Maaliskuisten mietinnät

Mä tein testin vasta 5+2 ja soitin seuraavana päivänä heti neuvolaan. Aika tuli kolmen viikon päähän, eli aika pitkä odottaminen siihen. Kesäloma tosiaan menee vähän eri fiiliksissä kuin alunperin ajateltiin.
 
Varovaisesti minäkin liityn seuraan. Tänään tein haalean, mutta selvän plussan 4+0. Edellinen raskaus päättyi kkm 13+0 marraskuussa, ennestään meillä reilu 2v esikoinen. En ole vielä neuvolaan soitellut, varmaan odottelen vielä, kun on niin epätodellinen olo. Jännittää kamalasti, miten käy tällä kertaa, ei oikein osaa iloita niin paljon, kuin edellisellä kerralla.
 
@Candice meillä samat päivät! Toivottavasti tällä kertaa kaikki menis hyvin :Heartred varmasti tuo on jättänyt ison jäljen, kun itsellä jo kemiallinen muutti suhtautumista aika radikaalisti.
 
Huh, kävin äsken pitkässä ja kuumassa suihkussa ja se ehkä helpotti tätä kestokrapulaoloa edes hieman :Heartred

Nyt jos seuraavaksi suuntaisi pitkille yöunille. Tuntuu vähän että migreeni vaanii nurkan takana kun enemmän ja vähemmän jomottanut taas koko päivän päätä, täytynee panadol napata ennen unille menoa.

Onhan tämä alkuraskaus kyllä, tämän vaiheen jos vain voisi skipata :dead::grin
 
Hui kun aika menee nopeasti. Vastahan sitä itse plussasin tästä tuoreimmasta ja nyt on jo eka kolmannes takana. Kaikille iloista kärsiville tsemppiä. Ei ole helppoa näillä helteillä.

Meillä esikoinen oli aikoinaan maaliskuinen ja muistan kun tein elämäni ekan plussatestin 06.07.08. Nyt tuo poika menee kutoselle.
 
Hohoi. Muita unettomia? Entäs näitä jotka myös näkee iha ufoja unia ku vihdoinki saa unen päästä kiinni? Mä oon ollu ny muutaman yön jossain hiyon vanhassa länkkärissä kultakuumeen aikana ryöstämässä pankkeja. :hilarious: Tietenki ne sheriffit yms ei mua oo kiinni saanut, mut hauskaa herätä yöllä siihen ku mies vieres tökkii kylkeen et voiksää hei lopettaa juoksemisen. :D ei muuten mut ku kuulemma potkin mein 2v pojan sänkyä. Ja tosiaan tämä unettomuus. Luoja, toivottavasti helteiden jälkeen helpottaa. Mun silmäpussit tuskin tän jälkeen ikinä palautuu. N2-3h unilla menny mooonta yötä jo...
 
Hohoi. Muita unettomia? Entäs näitä jotka myös näkee iha ufoja unia ku vihdoinki saa unen päästä kiinni? Mä oon ollu ny muutaman yön jossain hiyon vanhassa länkkärissä kultakuumeen aikana ryöstämässä pankkeja. :hilarious: Tietenki ne sheriffit yms ei mua oo kiinni saanut, mut hauskaa herätä yöllä siihen ku mies vieres tökkii kylkeen et voiksää hei lopettaa juoksemisen. :D ei muuten mut ku kuulemma potkin mein 2v pojan sänkyä. Ja tosiaan tämä unettomuus. Luoja, toivottavasti helteiden jälkeen helpottaa. Mun silmäpussit tuskin tän jälkeen ikinä palautuu. N2-3h unilla menny mooonta yötä jo...
Mä oon nukkunut plussan jälkeen tosi huonosti. Kello näyttää joka yö erittäin huonoa palautumista. Herään vähän väliä, pissalla käyn 2 krt yössä. Toki kuumuus myös vaikuttaa asiaan.
 
Mä kärsin myös unettomuudesta. Luulen, että se osin johtuu siitä, että nukahtelen päivällä istualleen ja vedän pieniä torkkuja pitkin päivää. En tiedä miten selviän, kun kesäloma loppuu. :smiley-ashamed004 Muistelen kyllä, että esikoista odottaessakin nukkuminen oli jotenkin hankalaa, taisin silloin herätä öisin valvomaan tunniksi pariksi. Nyt ongelma on nukahtamisessa.
 
Mulla on vielä uni maistunut, mutta esikoisen alkuraskaudessa nukuin paljon vähemmän kun normaalisti eikä edes väsyttänyt. Saa nähdä miten nyt käy…
 
Minulla näyttäisi iskevän taas aamuyön valvominen :dead:

Nukuin 3.30 asti aivan tyytyväisenä, mutta sitten heräsin käymään pissalla ja menikin loppuyö katkonaisesti, huono olo oli ja ties mitä häiriötekijöitä. Kuuden jälkeen kun kello soi, olisin toki voinut nukahtaa uudestaan :arghh:

No menin 20.15 sänkyyn että ei tietysti ihme jos aamuyöstä herää, mutta väsytti, särki päätä ja oli huono olo :shifty:
 
Mulla oli pitkästä aikaa hyvä yö! Ei tarvinnut käydä yöllä vessassa, ei herättänyt vatsakivut. Heräilin kyllä auringonvalon ihan liian aikaisin ja ensi yöksi aion kaivaa silmälaput käyttöön.
Aamulla tuntui normaalilta ihmiseltä olo! Olinkin eilen niin surkeana niin tää tuntuu ihan lottovoitolta!
Aattelin lähteä juhlistaan olotilaa ja paeta hellesäätä Ikeaan tänään!
 
Kertokaa mulle, mikä on repäisykipu? Joku joka tietää,pliis. Mä en oo päässy tekee mitään tänään ku vas lonkkaluun vieres viiltävä kipu vähä väliä. Aivastaeski sattuu. Joo,3muksuu ennestää, mut tällästä ei kyl ole ollu. Ainoo kaveri,jolle kerroin, veikkas repäisykipuja. Sellane kova viiltava kipu vaa jossai asennos tai liikkues. Tuli pelko kohdunulkoisesta tän takia.
 
Kertokaa mulle, mikä on repäisykipu? Joku joka tietää,pliis. Mä en oo päässy tekee mitään tänään ku vas lonkkaluun vieres viiltävä kipu vähä väliä. Aivastaeski sattuu. Joo,3muksuu ennestää, mut tällästä ei kyl ole ollu. Ainoo kaveri,jolle kerroin, veikkas repäisykipuja. Sellane kova viiltava kipu vaa jossai asennos tai liikkues. Tuli pelko kohdunulkoisesta tän takia.
Repäisykipu on juuri sellainen voimakas äkkinäinen suhteellisen terävä kipu kohdun sivulla. Tulee helposti juuri äkillisissä liikkeissä tai myöhemmin esim. kylkeä kääntäessä. Jos kipu on jatkuvaa, niin hyvin herkästi päivystykseen tarkistuttamaan tilanne kohdunulkoisen varalta. Jos satunnaisesti sattuu ja väliajoilla ei mitään, niin ottaisin rauhallisemmin.
 
Tulikohan iloittua liian aikaisin. Eilen tuli vaaleanpunaista vuotoa illalla, eikä tän aamun testissä viiva ollu juuri vahvistunut parin päivän takaiseen. Vuotoa ei kyllä enää nyt aamulla näkynyt, mutta tuommoinen satunnainen tuhruilu on mulle ennen menkkoja tavallista. Toisaalta on vähän etova olo ja tissit arat edelleen. Vihaan tätä ihan alkua!
 
Minä olen täällä taustalla lukenut teidän kirjoitteluja.
Itse en oikein osaa iloita, sillä tuli koettua joulukuussa 2020 myöhäinen keskenmeno rv 17. Tosin sikiö oli kuollut jo rv 13+1. Synnytyksen jälkeen tuli muita komplikaatioita, joten tämä taustalla. painamassa mieltä.

Mulla entuudestaan yksi lapsi, joka syntyi keskosena rv 36+4. Synnytys käynnistettiin kohtalaisen pahan pre-eklampsian vuoksi.

Tammikuun jälkitarkastuksessa tuli mulle tarkat ohjeet, jos vielä raskaudun, et heti yhteys neuvolaan, kun raskaustesti näyttää plussaa.
 
Voe taivas tätä jatkuvaa pissahätää :wacky: Herään yölläkin pissalle ja jos en niin hieman ennen seiskaa on vakio. Väsy tulee aijemmin kuin normaalisti. Kukun yleensä helposti 23 saakka ja nyt alkaa kesto haukottelu 20 jälkeen :joyful:
Mä odotan vaan että pääsen tuonne 2.8 varhaisultraan ja näen että kaikki on ok, toivottavasti :Heartred
 
Repäisykipu on juuri sellainen voimakas äkkinäinen suhteellisen terävä kipu kohdun sivulla. Tulee helposti juuri äkillisissä liikkeissä tai myöhemmin esim. kylkeä kääntäessä. Jos kipu on jatkuvaa, niin hyvin herkästi päivystykseen tarkistuttamaan tilanne kohdunulkoisen varalta. Jos satunnaisesti sattuu ja väliajoilla ei mitään, niin ottaisin rauhallisemmin.

Ota panadolia ja lepää. Siinä oli ohjeet terkalta. Kuulemma viel ei täs vaihees kohdun ulkoinen oireilisi, mut varmuuden vuoks sanoi, et jos hartijakipua tulee, täytyy samantien mennä päivystykseen. Onneks lepo näyttää tepsivän. Mietittiin terkan kans, et voikohan edellisen jäljiltä sektioarpi kiusata tollai kipuilemalla.
 
Täällä yks pahoinvoiva stressaaja lisää, hei vaan :) esikoista odottelen ja siihen malliin on pahoinvointi lisääntynyt tällä viikolla, että ihan hirvittää. Viikonloppuna olisi ystävän häät. Todettiin miehen kanssa, että parempi kertoa lähimmille ystäville nyt etukäteen raskaudesta pahoinvoinnin/ oksentelun vuoksi, ettei tartte häissä selitellä. Alunperin oli tarkoitus pitää asia omana tietona ennen ensimmäistä ultraa. Mutta siihen malliin voin pitkin päivää pahoin ja oksentanutkin olen muutamasti, että ihan pelottaa miten päivästä selviytyy :depressed: Tuli muutama viikko sitten varattua oikein itseni hemmotteluun kampaaja hiushoitoineen aamupäivälle, mutta nyt mietin selviänkö siitäkään. Nautinto kaukana jos koko ajan oksettaa.

Toisekseen neulakammoisena verikokeet hirvittää. Luulen niistä selviytyväni juuri ja juuri, kun tiedän että on tärkeä syy.. Sellaista kyselisin, osaako joku sanoa montako putkea verta ensimmäisellä kerralla yleensä otetaan? Ihan perusterve olen, mutta verikokeissa ei ole tullut vuosiin käytyä..
 
Täällä yks pahoinvoiva stressaaja lisää, hei vaan :) esikoista odottelen ja siihen malliin on pahoinvointi lisääntynyt tällä viikolla, että ihan hirvittää. Viikonloppuna olisi ystävän häät. Todettiin miehen kanssa, että parempi kertoa lähimmille ystäville nyt etukäteen raskaudesta pahoinvoinnin/ oksentelun vuoksi, ettei tartte häissä selitellä. Alunperin oli tarkoitus pitää asia omana tietona ennen ensimmäistä ultraa. Mutta siihen malliin voin pitkin päivää pahoin ja oksentanutkin olen muutamasti, että ihan pelottaa miten päivästä selviytyy :depressed: Tuli muutama viikko sitten varattua oikein itseni hemmotteluun kampaaja hiushoitoineen aamupäivälle, mutta nyt mietin selviänkö siitäkään. Nautinto kaukana jos koko ajan oksettaa.

Toisekseen neulakammoisena verikokeet hirvittää. Luulen niistä selviytyväni juuri ja juuri, kun tiedän että on tärkeä syy.. Sellaista kyselisin, osaako joku sanoa montako putkea verta ensimmäisellä kerralla yleensä otetaan? Ihan perusterve olen, mutta verikokeissa ei ole tullut vuosiin käytyä..
En ole koskaan katsonut putkilomäärää, mutta voin lohduttaa verikokeista helposti huonovointiseksi tulevana, että raskaana ollessa näytteet saa usein hyvin helposti otettua, kun verimäärä kasvaa :)
 
En ole koskaan katsonut putkilomäärää, mutta voin lohduttaa verikokeista helposti huonovointiseksi tulevana, että raskaana ollessa näytteet saa usein hyvin helposti otettua, kun verimäärä kasvaa :)

No onneksi! Ja hyvät suonet itsellä, ne muutamat kerrat kun joutunut itsensä verikokeisiin pakottamaan, on sikäli sujuneet ongelmitta.
 
Takaisin
Top