Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Miten olette muuttaneet ruokailutottumuksianne? Noudatatteko suosituksia tiukasti? Täällä kerrotaan raskausaikana vältettävistä raaka-aineista.
 
Kyllä pyrin noudattamaan suosituksia. Pieni aika kuitenkin olla ilman joitain ruoka-aineita, ja vauvan turvallisuus tärkeintä.
 
Pyrin noudattamaan ja komppaan edellistä, että pieni aika loppupeleissä kumminkin kyseessä.:thumleft
 
Aika tarkasti menee jo luonnostaan, suurinta osaa en muutenkaan syö :)
 
Aion noudattaa tarkkaan, vaikka maksalaatikkoa tulee ikävä! Salmiakkia on aikaisemmissa raskauksissa alkanut tehdä mieli. Olen ostanut sitä aina mukaan synnytykseen, mutta eipä ole jostain syystä enää synnytyksen jälkeen enää maistunut...
 
Oon tosi tarkka. Lapsen menetyksiä takana, niin en halua ainakaan jossitella, jos huonosti kävisi.
 
Tarkkaan täälläkin. Ei ole mitään semmoista, minkä takia ei selviäisi 9 kuukautta.
 
Noudatan tarkoin suosituksia. Kyllä siinä pikkuista pitää ajatella eikä itteä
 
Söin tänään vahingossa graavilohta! Anxious Face With Sweat Oli onneksi pieni pieni määrä.
 
Sama täällä, noudatan kyllä hyvinkin tarkasti. Keskenmenojen jälkeen en halua jäädä jossittelemaan, olisinko voinut tehdä jotain toisin.

Eniten mua ehkä mietityttää kahvin määrä. Ootteko muut menneet sillä muutama kuppi päivässä? Yleensäkin juon vaan kaksi kuppia, mutta kyllä ne kupit on isompia kuin normi "yksi kupillinen". Viime raskaudessa vaihdoin kofeiinittomaan keskenmenon pelossa, mutta niin vaan sekin meni kesken, joten ehkä en siihen tällä kertaa ryhdy..
 
Sama täällä, noudatan kyllä hyvinkin tarkasti. Keskenmenojen jälkeen en halua jäädä jossittelemaan, olisinko voinut tehdä jotain toisin.

Eniten mua ehkä mietityttää kahvin määrä. Ootteko muut menneet sillä muutama kuppi päivässä? Yleensäkin juon vaan kaksi kuppia, mutta kyllä ne kupit on isompia kuin normi "yksi kupillinen". Viime raskaudessa vaihdoin kofeiinittomaan keskenmenon pelossa, mutta niin vaan sekin meni kesken, joten ehkä en siihen tällä kertaa ryhdy..

Mä muistaakseni edellisessä raskaudessa heti alussa vähensin kahteen mukilliseen (tosiaan vähän kuppia isompi) kahvinjuonnin. Sitä ennen join varmaan neljä mukillista päivässä. Aika pian kahvin haju rupes kuitenkin ällöttämään tosi paljon ja jätin kokonaan pois.

Taisin alkuraskauden pahoinvointien jälkeen ajoittain kylässä juoda kupin tai kaksi kahvia sen kummemmin sitä miettimättä. En tiedä onko satunnaisista kahvimääristä ollut kohdallani mitään haittaa, koska oli normi raskaus ja normaali 3-v lapsi nyt.

Tässä raskaudessa kahvi jäänee nyt toistaiseksi myös tauolle kun tökkii jo nyt se haju ja ylipäänsä lämmin juoma. Jos sitä jossain vaiheessa taas voi juoda niin ehkä se max 1-2 kuppia päivässä sitten. Eli noudatan suurinpiirtein suosituksia kahvin osalta ja kuuntelen omaa kroppaa.
 
Mä muistaakseni edellisessä raskaudessa heti alussa vähensin kahteen mukilliseen (tosiaan vähän kuppia isompi) kahvinjuonnin. Sitä ennen join varmaan neljä mukillista päivässä. Aika pian kahvin haju rupes kuitenkin ällöttämään tosi paljon ja jätin kokonaan pois.

Taisin alkuraskauden pahoinvointien jälkeen ajoittain kylässä juoda kupin tai kaksi kahvia sen kummemmin sitä miettimättä. En tiedä onko satunnaisista kahvimääristä ollut kohdallani mitään haittaa, koska oli normi raskaus ja normaali 3-v lapsi nyt.

Tässä raskaudessa kahvi jäänee nyt toistaiseksi myös tauolle kun tökkii jo nyt se haju ja ylipäänsä lämmin juoma. Jos sitä jossain vaiheessa taas voi juoda niin ehkä se max 1-2 kuppia päivässä sitten. Eli noudatan suurinpiirtein suosituksia kahvin osalta ja kuuntelen omaa kroppaa.
Tämä oliskin ihan hyvä jos se vaan ei enää maistuis.. :D ei tarvis laskea. Itse kyllä nautin kahvin juonnista tosi paljon, mutta ehkäpä se max 2 kuppia on ihan ok.
 
  • Tykkään
Reaktiot: e90
Kahvia en mäkään pysty enää juomaan, on jo hetken ällöttänyt sekin. Ihan alussa join pari kuppia päivässä, tai vaan aamuisin kupillisen.
Aion kyllä muutenkin noudattaa suosituksia tarkasti, vaikkakin sushia tekisi ihan tolkuttomasti mieli
 
Minä lopetin kahvin juomisen kun aloin odottaa esikoista. Yksinkertaisesti kahvi alkoi etomaan, että oli pakko lopettaa. Siitä lähtien olenkin ollut raskaana tai imettänyt, joten en ole palannut kahvin pariin. Joskus keitän kupin kofeiinitonta, mutta erittäin harvoin. En juo mitään muutakaan kofeiini pitoista.

Odotan kyllä sitä kun saa taas joskus juoda kupin oikeaa hyvää kahvia! Beaming Face With Smiling Eyes
 
Ainakin prismassa on susheja valmistiskillä niin että saa kyllä syötyä turvallisesti. Ellei ole ihan täysi kielto merilevälle. Se Suomessa käytetty ei ole jodipitoisuuksiltaan niin suurta ja ne voi nyppiä poiskin.

Yllätyin kyllä että oli lohiversioita missä lohi oli kypsää ja sitten tonnikalaa ja Avocadoa muuten. Inkivääri piti jättää nyt pois vaikka senkin määrä olisi niin pieni että voi verrata maustemäärään.

Oletin syödessä että tästä puuttuu se jokin eli lohi ja en saa samaa sushi fiilistä mutta mitä vielä. Tuli se sieltä.
 
Mä oon mietiskelly myös tota kahvinjuontia ja oli kiva kuulla myös muiden mietteitä!

Olin vähentänyt kahvinjuontia jo valmiiksi pelkkään aamukahviin eli jätin kaikki kahvit töissä pois. Plussattua vaihdoin aamukahvin kofeiinittomaan, koska kahvinkeitto herättyä on vaan niin pitkään ollut tapana. Kylässä olen ottanut puolikkaan kupin, jos tarjottu kahvia. Kahvilassa olen tilannut jotain muuta juotavaa. Yllättävän hyvin sitä tottuu kofeiinittomuuteen, mutta kohtuullisella käytöllä pysyy myös suosituksissa. :)

Kokiksen olen vaihtanut myös kofeiinittomaan ja enegiajuomia en juo.
Niin, tuo on kyllä totta että sitä kofeiinia saa myös muualta kuten tosta kokiksesta. Pitäs ihan käydä uudelleen se lista läpi mitä tässä nyt piti välttää..
 
Tämä oliskin ihan hyvä jos se vaan ei enää maistuis.. :D ei tarvis laskea. Itse kyllä nautin kahvin juonnista tosi paljon, mutta ehkäpä se max 2 kuppia on ihan ok.

Heh se on kieltämättä helpoin tapa ratkaista toi :D Mutta max 2 kuppia päivässä on varmasti ok. Luottaisin niihin suosituksiin tossa :)
 
Yritän noudattaa aika tarkastikin, mutta tuntuu, etten millään muista niitä kaikkia. Tykkään juustoista, niiden kanssa joudun olemaan tarkkana. Ja se kala-ohje on todella hämmentävä. "Syö kalaa, lohi on hyvää, mutta ei saa syödä itämeren tai sisävesien lohta", eli ilmeisesti sitten vain norjalaista kasvatettua lohta, suomalaiset tiskiin. Sisävesien muita kaloja saa kuitenkin syödä, kai. En tiedä. Ehkä syön kalapuikkoja :D
 
Takaisin
Top