Raskaaksi 2021

Lueskelin googlettamalla kokemuksia emätintulehduksesta ja raskautumisesta, niin keskustelussa löytyi kokemuksia, että on pitkään yritetty ja hoidettu tulehdus pois, jonka jälkeen plussattu. Lisäksi joillekin on aiheuttanut myös tätä tiputtelua. Voi että, kun minä niin toivoisin, että meillekin tulisi se kauan kaivattu plussa, kunhan saan tämän tulehduksen hoidettua kuntoon Anxious Face With Sweat- Vielä kerkeää yksi kokonainen kierto olla ensimmäistä poliaikaa.

Onko sinulla @NewMoon löytynyt syytä tai hoitoa tuohon lyhyeen luteaalivaiheeseen? Tai onko sinulle mainittu siitä mitään? Minulla on nimittäin saman pituinen luteaalivaihe.

Tuli mieleen että voiko kuukautisten siirtäminen Primolut N:llä haitata raskautumista jotenkin pidemmällä aikajänteellä?
Olen kesän aikana siirtänyt kahdesti kuukautisia reissujen vuoksi. Tietenkin aina oon tarkistanut etten ole raskaana ennen kuin aloitin kuurin. Lääkäri jolta sain reseptin, tietää vauvatoiveista, luulisin että on ottanut sen huomioon..

Ei syytä löytynyt/etsitty sen enempiä, mulla oli se 9 päivän luteaali (joskus 8) koko viime yrityksen ajan (9v) paitsi Lugesteronin ja primolutin kanssa (lugen kanssa 16vrk,primon 12).
Meidän hoitomuoto oli icsi, joten ei siihen sitten kiinnitetty huomiota hoidoissa ollenkaan. Luomuna oli todella turhauttavaa kun tiputtelu alkoi aina viikon päästä oviksesta. Ikinä en päässyt edes testausvaiheeseen kun tiesi et menkat sieltä alkaa.
Nyt tuon raskauden jälkeen yhden ainoan oviksen sain tikutettua keväällä ja sen kierron luteaali oli 8vrk.

Lugesteronista voisi olla apua, terolut on monilla turhan mieto estämään vuotoa. Luteaalivaiheen pidennys ei meillä raskautumisessa auttanut, kun syy oli miehessä heidän mukaan. Heikko keltarauhanen voi olla syy lyhyeen luteaaliin mut mulla se näyttää olevan koko ajan, etten sitten tiedä, kun sitä tosiaan ei sen enempiä tutkittu (esim. Ei testattu oviksen jälkeen progesteronia).

Muoks. Milloin sulla sitten kunnon vuoto alkaa jos tiputtelu dpo 9? Sen mukaan lasketaan luteaalivaihe.

Okei, katsotaan mitä meille sanotaan sitten polilla. Kunnon vuoto alkaa dpo11, eli muutaman päivän tiputtelee.

Sivusta huutelen tiputteluun ja luteaalivaiheeseen. Samaa mieltä Newmoon kanssa et terolut ei kaikilla auta mitään, myöskään mulla. Lugesteron pitää tiputtelut poissa. Mulla siis tiputtelee noin viikko ennen menkkoja, luteaali 12-13 päivää, joka sinänsä ok pitkä. Tiputtelulle ei yritysvaiheessa löydetty syytä, proge kerran mitattu joka ok. Selittämätön lapsettomuus oli/on ja lapsi saatiin ivf. Kuitenkin synnytyksessä (sektio) lääkäri näki endometrioosia, joten voi olla että tiputtelu johtuu siitä ja ehkä sitten lapsettomuuskin (kukaan ei voi varmaksi sanoa). Muita endo-oireita ei oikeastaan ole. Sinänsä parin päivän tiputtelu ennen menkkoja on normaalia mut toki alle 10pv luteaalivaihe on lyhyehkö mutta oon myös lukenut ettei se silti aina raskautumista estä. Todella turhauttavaa kun raskautumisessa/lapsettomuudesta mikään ei ole ikinä varmaa tai selkeää ja kaikkien tilanne kuitenkin niin yksilöllinen.

Joo en minäkään oikein usko, että pelkästään tämä tiputtelu on syynä miksi ei tärppää. Voi tietysti vaikuttaa, mutta mulla on kaikki verikokeet ollut ok. Toivottavasti me kuitenkin saataisiin vielä joskus se plussa testiin vaikka sitten niillä hoidoillaAnguished Face-

Mä kirjoitan ekaa kertaa yhtään minnekään palstalle Mulla ekasta synnytyksestä 6 vuotta. Nyt haaveissa toinen lapsi. Pillerit lopetettu n. 2kk sitten. Ekat menkat tuli niin, että tikutin oviksen ja oli tuntemuksia ja menkat alkoi 12 pvää positiivisen ovistestin jälkeen. Noh, nyt toisia menkkoja odotellaan, kp 36. Monta r-testi negaa tehty, verikoekin nega. Olin kyllä tikuttanut tässäkin kierrossa oviksen kp 19 ja oireetkin täsmäsi, kunnes sitten kp 29 tuli aivan hirveät ovislimat kesti kolme päivää. Eli ei siis kyllä varmaan ovis ollut silloin kun tikutin. Alkais nyt ne menkat, niin pääsisi aloittaa uuden kierron

Hei! Ja tervetuloa foorumille. Meillä on sun kanssa siis aika sama tilanne, mun lapsi täytti just 6 vuotta ja toinen nyt haaveissa, pillerit jätin kesäkuussa ja nyt ollut kolmet menkat ja huomenna "pitäis" alkaa neljännet menkat. Vähän sille tuntuu et menkat alkaa koska niinsanotut pupuilut jäi vähälle/ajoitus meni mönkään tässä kierrossa.

Hienoja ovisplussia täällä! Toivotaan, että pian iskisi kunnon plussa-aalto, kun on hetken ollut hiljaisempaa sillä saralla. Beating Heart

Mun on pakko päästä avautumaan.. Anteeksi pelkkä omanapailu.
Luulen, että en ehkä olekaan ovuloinut tässä kierrossa. Sain sen ovisplussan sillon kp 7, ultrattiin kp8 eikä ovista ollut näkyvissä ja testi nega. Ovisplussa uudestaan kp9.
Lämmöt lähti nousemaan vasta kp 13 joten FF-app ajatteli oviksen olleen kp12.
Lämmöt pysy neljä päivää ylhäällä ja nyt eilen ja tänään ne on ollut laskussa. Eilen tuli myös vaaleanpunaista ihan vähän parilla vessareissulla pyyhkiessä.

Lämpöjen lasku ja tuo vuoto laittoi FF-apin sekaisen eikä sekään enää tiedä, koska mun ovis oliBeaming Face With Smiling Eyes
Kipuja oli sillon, kun sain ovisplussan ja ajoittain edelleen tuntuu pientä jomotusta.

Nyt ekaa kertaa ikinä oon todella pihalla, että mikä dpo on vai onko ovista ollut ollenkaan. Sen tiedän, että nyt on kp18 ja menkat alkaa varmaan viikon päästä (primot käytössä.)

Missä vaiheessa muut menee kierrossa? Joko meillä on testailijoita kohta? Beating Heart

Kp13, miten tätä pitäs tulkita? Anguished Face-

Liitteet

• 16343911078131373189251356593003.jpg
    16343911078131373189251356593003.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 133
Hienoja ovisplussia täällä! Toivotaan, että pian iskisi kunnon plussa-aalto, kun on hetken ollut hiljaisempaa sillä saralla. Beating Heart

Luulen, että en ehkä olekaan ovuloinut tässä kierrossa. Sain sen ovisplussan sillon kp 7, ultrattiin kp8 eikä ovista ollut näkyvissä ja testi nega. Ovisplussa uudestaan kp9.
Lämmöt pysy neljä päivää ylhäällä ja nyt eilen ja tänään ne on ollut laskussa. Eilen tuli myös vaaleanpunaista ihan vähän parilla vessareissulla pyyhkiessä.

Lämpöjen lasku ja tuo vuoto laittoi FF-apin sekaisen eikä sekään enää tiedä, koska mun ovis oliBeaming Face With Smiling Eyes
Kipuja oli sillon, kun sain ovisplussan ja ajoittain edelleen tuntuu pientä jomotusta.

Nyt ekaa kertaa ikinä oon todella pihalla, että mikä dpo on vai onko ovista ollut ollenkaan. Sen tiedän, että nyt on kp18 ja menkat alkaa varmaan viikon päästä (primot käytössä.)

Missä vaiheessa muut menee kierrossa? Joko meillä on testailijoita kohta? Beating Heart

Onpa kurja jos ei tullut ovista lainkaan :(

Mulla kp11 ja kalenterien mukaan ovis tapahtuisi ensi viikon ke-to. Muutaman päivän olen jo tikutellut, eilisestä ei ole viiva vahvistunut lainkaan. En kuitenkaan pidä tikkuviivaa punaisena raamattuna, peitto on kyllä heilunut tässä joka päivä Beaming Face With Smiling Eyes Sama se on mikä päivä tärppää, kunhan tärppää! Positiivisin fiiliksin olen pysytellyt edelleen.

Mitä mieltä olette?
Tämän päivän ovistestit ovatkin jo ihan selkeästi haaleampia mielestäni, jos vertaa eilisiin testeihin.
Myös alavatsan oudot tunteet loppuneet melkein kokonaan, 14pvä-15pvä yönä tuntui alapäässä samanlaista tunnetta kuin just ennen menkkoja on yleensä ollut, sanoinkin miehelle silloin että ei kai tässä nyt voi menkat alkaa Beaming Face With Smiling Eyes
Aktia harrastettu viimeksi nyt edellisenä yönä 16pvän puolella, mitä mieltä pitäisikö tänäänkin vielä illemmalla vai onko liian myöhäistä?
Kolmena viimeisempinä öinä aktia on ollut, toivottavasti olisi ajoittunut oikein Confounded Face

Mielestäni lähtenyt jo vaalenemaan, onko mielestänne jo menossa negan suuntaan / onko jo negan puolella?
Ylempi liuska otettu klo 13 ja alempi klo 17.

https://ibb.co/NyC1TWz

Muokattu viimeksi:
Hyi että voin huonosti. Kaikki hajut etoo & äsken kyökkäsin tyttären iltapuuron hajulle.. Kp24 ja Dpo7, voiko oikeesti näin aikasin alkaa jotkut oireet?!? Tein aamulla herkän rfsu testin ja negan se tietty anto… Tää etova olo on vaan aivan karsee.. Plus alaselkä kipu & pienet alamasu krampit…

Hyi että voin huonosti. Kaikki hajut etoo & äsken kyökkäsin tyttären iltapuuron hajulle.. Kp24 ja Dpo7, voiko oikeesti näin aikasin alkaa jotkut oireet?!? Tein aamulla herkän rfsu testin ja negan se tietty anto… Tää etova olo on vaan aivan karsee.. Plus alaselkä kipu & pienet alamasu krampit…

Oliko niin, että imetät vielä esikoistasi? Oletko hiljattain lopetellut tai vähentänyt? Sillä kysyn, kun mulla on ollut ihan jäätävää pahoinvointia oviksen ja menkkojen välissä siitä asti, kun imetyskerrat väheni yhteen kertaan vuorokaudessa. Pahoinvointi on ilmeisesti melko yleistä imetyksen lopetusvaiheessa, tai tällasessa tilanteessa, jonka keho "tulkitsee" lopetusvaiheeks, vaikka mulla oli toiveena jatkaa tällä tahdilla vielä hetken aikaa. Mutta siis en tiiä pystynkö mm. tän pahoinvoinnin takia, ja ihan muutama raskaustesti tullut varmuuden vuoks tehtyä jo ennen kierukan poistoa

Mutta toivotaan, että sulla olis raskausoireita

Harmi jos ovis jää tulematta tälle kertoa Confused Face mutta voisko vaaleanpunainen vuoto kuitenkin liittyä kuitenki ovulaation?

Täällä kp11 ja vielä ei ole ovis+ tikkuun tullut, jospa huomenna Beaming Face With Smiling Eyes

Dpo 4 tähän päivään asti ( dpo 7 siis tänään menossa ) ollut kovia vatsakipuja ja tooodella kiristävää tunnetta alavatsalla. Menkkojenkin pitäisi alkaa vasta noin viikon päästä. Ei muistaakseni aikaisemmissa kierroissa mitään vastaavaa, mutta kemiallisessa taisi olla jos en aivan väärin muista. Nyt on kramppaillut ihan urakalla. Tänäänkin piti töissä istua hetkeksi kun tuntui että jalat lähtee alta. Voiko olla normaalia? Anguished Face

Muokattu viimeksi:
Takaisin