Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

Hyvä, että vahvistui vielä tätä kautta :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mä nimittäin googlasin ja luin pakkausselostetta ja niiden perusteella söin jo yhden pussillisen Salta Katteneita :tears:

Mä tykkäsin myös niistä Namituvan kovista, mut kyl pehmeillä salmiakeilla on aina oma paikkansa :smiling face with heart-eyes: Ja just hedelmäkarkkien kans samal ihan parasta :thumbs-up:

Juuri näin! :smiling face with heart-eyes: Ja nää oli kyllä hyviä! :) :thumbs-up:
Omasta mielestä parempia, kuin tuo tv-mix.

Vielä kun saisi kouvolan tuoretta lakritsia ilman glykyrritsiiniä niin ai että. :smiling face with heart-eyes: :tears:

Sitä sitten kesäkuussa synnärikassiin. :)❤️ Ja aurajuusto! Ja sushia! Ja ihanaa cittarin tuoretiskin rapumössöä. (Tähän joku erittäin kuolaava hymiö.)
 
Fazerilta sain myös vastauksen.
Salta katten 70g ei sisällä glykyrritsiiniä. :)

Itse tykkään kyllä myös noista Namituvan karkeista. Niitä on ihana imeskellä. ☺️
Mutta oonkin kaivannut tämmöisiä pehmeitä mitä voi napostella hedelmäkarkkien kanssa samaa aikaa. :Face With Stuck Out Tongue:

Kävin just tänään kaupassa ja ostin molempia pussin kokeiluun! Salat kattenit aukes jo ja maistuu kyllä hyviltä. Just kiva jotain pehmeitäkin salmiakkeja saada. :Relieved Face: vaikka tykkään myös niistä namituvan kovista, mutta nekin alkaa jo olla syötynä mitä tilasin.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Kävin just tänään kaupassa ja ostin molempia pussin kokeiluun! Salat kattenit aukes jo ja maistuu kyllä hyviltä. Just kiva jotain pehmeitäkin salmiakkeja saada. :Relieved Face: vaikka tykkään myös niistä namituvan kovista, mutta nekin alkaa jo olla syötynä mitä tilasin.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ihana! :Grinning Face: Laukku täyteen namituvan salmiakkeja ja salta katteneita. :red-heart::thumbs-up:
Ehkä vähän myös fazerin sinistä (punaista levyä) ja ruispaloja? :Grinning Face: vai kaipaatko edes niitä? :) Onko joku sellainen suomalainen ruoka mitä kaipaat? :) Karjalanpiirakat?
 
Ihana! :Grinning Face: Laukku täyteen namituvan salmiakkeja ja salta katteneita. :red-heart::thumbs-up:
Ehkä vähän myös fazerin sinistä (punaista levyä) ja ruispaloja? :Grinning Face: vai kaipaatko edes niitä? :) Onko joku sellainen suomalainen ruoka mitä kaipaat? :) Karjalanpiirakat?

Oho en tiedä mitä sekoilin mutta poistin vahingossa yhden lauseen edellisestä kommentistani! :No Evil Monkey: Mutta joo, takaisin palatessa laukku on yleensä täynnä suomi-tuotteita! Nyt raskaana on tehnyt erityisesti mieli karjalanpiirakoita, niin niitä varmasti lähtee mukaan. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Paljon on sellaisia ruokia tai herkkuja mitä Suomesta monesti kaipaan, esim ihan perus-kanelipullat (tai ne sokerimunkit :Face With Stuck Out Tongue:), näin joulunaikaan piparit ja glögi, leipäjuusto, ihan vaan sellainen kalatiskin norjalainen lohikin maistuu täällä paremmalta! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Melko tarkkaan olen syönyt mahdollisuuksien mukaan suositusten mukaisesti, kahvin määrä on vähentynyt niin ettei tule juotua oikeastaan yhtään. Ja ei oikeastaan edes tee mielikään.

Kalaa itselläni kuluu yhä melko vähän, jotenkin hankala sitä lisätä kun tuorekala on niin kallista... Myös neuvolassa laskettu päivittäinen maitotuotteiden tarvittava määrä on kyllä yllättänyt, ennen raskautta olen kyllä elänyt kalsiumvajeessa. :D

Karkkia tai muuta makeaa on tullut syötyä, ei suuria määriä koskaan mutta kuitenkin - siitäkin pitäisi koettaa päästä eroon.

Minulla ei kahvin kanssa ongelmaa, kun en sitä muutenkaan koskaan juo, mutta Rooibos teekin on nyt yrttiteenä kielletty. Onneksi musta tee käy kohtuudella.

Onko muilla käynyt niin, aikaisempana sokerihiirenä ei enää maistukkaan karkit ja muu äkkimakea vaan haluaa mieluummin suolaista herkkua? Minusta se on kyllä tosi erikoinen muutos.. Saapa nähdä miten joulusuklaamässäilyn käy tänä vuonna :rolling: Jos jotakin karkkia olen himoinnut niin lakritsia, mutta sekin kiellettyjen listalla.
 
Minulla ei kahvin kanssa ongelmaa, kun en sitä muutenkaan koskaan juo, mutta Rooibos teekin on nyt yrttiteenä kielletty. Onneksi musta tee käy kohtuudella.

Onko muilla käynyt niin, aikaisempana sokerihiirenä ei enää maistukkaan karkit ja muu äkkimakea vaan haluaa mieluummin suolaista herkkua? Minusta se on kyllä tosi erikoinen muutos.. Saapa nähdä miten joulusuklaamässäilyn käy tänä vuonna :rolling: Jos jotakin karkkia olen himoinnut niin lakritsia, mutta sekin kiellettyjen listalla.

Mun on taas tehnyt normaalia enemmän kaikkea makeaa mieli vaikka normaalisti olen enemmän sipsi- kuin karkki-ihminen. :Grinning Face:
 
Minulla ei kahvin kanssa ongelmaa, kun en sitä muutenkaan koskaan juo, mutta Rooibos teekin on nyt yrttiteenä kielletty. Onneksi musta tee käy kohtuudella.

Onko muilla käynyt niin, aikaisempana sokerihiirenä ei enää maistukkaan karkit ja muu äkkimakea vaan haluaa mieluummin suolaista herkkua? Minusta se on kyllä tosi erikoinen muutos.. Saapa nähdä miten joulusuklaamässäilyn käy tänä vuonna :rolling: Jos jotakin karkkia olen himoinnut niin lakritsia, mutta sekin kiellettyjen listalla.

Mulle on käynyt myös just näin! Aina oon ollut enemmän sokerihiiri mutta nyt etenkin raskauden alussa teki vaan mieli kaikkee suolaista! Nyt kyllä jo maistuu taas ne suklaat ja muut makeatkin, joten joulukilot on tänäkin vuonna taattu! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Minulla ei kahvin kanssa ongelmaa, kun en sitä muutenkaan koskaan juo, mutta Rooibos teekin on nyt yrttiteenä kielletty. Onneksi musta tee käy kohtuudella.

Onko muilla käynyt niin, aikaisempana sokerihiirenä ei enää maistukkaan karkit ja muu äkkimakea vaan haluaa mieluummin suolaista herkkua? Minusta se on kyllä tosi erikoinen muutos.. Saapa nähdä miten joulusuklaamässäilyn käy tänä vuonna :rolling: Jos jotakin karkkia olen himoinnut niin lakritsia, mutta sekin kiellettyjen listalla.

mullekin on käynyt näin mikä on tosi outoa koska aiemmissa raskauksissa on karkki ja suklaa maistunut ihan hyvin. Nyt ei maistu suklaa millään, ja sitä ennen raskautta söin päivittäin..
 
Minulla ei kahvin kanssa ongelmaa, kun en sitä muutenkaan koskaan juo, mutta Rooibos teekin on nyt yrttiteenä kielletty. Onneksi musta tee käy kohtuudella.

Onko muilla käynyt niin, aikaisempana sokerihiirenä ei enää maistukkaan karkit ja muu äkkimakea vaan haluaa mieluummin suolaista herkkua? Minusta se on kyllä tosi erikoinen muutos.. Saapa nähdä miten joulusuklaamässäilyn käy tänä vuonna :rolling: Jos jotakin karkkia olen himoinnut niin lakritsia, mutta sekin kiellettyjen listalla.

Juu, ei mee makea ei! Eniten kaipaisin makeasta salmiakin/lakun ja hedelmäkarkkien yhdistelmää, mutta näitä söin kyllä muutenkin kaikista mieluiten jo ennen raskautta. Mutta on selvästi vähentynyt. Ei enää tuu sellaisia viikonlopun pakko-saada-perjantaimässyä -fiilistä :Grinning Face:
Ja voih, tuo rooibos tee! Sitä mäkin kaipailen, nyt kun kahvi ei edelleenkään mee alas..
 
mullekin on käynyt näin mikä on tosi outoa koska aiemmissa raskauksissa on karkki ja suklaa maistunut ihan hyvin. Nyt ei maistu suklaa millään, ja sitä ennen raskautta söin päivittäin..
Tämä on kuin olisin itse kirjoittanut!
 
Mä aloin epäillä raskautta siitä, ettei suklaa oikein maistunut. Niin ei ole käynyt varmaan ikinä, joten jotain outoa oli selvästi tekeillä. :tears: Nyt alkaa jo jonkin verran maistua, mutta ehkä silti vieläkin valitsen ennemmin jonkun täytesuklaan, kuin ihan vaan pelkkää suklaata, varsinkaan tummaa en edelleenkään ehkä söisi. Myöskin hyvin pieni määrä riittää kerralla. Muuta karkkia en hirveän usein muutenkaan syö, joten ei ole nytkään tehnyt mieli, paitsi vähän joitain sellaisia missä on hedelmäkarkkia ja salmiakkia. Mutta kun ne salmiakit olisi siinä olennainen osa, niin eipä sitten.
 
Takaisin
Top