Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

En käytä muutenkaan kofeiinia, alkoholia tai nikotiinituotteita juurikaan, niin helppo on pysyä erossa.

Raaka liha ja kala tällä hetkellä ällötttää, joten pysyn siitäkin erossa.

Salmiakki ja laku tosin tekee tosi vaikeaa. :woot:
 
Aion kyllä noudattaa suosituksia, eivät tunnu mahdottomilta. Kahvia ei edes ole tehnyt mieli, maks kaksi kuppia tullut juotua päivässä, harvemmin kuitenkin yhtään. Aamuvuoroja ennen ollut pakko pakko juoda kupillinen, että selviää väsymyksen kanssa edes jotenkuten töistä. Salmiakista ja lakusta en tykkää muutenkaan, niin nekään ei tuota ongelmia
 
Syöttekö esim subia tai hampurilaisia pikaruokapaikoista? Nimimerkillä maha täynnä subia :grin

Kyllä tulee pikaruokaa aina silloin tällöin syötyä (subia en voi koska olen gluteeniton). Nyt just esim. tilasin mieheltä kesäloman aloituksen kunniaksi huomiseksi grilliltä annoksen kun se tulee töistä kotiin ja matkan varrelle sattuu hyvä grilli. Sen verran pahasti tökki tuo pinaattikeitto tänään niin josko grilliruoka uppoaisi paremmin :p

Aavistuksen pitkin hampain joudun tosin jättämään lemppariannoksestani aurajuuston pois, koska se lisätään valmiin annoksen päälle kunnolla kuumentamatta :hilarious:
 
Kyllä tulee pikaruokaa aina silloin tällöin syötyä (subia en voi koska olen gluteeniton). Nyt just esim. tilasin mieheltä kesäloman aloituksen kunniaksi huomiseksi grilliltä annoksen kun se tulee töistä kotiin ja matkan varrelle sattuu hyvä grilli. Sen verran pahasti tökki tuo pinaattikeitto tänään niin josko grilliruoka uppoaisi paremmin 



Aavistuksen pitkin hampain joudun tosin jättämään lemppariannoksestani aurajuuston pois, koska se lisätään valmiin annoksen päälle kunnolla kuumentamatta :hilarious:

Minäkin olen gluteeniton mutta subilla on se gluteeniton leipä nykyään :happy:
Lähinnä mietin näissä pikaruuissa majoneesia ja salaatteja.
 
Meillä on myös miehen kanssa ollut traditio käydä ultrareissuilla kaksin aina samassa ravintolassa syömässä :p

Meillä myös! Vielä ya-kontrollistakin supistuksista huolimatta lähdettiin syömään! Toki ravintola niinkin hieno, kuin McDonald's :grin
 
Minäkin olen gluteeniton mutta subilla on se gluteeniton leipä nykyään :happy:
Lähinnä mietin näissä pikaruuissa majoneesia ja salaatteja.

Näissä kai aika harvoin majoneesi on tehty oikeesti raakakananmuna versiona vaan yleensä pastöroitu kananmunajauhe.
 
Muokattu viimeksi:
Mä en näistä stressiä ota. Syön sitä mitä haluan ja silloin kun haluan. Muutenkaan ei ruokavalioon juurikaan kuulu mikään kielletyistä. Paitsi et mä rakastan maksaa. Varsinkin karitsan maksa on mun heikkous ja arvatenki meidän pakastimessa sitä on, mut nyt saa se hetken odottaa. Kahvia muutenkaa paljoo oo juonu, ni ei haittaa sekää elämää. Eniten itse harmittelen yrttiteen poisjääntiä. Se on ainoa, mikä tuolla listalla on oikeesti sellainen ns uhka. Kun ei sitä oikeesti tiedä miten oma kroppa reagoi millekkäki yrtille tällee odotusaikana. Ehkäpä kamomillaa vielä uskaltaa juoda, kun on se kaikista turvallisin ja tarpeellisin, kun toimii mulla nukkumattina.
 
Toi yrttitee muuten on sellainen mikä itelläkin varsinkin talvisin on käytössä. Rooibosta iltaisin kun paleltaa, nyt täytyy sit jättää väliin.
 
Minäkin olen gluteeniton mutta subilla on se gluteeniton leipä nykyään :happy:
Lähinnä mietin näissä pikaruuissa majoneesia ja salaatteja.

Hei kiitos vinkistä, mennyt ihan ohi että sieltä saa nykyään gluteenitontakin! Majoneesit ei pelota mutta mihinkään noutopöydän salaatti/raastepöytään en ole raskaana koskenut.
 
Noudatan rajoituksia maalaisjärjen mukaan. Asun myös ulkomailla joten rajoituksissa on tiettyjä eroja suomalaisiin.

Olen juonut kahvia pari kertaa, mutta mieli ei ole tehnyt useampaa kuin yhtä kuppia päivässä ja varsinkaan musta kahvi jota yleensä juon ei nyt mene alas. Listerioosiriskin kanssa olen vähän vähemmän tarkka, kunhan olen paikassa jossa on hyvät hygieeniastandardit tai kotona!
 
Maalaisjärjen mukaan. Kiellettyjen listalla ei kauheasti ole asioita joita muutenkaa söisin.
Alkoholia en ole juonut plussauksen jälkeen enkä juo , olen savuton. :happy:
 
Noudatan, mutta en ota stressiä. Lakuista tai salmiakista en kieltäydy, mutta itse jätän ne nyt ostamatta. Mulla lähtee kieltolistalle aika paljon omasta ruokavaliosta, mutta tää aika on sen verran lyhyt, että se on ohi ennen ku huomaankaan. :)
 
Kyllä mä melko tarkkaan noudatan, ainakin niiltä osin kuin se on mun normaalin kannalta helppoa. :smiley-ashamed004 Oon ihmisenä sellainen kaikki tai ei mitään -tyyppi eli helpompi olla ilman kuin sallia joskus vähän. Metwursti, laku, salmiakki, aurajuusto, sushi ja alkoholi jää nyt kokonaan.

Kahvia juon vaan jääkahvina 1-2 kuppia päivässä - no siinä kahdessa on jo se puolet liikaa. Viime raskaudessa vaihdoin kofeiinittomaan ja lopulta lopetin kokonaan, kun ei se vaan maistu. Cokis Zero on mun viikonloppujuoma, silloin tällöin menee 0,33l päivässä. Sekin jäi viimeksi kokonaan, oli liian hapokasta. :grin

Toi juustoasia näyttäytyy mulle jotenkin niin kimuranttina, etten jaksa liikaa vaivata sillä päätäni. Kaikki nyt on kuitenkin pastöroitua. Päivittäin menee arkijuusto leivän päällä, salaattijuusto ja raejuusto salaatissa. Meidän perheen juhlissa tarjotaan usein juustokakkua eli tuorejuustoa.

Aamuvuoroaamuina huitasen naamariin smoothien, johon heitän desin kotimaisia mustikoita suoraan pakkasesta - en ajatellu keksiä uutta aamupalaa. Samaan kategoriaan menee noi (jos oikein ymmärsin) valmisruoat. Joskus harvoin on niillekin akuutti tarve.

En tiedä liittyykö vitskut suoraan tähän keskusteluun. Mulle tuli keväällä neuvolassa yllätyksenä, kun sain moitteita monivitamiinin käytöstä, kun siinä on sitä A-vitamiiniakin, mikä on huono juttu. Olin ajatellu, että äitiysvitskut on vain markkinointikikka + foolihappo ja jälkimmäistä mulla oli iso purkillinen erikseen. No, nyt on tääkin asia korjattu. :)
 
Satunnaisesti lakuja ja salmiakkia varmaan otan niin kuin edellisellä kerrallakin, kofeiini on myös hankala, mutta toisaalta en joka päivä juo kahvia, niin ehkä se ei ole niin iso synti. Listerian ja toksoplasmoosin kanssa olen tarkka, eli käytännössä miten mun syömisiin vaikuttaa: jouluna ei graavilohta ja pehmeät juustot vain kuumennettuina. Tälleen kesällä olis tietty maistunut silloin tällöin joku hyvä lonkero tai siideri, mutta se nyt tietysti jää.
 
Takaisin
Top