Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Miten olette muuttaneet ruokailutottumuksianne? Noudatatteko suosituksia tiukasti? Täällä kerrotaan raskausaikana vältettävistä raaka-aineista.
 
Koitan noudattaa tosi tiukasti, koska en halua mahdollisen keskenmenon sattuessa miettiä, olisiko jotain voinut tehdä toisin. Kahvinjuonnin vähentäminen on kyllä ollut mulle hyvä juttu! Ennen join litratolkulla, nyt aamulla kupin ja iltapäivällä jo kofeiinitonta :)
 
En oikeastaan edes muutenkaan käytä noita rajoitettavia juttuja. Vain salmiakki on sellainen mikä aiheuttaa vähän luopumisen tuskaa. Kahvia en ole oikein ikinä juonut, teetä kyllä. Teen lopetin, koska arviot sen kofeiinipitoisuuksista on niin vaihtelevia ja ”kuppi” käsitteenä voi olla desistä puoleen litraan. En jaksa vaivata asialla päätä ja stressata, niin jätän kokonaan pois. Pääsee helpommalla niin.
 
En oikeastaan edes muutenkaan käytä noita rajoitettavia juttuja. Vain salmiakki on sellainen mikä aiheuttaa vähän luopumisen tuskaa. Kahvia en ole oikein ikinä juonut, teetä kyllä. Teen lopetin, koska arviot sen kofeiinipitoisuuksista on niin vaihtelevia ja ”kuppi” käsitteenä voi olla desistä puoleen litraan. En jaksa vaivata asialla päätä ja stressata, niin jätän kokonaan pois. Pääsee helpommalla niin.

oon salmiakin suurkuluttaja, ajattelin tilata ja kokeilla niitä namituvan raskaussalmiakkeja :grin
 
Yritän noudattaa kohtalaisen tiukasti. Eka raskaus menossa niin tässä alussa ei vaan vielä muista kaikkia kieltoja. Itelle juustot tuottaa haasteita. Sekä sit erilaiset raakakypsytetyt lihat ja kalat.
 
Mahdollisimman hyvin yritän noudattaa ruokasuosituksia.
 
Onkohan jossain olemassa ihan viralliselta taholta listattuna vältettävät ruuat perusteluineen, että miksi vältetään? Oon löytäny vain sekavia ja keskenään ristiriitaisia listauksia.
 
Tuota minäkin oon katsellut, mut toivoisin että ois joku selkeämpi vain raskaana oleville ilman lapsia ja vanhuksia samaan ämpättynä sekoittamassa.
 
Viime raskaudessa oli alussa kovat tavoitteet, mutta karmea koko raskauden pahoinvointi johti siihen, että söin mitä pysty. Alkoholi tietty nollalinja ja raakaliha/kala jne. Luulen että saatan joiltain osilta ottaa rennosti jos esim jonkun kerran tuoretta juustoa on ruuassa tai pari salmiakkikarkkia tulee syötyä. Ei nyt tietenkään ehdoin tahdoin mitään
 
Pyrin noudattamaan suht tarkasti mutta tervettä järkeä käyttäen, eli yksi salmiakkikarkki ei varmaan maailmaa kaada jos sellaista sattuisi haluttamaan.
 
Noudatan kyllä parhaani mukaan. Testasin jo ne turvalliset salmiakitkin :p
 
Tulee noudatettua tarkasti ne kaikkein "vaarallisimmat" eli jotain listeriaa ja toksoplasmoosia jne aiheuttavat. (Raaka liha ja kala, pastöroimattomat maitotuotteet, meetwursti)

Salmiakkia nappaan jos siltä tuntuu, kahvia juon mutta en yhtä paljon kuin ennen. Tupakka ja alkoholi täysin nollassa tottakai :hello
 
Tarkkaan noudatan. Eipähän jää jossittelun varaa, jos ikävästi käy, että aiheutinko itse omalla toiminnallani mahdollisen keskenmenon.
 
Viime raskaudessa salmiakki auttoi pahoinvointiin. Tässäkin raskausessa olen silloin tällöin salmiakkia imeskellyt kun on ollut etova olo.
 
aurajuusto ja salmiakki itselle pahimpia mistä olla erossa :grin Mutta aika hyvin tulee noudatettua, tarkistan onko tuote pastöroitu(monet tuotteet on) ja päiväyksiä seuraan. Mitään raakaa kalaa/lihaa, meetwurstia en syö muutenkaan. juustoja pitää aina vilkuilla listasta kun en niistä muista mitä saa syödä(mozzarella, tuorejuustot ym)
 
aurajuusto ja salmiakki itselle pahimpia mistä olla erossa :grin Mutta aika hyvin tulee noudatettua, tarkistan onko tuote pastöroitu(monet tuotteet on) ja päiväyksiä seuraan. Mitään raakaa kalaa/lihaa, meetwurstia en syö muutenkaan. juustoja pitää aina vilkuilla listasta kun en niistä muista mitä saa syödä(mozzarella, tuorejuustot ym)

Juustojen kohdalla ainakin se helpottaa että kiehuvan kuumaksi kuumennettuna niitä kai pitäisi saada syödä kaikkia :grin

Itsekin juustofanina niistä luopuminen sinänsä harmittaa mutta onneksi on sitten taas loppuelämä aikaa kunhan raskaus olisi onnellisesti ohi! :p
 
Laitoin tänne aikaisemmin että koitan noudattaa kohtuullisen tiukasti, mutta tuntuu että joka päivä mokailen jotain. Tänään opin, että lasipurkissa oleva silli on raakakypsytettyä. Opin myös, että kaupan valmiiksi pakattuja salaatteja ja kolmiovoileipiä pitäisi välttää.
Ja eilen milkshake-baarissa laittoivat pakastettuja vadelmia pirtelön päälle koristeeksi enkä tajunnut tsekata mistä ne olivat.
 
yritän olla hyvinkin tarkka, raaka liha, vakuumipakatut ja raa'at kalat sekä pastoröimattomat juustot jää nyt kyllä kokonaan. lakritsaakin korkeintaan maistan ja kahvia tai alkoholia en juo muutenkaan, teetäkin vaan kupin päivässä.
 
Takaisin
Top