Helmikuisten höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja annana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos vastauksista. :) Pitäis olla stressaamatta ja nauttia raskaudesta, mutta km-taustan takia en vaan pysty. Pikkujututkin aiheuttaa huolta ja vu on vasta reilu kahden viikon päästä, joka tuntuu todella pitkältä ajalta odottaa.

Tänään oli ensinmäinen kunnon pahoinvointipäivä:hungover:
Sinnittelin, mutta oli pakko lähteä töistä kun kolmatta tuntia oksetti ja yökötti ja maailma tuntui vähä pyörivän.
Toivottavasti ei tulisi ihan tuollaista oloa joka päivä, oli aivan kamalaa. Nyt tuo pahoinvointi on vain sellaista taustalla olevaa epämieluisaa oloa. Saikkua sain 4 päivää ja heti käski hakea lisää mikäli olotila jatkuu. Oli aivan ihanan ymmärtäväinen lääkäri ja tuli olo että hän kuunteli -varsinkin kun ensin mua palloteltiin tksta päivystykseen kun en ollut muka neuvolan asiakas vielä kun raskaus niin alussa ja hoidoilla saanut alkunsa, kaikki muut olivat sitä mieltä että koronaa tämä on eikä raskaus voi näin alussa (9 päivää plussan jälkeen) aiheuttaa vielä mitään oloja.

Hei nyt tulee outo kysymys. Mistä/miten te ootte saaneet tuon "helmikuiset 2022“ merkin tuonne teidän nimen perään? Mäki haluun:oops:

Tänään oli kanssa pitkästä aikaa aamupahoinvointia. Ei nyt idea tarvinnut halata mutta huomasi selvästi eron normaalimpaan aamuun.

koko suhde ruokaan on kyllä muuttunut tässä raskauden aikana. Ihan täydellinen romahdus jos tulee nälkä ennen syöntiä. Nyt kun nälän aikana tein kiireellä ruokaa meinasin pillahtaa itkuun kun sain ekan lusikallisen suuhun. Sitten en jaksanutkaan syödä kun ihan vähän.

Tänään oli kanssa pitkästä aikaa aamupahoinvointia. Ei nyt idea tarvinnut halata mutta huomasi selvästi eron normaalimpaan aamuun.

koko suhde ruokaan on kyllä muuttunut tässä raskauden aikana. Ihan täydellinen romahdus jos tulee nälkä ennen syöntiä. Nyt kun nälän aikana tein kiireellä ruokaa meinasin pillahtaa itkuun kun sain ekan lusikallisen suuhun. Sitten en jaksanutkaan syödä kun ihan vähän.

Mulla on just sama! Syödä sais lähes koko ajan ja taju meinaa lähteä, jos oikeen nälkä ehtii tulla. Ja jos syö yhtään liikaa, niin se ähkyinen ja etova olo jatkuu ihan tasan tarkkaan siihen asti, että on taas nälkä.

Tuli välttelyistä mieleen, että miten tarkkana tässä nyt pitää sitten olla?

Eniten itseä jää harmittamaan salmiakki (täyttyy testata sitä Namituvan salmiakkia) ja hesen/mäkin hampurilaiset sen majoneesipohjaisen hampurilaiskastikkeen takia, mikä on omasta mielestä todella hyvää, ei maistu hampurilaiset samalta ilman sitä :hilarious:
Kyl mää heseä oon normisti syönyt! :o

Kannattaako rautalisää syödä ihan läpi raskauden?
Vaikka monivitamiineissa olisikin jo valmiina se isohko annos?
Oon aivan hukassa näiden tarvittavien vitamiinien ja lisien kanssa:hilarious:

Sama kalsiumlisän kanssa. En käytä mitään maitotuotteitakaan:sorry:

Mulle neuvolasta sanottiin, kun aikaa varasin, että nykyään suosittelevat rautalisää kaikille koko raskauden ajan, oliskohan ollu 50 mg/pv. Mutta tämäkin varmaan vaihtelee.

Mulle neuvolasta sanottiin, kun aikaa varasin, että nykyään suosittelevat rautalisää kaikille koko raskauden ajan, oliskohan ollu 50 mg/pv. Mutta tämäkin varmaan vaihtelee.
Meillä ei ainakaan vielä maaliskuussa puhuttu tuosta mitään ku toista odotin. Voipi kyllä vaihdella kunnittainkin.

Hei nyt tulee outo kysymys. Mistä/miten te ootte saaneet tuon "helmikuiset 2022“ merkin tuonne teidän nimen perään? Mäki haluun:oops:

Tossa etusivulla on viestiketju salaiseen ryhmään liittyen. Siellä on kriteerit ja ohjeet salaiselle puolelle pääsyyn. Ja kuten sanottua, tagi tulee näkyviin sitten kun kriteerit täyttyy ja pyyntö liittyä on hyväksytty. :)

Täällä rv5+2 ja tavallaan hirvittää mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään.. Oireita tulee ja menee. Sama mielihalujen kanssa. Ei malttais oottaa varhaisultraa! :(

Täällä rv5+2 ja tavallaan hirvittää mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään.. Oireita tulee ja menee. Sama mielihalujen kanssa. Ei malttais oottaa varhaisultraa! :sad001

Samat viikot ja samat fiilikset. :sorry: Varhaisultraan vielä pari viikkoa.
Tsemppejä! :Heartred

Voi nukkuminen. Tuntuu että nukahdan kun pahimmassa humalassa ja uni ei ole mitenkään laadukasta. Syke ja lämmöt toki korkealla (oura sormus näyttää). Herään nopeasti ja tuntuu sekavalta, mutta jotenkin silti levännyt olo. Kohta lähdetään Lapista etelää kohti. Ei liene tilanne helpottuvan kun tulee vielä helteet ympärille.

Täällä rv5+2 ja tavallaan hirvittää mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään.. Oireita tulee ja menee. Sama mielihalujen kanssa. Ei malttais oottaa varhaisultraa! :sad001

Miten nämä viikot lasketaan? Oon aivan pihalla näistä... Mulle tehtiin 8.6 4päiväisen pakastealkion siirto, plussasin 20.6. Eivät osanneet tkssakaan eilen kertoa viikkoja kun sanoivat että ei oo koulutettu ivf avusteisiin raskauksiin:hilarious:

Voi nukkuminen. Tuntuu että nukahdan kun pahimmassa humalassa ja uni ei ole mitenkään laadukasta. Syke ja lämmöt toki korkealla (oura sormus näyttää). Herään nopeasti ja tuntuu sekavalta, mutta jotenkin silti levännyt olo. Kohta lähdetään Lapista etelää kohti. Ei liene tilanne helpottuvan kun tulee vielä helteet ympärille.

Mulla on ollut tätä samaa nyt muutaman yön! Unet on todella levottomia, oon hikinen ja nihkeä ja sydän hakkaa kun herää. Olo on kuin pahimmassakin humalassa kun herää kesken unen ja nukahtaminen on välillä hankalaa. Sitten päivän aikana on muutenkin välillä hirmuinen väsy

Miten nämä viikot lasketaan? Oon aivan pihalla näistä... Mulle tehtiin 8.6 4päiväisen pakastealkion siirto, plussasin 20.6. Eivät osanneet tkssakaan eilen kertoa viikkoja kun sanoivat että ei oo koulutettu ivf avusteisiin raskauksiin:hilarious:
Tehtiinkö sulla siirto lääkkeelliseen vai luomukiertoon? Mulla tehtiin luomukiertoon ja se päivä, jona tikutin ovulaation (ja jonka mukaan siirtopäivä laskettiin) oli se "hedelmöittymispäivä", eli 2+0. Mun ivf-papereissa ainakin oli näin. Jos tehtiin lääkkeelliseen, niin hedelmöittymispäivä lienee ehkä vähän samalla logiikalla siirtopäivä miinus alkion ikä (tämä siis arvaus). Raskausviikkoja lähdetään laskemaan edellisten menkkojen alusta, siksi tuo hedelmöittymispäivän kohdalla raskausviikkoja on jo kasassa pari. Jos tietää hedelmöittymispäivän (kuten ivf:ssä), niin raskausviikkoja voi tarkentaa sen mukaan. Edellisistä menkoista laskettu logiikka perustuu keskimittaiseenn kiertoon (28pv, jossa ovulaatio tapahtuu puolessavälissä).

Muokattu viimeksi:
Heippa! Jos uskaltautuisin tänne. Kävin eilen alkuraskauden ultrassa ja syke löytyi. Mulla on eläviä edellisestä suhteesta. Mutta nykyisessä suhteessa kaikki kolme yhteistä kuolleet kohtuaikana tavalla tai toisella. Vielä on kovin varhaiset viikot ja mitä vain voi sattua. Joulukuussa meille sanottiin, että on erittäin epätodennäköistä enää tulla raskaaksi omilla soluilla. Aloitin armottoman googlettamisen ja etsin tutkimustuloksia, luin kirjoja, artikkeleita. Yksi ivf kierto käytiin välissä, ei mitään pakkaseen ja ainut alkio ei kiinnittynyt. Yksi jäi punkteeraamatta kun oli verisuoni pahasti tiellä. Ja tämä on nyt ilmeisesti se punkteeraamatta jäänyt. Eilen löytyi vahva syke ja laskettu olisi siellä puolen välin huitevilla helmikuussa. Tosin on iso mahis, että ottaa etumatkaa ja meistä tulee tammikuisia jos nyt niin pitkälle päästään. Tää taitaa olla seitsemäs raskaus nyt. Ja jos tulee elävä, niin mun miehelle eka elävä oma lapsi. Kohtuun kuollutta tytärtä on jo pidellyt sylissä melkein viisi vuotta sitten. Mulle tämä raskaus on aika pelottavaa, kun kaksi kolmesta menetetystä raskaudesta on menetetty isoilla viikoilla.

Pahoinvointia on jo. Hcg:tä on paljon veressä, eka haamuplussa tuli 7 dpo. Tuota testiä luulin vialliseksi ja seuraavana päivänä olin järkyttynyt kun viiva oli vahvistunut. Melko vuoristorataa menty tunteitten osalta. Mutta yritän joogata ja olla kiitollinen tästä hetkestä.

Tehtiinkö sulla siirto lääkkeelliseen vai luomukiertoon? Mulla tehtiin luomukiertoon ja se päivä, jona tikutin ovulaation (ja jonka mukaan siirtopäivä laskettiin) oli se "hedelmöittymispäivä", eli 2+0. Mun ivf-papereissa ainakin oli näin. Jos tehtiin lääkkeelliseen, niin hedelmöittymispäivä lienee ehkä vähän samalla logiikalla siirtopäivä miinus alkion ikä (tämä siis arvaus). Raskausviikkoja lähdetään laskemaan edellisten menkkojen alusta, siksi tuo hedelmöittymispäivän kohdalla raskausviikkoja on jo kasassa pari. Jos tietää hedelmöittymispäivän (kuten ivf:ssä), niin raskausviikkoja voi tarkentaa sen mukaan. Edellisistä menkoista laskettu logiikka perustuu keskimittaiseenn kiertoon (28pv, jossa ovulaatio tapahtuu puolessavälissä).

Luomukiertoon tehtiin!
Soitin neuvolaan kun vihdoin pääsin läpi:angelic:
30min soittoaika on kyllä lyhyt aika yrittää päästä läpi. Ensi viikolla saan ajan, koska on ensikäynti
Laskivat sieltä että nyt menossa 5+5!

Olispa osannut jotenkin valmistaa itseään paremmin tähän pahoinvointiin, tämä on aivan kamalaa:sad010
Itku kurkussa koko ajan kun tekee niin pahaa. Oksettaa, yököttää, yökin ilmaa, huimaa, missään asennossa ei ole hyvä, mikään ei mene alas edes nesteinä. Kaiken päälle sain ripulin...
Tätä oloa jatkuu läpi päivän, eikä koskaan mene ohi:sad010

Tässä jotain vinkkejä kokeneelta pahoinvoijalta. Näin kesällä viileät ruuat kannattaa kokeilla. Mulle toimii parhaiten jääkaappi kylmä hedelmäpiltti. Mutta jos sillä saa huonon olon taltutettua, niin sen jälkeen pitää syödä kunnolla. Piltti on nopeaa hiilaria, niin se myös nopeasti sulaa pois. Useimmilla proteiini pitää huonon olon pitkään pois, mutta tässä on eroja. Mitä enemmän syöt hiilaria prosentuaalisesti, sen useammin joudut syömään. Täysjyväviljat sulaa hitaammin kun hedelmät. Mutta älä pakota itseäsi ruoka-aineisiin mitä ei tee mieli. Niin monta kertaa olen oksentanut kaiken pihalle korkojen kera kun olen syönyt väkisin jotain mikä ällöttää. Akurannekkeet auttaa mulla, ei kaikilla. Viileässä olo helpottaa, kuuma pahentaa oloa.

Takaisin