Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tälle päivää käyny kakomassa jo kolmesti :facepalm: Mehukeittoo ja leipää oon jopa saanut alas, pitäis kyllä juoda enempi ihan vettä:oops:
Toisaalta tää pahoinvointi omalla tavallaan rauhottaa pelkoja, mut sit takaraivossa kytee se pieni ajatus et entä jos tää pahenee rajuksi kuten esikoisen aikaan ja kestääkin sit jonnekin puoliväliin tai pidempään :meh:

Hiukset muuten rasvottuu todella nopsaan! :wideyed: Muutama finninpoikanenkin ilmestyny leukaan :hilarious:

Mulla taas hiukset ihan rutikuivat! muutenkin luonnonkiharana aikas kuivanpuoleinen ja nyt ihan reuhka
 
Jep.. Tänään nukkunut parin tunnin päikkärit ja oksentanut kahdesti, mittään ei oikeen jaksa tehdä:inpain: vaikuttaahan se väkisinkin mielialaan, kyllä määkin oon kuulemma äksympi kuin ennen. :oops:

Itsekin huomaan kyllä ärtyisyyden. olen normisti hyvin leppoisa-
 
Ootko rennietä koittanu? Teratologisen kanssa keskustelin aiemmin tällä viikolla ja sanoivat sieltä et närästystä kannattaa hoitaa ehdottomasti, ja Rennietä voi ottaa hyvin turvallisin mielin, 12kpl maksimi päivässä. :happy:

Joo rennie! Pitääki hommata. :happy: Taisin jossain raskaudessa nukkuakki renniet tyynyn alla. En vaa ajatellu et tulis kiusaksi näin aikaisessa vaiheessa. Ja normaalisti mua ei siis närästä ollenkaan. Tää siis on mulla selkee raskaus oire. Jouduin ensimmäisessä raskaudessa selvittääki, et mitä ihmettä tää korvennus on ja selvis et närästyshän se. :facepalm:
 
Onko muilla aiemmin synnyttäneillä jo iha näkyvä maha? Olen vähän järkyttynyt miten vaikea vatsaa on peittää vaikka ollaan vasta ihan alussa. Kuvissa vatsa näyttää jo nyt samalta kuin aiemmassa raskaudessa rv 22
 
Mulla tää etova olo ottaa vaan hermoon. Tai mulla hermoon otto on se, että alan pillittää herkästi. :hilarious: Mitään en saa aikaiseksi, ku kokoajan huono olo. Koskaa ei ole hyvä, onko oloja vaiko ei. Pitäs olla onnellinen näistä oloista nyt ku niitä on, mut voimat loppu ku paha olo alkaa noin 2h ku herään aamulla ja tuntuu ettei mikään auta. En ole vielä oksentanu, kun en muutenkaa herkästi oksenna. Voi ku ois ees pikkase vähempi oksettava olo.
 
Onko muilla aiemmin synnyttäneillä jo iha näkyvä maha? Olen vähän järkyttynyt miten vaikea vatsaa on peittää vaikka ollaan vasta ihan alussa. Kuvissa vatsa näyttää jo nyt samalta kuin aiemmassa raskaudessa rv 22

Tämä on minulle kolmas ja tiedän ettei tämä maha ole kasvanut kohtu mutta aivan järkyttävää turvotusta! :hilarious:
 
Onko muilla aiemmin synnyttäneillä jo iha näkyvä maha? Olen vähän järkyttynyt miten vaikea vatsaa on peittää vaikka ollaan vasta ihan alussa. Kuvissa vatsa näyttää jo nyt samalta kuin aiemmassa raskaudessa rv 22

En ole aiemmin synnyttäny mut turvottaa kyllä. :nailbiting:
 
Joo, turvotusta täälläkin ihan selvästi. Vähän kyllä jännään että koska vauvamasu tulee näkyviin, yleensähän ilmeisesti ekassa raskaudessa masu tulee myöhemmin näkyviin, ja sitten seuraavissa aiemmin. Mulla ekassakin raskaudessa masu tuli jo aikasin näkyviin, jo viikolla 14 aloin saada töissä onnitteluja :rolleyes: Toivottavasti ei nyt paljoa aikaisemmin pullahtaisi tällä kerta esiin, haluaisin ainakin siihen nt-ultraan odottaa ennen kuin kaikki saa tietää...

Ja jotenkin hassua että vaikka se vauvamasu pullahti esiin melko aikaisin, niin loppuvaiheessa se oli kuitenkin pieni verrattuna siihen miltä monien raskausmaha näyttää lopussa!

Tällä hetkellä tosiaan on ihan vaan yleistä turvotusta, huomaa etenkin iltaisin.
 
Kuvotusta alkanut ilmaantumaan nyt 6. viikolla eikä tämä merisairaus nyt auta asiaan lainkaan. En suosittele lähtemään laivalle :hilarious: tajusin vasta, että eihän tuolta buffastakaan saa syödä juuri mitään :facepalm:
Tuntuvin oire on valtava painontunne alavatsalla, kai se turvotukseksi piakkoin kääntyy myös.
 
Muokattu viimeksi:
Tänään oli pakko työmatkalla pysäyttää auto ja käydä oksentamassa :dead: Täytyy koputtaa puuta, mutta onneksi aamupalan oksentamisen jälkeen loppupäivä on nyt aina mennyt oksentamatta vaikka krapulainen olo onkin ollut :rolleyes:
 
Kaksi raskautta takana ilman pahoinvointia, mutta eilen, 5+1 tuli ihan puskista krapulainen olo.. Olin aivan ihmeissäni, koska oletin ilman muuta että kolmas raskaus menisi samaa kaavaa kuin ekatkin :D Sormet ristissä että jäisi vain hetkelliseksi oireeksi, eikä jäisi päälle. Muistan kuinka ekassa raskaudessa voivottelin oireettomuuttani, mutta nyt ajatuskin pahoinvoinnista tuntuu ihan mahdottomalta tässä elämäntilanteessa.

Muuten on lähinnä väsymystä ja itku on herkässä. Saas nähdä mitä tää raskaus tuo tullessaan.
 
Turvotusta on kyllä :hilarious: Ei meinaa mennä just ennen raskautta ostetut metsästyshousut kiinni. Mahaa toki entuudestaan hieman, ja esikoisestakin alko näkyä rv14 niin tiiä häntä millon tästä alkaa näkyä :facepalm: Toki raskauksien välillä on se melkeen 7v aikaa että ei se välttämättä ihan liian aikasin näy:rolleyes:

Tää pahoinvointi on kyllä kans yhdenlaista :shy: Eilen kävin kakomassa sen viis kertaa ja tälle päivää viis kerennyt jo olemaan.
Ei kuitenkaan tuu aina kaaressa oksua ulos asti, mut kuola valuu ja ”huuto-oksennan” äänitehosteiden kera lähinnä kuolaa ja ilmaa :bored: mut kai tää oksenteluksi lasketaan kun aina desin verran jotain kuitenkin tulee :laughing021
 
Pahimmat on kyllä just noi, kun sitä oksennusta ei edes tule. Oksentaminen kuitenkin helpottaa oloa edes hetkeksi, mut toi yökkiminen jättää vaan entistä huonomman olon :meh:
 
Turvotusta on kyllä :hilarious: Ei meinaa mennä just ennen raskautta ostetut metsästyshousut kiinni. Mahaa toki entuudestaan hieman, ja esikoisestakin alko näkyä rv14 niin tiiä häntä millon tästä alkaa näkyä :facepalm: Toki raskauksien välillä on se melkeen 7v aikaa että ei se välttämättä ihan liian aikasin näy:rolleyes:

Tää pahoinvointi on kyllä kans yhdenlaista :shy: Eilen kävin kakomassa sen viis kertaa ja tälle päivää viis kerennyt jo olemaan.
Ei kuitenkaan tuu aina kaaressa oksua ulos asti, mut kuola valuu ja ”huuto-oksennan” äänitehosteiden kera lähinnä kuolaa ja ilmaa :bored: mut kai tää oksenteluksi lasketaan kun aina desin verran jotain kuitenkin tulee :laughing021

Mua alkaa kuvottaa toi ajatteleminen ees. :yuck:mulla on koko pvn kestävä etova olo, välil pahempana, mut ei vielä oksennusta oo tullu, vaikka tuossa kurkun päässä välillä tuntuu. :meh:
 
Jätin soittopyynnön neuvolaan. Aamusta alkaen nyt kahdeksan kertaa jo käynyt kyökkimässä ja unta ei meinaa saada kun on paha olo. Täytyy mainita tosta aiemmasta hyperemeesistä ja et nesteytys helpotti oloa. Jospa nyt ajoissa lähtis liikkeelle niin se vois ehkä olla helpompi kestää:facepalm:
 
Mulla oli viikko ennen plussaa nenä tukossa ja kevyt kuume nousi +kova päänsärky. Edellisenä iltana ennen plussaa lonkat ja alaselkä ihmeellisen kipeät.

Nyt rv 6+3 (huomenna varhaisultra josta selvinee tarkemmat viikot) ja alkuraskaus mennyt tosi väsyneissä merkeissä. Nukahdan pystyyn. Kuvotusta ja kovaa alavatsan juilimista ja turvotusta, joka onneksi nyt tuntuu jo vähän helpottavan aivan alun jälkeen. Yhtenä päivänä oksennellut, muina päivinä pysynyt sisällä mut lähellä tulla ylös kokoajan. Pahoinvointi ei ajoitu aamuun vaan tulee pitkin päivää ja yötä.. Sen verran huono olo ja perhosia jännityksestä vatsassa että en nuku kunnolla (ensimmäinen raskauteni ja odotan huomista varhaisultraa kuin kuuta nousevaa) . Öisin kuvotus melkeen pahinta minul, herään keskellä yötä napsimaan viinirypäleitä, millä saan pahimman oksetuksen pois. Niitä nytkin popsin, sohvalla klo 4.30 kun heräsin jo tunti sitten kamalaan oloon.
 
Minulla oli muutama päivä ovulaation jälkeen flunssaa ja lämmöt koholla. Iltaisin palelee. Tissit on vähän turvoksissa ja nyt eilen ja tänään vähän arat nännit. Alamaha on tosi turvonnut, varsinkin iltasin on ihan ilmapallo-olo :grin hajuaisti on herkillä, jääkaapin haju käy nytkin nenään vaikka istun olohuoneessa enkä ole koko kaappia avannut tänään. Haistan kaiken paljon normaalia tarkemmin vaikka nenä on koko ajan tosi tukossa o_O
Ja päänsärky, eilen alkoi eikä näköjään loppua näy :dead: migreeniäkin kun minulla on, niin panadol ei auta käytännössä yhtään mitään vaan pitäis saada esim burana sen kylkeen. Saa nähdä miten sitä töissä pystyy olla tämän kivun kanssa.

Nyt menossa 4+1.
 
Valvoin viime yönä alavatsa- ja alaselkäkipujen kanssa maustettuna närästyksellä. Oli ihan siinä rajoilla, että ei tarvinnut panadolia ottaa, mutta sitten nukahdin. Edelleen alaselässä tuntemuksia, mutta helpottamaan päin.

Rv 4+1
 
Takaisin
Top