Maaliskuisten mietinnät

Minä olen täällä taustalla lukenut teidän kirjoitteluja.
Itse en oikein osaa iloita, sillä tuli koettua joulukuussa 2020 myöhäinen keskenmeno rv 17. Tosin sikiö oli kuollut jo rv 13+1. Synnytyksen jälkeen tuli muita komplikaatioita, joten tämä taustalla. painamassa mieltä.

Mulla entuudestaan yksi lapsi, joka syntyi keskosena rv 36+4. Synnytys käynnistettiin kohtalaisen pahan pre-eklampsian vuoksi.

Tammikuun jälkitarkastuksessa tuli mulle tarkat ohjeet, jos vielä raskaudun, et heti yhteys neuvolaan, kun raskaustesti näyttää plussaa.

Oltiin samaan aikaan toukokuisissa, eikö oltukin? En osaa oikein iloita minäkään, mutta toivon todella, että tällä kertaa saatais vauvat syliin asti! :Heartred
 
Oltiin samaan aikaan toukokuisissa, eikö oltukin? En osaa oikein iloita minäkään, mutta toivon todella, että tällä kertaa saatais vauvat syliin asti! :Heartred

Hei Candice! Joo, taidettiin olla. Muistan kyllä nimimerkkisi.
Toivotaan todella, että nyt saataisiin lapset syliin saakka ehjinä ja terveinä.
 
^ Sitä toivotaan nyt, kaikille :Heartred

@Tiituntii mikä tilanne? :sorry:

Täälläkin tosi ristiriitaiset fiilikset, aina kun on oireeton olo, alkaa se kemiallinen kolkutella takaraivossa. Päivä kerrallaan…
 
^ Sitä toivotaan nyt, kaikille :Heartred

@Tiituntii mikä tilanne? :sorry:

Täälläkin tosi ristiriitaiset fiilikset, aina kun on oireeton olo, alkaa se kemiallinen kolkutella takaraivossa. Päivä kerrallaan…
Kiitos kysymästä, ei ole tullut aamun jälkeen mitään. Toivotaan, että jäi siihen ja olisi ollut vain joku tihkaseva limakalvo.
 
Vaihdoin nimimerkin. Ennen Anastasia nyt syksynlapsi nyt kyllä kieltämättä odottaa jo vähän syksyä. Olis sitten vähän turvallisemmat viikot ja onhan sitä syksyssä oma tunnelmansa. Vaikka ei haittais jos vielä yksi hellejakso tulis vaikka elokuussa. Täällä Oulussa viileni ihan kunnolla nyt. Ihanaa kun ei tarvi enää hikoilla kokoajan!
 
Noi vuodot voi olla kyllä pelottavia. Itselläni on kahdessa aiemmassa raskaudessa ollut. Kolmannen lapsen kanssa viikoilla 6-7 ja tuli kyllä ihan kunnolla verta pari päivää, jonka vuoksi menin käymään tarkistuttamassa tilanteen ja loppuun asti meni raskaus. Toisen lapsen kanssa koin pelottavan vuodon, vuosin viikoilla 12-18 paljon välillä vanhaa verta. Kerran kävin ultrassa katsomassa miten menee ja kaikki oli hyvin ja joku myooma vai mikä se nyt oli niin vuosi siellä. Kaikki päättyi hyvin loppuun asti. Yksi keskenmeno ollut missä vuoto alkoi ruskealla tuhrulla. Ja yksi keskeytetty keskenmeno viikoilla 13-14 sikiön rakennepoikkeavuuden vuoksi. Ensimmäinen raskaus ja ensimmäinen tyttäreni, joka ei vain ollut kunnossa. Vuosi kaudet meni surressa menetettyä tyttöäni. Enään en edes tiedä haluaisinko tyttöä kun poikia minulla on kolme kappaletta ja ihania kaikkinensa. Kai minä en enää uskalla toivoakaan. Terveen vauvan toivon meidän perheeseen. :love017
 
Tervehdys kaikille! Minäkin liityn maaliskuisten joukkoon iloiseen. :greet025 Koitan jossain vaiheessa lueskella tämänkin ketjun läpi, niin näkee vähän meininkejä. :grin

Oon 28v., ensimmäistä tässä yritämme/odotamme ja vaikutusalueemme on Pirkanmaalla. Yritys aloitettu tän vuoden helmi-maaliskuulla ja ekasta tärppi. Se raskaus päättyi ikävästi keskeytyneeseen keskenmenoon toukokuussa. :sorry: Yhdet menkat välissä ja tässä sitä taas ollaan! Toivottavasti tämä kestäisi loppuun asti.

Appit ja laskurit antaa laskettua aikaa vähän kaikkea välille 22.-30.03., joten soittelen neuvolaan ja katsotaan minkä päivän ne sieltä mulle antaa. Itse olen myös maaliskuun lopun lapsia, oispa hauska olla synttäreinä synnärillä. :grin

Mulla kierto keskimäärin 26 päivää ja ovulaatio oli luullakseni tässäkin aika myöhään kp17. Perjantaina aloitin testailut epäilyttävillä viivanpaikoilla, tänään ei enää jäänyt tulkinnanvaraa. :rolleyes: Viime plussakierrossa sain kp29 vielä puhtaan negan ja selkeän plussan kp32. Oireita ei ollut silloin, eikä oo nytkään mitään isoja, mutta jotain kuitenkin. Alavatsan jomotusta ja "pingotusta", tissit on turvonneet, vähän huono olo (tätä oon bongannu kyllä lähes päivittäin myös negakierrossa :hilarious:). Ja pahapäisemmäks oon tullu, stressi, kiukku ja ahdistuneisuus tuntuu voimakkaampina.

Se minusta, mitäs teille kuuluu? :)
 

Liitteet

  • IMG_20210717_064304.jpg
    IMG_20210717_064304.jpg
    1.9 MB · Katsottu: 5
Aloitin tänään kuuntelemaan Irene Naakan kirjaa Hullu kuin äidiksi tullut ja ekan puolen tunnin kuuntelun aikana oon jo nauranut ääneen ainakin vartin. Vahva suositus, varsinkin muille ekakertalaisille.
 
Hei. Täällä 7+2 ja raskausoireet jo pelottavasti vähentyneet. Hcg oli torstaina mitattuna 176 tuhatta, joten luultavasti kaikki enemmän kuin hyvin. Mulla oli tossa parin viikon pahoinvointi jakso, joka nyt loppunut. Toivoinkin kovasti että loppuu, mutta nyt kun loppui niin pelottaa maanantaina soitan varhaisultran jotta pääsee näkemään että kaikki hyvin.
 
Hei. Täällä 7+2 ja raskausoireet jo pelottavasti vähentyneet. Hcg oli torstaina mitattuna 176 tuhatta, joten luultavasti kaikki enemmän kuin hyvin. Mulla oli tossa parin viikon pahoinvointi jakso, joka nyt loppunut. Toivoinkin kovasti että loppuu, mutta nyt kun loppui niin pelottaa maanantaina soitan varhaisultran jotta pääsee näkemään että kaikki hyvin.

Joo se siitä pahoinvoinnin loppumisesta se oli tismalleen 5 päivää pois ja nyt kyökin turkkilaiselle jugurtilleni mitä syön ja ällöttää todella paljon....nyt toivon taas ettei pahoinvointia olisi
 
Mulla oli aika paha oireiden kanssa ja vähän helpottanut. Toivon että pian loppuisivat kokonaan, koska on raskasta hoitaa lapsi perhe arkea näissä oloissa. Kerkee nämä oireet vielä aaltoilemaan ennen kuin on normaali olo. Jos kaikki menee hyvin. Me kaikkihan odotamme maagista 12 viikon rajaa. Minulla ainakin loppuneet oireet niihin aikoihin muistaakseni.
 
Mulla ei vielä ole mitään kovin ihmeellisiä oloja. Oon se hölmö, joka niitä toivoo, että olis jotain konkreettista. :hilarious:
 
Mulla oli aika paha oireiden kanssa ja vähän helpottanut. Toivon että pian loppuisivat kokonaan, koska on raskasta hoitaa lapsi perhe arkea näissä oloissa. Kerkee nämä oireet vielä aaltoilemaan ennen kuin on normaali olo. Jos kaikki menee hyvin. Me kaikkihan odotamme maagista 12 viikon rajaa. Minulla ainakin loppuneet oireet niihin aikoihin muistaakseni.
Minulla taas ne arkea hankaloittavat oireet alkaa just jossain viikolla 15, kun alkaa supisteleen ja liitoskivut vaivaamaan :grin
 
Minä puolestaan viimeksi yrjösin puoleen väliin asti ja juuri kun alkoi helpottaa, alkoi kamalat liitoskivut. Nautin vielä tästä hetkestä, kun oireet melko vähäisiä, eikä pahoinvointi ole vielä isommin alkanut :hilarious:
 
Minulla taas ne arkea hankaloittavat oireet alkaa just jossain viikolla 15, kun alkaa supisteleen ja liitoskivut vaivaamaan :grin

Mulla oli sama kahdessa aiemmassa. Haarat niin kipeet että hiki nousi pintaan kun lähti liikkeelle ja käveli. Suppareita tuli kun kylkeä käänsi.

Todella toivon että tämä raskaus olisi erilainen [emoji1374]
 
Muokattu viimeksi:
Otatteko koronarokotteen raskaana? Ootteko saanut jo ennen plussaa ekan tai molemmat rokotteet?
 
Takaisin
Top