IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Kauas noi plussat näkyy testeissä jos on ollut kkm? Täällä eilinen ja tää päivä vuodettu ihan normi menkkameiningillä, aamulla sain vahvan plussan edelleen. En tiedä pitäisikö tiistaina joka on meidän virallinen testipäivä soittaa klinikalle ja pyytää verikoe jotta selviäisi mikä tilanne. Vai miten näissä reilusti vuotoa ennen testipäivää mut kuitenkin plussa testipäivänä (oletan, että näkyy tiistaina edelleen testissä) tilanteissa toimitaan?

Mulle sanottiin että verikokeessa täytyy käydä ja että lugeja ei saa lopettaa ennen verikoetulosta vaikka ois runsastakin vuotoa.
 
Heippa! Pidempään olen jo tätä palstaa epäsäännöllisen säännöllisesti seuraillut ja myötäelänyt teidän iloissa ja vastoinkäymisissä :Heartpink Nyt eka IVF-kierto meneillään, joten aktivoidun.

Meillä molempien ensimmäinen lapsi toiveissa, ehkäisy jätetty 2019 alkuvuonna ja tutkimukset aloitettu 2020 lopulla. Syy selittämätön, mutta subkliininen hypotyreoosi ja matala AMH mulla todettu. Keväällä tehtiin 2 x OI (letroilla) + inssit, mutta koska tulosta ei niillä tullut, siirryttiin tuon matalan AMH:n takia heti IVF:ään.

Nyt menossa kp9, Gonalin (250 tai 300 IU) pistelyä takana 8 päivää ja Fyredemalia 5 päivää. Huomenna maanantaina ultrassa määritetään punktiopäivä, perjantain ultrassa lääkäri arvioi sen olevan keskiviikko. Jännittäviä aikoja! Pääosin on ollut tosi hyvät fiilikset nyt kun pääsee tekemään jotain konkreettista asian eteen, ja toiveikas olo - mutta sitten toki välillä mennään vuoristorataa, tuntuu että tää on ihan liian pelottavaa eikä pää voi pysyä kasassa kaikkien tulevien jännitysvaiheiden ja mahdollisten pettymysten kanssa. :smiley-angelic008
 
Kauas noi plussat näkyy testeissä jos on ollut kkm? Täällä eilinen ja tää päivä vuodettu ihan normi menkkameiningillä, aamulla sain vahvan plussan edelleen. En tiedä pitäisikö tiistaina joka on meidän virallinen testipäivä soittaa klinikalle ja pyytää verikoe jotta selviäisi mikä tilanne. Vai miten näissä reilusti vuotoa ennen testipäivää mut kuitenkin plussa testipäivänä (oletan, että näkyy tiistaina edelleen testissä) tilanteissa toimitaan?
Näissä tilanteissa seuraillaan verikokeilla ja niin kauan kun hgc jatkaa nousua, olet raskaana. Minullekin sanottiin, että tukilääkitystä ei saa lopettaa vaikka tulisi kuukautisten kaltainen vuoto, koska alkuraskauden vuodot ovat todella yleisiä.
 
Näissä tilanteissa seuraillaan verikokeilla ja niin kauan kun hgc jatkaa nousua, olet raskaana. Minullekin sanottiin, että tukilääkitystä ei saa lopettaa vaikka tulisi kuukautisten kaltainen vuoto, koska alkuraskauden vuodot ovat todella yleisiä.

kiitos! Mun ohjeissa tukilääke eli luget loppui 1.9. eli ennen kuin vuoto alkoi nyt perjantaina. Samanlaisena menkkavuotona tämä tänäänkin on jatkunut, runsaana sellaisena. En mitenkään usko että mitään raskautta tässä on tällä vuodolla sekä kadonneille oireilla. Ajattelisi niiden hyvin voimakkaiden oireiden pysyvän edes jossain määrin läsnä jos raskaus olisi vielä jatkuakseen, mutta niitä ei tosiaan ole nyt enää ollenkaan. Lähinnä hämää kauanko tuo raskaustesti näyttää iloisesti viivaa, tänään en tehnyt kun loppui testit mutta eilen aamuna siis oli vielä ihan vahva viiva.
 
Näissä tilanteissa seuraillaan verikokeilla ja niin kauan kun hgc jatkaa nousua, olet raskaana. Minullekin sanottiin, että tukilääkitystä ei saa lopettaa vaikka tulisi kuukautisten kaltainen vuoto, koska alkuraskauden vuodot ovat todella yleisiä.

Olen menossa huomenna taas hcg verikokeeseen. Eli jos hcg hiemankin nousussa, mitään ei tehdä ennen varhaisultraa? Se on vasta reilun parin viikon päästä. Ja vaikka olisi kohdunulkoinen, odotellaan kipuja? Taidan käydä yksityisellä ultrassa sitten ensin ..
Ja jos hcg jo laskussa, niin varmaan odotellaan siinäkin tapauksessa.
 
kiitos! Mun ohjeissa tukilääke eli luget loppui 1.9. eli ennen kuin vuoto alkoi nyt perjantaina. Samanlaisena menkkavuotona tämä tänäänkin on jatkunut, runsaana sellaisena. En mitenkään usko että mitään raskautta tässä on tällä vuodolla sekä kadonneille oireilla. Ajattelisi niiden hyvin voimakkaiden oireiden pysyvän edes jossain määrin läsnä jos raskaus olisi vielä jatkuakseen, mutta niitä ei tosiaan ole nyt enää ollenkaan. Lähinnä hämää kauanko tuo raskaustesti näyttää iloisesti viivaa, tänään en tehnyt kun loppui testit mutta eilen aamuna siis oli vielä ihan vahva viiva.

Riippuu, kuinka nopeasti hcg lähtee laskuun. Voi mennä viikkojakin. Voimia :Heartpink
 
Kyllä tää endometrioosi on paska eri tavoilla näissä eri endometriooseissa. En tiennyt noiden munasarjaendometrioomien ennustetta hoidoissa, kiitos kun jaksoit sivistää.
Meillä oli toiveissa myös enemmän lapsia (2), mutta näyttää siltä että ollaan hemmetin onnekkaita jos edes yksi saataisiin. Eli ollaan jo jouduttu vuoden verran tekemään henkistä työtä sen eteen, että voidaan jäädä täysin lapsettomiksi. Ymmärrän tuon musertavuuden :Heartred Ehkä he eivät voi antaa leikkauksesta mitään tarkempaa, koska se millä tavalla se endometrioosi on oikeasti kiinni eri elimissä, nähdään vasta leikkauksessa. Jos haluat jutella niin voit laittaa vaikka yv:tä.

Meillä lapsettomuuspoliklinikan kautta on mahdollisuus saada keskusteluapua, ja itse tuon mahdollisuuden hyödynsin kun meinasi vetää mielen niin mustaksi tämän selittämättömän lapsettomuuden ja hoitoihin liittyvien vastoinkäymisten kanssa. Tuon keskustelun aikana multa ekaa kertaa kysyttiin, että entäs jos hoidot eivät onnistukaan ja me jäädään ilman lasta. Toisaalta oli hirveän raadollista kuulla kyseinen vaihtoehto ääneen sanottuna, mutta toisaalta koen sen tässä kohtaa hyvänäkin asiana, ettei mieli täysin kiellä tuota vaihtoehtoa, vaan sen käsittely voi edes jollain tasolla alkaa. Todellisuudessahan kukaan ei voi täysin ennustaa eri pariskuntien tai henkilöiden hoitojen onnistumista, vaan nuori pariskunta, jonka tilanne on alun tutkimusten jälkeen näyttänyt hyvältä, saattaa rämpiä hoidot läpi ilman yhtäkään plussaa ja vakavasta endometrioosista tms. kärsinyt saada lapsen hoitojen avulla. Kun meilläkin tässä ensimmäistä lasta yritetään, niin toki ajatuskin hoitojen epäonnistumisesta tuntuu aivan hirveältä, sillä se tarkoittaisi että äitiys ja vanhemmuus jää täysin kokematta (me ei haaveilla useammasta lapsesta, eikä edes jaksettaisi enää toista kertaa edes lähteä hoitorumbaan).

Anteeksi jos jollekin tuli kurja olo tästä kirjoituksesta ja kovasti tsemppiä jokaiselle omiin tilanteisiin :Heartred
 
Meillähän on sitten täysin samanikäiset alkiot kun mulla siirrettiin 5päiväinen 1.9. eli samoissa mennään :woot:

Hui! Onko sulla mitään tuntemuksia? Mulla ollut nyt pari päivää aikas kovat kouraisut alavatsalla. Siis sellaiset, että ei mitään, ja sit taittaa kaksin kerroin. AJattelitko testata ennen virallista testipv 13.9.?
 
Hui! Onko sulla mitään tuntemuksia? Mulla ollut nyt pari päivää aikas kovat kouraisut alavatsalla. Siis sellaiset, että ei mitään, ja sit taittaa kaksin kerroin. AJattelitko testata ennen virallista testipv 13.9.?

Oho! Jospa se ois hyvä merkki. Välillä semmosia menkkamaisia kipuja mutta ei muuta. Mulla testipäivä jo ens pe! Uskon kyllä että testaan varmasti jo aiemmin.
Entäs sinä?
 
Olen menossa huomenna taas hcg verikokeeseen. Eli jos hcg hiemankin nousussa, mitään ei tehdä ennen varhaisultraa? Se on vasta reilun parin viikon päästä. Ja vaikka olisi kohdunulkoinen, odotellaan kipuja? Taidan käydä yksityisellä ultrassa sitten ensin ..
Ja jos hcg jo laskussa, niin varmaan odotellaan siinäkin tapauksessa.
Minulle sanottiin, että kovin varhain ei kannata ultrata, koska näkyy niin vähän, ja siksi klinikka kieltäytyi antamasta ultra-aikoja ennen rv 7, ja tarjosivat vain verikokeita (paitsi jos tulee kipuja tai on jokin aikaisemmin havaittu taipumus johonkin, tms)

Tuon jälkeen kyllä pääsee ultraan, jossain jo loppuviikolla 6, tosin ne rv 6 ultraukset yleensä päätyvät siihen, että varataan kontrolliultra, koska jotain ei näkynyt.
 
Minulle sanottiin, että kovin varhain ei kannata ultrata, koska näkyy niin vähän, ja siksi klinikka kieltäytyi antamasta ultra-aikoja ennen rv 7, ja tarjosivat vain verikokeita (paitsi jos tulee kipuja tai on jokin aikaisemmin havaittu taipumus johonkin, tms)

Tuon jälkeen kyllä pääsee ultraan, jossain jo loppuviikolla 6, tosin ne rv 6 ultraukset yleensä päätyvät siihen, että varataan kontrolliultra, koska jotain ei näkynyt.

Niin, kai tässä pitäisi vain malttaa odottaa...joko vuotoa, kipuja tai ultraa.
 
Oho! Jospa se ois hyvä merkki. Välillä semmosia menkkamaisia kipuja mutta ei muuta. Mulla testipäivä jo ens pe! Uskon kyllä että testaan varmasti jo aiemmin.
Entäs sinä?
Joo menkkakipuja myös, mut aika pirun kovia tuikkauksia. Luulen et testailen jo huomenna. Edellisestä siirrosta kiinnittyi mut irtosi..
 
Miten aikataulutus punktiossa muuten yleensä menee, onko (tuoreen) spermanäytteen jättö samaan aikaan punktion kanssa?
 
Miten aikataulutus punktiossa muuten yleensä menee, onko (tuoreen) spermanäytteen jättö samaan aikaan punktion kanssa?

Suunnilleen :) tai siis mies jättää näytteensä klo 8.15-8.45, punktioita on klo 8.45-10.30 suunnilleen :) Näin Tilkassa
 
Miten aikataulutus punktiossa muuten yleensä menee, onko (tuoreen) spermanäytteen jättö samaan aikaan punktion kanssa?

Yleensä näyte annetaan aikaisemmin kun punktio koska se pestään ensin. Näyte on ainakin 30 min. aikaisemmin kun punktio, ja joissain paikoissa riippuen aikatauluista jopa vähän aiemmin. Mutta te saatte teitä hoitavalta taholta hyvin tarkat ohjeet (kaikki ajat). Ja jos niissä on mitään epäselvää niin kannattaa heti vaan kysyä klinikalta siitä.
 
Okei kiitos :) alustavaa aikataulua pohdin vaan siltä kannalta, et tarttee sit varmaan pyytää toinen saattaja mukaan itselle, kun tiedän et miehen aikataulut on tosi tiukat niinä päivinä kun punktio on. Et pääsee lähtemään oman osuuden jälkeen. Huomennahan nää tosin selviääkin seurantaultran jälkeen.
 
Takaisin
Top