jo ehtiny kertyä ja varmaan kertyykin niin mietin suhtautuuko muhun ja poissaoloihin paremmin ku tietäis, että raskauden takia. Mulla vielä työ missä liikkumista tulee paljon..

Onko siellä ollut kukaan muu lähiaikoina äitiyslomalle lähdössä? Ajattelin vaan, että voisiko pomon suhtautumista yhtään ennakoida muiden kokemusten perusteella. Ajattelisin kyllä, että kun on selkeä syy poissaoloille niin pomo olisi ymmärtäväisempi.

Sitä se kyllä on! Sitä kautta itse asiassa päädyinkin koko pilatekseen, kun menin synnytyksestä palautumiseen tarkoitettuun pilatekseen. :smiling-eyes:

Sama mullakin. En oo ikinä ollut mikään rauhallisen liikunnan ystävä, mutta tosiaan ekaa odottaessa kävin äitiyspilateksessa ja sit synnytysten jälkeen oon yrittänyt olla fiksu ja tehdä pilatesta palautumismielessä. En mä lajiin mitenkään ihastunut ole edelleenkään, mutta kiistämättä siitä on hyötyä sekä raskausaikana että palautumisessa.

Mistähän sais jotain kivoja stretch farkkuja, jotka menis vielä vähän myöhemminkin?
Muakin kiinnostaisi tää! Ostin esikoisen raskausaikana sellaiset joustavat kuminauhavyötäröiset farkut (ei siis lainkaan nappia tai vetoketjua) ja ne oli niin hyvät ja mukavat, että käytin niitä tässä välissäkin 😂 Eivät siis ole mitkään äitiysfarkut mutta eivät myöskään legginssit. Liike, mistä ne ostin, on vain tässä välissä lopettanut 😔

Olisiko muuten hyviä vinkkejä, millaista mekkoa kannattaisi metsästää alkukesän juhliin? Tarkoituksena siis, että raskaus ei vielä paljastuisi eli mielellään ei korostaisi mahdollista turvotusta, mutta ei myöskään mikään kaapu, koska sellainenkin laittaa uteliaiden sukulaisten mielikuvituksen liikkeelle 🙈

Muakin kiinnostaisi tää! Ostin esikoisen raskausaikana sellaiset joustavat kuminauhavyötäröiset farkut (ei siis lainkaan nappia tai vetoketjua) ja ne oli niin hyvät ja mukavat, että käytin niitä tässä välissäkin 😂 Eivät siis ole mitkään äitiysfarkut mutta eivät myöskään legginssit. Liike, mistä ne ostin, on vain tässä välissä lopettanut 😔

Olisiko muuten hyviä vinkkejä, millaista mekkoa kannattaisi metsästää alkukesän juhliin? Tarkoituksena siis, että raskaus ei vielä paljastuisi eli mielellään ei korostaisi mahdollista turvotusta, mutta ei myöskään mikään kaapu, koska sellainenkin laittaa uteliaiden sukulaisten mielikuvituksen liikkeelle 🙈
Mä käytän melkeen aina vaan trikoita tms nii en oo edes ajatellut tätä et joskus pitäis ehkä myös mahtua johonki farkkuihin😂 että suosituksia otetaan vastaan😌

Ainaki kaikki mekot missä on joku kiristys vyötäröllä on no go mut tän mallisia mekkoja on nyt paljon kaupoissa, vai meneekö kaapu osastolle tämäkin?🤣👗 Riippuen tietysti kuinka juhlavaa pitää olla, mutta saa tuollaisestakin vaikka yksivärisenä ihan juhlavan asusteilla😁
218437BC-A01E-44BD-9DA1-3B26F24E58D2.jpeg

Onko siellä ollut kukaan muu lähiaikoina äitiyslomalle lähdössä? Ajattelin vaan, että voisiko pomon suhtautumista yhtään ennakoida muiden kokemusten perusteella. Ajattelisin kyllä, että kun on selkeä syy poissaoloille niin pomo olisi ymmärtäväisempi.
Meillä kyllä yks jää nyt äitiyslomalle kesäkuussa, mutta en tiiä miten hänelle reagoinu asiaan😁 välillä saa poissaoloista jo sellasta tiuskimista ni en tiiä haluunko ees kertoa yhtää aikasemmin ku pitää😶 kai mä sinnittelen vielä ennenku kerron ja haen sit vaa saikkutodistuksia jos vielä pitää saikuttaa...

Otan osaa vaatekeskusteluun! :D

Mä ostin juuri itelleni sellaset kevyet collarityyppiset pöksyt. Nää on mulle aivan liian isot, mutta ne oli halvat joten ostin ja ompelin niihin lisäkuminauhan vyötärölle, jota voin sitten löysyttää kun alkaa maha kasvaa. :tears: Mä en ikinä liiku missään, joten en oo ees osannu ajatella tuota farkkuasiaa, enkä muutenkaan juuri pidä farkkuja.
Meillä on myös tulossa kesäjuhlat elokuussa ja mä stressaan jo valmiiksi mistä mä löydän sopivan mekon sinne, kun ei sitä voi liian aikaisinkaan ostaa. :tears:

Meidän taapero alkoi oksentaan 😫 En jaksa jos tää taas käy läpi koko perheen. Oksennustauti on ihan hirveetä.

Meillä oli vatsatauti viime viikolla.. neljä lapsisessa perheessä ei kiva, kun ei se muutenkaan oo. 3 lasta oksens, mut onneks kesti vaan yhen yön oksentelut jokaisella.

Mä käytän melkeen aina vaan trikoita tms nii en oo edes ajatellut tätä et joskus pitäis ehkä myös mahtua johonki farkkuihin😂 että suosituksia otetaan vastaan😌

Ainaki kaikki mekot missä on joku kiristys vyötäröllä on no go mut tän mallisia mekkoja on nyt paljon kaupoissa, vai meneekö kaapu osastolle tämäkin?🤣👗 Riippuen tietysti kuinka juhlavaa pitää olla, mutta saa tuollaisestakin vaikka yksivärisenä ihan juhlavan asusteilla😁
View attachment 113031
Mä sanoisin, että joku tämäntyyppinen mekko ja vyö siihen lisäksi, niin on vaikea erottaa onko vatsaa kertynyt vai onko kyseessä vaan mekon rypyt.

En yhtään muista merkkiä, mutta oon nähnyt sellaisia alkuraskauteen ja synnytyksenjälkeiseen aikaan suunniteltuja farkkuja, joissa on sellaiset joustavat kiilat vähän taskujen tilalla. Voisin kuvitella, että sellaiset olisi kätevät alkuraskauteen.

Myös joku tällainen vähän kapeampi malli voisi sopia, jossa röyhelöitä harhautukseksi: 1652957667586.png

Mulla on itsellä siis kaksikin tuollaista samantapaista kuin liittämäni kuvan mekko ja kuvittelisin ainakin, että siitä on vaikea mitään alkuvaiheen vatsaa bongata. :Upside Down Face:

Sama mullakin. En oo ikinä ollut mikään rauhallisen liikunnan ystävä, mutta tosiaan ekaa odottaessa kävin äitiyspilateksessa ja sit synnytysten jälkeen oon yrittänyt olla fiksu ja tehdä pilatesta palautumismielessä. En mä lajiin mitenkään ihastunut ole edelleenkään, mutta kiistämättä siitä on hyötyä sekä raskausaikana että palautumisessa.
Heh, ollaan ihan samiksia! Pilates ei ole varsinaisesti kivaa, mutta se tekee kropalle niin hyvää, että harrastan sitä silti. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Minulla oli esimerkiksi vuosikausia selittämättömiä alaselkäkipuja, jotka hävisivät pilateksen myötä täysin ja pysyvät poissa sillä, että teen pilatesta kerran viikossa. Aika hyvä diili siis.

Minua kyllä pelottaa, että kohtu kasvaa tässä ensimmäisen 12 viikon aikana niin kauheasti, että masua on vaikea peitellä ja että housut eivät mahdu päälle. En haluaisi siirtyä raskaushousuihin ennen kuin olen kertonut raskaudesta töissä. Ensimmäisessä raskaudessa oli paljon helpompaa, kun alkuraskaus oli talvella ja pystyi pukeutumaan löysiin neulepuseroihin.

Minua kyllä pelottaa, että kohtu kasvaa tässä ensimmäisen 12 viikon aikana niin kauheasti, että masua on vaikea peitellä ja että housut eivät mahdu päälle. En haluaisi siirtyä raskaushousuihin ennen kuin olen kertonut raskaudesta töissä. Ensimmäisessä raskaudessa oli paljon helpompaa, kun alkuraskaus oli talvella ja pystyi pukeutumaan löysiin neulepuseroihin.
Mä toivon, että saan piilotettua löysiin mekkoihin masun kesällä. Vaihdoin kuukausi sitten vasta työpaikkaa niin en millään halua paljastua liian aikaisin.

Mä toivon, että saan piilotettua löysiin mekkoihin masun kesällä. Vaihdoin kuukausi sitten vasta työpaikkaa niin en millään halua paljastua liian aikaisin.
Minä en ole valitettavasti yhtään mekkoihminen, vaan kuljen kesät talvet farkuissa. Työkaverit kyllä ihmettelisivät, jos vaihtaisinkin yhtäkkiä mekkoihin. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Ja keskenmenneestä raskaudesta tiedän, että kohtu todellakin kasvaa toisessa raskaudessa nopeammin kuin ensimmäisessä.

Mää jouduin edellisessä raskaudessa siirtyyn aika aikaisin äitiyshousuihin ihan vaan siks, että en sietänyt yhtään mitään painetta/puristusta alavatsalla. Mulla on nyt jo ollut tämmösiä päiviä, mutta onneks ne on toistaiseksi keskittynyt iltaan. En oo siis pystynyt pitään edes lökäreitö tai pikkuhousuja joiden vyötärö on alavatsan kohdalla. En yhtään vaan nyt muista koska tää viimeks alkoi. Silloin yritin sitten vaan pitää tarpeeksi pitkää paitaa ettei kukaan huomaa mammahousuja 😄

Minä en ole valitettavasti yhtään mekkoihminen, vaan kuljen kesät talvet farkuissa. Työkaverit kyllä ihmettelisivät, jos vaihtaisinkin yhtäkkiä mekkoihin. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Ja keskenmenneestä raskaudesta tiedän, että kohtu todellakin kasvaa toisessa raskaudessa nopeammin kuin ensimmäisessä.
Kääk! Musta tuntui että se maha kasvoi hirveästi ekalla kolmanneksessa jo ekasta. 😂 Löysiä pitkiä paitoja käyttöön.

Musta tuntuu että mulla on jo nyt vatsa ihan turvoksissa joka päivä klo15 alkaen 🙄 Painoakin tullut about kilo lisää, vaikka tuntuu että olis paljon enemmän kun vatsa ja tissit ihan turvoksissa. Vähän jo huolestuttaa et miten isoksi sitä päätyy jos jo 6+5 kohdalla vatsa pömpöttää iltapäivällä selvästi.

Voiko vatsa oikeasti alkaa pömpöttää ekassa raskaudessa näin aikaisin, vai saako raskaus mut vaan ihan ilmapalloksi?

Mut hipheihurraa, tänään ei ollut pahaolo! 🥳

Takaisin