Tammikuisten höpinäketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jadine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tätä vatsaa en käsitä, voiko alkaa kiristämään jo näin aikasessa vaiheessa? Viimeyö oli tosi vaikea kun tuntu ettei oikein pystynyt missään asennossa nukkumaan. Aloin harkitsemaan sellaista "raskaustyynyä" :tears:

Ilmeisesti vatsan turvotusta voi tulla ihan alusta alkaen. Keho kerää nestettä tms. Ja tavallaan se kohtukin alkaa jo muotoutumaan ja kohta kasvamaan. Että hyvin voi olla tollainen tunne!

Kiitos kaikki. Yleensä en kirjoittele foorumeille, mutta tuntuu että tässä raskaudessa on kiva saada vähä vertaistukea.

Mäkään en muuten oo missään foorumeilla pyöriny. Tää on ainoa. Vertaistuen lisäksi myös yhdessä fiilistely on ihanaa! Jotenkin se raskaus ja vauva-aika vie niin kaikki ajatukset, niin on tärkeä päästä muiden kanssa puimaan kaikkia pieniäkin yksityiskohtia. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mua ainakin kiinnostaa muiden oirekuvaukset ja viikkolaskurit sun muut :Face With Tears Of Joy::No Evil Monkey: Ja on myös ollut ihanaa palata myös siihen edellisen raskauden ja vauva-ajan viesteihin toisessa ryhmässä. Kaikkea ei vaan muista, niin sieltä on hyvä katella päiväkirjan omaisesti millaisia ajatuksia on ollu ja miten kaikki nyt menikään. Huomasin muuten, et viime raskaudessa olin liittynyt tälle foorumille vasta rv8 tienoilla. Oma muistikuva oli, et heti plussattua. :Face With Tears Of Joy: Ei siis ihme, et silloin siel oli jo täys pöhinä päällä ja täällä viel vähän hiljaisempaa.

Mut kiva saada uusia mukaan, tervetuloa Pumppuli! :Smiling Face With Smiling Eyes:

Mua taas on vaihteeksi huolettanut oireettomuus. :rolling: vaikka välillä tulee semmonen pieni etominen ja rinnat kipeytyy ehkä ihan vähän sivuilta jos oikein ronkkii niin tuntee. Mulla on muutenkin isommat rinnat niin ei varmaan senkään vuoksi kiristä heti niin kuin pienempi rintaisilla. Nooo, kohta on taas aamu ja pääsee testaamaan. :rolling: Sit kun tuntuu et kaikilla on oireita jo ennen plussaa... kuukautisista kun lasketaan niin nyt on vasta 4+0. Ovulaatiosta 4+2.

Mä oon kyl kans vielä oireeton. Tänään ei oo ollu mitään. Kattelin Flosta, et viime raskaudessa dpo14 alkoi rinnat olla kipeet. Kunnolla oireita alkoi olla sit rv7 tienoilla. Mut oireettomuus on myös ihan normaalia! Yritän nyt viel nauttia tästä ajasta. Yritä sinäkin, vaikka tiedän et vaikeaa se on! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Enköhän minäkin ala stressaamaan, jos oireita ei ala kuulua viime raskauden aikataulun mukaisesti. :No Evil Monkey:

Tervetuloa, Pumppuli! :Smiling Face With Smiling Eyes:

Kun aiemmassa raskaudessa kerroin lääkärille, ettei ole oikeastaan mitään oireita, hän oli sitä mieltä, että hyvä vaan - eivät ne oireet ole mikään edellytys onnistuneelle raskaudelle. Ja varsinkin näin varhaisilla päivillä suurimmalla osalla ei vielä ole juuri oireita. Esimerkiksi pahoinvointi alkaa tyypillisesti noin rv6-8, ja sitäkäänhän ei todellakaan kaikilla ole.

Tervetuloa uusille! :Smiling Face With Smiling Eyes:

Mullaki tuntuu kyllä selkeesti jo kohtu! Makuullaan sen tiedostaa ja turvotusta on jo senverran että nää korkeavyötäröisimmät farkut vähä kiristää. Voi toki olla että tiedostaa paremmin sen tunteen kun on vasta ollu edellisen kerran raskaana ja muistikuva on vielä selkee?

Kyllä taas saa itellensä nauraa (mies kyllä tossa hoiti sen puolen...) jos ei vituttais niin paljo. Alko hirrrrrveesti tehdä mieli jääteetä! Ajoin töistä kotiin ja mietin jo siinä että vois ostaa ku käy kaupassa. Noh, iltatouhujen aikana se vaan voimistu ja ku esikoinen oli nukahtanu, istuin sohvalle ja sanoin miehelle että voiko muka NYT JO tulla näitä typeriä himoja?? Viimeraskaudessa ne iski ku salama kirkkaalta taivaalta ja mitä ihmeellisimpiä juttuja! Ja sit itkin hormooneissani ku ei saanukkaa jotain ihme ruokaa (aurajuusto olis ollu monesti, lopussa sit annoin periks ja söin :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: ) Kerrattain mies raasu päätyi hakemaan kevarilla mulle kokonaisen vesimelonin kun helteellä teki mieli... :Grinning Face With Smiling Eyes:

Päädyin sit lähtemään kauppaan. Luojalle kiitos että meidänkin pikku s-market aloitti nää 22 asti aukiolot. Sielä mää sit jonotin jääteepurkki kainalossa varttiavaille kymmenen kassajonossa ja jupisin itekseni. MUT OLIHAN HYVÄÄÄ!!! :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:

Tuolla raskaaksi 2022 ketjussa juteltiin joskus siitä sormustestistä. Mulla on ranteesta näyttänyt aina että saan tytön, pojan ja sitten vielä tytön. Nyt kun tein mahan päältä niin pyörittää tyttöä. :smiling face with heart-eyes:

Voi @M_M :tears::tears::tears: Mä oikein odotan niitä himoja! Mut ymmärrän täysin. Onneksi kaupat on myöhäseen nykyään auki :rolling:

Ompas tää alusta muuttunut hankalaksi. :Grimacing Face:

Viime yönä ekan kerran heräsin puoli 2 pissalle!! Olin onnessani et tää on nyt raskausoire. :rolling: Testin viivat ei ollu mitenkään hirvittävästi vahvistunut. Toki olin käyny yöllä nyt sitten myös vessassa että varmasti pissa myös eri vahvuista... rintoja alkanut myös vähän aristaa.

Päädyin sit lähtemään kauppaan. Luojalle kiitos että meidänkin pikku s-market aloitti nää 22 asti aukiolot. Sielä mää sit jonotin jääteepurkki kainalossa varttiavaille kymmenen kassajonossa ja jupisin itekseni. MUT OLIHAN HYVÄÄÄ!!! :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:
Ei ollumullakaan eilen kaukana, että oisin lähteny 21.30 kauppaan. Alko tekee jostain kumman syystä mieli suklaalevitettä ja vanhassa purkissa oli vaan vähän räävittävää... noh se riitti juuri ja juuri. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Nyt on ensimmäinen neuvolakäynti varattu:folded:

Varmaan varaan vielä varhaisultraan ajan:Hugging Face:

Mulla varmaan kaikki neuvolakäynnit väkisinkin menee työajan päälle niin pitääkö siihen ottaa palkatonta vai kuulukohan työaikaan. En kyllä vielä haluaisi kertoa raskaudesta/neuvola-ajoista töissä..

Nyt on ensimmäinen neuvolakäynti varattu:folded:

Varmaan varaan vielä varhaisultraan ajan:Hugging Face:

Mulla varmaan kaikki neuvolakäynnit väkisinkin menee työajan päälle niin pitääkö siihen ottaa palkatonta vai kuulukohan työaikaan. En kyllä vielä haluaisi kertoa raskaudesta/neuvola-ajoista töissä..
Mulle sanottiin että kvtes ja sotesopimuksiin kuuluu työajalle. :thumbs-up:

Nyt on alkanut kahvi tökkiä. Sitä jo osasin odottaakin. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Ja syödä voin vain melko pieniä annoksia, muuten tulee huono olo.

Noni hyvä! Mut pitääkö mun kertoo esimiehelle et on neuvolakäynti vai voinko sanoo vaa et lääkäri :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Eikai sitä voi kukaan määrätäkkään sua kertomaan. Mulla helppo kun itse viranhaltija ja leimaan mennen tullen palatessa niin käyn vaan ja sit leimaan itseni ulos. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Meillä on onneksi joustavat työajat, ja olen muutenkin itse se esihenkilö, niin eipä minun tulemisiani ja menemisiäni kauheasti vahdita. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Ennemminkin on ongelmana löytää sopivia lääkäriaikoja, kun minulla on kalenteri niin täynnä. Nytkin piti siirtää yksi palaveri, kun se olisi ollut varhaisultran kanssa samaan aikaan.

Mä oon ymmärtänyt, et lähtökohtaisesti aina neuvola on työaikaa, jos sitä ei ole mahdollista järjestää työajan ulkopuolelle.

Itellä se kuitenkin on mahdollista, koska itse säädän omat työaikani. Merkkasin vaan kalenteriin oma meno ja kotiosoitteen, koska neuvola on ihan lähellä. Vastaavia merkintöjä on ollu mulla aiemminkin, mut nyt heti, kun aiheena on neuvola niin mietin, et NYT KAIKKI ARVAA! :Face With Tears Of Joy: Meillä siis pitää osoite olla, jos työpäivä alkaa tai loppuu omaan menoon, että töidenvälittäjä tietää, mistä lähdetään liikkeelle tai minne pitää lopuksi ehtiä.

Täällä tänään ovulaatiosta 5+3 ja ekaa lasta odotetaan!
Puolivuotta yritettiin ja nyt sit pelkään että on tuulimuna tai menee muuten kesken.

Hirveesti tekis mieli saada lisätietoa ja puhua asiasta, mut yritän malttaa mieleni etten vielä kerro kenellekään, kun mies haluaa odottaa.
Kun on koko pienen ikänsä pelännyt ettei voi saada lapsia ja ikääkin alkaa jo olla, niin on vaikea pysyä nahoissaan!

Täällä tänään ovulaatiosta 5+3 ja ekaa lasta odotetaan!
Puolivuotta yritettiin ja nyt sit pelkään että on tuulimuna tai menee muuten kesken.

Hirveesti tekis mieli saada lisätietoa ja puhua asiasta, mut yritän malttaa mieleni etten vielä kerro kenellekään, kun mies haluaa odottaa.
Kun on koko pienen ikänsä pelännyt ettei voi saada lapsia ja ikääkin alkaa jo olla, niin on vaikea pysyä nahoissaan!
Tervetuloa mukaan ja onnea! Niin tuttuja tunteita. :red-heart: tää on hyvä paikka puhua ja purkaa. :smiling face with heart-eyes:

:Grimacing Face::Grimacing Face:Mulla nyt 4+6.
Eilen tarkkasilmäinen kyylä huomasi, etten juo kahvia. Kysyi heti olenko raskaana - en viittiny valehdella, virnistelin vain.
Eli nyt 4 töissä tietää + paras ystävä..
Se siitä salailusta :No Evil Monkey:
Kohta pakko kertoa isovanhemmille, etteivät saa tietää muuta kautta (pienet piirit)

Mun ensimmäinen himo on ranskalaiset/uuniperunat sotkettuna ketsuppi/sinappi/majoneessi sotku :Grimacing Face:

:Grimacing Face::Grimacing Face:Mulla nyt 4+6.
Eilen tarkkasilmäinen kyylä huomasi, etten juo kahvia. Kysyi heti olenko raskaana - en viittiny valehdella, virnistelin vain.
Eli nyt 4 töissä tietää + paras ystävä..
Se siitä salailusta :No Evil Monkey:
Kohta pakko kertoa isovanhemmille, etteivät saa tietää muuta kautta (pienet piirit)

Mun ensimmäinen himo on ranskalaiset/uuniperunat sotkettuna ketsuppi/sinappi/majoneessi sotku :Grimacing Face:
Siis tää on niiiin jännä!! Miks heti ensimmäinen oletus on että on raskaana! Mulla sama kysymys jo viimeviikolla ku just olin tehny plussatestin, aamukahvilla kieltäydyin. "Just join kotona" ja "hieroja käski juoda enempi vettä vähempi kahvia" eli teknisesti en valehdellu, puhuin ihan totta ja en vaan vastannu siihen itse kysymykseen.

Oon työssä mihin ei viimeksikään otettu edes sijaista.. Kiire ja tarve olis ollut, niin nyt töissä kaikki jo ennalta panikoi ja kauhistelee millon jään taas pois.. harmittaa toisaalta kun toivois että toiset ois ilosia meidän onnesta. (Ollaan miehen kans "työpaikkaromanssi" ja kaikki töissä tietää pitkältä ajalta meidät jo ennestään.)

Takaisin