Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

Kysymys, täällä oli kaksi vegaania, niin syöttekö jotain vegaanista kalaöljyvalmistetta? Itse en syö kalaa lainkaan ja kapseleita en kalanmakuisten röyhtöisyjen vuoksi pysty syömään. Kun ne öljyt olis kai aika tärkeitä Cat With Wry Smile
 
  • Tykkään
Reaktiot: e90
Kysymys, täällä oli kaksi vegaania, niin syöttekö jotain vegaanista kalaöljyvalmistetta? Itse en syö kalaa lainkaan ja kapseleita en kalanmakuisten röyhtöisyjen vuoksi pysty syömään. Kun ne öljyt olis kai aika tärkeitä Cat With Wry Smile

Ei ole vegaanisia joten voi olla ihan ohi, mutta vastaan kun ymmärsin että olet kokeillut kapseleita aikaisemmin... löysin Mölleriltä jotain semmosia mitkä on super vahvoja omega-3:sia ja niissä luki että estäis sen että ei tule mitään närästystä tms. Niiden pinta oli erilainen kuin normikapseleissa.
 
Mitenkä sun kahvinjuonnin kanssa on käynyt? :D Ootko jäänyt "kiinni"?
Haha, oon onnistunu melko huomaamattomasti vähentämään vain yhden kupin aamukahviksi :D iltapäivällä liotan teepussia, toiselle työkaverille joka juo itekin teetä kyllä selittelin viime viikolla kun oltiin vain kaksin toimistolla että "päätin vähentää tätä aivan hullua kahvinjuontia että jois pelkkää aamukahvia ja iltapäivällä sit teetä, jos se vaikuttaisi hyvinvointiin, ja ei jaksa vain itelle keitellä ku säkin otat ennemmin teetä". Saa nähä kuinka käy tällä viikolla ku on lähikollegalla toimistoviikko ja se keittää aina melkein täysiä pannuja, kun ne on tähän mennessä juotu tyhjäksi :D aamulla se jo pokkana täytti mun kupin pannunlopusta, onneksi otin vajaan kupin alkuun ku arvasin miten siinä käy :D
 
Kysymys, täällä oli kaksi vegaania, niin syöttekö jotain vegaanista kalaöljyvalmistetta? Itse en syö kalaa lainkaan ja kapseleita en kalanmakuisten röyhtöisyjen vuoksi pysty syömään. Kun ne öljyt olis kai aika tärkeitä Cat With Wry Smile

Hyvä kysymys :) En syö kalaöljyvalmisteita. Paras omegasuhde on saksanpähkinöissä ja niitä on tavote syyä säännöllisesti. Muistakin "tuotteista" saa noita tarvittavia rasvahappoja, esim. rypsiöljy ruuanlaitossa. Siemenissä on myös hyvällä suhteella niitä, mutta ne on tosiaan raskausaikana aika vähäisellä käytöllä.

Kävin edellisen raskauden aikana ravitsemusterapeutilla vegaaniruokavalion vuoksi ja en muista, että sillon olisi muita ohjeita noista tullut. Täytyy varmaan etsiä vanhoja lippulappuja jostain ja tarkistaa. Terve ja normaalisti kehittyvä lapsi tuli vaikken siis syönyt kalaa enkä kalaöljyvalmisteita.

Ehkä voit ottaa neuvolassa tuon puheeksi ja kysyä vinkkiä ja tarvittaessa myös lähetettä ravitsemusterapeutille, jos huolettaa. Ja jos pähkinöitä voit syödä niin saksanpähkinät on hyvä lähde :)
 
Kysymys, täällä oli kaksi vegaania, niin syöttekö jotain vegaanista kalaöljyvalmistetta? Itse en syö kalaa lainkaan ja kapseleita en kalanmakuisten röyhtöisyjen vuoksi pysty syömään. Kun ne öljyt olis kai aika tärkeitä Cat With Wry Smile

mulla on sellainen complement-lisäravinne käytössä jossa on omega3 mukana. Mutta sitä ei taida Suomesta saada, oon tilannut jonkin aikaa sitten ison satsin jenkeistä. Onhan noita vegaanisia omega3 valmisteita nykyään paljonkin, möllerilläkin taitaa olla ellen ihan väärin muista, mut saksanpähkinät on kyllä hyvä lähde :)
 
Kysymys, täällä oli kaksi vegaania, niin syöttekö jotain vegaanista kalaöljyvalmistetta? Itse en syö kalaa lainkaan ja kapseleita en kalanmakuisten röyhtöisyjen vuoksi pysty syömään. Kun ne öljyt olis kai aika tärkeitä Cat With Wry Smile

mäkään en syö mitään vegaanista öljylisäravinnetta, mutta just käytän rypsiöljyä ja pähkinöitä ja siemeniä normaalisti. Nyt vois tietty kyllä vähän katsoa, että tuleeko tarpeeksi kaikkea kun siemenet on tauolla. Olen kans käynyt esikoisen raskausaikana ravitsemusterapeutilla
 
Söin illanistujaisissa kana-aurajuustopiiraasta, kunnes vasta kotona hoksasin, että siinähän oli aura-juustoa, et ei olis välttis saanu syödä. Jospa muistaisi jatkossa olla tarkempi. Sit luin jostain että pakastevihanneksia käyttäessä pitäis kuumentaa väh. 70 'c tai keittää. Nii höyryttämällä ei välttämättä tuu sit riittävän kuumaksi kuumennettua.
 
Mutta olikos noissa juustoissa niin että jos ne on kuumennettu kiehuvan kuumaksi niin sitten voi syödä?

Yritän itse myös noudattaa ohjeita aika tarkasti, ainoastaan tosiaan pari salmiakkia meni vkonloppuna suuhun kun oli niin ällö olo, mutta pitänee hankkia niistäkin niitä raskausversioita. Muuten suositukset tuntuu aika pieneltä pahalta, kuitenkin kyse alle vuodesta, ja tätä on odotettu niin pitkään!
 
Aiemmassa raskaudessa olin hirveän tarkka. Nyt ehkä meen enemmän fiiliksellä, mikä maistuu ja järki mukana. Tosin jätin taas Hesburgerin hampparista sen ihanan majoneesin pois....
 
Mutta olikos noissa juustoissa niin että jos ne on kuumennettu kiehuvan kuumaksi niin sitten voi syödä?

Yritän itse myös noudattaa ohjeita aika tarkasti, ainoastaan tosiaan pari salmiakkia meni vkonloppuna suuhun kun oli niin ällö olo, mutta pitänee hankkia niistäkin niitä raskausversioita. Muuten suositukset tuntuu aika pieneltä pahalta, kuitenkin kyse alle vuodesta, ja tätä on odotettu niin pitkään!
Ai mitä raskausversioita salmiakista?
 
Ainakin prismassa on susheja valmistiskillä niin että saa kyllä syötyä turvallisesti. Ellei ole ihan täysi kielto merilevälle. Se Suomessa käytetty ei ole jodipitoisuuksiltaan niin suurta ja ne voi nyppiä poiskin.

Yllätyin kyllä että oli lohiversioita missä lohi oli kypsää ja sitten tonnikalaa ja Avocadoa muuten. Inkivääri piti jättää nyt pois vaikka senkin määrä olisi niin pieni että voi verrata maustemäärään.

Oletin syödessä että tästä puuttuu se jokin eli lohi ja en saa samaa sushi fiilistä mutta mitä vielä. Tuli se sieltä.
Inkivääri... Mä olen tällä hetkellä flunssassa ja olen kyllä syönyt inkivöörikarkkeja muutaman täs muutaman päivän sisään kun kurkku on vaan muutoin niin tulessa... no, sit se on hetken vielä enemmän *paperipussipäässä*
Mitä inkivääristä voi käydä?
 
Ai mitä raskausversioita salmiakista?

Namitupa kuulemma tekee glykyrritsiinittömiä salmiakkeja, joita siis raskaanakin voi syödä huoletta. Se on kai just se glykyrritsiini (voi luoja mikä sana!) mikä voi aiheuttaa ongelmia sikiön aivojen kehityksessä tms. CherryRed näistä myös vinkkasi tuolla jossain toisessa ketjussa! :)
 
Mä sain tietää raskaudesta vasta pari viikkoa sitten ja oon siis siihen asti syönyt siemeniä, lisäravinteita mitä ei sais syödä ja vakuumipakattua lohta ainakin Cold Face ja salmiakkia ja lakritsia.. raskaus ku selvisi niin nämä jätin, mutta silti mietityttää että mitähän haittoja näistä vielä tulee..
 
Oon koittanu noudattaa niin tarkasti ku oon osannu. Välillä tuntuu ettei millään muista kaikkia suosituksia kun niitä on niin paljon.. Onneksi en muutenkaan välitä mistään raa'asta kalasta ja kahvinjuontikin on rauhottunu ihan itekseen.
 
Asiaa vähän sivuten, miten tarkkaan noudatatte raskausajan kosmetiikkasuosituksia?

Mä oon nyt koittanut vähentää kemikaalikuormaa ja selvitä vähemmällä sekä vaihtanu osittain apteekin tuotteisiin. Oon jättäny jotain kauneudenhoitorutiineja kokonaan pois. Säästyy rahaakin samalla. :D

Apua onko näitäkin paljon? D: Oon vaan ollu tukkaa värjäämättä.. Pitääpä alkaa äkkiä googlettelemaan.
 
Apua onko näitäkin paljon? D: Oon vaan ollu tukkaa värjäämättä.. Pitääpä alkaa äkkiä googlettelemaan.

Tsekkasin nyt mielenkiinnosta husin ohjeet kosmetiikasta, eikä kyllä vaikuta mitenkään omaan käyttöön. Käytän muutenkin ainoastaan fysikaalista suojakerrointa , en käytä itseruskettavia tai hajuvesiä (työympäristön vuoksi). Ihonhoitoaineista olen omaa käyttöä varten käynyt inci-listat läpi jo aikaa sitten, ja nämä on pitkälti laadukasta korealaista luonnonkosmetiikkaa. A-vitamiiniseerumin vaihdoin yrityksen alkaessa bakuchioliin ja meikkiä en käytä läheskään joka päivä. En myöskään käytä ripsenpidennyksiä tai tekokynsiä. :)
 
Aiemmassa raskaudessa olin hirveän tarkka. Nyt ehkä meen enemmän fiiliksellä, mikä maistuu ja järki mukana. Tosin jätin taas Hesburgerin hampparista sen ihanan majoneesin pois....

Lähes kaikki eineamajot sisältää joko pastöroitua kananmunamassaa tai keltuaisjauhetta eli ei tarvii jättää pois :) vai oliko joku muu peruste kuin raa'an kananmunan välttely?
 
Takaisin
Top